Harrastus -> tarkka-ammunta ilkulla

kuirie

Juu , eli en löytän omaa palstaa ilkulle , mutta asiaan.. Eli oisko mahdollista edes 13 v pojan alkaa harrastaa tämöistä ilkulla ampumista tarkkuutta? Onko mitään seuroja , tiedättekö , täältä Etelä Suomesta?

-Kiitokset vastanneille , kuirie

2

122

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • murresanako ?

      Mikä on ilkku ? Jos kirjoittaisi asioista niiden oikeilla nimillä, niin menisi paremmin tyhmäänkin päähän.

    • 49 pistettä

      Ilkku on epäilemättä ilmakivääri..tai ilmapistooli mutta ilmakivääriksi itse tuon miellän, meillä päin käytettiin sanaa imppu tai lutku.

      Katsopas "kuirie" sellaiselta sivuilta kuin suomi24/aseet niin sieltä löytyy varmaan viestiketjuja ilmakivääreistä, varsinkin osioista "kiväärit" ja "yleistä aseista"

      Kyllä varmaan etelä-suomessakin on seuroja joissa voi alkaa harrastamaan ilma-ase ammuntaa..googlettamalla eri hakusanoilla vois löytyä..jos ei muuten löydä niin ehkä esim jokin liikeyritys (aseliike) jossa myydään aseita ja patruunoita.niin siellä varmaan tietävät neuvoa.

      Onnea vaan että löydät harrastuksen pariin. Impulla on hyvä aloittaa ja halpa ampua kunhan saa hankittua aseen, itse aikoinani innostuin ampumaan ilmapistoolilla ja ostinkin noin 400-500 euroa maksavan venäläisvalmisteisen ilmapistoolin, en muista oikein mallia mutta olikohan baikal ij 46 tai jotain..erittäin tarkka ase, vipuviritteinen ja kestävä, tämä vipuviritys tosin vie vähän tarkkuutta koska aseen asento muuttuu aina latauksen yhteydessä, nykyään jo hyviä paineilma-aseita joissa ei tarvita latausliikettä.

      Monella seuralla varmaan aseita niin että alkajan ei tarvitse ostaa heti omaa asetta, rohkeasti vaan mukaan kun löydät ampumaseuran.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      74
      5338
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2396
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1917
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      45
      1625
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1571
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1368
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1287
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      7
      1248
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1219
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1183
    Aihe