Onko Nordic Green Energy luotettava?

Kysyn ensin

Yritys näyttää olevan norjalaistaustainen ja tarjoaa edullista 1 v sopimusta. Minulla ei ole kokemusta yrityksestä.

Onko kokemuksia yrityksestä sähköntoimittajana?

Laskuttaako etukäteen ylisuurilla laskuilla?

Vai jälkikäteen todellisen kulutuksen mukaan?

Vai jollain muulla tavalla?

Market Energiasta tai 220 Energiasta ei kannattane ostaa kun liiketoiminta on sitä mitä se on?

173

62043

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • halpaaa

      ihan ok kai, niillä nimenvaihdos ison kirjanpitoskandaalin vuoksi edeltäjässä kraft&kulturissa jossa kirjanpito oli jemmattu 200 MEUR edestä. Tietää nyt sitten. Itse käytän 220 ja laskuttavat jälkikäteen lukemien mukaisesti.

      • bjööörney

        Kallis se on kokonaiskustannuksiltaa kun vertaa laskutuksen hintaa. e-laskutuksestakin veloittaa joka kuukaudelta 1,95euroa, siis jos minullekkin tulee 6kk välein lasku niin e-laskun palveluveloitusta menee joka kuukaudelta siis 6x1,95= 11,70euroa yhdestä laskusta tuo 11,70euroa ja vielä paperittomasta e-laskusta on älytön ja e-laskusta ei pitäisi periä palvelumaksua ollenkaan mutta tuo Nordic green perii.


      • Anonyymi

        Agressiivista puhelinmyyntiä koettu (Nordic Green). Ei tahtonut uskoa, etten tee sopimuksia puhelun perusteella minulle tuntemattoman firman kanssa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Agressiivista puhelinmyyntiä koettu (Nordic Green). Ei tahtonut uskoa, etten tee sopimuksia puhelun perusteella minulle tuntemattoman firman kanssa!

        Niin on samoin kävi meille tänään 1.4.2021 sopimusta tarjottiin oli kalliimpi kun entinen vaikka kuinka sanoin että en jaksa nyt keskustella asiasta puolison kuoleman oli vasta muutama päivä aikaa ei ole mitään kunnioitusta puhelin myyjillä .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin on samoin kävi meille tänään 1.4.2021 sopimusta tarjottiin oli kalliimpi kun entinen vaikka kuinka sanoin että en jaksa nyt keskustella asiasta puolison kuoleman oli vasta muutama päivä aikaa ei ole mitään kunnioitusta puhelin myyjillä .

        Ihan sama juttu. Eilen tuli ensimmäinen lasku, vaikka olin kieltänyt sopimukset. Aivan luokatonta asiakaspalvelua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin on samoin kävi meille tänään 1.4.2021 sopimusta tarjottiin oli kalliimpi kun entinen vaikka kuinka sanoin että en jaksa nyt keskustella asiasta puolison kuoleman oli vasta muutama päivä aikaa ei ole mitään kunnioitusta puhelin myyjillä .

        Ihan sama havainto 3.5.2021. Myyjä ei millään suostunut uskomaan, etten nyt puhelimessa tee mitään sopimusta. Jankutus jatkui ja jatkui kunnes ilmoitin lopettavani puhelun NYT. Hyvin epämiellyttävä kokemus!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan sama havainto 3.5.2021. Myyjä ei millään suostunut uskomaan, etten nyt puhelimessa tee mitään sopimusta. Jankutus jatkui ja jatkui kunnes ilmoitin lopettavani puhelun NYT. Hyvin epämiellyttävä kokemus!

        Pakkomyyntiä,en antanut lupaa mihinkään.Puhelimella ei tavoita.Jos ei muuten selviä menen poliisilaitokselle


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin on samoin kävi meille tänään 1.4.2021 sopimusta tarjottiin oli kalliimpi kun entinen vaikka kuinka sanoin että en jaksa nyt keskustella asiasta puolison kuoleman oli vasta muutama päivä aikaa ei ole mitään kunnioitusta puhelin myyjillä .

