Keittiö

Kiitos..

Mikä on oikea henkilömitoitus keittiötyössä? Mistä saisin sen selville?

4

338

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • cheffi

millaisesta keittiöstä puhut? Valmistetaanko keittiössä paljon ruokaa? Onko kyse ravintolasta vai suurtaloudesta?

• kiitos..

Reilut sata annosta päivittäin. Joka päivä on lounasaika.
      Keittiö on ns keskuskeittiö. Ruokaa menee päiväkodille kuin myös vanhuksille.
      Välillä on erilaisia tilaisuuksia, kokouksia yms...

• cheffiii

Minulla ei ole kokemusta johtamisesta mutta luulisin ainakin kolmen kokin pärjäävän.. Tilaisuudet on sitten asia erikseen. Riippuu paljon minkä kokoinen tilaisuus on kyseessä ja miten ruoat valmistetaan ja niin edelleen. Oletko käynyt mitään esimieskoulua tai vastaavaa? Siellä varmaan oppisi nuokin jutut..

• tiskari1

Olen ollut tiskaamassa monessa paikassa ja 100 asiakasta päivässä on pienimmästä päästä. Jos ruokaa myös syödään paikan päällä niin sellaisessa paikassa on yleensä yksi ammattitaitoinen kokki ja yksi kassatarjoilija joka hoitaa buffan, sekoittaa mehut tiivisteestä ja auttaa keittiössä sen verran kun tarvitaan. Kiireisimpinä päivinä on tiskaaja 4-5 tuntia, jos on vähemmän asiakkaita kuin tavallista niin kokki ehtii itse tiskaamaan.

Paikoissa joissa tehdään 300 annosta päivässä on yleensä yksi kokki, yksi rtt ja yksi tiskaaja tai toinen rtt joka tekee salaatit ja tiskaa lopun ajasta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olivia Oras

"Yle MOT:n tietojen mukaan Oras oli joutunut sairaalahoitoon helsinkiläisellä kauneusklinikalla tehdyn rasvaimun yhteyde
      Kotimaiset julkkisjuorut
      155
      2207
    2. MOT: Nuoren Olivia Oraksen, 27 surullinen kuolema kauneusoperaatiossa :(

MOT:n tietojen mukaan Oras menetti tajuntansa rasvaimua edeltäneessä puudutuksessa. Hänet kuljetettiin Husiin, ja hän ku
      Maailman menoa
      137
      1252
    3. Sanoppa ihan rohkeasti

Mun huonot puolet! En suutu…
      Ikävä
      142
      1185
    4. Haluatko että unohdan sinut kokonaan

Siihen suuntaan ollaan menossa, nyt jo. Ja ehkä parempi näin, niin ei kulu energiaa hukkaan mahdottomuuteen. Ja vaikka j
      Ikävä
      75
      1003
    5. Koska muru nähdään

Kaksin?
      Ikävä
      47
      991
    6. Minä vuonna kaivittusi on syntynyt?

Vastausta tässä kaivataan.
      Ikävä
      60
      926
    7. Pelkäätkö häntä?

👍
      Ikävä
      80
      761
    8. Millä nimellä

kutsut kaivattuasi omassa mielessäsi?
      Ikävä
      38
      737
    9. Olit mulle tärkeä...

😭
      Ikävä
      34
      707
    10. Ylen typerät rinnastukset.

Näin YLE…..Saksassa ei ole äärioikeisto ollut vallassa sitten Hitlerin . YLEn toimittajille tiedoksi . Hitler oli Saksan
      Maailman menoa
      247
      682
    Aihe