Kaksi kiintolevyä

Tyhmä

Hei ! Ajattelin kysyä, kun en oikein ole "nero" näissä asioissa, että jos hankin tietokoneeseen kaksi kiintolevyä (sisäistä) niin täytyykö niiden olla saman merkkisiä vai kelpaako mitkä tahansa kaksi kiintolevyä ? Esim. Western Digital ja Hitachi ?

8

1040

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2 levyä.

      Ja kun asennat käyttistä, laita vain se levy kiinni johon tarkoitat asentaa. Asennuksen jälkeen lisää toinenkin levy.
      Tämä ihan varmuuden vuoksi, ja jos myöhemmin vaihdat käyttistä, ota kakkoslevy irti asennuksen ajaksi.
      Jos haluat joskus asentaa jonkun käyttiksen myös kakkoslevylle, niin ota ykköslevy irti asennuksen ajaksi.

      • ???

        Miksi?


      • --------->>

        Turhaa puuhastelua.
        Itsellä on kone, johon lisäsin toisen kiintolevyn, kun liitännätkin oli valmiina.
        Toisessa on Vista ja toisessa Linux Mint.
        Mintin luomasta Grub-valikosta vain napautan, kumman kiintolevyn haluan käynnistää.
        Mitään levyn irrotteluja ei tarvita, kun eivät ole missään yhteydessä toisiinsa kuin siinä tapauksessa, jos erikseen navigoin Mintillä Vistan sisään toiseen kiintolevyyn.


      • Supergerbiili
        --------->> kirjoitti:

        Turhaa puuhastelua.
        Itsellä on kone, johon lisäsin toisen kiintolevyn, kun liitännätkin oli valmiina.
        Toisessa on Vista ja toisessa Linux Mint.
        Mintin luomasta Grub-valikosta vain napautan, kumman kiintolevyn haluan käynnistää.
        Mitään levyn irrotteluja ei tarvita, kun eivät ole missään yhteydessä toisiinsa kuin siinä tapauksessa, jos erikseen navigoin Mintillä Vistan sisään toiseen kiintolevyyn.

        Onhan se nyt vaan kuitenkin niin että kun osiointien kanssa touhutaan (ja pääsääntöisesti käyttöjärjestelmäasennuksen yhteydessä on ollut tapana tehdä asennusosiot tyhjille levyille) voi joko olla kieli keskellä suuta ja toivoa jaskat housuissa että ei tule annettua väärää komentoa ja tuhottua paria teraa vuosikausia kerättyä dataa jonka pelkkä takaisin synkkaaminen varmistuslevyltä vie eräänkin tunnin tai käyttää kaksi sekuntia SATA piuhojen irrottamiseen ja toiset kaksi sekuntia levyn uudelleen käyttöönottamiseen asennuksen jälkeen.

        Tämä paskat-siinä-asentaessa-mitään-voi-sattua kuuluu samaan sarjaan kuin wimplöyssin ajaminen ilman turhaan konetta hidastavaa virustutkaa tai prätkällä keuliminen kahtasataa km/h ilman pottaa: Toimii juuri tasan kunnes lakkaa toimimasta.

        Ja kun lakkaa toimimasta niin sepä oli sitten siinä.


      • 9+8=17
        Supergerbiili kirjoitti:

        Onhan se nyt vaan kuitenkin niin että kun osiointien kanssa touhutaan (ja pääsääntöisesti käyttöjärjestelmäasennuksen yhteydessä on ollut tapana tehdä asennusosiot tyhjille levyille) voi joko olla kieli keskellä suuta ja toivoa jaskat housuissa että ei tule annettua väärää komentoa ja tuhottua paria teraa vuosikausia kerättyä dataa jonka pelkkä takaisin synkkaaminen varmistuslevyltä vie eräänkin tunnin tai käyttää kaksi sekuntia SATA piuhojen irrottamiseen ja toiset kaksi sekuntia levyn uudelleen käyttöönottamiseen asennuksen jälkeen.

        Tämä paskat-siinä-asentaessa-mitään-voi-sattua kuuluu samaan sarjaan kuin wimplöyssin ajaminen ilman turhaan konetta hidastavaa virustutkaa tai prätkällä keuliminen kahtasataa km/h ilman pottaa: Toimii juuri tasan kunnes lakkaa toimimasta.

        Ja kun lakkaa toimimasta niin sepä oli sitten siinä.

        Aika tumpelo saa olla, että väärän levyn osioi.

        Parempi vaan, ettei irrottele mitään piuhoja, niin bioskaan ei vaihtele levyjen järjestystä.


    • näin se menee

      kun eivät ole missään yhteydessä toisiinsa


      Kyllä ne on yhteen koplattu, sä et vain huomaa sitä.

    • Välikommentti

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      109
      878
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      638
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      603
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe