Kaksi kiintolevyä

Tyhmä

Hei ! Ajattelin kysyä, kun en oikein ole "nero" näissä asioissa, että jos hankin tietokoneeseen kaksi kiintolevyä (sisäistä) niin täytyykö niiden olla saman merkkisiä vai kelpaako mitkä tahansa kaksi kiintolevyä ? Esim. Western Digital ja Hitachi ?

8

1040

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2 levyä.

      Ja kun asennat käyttistä, laita vain se levy kiinni johon tarkoitat asentaa. Asennuksen jälkeen lisää toinenkin levy.
      Tämä ihan varmuuden vuoksi, ja jos myöhemmin vaihdat käyttistä, ota kakkoslevy irti asennuksen ajaksi.
      Jos haluat joskus asentaa jonkun käyttiksen myös kakkoslevylle, niin ota ykköslevy irti asennuksen ajaksi.

      • ???

        Miksi?


      • --------->>

        Turhaa puuhastelua.
        Itsellä on kone, johon lisäsin toisen kiintolevyn, kun liitännätkin oli valmiina.
        Toisessa on Vista ja toisessa Linux Mint.
        Mintin luomasta Grub-valikosta vain napautan, kumman kiintolevyn haluan käynnistää.
        Mitään levyn irrotteluja ei tarvita, kun eivät ole missään yhteydessä toisiinsa kuin siinä tapauksessa, jos erikseen navigoin Mintillä Vistan sisään toiseen kiintolevyyn.


      • Supergerbiili
        --------->> kirjoitti:

        Turhaa puuhastelua.
        Itsellä on kone, johon lisäsin toisen kiintolevyn, kun liitännätkin oli valmiina.
        Toisessa on Vista ja toisessa Linux Mint.
        Mintin luomasta Grub-valikosta vain napautan, kumman kiintolevyn haluan käynnistää.
        Mitään levyn irrotteluja ei tarvita, kun eivät ole missään yhteydessä toisiinsa kuin siinä tapauksessa, jos erikseen navigoin Mintillä Vistan sisään toiseen kiintolevyyn.

        Onhan se nyt vaan kuitenkin niin että kun osiointien kanssa touhutaan (ja pääsääntöisesti käyttöjärjestelmäasennuksen yhteydessä on ollut tapana tehdä asennusosiot tyhjille levyille) voi joko olla kieli keskellä suuta ja toivoa jaskat housuissa että ei tule annettua väärää komentoa ja tuhottua paria teraa vuosikausia kerättyä dataa jonka pelkkä takaisin synkkaaminen varmistuslevyltä vie eräänkin tunnin tai käyttää kaksi sekuntia SATA piuhojen irrottamiseen ja toiset kaksi sekuntia levyn uudelleen käyttöönottamiseen asennuksen jälkeen.

        Tämä paskat-siinä-asentaessa-mitään-voi-sattua kuuluu samaan sarjaan kuin wimplöyssin ajaminen ilman turhaan konetta hidastavaa virustutkaa tai prätkällä keuliminen kahtasataa km/h ilman pottaa: Toimii juuri tasan kunnes lakkaa toimimasta.

        Ja kun lakkaa toimimasta niin sepä oli sitten siinä.


      • 9+8=17
        Supergerbiili kirjoitti:

        Onhan se nyt vaan kuitenkin niin että kun osiointien kanssa touhutaan (ja pääsääntöisesti käyttöjärjestelmäasennuksen yhteydessä on ollut tapana tehdä asennusosiot tyhjille levyille) voi joko olla kieli keskellä suuta ja toivoa jaskat housuissa että ei tule annettua väärää komentoa ja tuhottua paria teraa vuosikausia kerättyä dataa jonka pelkkä takaisin synkkaaminen varmistuslevyltä vie eräänkin tunnin tai käyttää kaksi sekuntia SATA piuhojen irrottamiseen ja toiset kaksi sekuntia levyn uudelleen käyttöönottamiseen asennuksen jälkeen.

        Tämä paskat-siinä-asentaessa-mitään-voi-sattua kuuluu samaan sarjaan kuin wimplöyssin ajaminen ilman turhaan konetta hidastavaa virustutkaa tai prätkällä keuliminen kahtasataa km/h ilman pottaa: Toimii juuri tasan kunnes lakkaa toimimasta.

        Ja kun lakkaa toimimasta niin sepä oli sitten siinä.

        Aika tumpelo saa olla, että väärän levyn osioi.

        Parempi vaan, ettei irrottele mitään piuhoja, niin bioskaan ei vaihtele levyjen järjestystä.


    • näin se menee

      kun eivät ole missään yhteydessä toisiinsa


      Kyllä ne on yhteen koplattu, sä et vain huomaa sitä.

    • Välikommentti

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1064
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      794
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      262
      586
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      492
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      416
    Aihe