        Muilla yhtiöillä on kiellettyä tarjota sillon kun on suru aika


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muilla yhtiöillä on kiellettyä tarjota sillon kun on suru aika

        Eihän siellä firmassa tiedetä milloin on ihmisellä suruaika.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin on samoin kävi meille tänään 1.4.2021 sopimusta tarjottiin oli kalliimpi kun entinen vaikka kuinka sanoin että en jaksa nyt keskustella asiasta puolison kuoleman oli vasta muutama päivä aikaa ei ole mitään kunnioitusta puhelin myyjillä .

        Todellinen huijari firma. Myy sähkösopimuksia vanhuksille jotka eivät edes tiedä mitä ovat tekemässä. Ja sopimuksen peruuttaminen on lähes mahdotonta kun tämän huijari firman asiakaspalveluun ei saa yhteytää. Tällaiset firmat pitäsi lopettaa välittömästi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin on samoin kävi meille tänään 1.4.2021 sopimusta tarjottiin oli kalliimpi kun entinen vaikka kuinka sanoin että en jaksa nyt keskustella asiasta puolison kuoleman oli vasta muutama päivä aikaa ei ole mitään kunnioitusta puhelin myyjillä .

        olen puhelinmyyjä ja asml ohje on että puhelu lopetetaan välittömästi ja pahoittellaan aiehuttamaa harmia. Tämä puhelu on tullu villistä puhelinmyynti yrityksestä jotka ei noutata peli sääntöjä ja myyjät on provikalla ja niillä ei ole 11€ tuntipalkkaa pohjalla niin kun jotka on työnantajaliiton jäseniä. kehotan sanomaan että haluaa soittokiellon kyseisestä yrityksestä ja myyjä on sen velvollinen tekemään ja poistamaan tiedot. ja kannattaa tehtä soittokielto robinsonin rekisteriin


      • Anonyymi
        bjööörney kirjoitti:

        Kallis se on kokonaiskustannuksiltaa kun vertaa laskutuksen hintaa. e-laskutuksestakin veloittaa joka kuukaudelta 1,95euroa, siis jos minullekkin tulee 6kk välein lasku niin e-laskun palveluveloitusta menee joka kuukaudelta siis 6x1,95= 11,70euroa yhdestä laskusta tuo 11,70euroa ja vielä paperittomasta e-laskusta on älytön ja e-laskusta ei pitäisi periä palvelumaksua ollenkaan mutta tuo Nordic green perii.

        Kukaan ei ole luotettava jikanyritää hyötyy kansan ahdingosta


      • Anonyymi

        2022

        Tälläinen pulju

        MTV selvitti: Sähköyhtiö Nordic Green Energy on kohdistanut vanhuksiin aggressiivista myyntiä – 88-vuotias Erkki Karppinen sai hämmentäviä kirjeitä

        https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mtv-selvitti-sahkoyhtio-nordic-green-energy-on-kohdistanut-vanhuksiin-aggressiivista-myyntia-88-vuotias-erkki-karppinen-sai-hammentavia-kirjeita/8554228


    • t oimii

      Jälkikäteen on laskut tulleet. 2 v sopimus meni juuri umpeen, uusi tarjous niiltä ei ollut halvin vaikkei kovin kalliskaan.

    • Jaakko

      Nordicilla ollut tämän vuoden hyviä määräaikaisia tarjouksia. Juuri kilpailutin ekaa kertaa sopimusta ja päädyin kyseiselle yhtiölle. Sain itse hinnan 5,60 senttiä kilowatilta. Asiakaspalvelun kanssa oli kyllä mukava keskustella ja ne sai heti kiinni, ilman jonottelua linjalla. Ei pahaa sanottavaa.

      • sj123

        Kun hieman vertailee, löytyy kohtuuhintaisia sähkönmyyjiä. Itselleni oli todellinen yllätys, kuinka suuret hintaerot on eri toimittajien välillä. Tuolta löytyy ohjetta sähkön kilpailutukseen: http://bit.ly/halpasahko


      • Guisma

        Fi- nergy lähettää ennakko laskuja Werelin ex asiakkaille helmikuulta ja maaliskuulta. Perusteettomasti Varokaa!!!!!!


      • mitäsihmett
        Guisma kirjoitti:

        Fi- nergy lähettää ennakko laskuja Werelin ex asiakkaille helmikuulta ja maaliskuulta. Perusteettomasti Varokaa!!!!!!

        Sain itse myös juuri laskun FI -nergyltä, lasku on maaliskuun ja huhtikuun sähköstä arvioon perustuen. Eräpäivä on 15.2.. ? Onko normaalia laskuttaa näin paljon etukäteen? Hieman haiskahtaa


      • sipulikukko

        ei. jos mittarit on luettavissa


      • HuijariFirma
        mitäsihmett kirjoitti:

        Sain itse myös juuri laskun FI -nergyltä, lasku on maaliskuun ja huhtikuun sähköstä arvioon perustuen. Eräpäivä on 15.2.. ? Onko normaalia laskuttaa näin paljon etukäteen? Hieman haiskahtaa

        Etukäteislaskustus on normaalia firmoille, joilla on kassa tyhjä, eikä liikekumppanitkaan luota toimijaan.

        https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/talous/artikkeli-1.273491


    • NG nykyinen asiakas

      Lasku on tullut jälkikäteen ja todellisen lukeman mukaan.

      Sähköyhtiön vaihto sujui helposti ja sopimukset tuli sähköpostiin. Nyt ollut asiakkaana jo lähes vuoden. Ei valittamista.

    • Pitkä kokemus

      K&K -nimen aikaan olin vuosia asiakkaana ja ei moittimista, asiakaspalvelua on jopa pakko kehua, ruotsalaisesta aksentista huolimatta äärimmäisen ystävällinen ja jouheva - samaa ei voi sanoa "suomalaisista" asiakaspalveluista.. Vaihtaisin takaisin, jos saisin tarpeeksi edullisen hinnan, tällä hetkellä ei kannata, koska saan muualta edullisemmin.

      • 21444

        Sama kokemu kraft&kultur oli halpa vuoden, mutta sitten kallis. Ei kannata tarttua noihin tarjouksiin, ne muuttuvat nopeastikin


      • Pyhä yksinkertaisuus
        21444 kirjoitti:

        Sama kokemu kraft&kultur oli halpa vuoden, mutta sitten kallis. Ei kannata tarttua noihin tarjouksiin, ne muuttuvat nopeastikin

        Jos hinta nousee, tai toisessa firmassa tulee vastaan halvempaa, niin vaihtoon vaan, ei se nyt sen vaikeampaa ole.


      • k09ij
        Pyhä yksinkertaisuus kirjoitti:

        Jos hinta nousee, tai toisessa firmassa tulee vastaan halvempaa, niin vaihtoon vaan, ei se nyt sen vaikeampaa ole.

        Turhaa työtä ainakin mulle nyt sähköyhtiöiden vaihto. Eon 5.60 cent/kwh 2 vuodeksi on hyvä.


      • Oyjaab
        k09ij kirjoitti:

        Turhaa työtä ainakin mulle nyt sähköyhtiöiden vaihto. Eon 5.60 cent/kwh 2 vuodeksi on hyvä.

        Kovaa hintaa maksat, toistaiseksi voimassaolevilla ja spot hinnalla keskihinta noin 4.6


      • Jepsistäjee
        21444 kirjoitti:

        Sama kokemu kraft&kultur oli halpa vuoden, mutta sitten kallis. Ei kannata tarttua noihin tarjouksiin, ne muuttuvat nopeastikin

        Jep jep ja kun k-kaupassa on tänään jauheliha tarjouksessa 2,50€/kg, niin eihän sitä voi tietenkään huomenna hakea s-kaupan tarjouksesta, vaikka k-kaupan normaalihinta olisikin 7€/kg...


      • fffeeqeqe
        Oyjaab kirjoitti:

        Kovaa hintaa maksat, toistaiseksi voimassaolevilla ja spot hinnalla keskihinta noin 4.6

        sähän olit niin älykäs että syksyllä 2013 tiesit sähkön hinnan keväällä 2015;-)


      • Anonyymi

        voin myyä


    • Tein 24kk sopimuksen 2014 alusta. Energian hinta kohtuullinen verrattuna edelliseen toimittajaan. Eikä tartte puljata tariffikellojen kanssa.
      Siirtomaksuihin voi vaikuttaa ainoastaan tariffin muutoksella, joiden vertailu alkaa tänä päivänä olemaan aivan turhaa.
      Hinnoittelut muuttuu varmaan pikkuhiljaa, tuntilaskutuksen suuntaan.

    • jeess

      Vieläkö tämä Nordic Green Energy on pystyssä? Nettisivu www.nordicgreen.fi ei vastaa.

      Tarkoitus olisi kilpailuttaa sähkösopimus, mutta uskaltaako tuollaiseen firmaan luottaa?

      • Arto12

        On se pystyssä näköjään. Soittelin tänään tarjousten perässä tuonne, Vaasan sähkölle ja Helenille. Oli Nordic Green Energillä kuulemma sivun "päivittäminen" meneillään verkossa, että tästä johtuen sivut eivät löydy. Kai sitä voi luottaa. Yleensä hyvä merkki tietoturvan osalta vaan, jos internettiä päivitellään tiheään.

        Helenillä oli energia 5,17 centtiä ja perusmaksu 2,80. Nordicilla 5,16 centtiä ja perusmaksu aika sama kuin Helenillä. Vaasan sähkön hintoja ei kannata edes katsoa....


      • tietustelukielletty

        Ei Nordic Green Energy pysy kauaa pystyssä, sillä se halveksii ja aliarvioi niitä asiakkaita, jotka erehtyvät tiedustelemaan perusteita heidän ailahtelevaiseen laskutukseen. Eivät kuuntele asiakasta.


      • Anonyymi
        Arto12 kirjoitti:

        On se pystyssä näköjään. Soittelin tänään tarjousten perässä tuonne, Vaasan sähkölle ja Helenille. Oli Nordic Green Energillä kuulemma sivun "päivittäminen" meneillään verkossa, että tästä johtuen sivut eivät löydy. Kai sitä voi luottaa. Yleensä hyvä merkki tietoturvan osalta vaan, jos internettiä päivitellään tiheään.

        Helenillä oli energia 5,17 centtiä ja perusmaksu 2,80. Nordicilla 5,16 centtiä ja perusmaksu aika sama kuin Helenillä. Vaasan sähkön hintoja ei kannata edes katsoa....

        Edelleen pystyssä vaikka nyt on jo meneillään vuosi 2021.


    • elaskupelle

      Minä petyin kun siirsin Nordic green energy laskutuksen e-laskutukseen. ne rupes perimään 1,90 euroa joka kuukaudelta e-laskusta palvelumaksua ja 6kk laskustaki menee 6x1,90 euroa=10,40 euroa. Huh siis yhdestä paperittomasta laskusta peritään 10,40euroa enkä saanu mitään tietoa eden laskusta se vaan suoraan veloitettiin tililtä. palvelumaksut kattaa siis koko sähkölaskustani noin 40% kun kerrostalossa ei sähköä paljoa kulukkaan. Toinen pettymys Nordic Green energyllä on etten saa asiakaspalvelulta vastausta vaikka monta valitusmeiliä olen sinne laittanu

    • kallisOn

      Laskutuksesta ylimääräistä kulua 1,95 kuukaudessa ja e-laskustakin veloittavat. Siis lopullinen sopimus on aivan erillainen mitä kuvittelee etukäteen. minun e-laskuistakin peritään laskutuksen palvelumaksua kun minulle tulee 6kuukauden välein lasku niin yhdestä e-laskusta peritään 6x1,95=11,70euroa siis minin laskuistani se 11,70euroa palvelumaksua kattaa noin 40% laskusta elikkä se on merkittävä kulu. Muut yhtiöt ei tiettävästi peri e-laskuista ja minullekki täysy yllätys tämä oli.

      • KaiusK

        Itselläkin on sopimus nordicilla jossa sähköppostilaskutus ja kuukausimaksu 0€ kuukaudessa. Mulle mainittiin kun tein sopimuksen että kukkausimaksu on 0 niin kauan kun vastaanotan laskut sähköpostitse. Laskutuslisä tulee vain jos vaihtaa laskutustapaa. Eiköhän pidä itse varmistaa minkälaisen sopimuksen on tehnyt ja mitä se sisältää. Onhan sähköpostilaskun lähettäminen tänä päivänä se halvin tapa yrityksille lähettää lasku asiakkailleen.


      • DemariJopo

        Samma här niin kuin ne nordicilla sanois. Tein myös sopimuksen missä oli mainittu, että se sisältää sähköpostilaskutuksen ja sen takia kuukausimaksu 0€. Kuulemma halvin tapa. Kai se postimerkki tai pankkiin laskun lähettäminen maksaa yhtiöille kanssa. Pankit nyt ei tee mitään ilmaseksi, ikinä. Takasi vaan sähköpostilaskuun niin säästät sen 1,95 kuukaudes ;-) ;)


      • Pettynyt2000

        En suosittele. Oli firmalla aikoinaan Kraft&Kulturilla sopimus ja jatkunut sitten Nordic Green Energyllä yhteensä 5 v. Nyt sähköpostilasku oli kadonnut taivaan tuuliin ja paperikarhu tuli myöhässä käsiini, mutta vajaan viikon myöhässä maksoin. Nyt perivät 73,31 € perintäkuluja, 52 € katkaisumaksua ja 430,05 € ennakkomaksua olennaisen maksuvelvollisuuden laiminlyönnin johdosta. En saanut vielä niiden asiakaspalvelua kiinni, mutta irtisanon heiltä sopimuksen heti kun pystyn. Onneksi otin toiselta sähköt toiseen firmaan.


      • Anonyymi
        KaiusK kirjoitti:

        Itselläkin on sopimus nordicilla jossa sähköppostilaskutus ja kuukausimaksu 0€ kuukaudessa. Mulle mainittiin kun tein sopimuksen että kukkausimaksu on 0 niin kauan kun vastaanotan laskut sähköpostitse. Laskutuslisä tulee vain jos vaihtaa laskutustapaa. Eiköhän pidä itse varmistaa minkälaisen sopimuksen on tehnyt ja mitä se sisältää. Onhan sähköpostilaskun lähettäminen tänä päivänä se halvin tapa yrityksille lähettää lasku asiakkailleen.

        Höpö höpö ketku koko firma


    • äläusko

      Ei kannata luottaa NGE:n puhelinmyyjiin! Kirjaavat aina sopimusehdot eri tavalla kuin antavat ymmärtää, jolloin aiheutuu näitä ihme lisäkuluja mm. laskutuksesta ja muista käsittelyistä ja nämä jätetään kertomatta puhelimessa.

      Jos soittaa, lopettakaa puhelu asiallisesti. Jos ei auta, lyökää luurit.

    • tavukki3200

      Tein sopimuksen Nordic Green kanssa tarjouksen mukaan 24 kk 4.69 sent kWh sähköpostilasku 0.0 alkaen 01.08.2015. Parin päivän kuluttua soitettin yhtiöstä tehdyn sopimuksen vahistus ja hinta muuttui 5.09 sent kWh. Ei tuntunut mukavalta se.

      • Tarkista

        Minä puolestani tartuin tarjoukseen, jossa luvattiin nettiostoalennus. Kun sopimusvahvistus tuli, siitä puuttui alennus. Huomautukseni jälkeen asia korjattiin mutta ilman pahoittelua. Toisen mokan tekivät siinä, kun menivät jo puoli vuotta ennen päättymisaikaa kaikessa hiljaisuudessa pidentämään määräaikaisen sopimuksen päättymisaikaa 4 kuukaudella eteenpäin! Minullahan oli tallessa alkuperäinen sopimus, joten heidän yrityksensä ei mennyt läpi. Tekivät vielä kolmannenkin mokan, mutta siitä toiste.
        Että varoitan teitä, kannattaako valita NGE:ä muutaman kympin säästön tähden.


      • Itse olen mennyt aina hinnan perässä ja valinnut halvimman. Keväällä Nordic green oli halvin ja olen nyt yhtiön asiakas ekaa kertaa, ja vielä puolitoista vuotta tästä eteenpäin. Sitten vaihtuu taas halvimmalle. Mutta, toiminta ollut hyvää, voin suositella ja ainoa yhtiö, jonka laskusta saa oikeasti selvää. Omien kokemuksieni perusteella vaikea uskoa tarinasi olevan totta.


      • kipinämikko
        Tarkista kirjoitti:

        Minä puolestani tartuin tarjoukseen, jossa luvattiin nettiostoalennus. Kun sopimusvahvistus tuli, siitä puuttui alennus. Huomautukseni jälkeen asia korjattiin mutta ilman pahoittelua. Toisen mokan tekivät siinä, kun menivät jo puoli vuotta ennen päättymisaikaa kaikessa hiljaisuudessa pidentämään määräaikaisen sopimuksen päättymisaikaa 4 kuukaudella eteenpäin! Minullahan oli tallessa alkuperäinen sopimus, joten heidän yrityksensä ei mennyt läpi. Tekivät vielä kolmannenkin mokan, mutta siitä toiste.
        Että varoitan teitä, kannattaako valita NGE:ä muutaman kympin säästön tähden.

        huono kokemus sinulla! Voimia ja jaksamista


    • Olen ko. yrityksen monivuotinen jäsen, eikä totisesti ole ollut mitään ongelmia. Juuri ryhdyin tuulivoimapörssisähkön ostajaksi. Siitä voi irtisanoa hyvin nopeasti.

      • jaska_12

        Itse tein vuoden sopimuksen vuoden alussa. Homma pelittänyt alusta alkaen, eikä pahaa sanottavaa. Seuraavan kerran sopimus katkolla loppuvuonna. Katsotaan, missä hinnat menevät 3-4 kuukauden kuluttua. Aavistuksen harmittaa, kun ei uskaltanut tarttua pörssisähköön talvella. On nuo hinnat olleet sen verran matalalla tänä vuonna. Noh, kuka olisi osannut ennakoida tulevaa? Eilen pekoni maksoi 1,95 pkt ja tänään alennuksessa 1,59 pkt...


    • onsekallista

      mulla rivarissa nordikilla säk´hkölasku alle 8 e per kk

    • NGE:n e-laskuista luin jostain juttuja aiemmin. Kysyin asiasta sieltä ja sain vastauksen, että on muutamia asiakkaita, joilla on vielä _pienkuluttajasopimus_ ilman kk.maksua. Jos niissä vaihdetaan laskutusmuotoa, tulee 1.95c/kWh laskutuslisä. noin ymmärsin. Minulla kk-maksu on nyt 2.95c/kWh, sähköposti- tai e-laskutuksella.

    • Aiheetonta_rahastusta

      Olemme olleet toista vuotta NGE:n asiakkaana ja kaikki on toiminut hyvin. Nyt kuitenkin yksi lasku oli jäänyt kesäloman ajaksi pöydälle, jonka hoidimme luonnollisesti heti palatessamme lomalta. Samana päivänä kuitenkin OK perinnältä tuli, samaan laskuun viitaten, katkaisuvaroitus. Ohessa oli kymmenenkertainen lasku.

      Alkuperäinen lasku oli 22 euroa ja OK perinnän lasku 220 €. Lasku muodostui seuraavasti:
      Korko 0,24 €
      Katkaisuvaroituspalkkio 52 €
      Perintäkulut 42,57 €
      Ennakkomaksu 100 €

      Tämän päälle oli seuraavaan laskuun lisätty 15 euroa muistutusmaksuna.

      Soitin ja tiedustelin asiasta, jolloin asiakaspalvelija ilmoitti voivansa ottaa ennakkomaksun pois. Kysehän olisi muutoinkin ollut pantista, joten asia oli sinänsä merkityksetön. Edelleen lasku oli yli 6-kertainen.
      Lähdin tutkimaan sopimustamme ja sen ehtoja sekä verkossa olevaa yritysasiakkaiden palveluhinnastoa. Ihan ensinnä selvisi, ettei alle 50 euron (sis alv.) laskuja pitäisi edes tulla, sillä sopimusehtojen mukaisesti näiden tulisi siirtyä automaattisesti seuraavalle kuulle. Päätimme tehdä reklamaation.

      Reklamaation onnistumisen takaamiseksi päätimme hakea apua alan parhaalta toimialta, Easy Consulting Oy:ltä. Siellä todettiin yksikantaan, että Ok perinnän lasku, perintäkuluineen, on aiheeton.

      Lisäksi sinänsä merkityksetön viivästyskorko (0,24 €) oli laskutettu viitekorolla lisättynä 8 prosenttiyksikköä, vaikka sopimuksen mukainen oli viite lisättynä 6 prosenttiyksikköä. NGE:n hinnastosta ei löytynyt myöskään minkäänlaista katkaisuvaroituspalkkiota. Maksumuistutusmaksu oli ainoa lisä, joka yhtiön palveluhinnastossa oli oikein merkittynä. Tietysti perintäkulut olisivat olleet vaikea reklamoida, jos lasku olisi ollut aiheellinen. Näin ei kuitenkaan ollut.

      • Energiapihi

        Minun Nordic Greenin 7,07 euron lasku ei ollut tullut minulle perille. Lähettivät maksumuistutukse ja otin sähköpostilla asiakaspalveluun yhteyttä kaksi kertaa asiasta ja kysyin mikä lasku oli kyseessä, koska mielestäni olin maksanut kaikki laskut. No seuraavaksi sitten tuli perintäkirje, ja tuon 7,07 euron summaan oli lisätty perintäkulut. Olin kuitenkin maksanut tuon 7,07 euron summan juuri päivä sen jäljen, kun perintäkirje oli lähtenyt perintätoimistolta. Nordic Green ei suostunut ottamaan perintää pois maksusta, vaikka olin aina maksanut kaikki laskuni ja kaikki laskuni myös tämän yhden puuttuvan maksun jälkeen. Lasku oli ilmeisesti hävinnyt postissa. Asiakaspalvelija nainen oli todella epäystävällinen ja puhui minun puheeni päälle eli ei kuunnellut kertomustasi. Kyllä tällä tavalla Nordic Greenin maksuihin tulee aika paljon lisää, jos tällaisia erehdyksiä ei korjata. Joten vaihdan heti Nordic Greeniltä pois, kun sopimukseni päättyy. Heillä ei ole minkäänlaista asiakaspalvelua.


    • Pirunpelto

      Ei valittamista, olen ollut pörssisähköasiakas, minulla on kaksi paikkaa joissa suorasähkö. Nyt Habitare messuilla oli tarjous, muutin normaaliin,
      Jossa 4,79 cent. kw/tunti ja 1,50 e/kuukausi. Hyvä palvelu puhelimessa,
      kun olen soittanut. Jos hinta laskee voi sanoa irti, vuoden sopimuksen.
      Nyt ilm. sähkönhinta on nousussa. Pörssisähkö on ollut edullinen tähän asti.

      • Perinteinen_on_paras

        Mä aikalailla samana päivänä vattenfallin (elenia) kanssa diilin 4.38cnt/kwh ja 0,5eur/kk. Lasku tulee kerran kuussa, eikä maksa lisää, on se sitten paperinen tai e-lasku. Ei näinä kolmena vuotena mitä se on jo ollut, mitään ongelmia. Laskepa hinta omalle selvityöllesi, kun ongelmia ilmenee!

        Meinasin itsekin sotkeutua näihin hämäräfirmoihin, mutta onneksi järki voitti. Tietysti olisin ottanut sen "koko vuoden sähköt kerrostaloasuntoon 99e/vuosi" jos olisi ollut voimassa vielä. Joku halpis firma niitä tarjosi jossain vaiheessa.
        Olisi ollut todella kannattava diili, sähköä kuluu sen lähemmäs 4000kwh vuodessa!


      • Jammu62

        Kannattaa sanoa se sopimus irti koska minä sain Kilpailuta.fi kautta 4,36 cent.kwh ja 0.00euroa/kk Lahti energialta. Tänään 23.11.2015.


      • Paskanmöivät

        0.06 korkokuluja ja laittoivat 570 e ennakkomaksun... Tästä talosta ei kenenkään kannata ostaa mitään!


    • ououououououououououott

      Nordic greenin kanssa meni kaikki oikein hyvin 3 vuotta.

      Vaihdoin kuitenkin vuodeksi Oulun energiaan kun heillä ei ollut syksyn 2015 tarjouksessa lainkaan kuukausittaista perusmaksua, eli säästin perusmaksuissa vajaa 50€ per vuosi. Oulun energian sähkö oli suurinpiirtein samanhintainen.

    • Wau

      NGE hakee nuoria sopimusten myyjiksi. Pitää muutaman päivän töissä ja ei maksa palkkaa. Näin ainakin Lahdessa eli Ei voi suositella kenellekään!!!

      • Huhuh32

        Ei pidä paikkansa. NGE sijaitsee Vaasassa ei Lahdessa. Kyse on nyt varmaankin aivan eri puljusta.


      • fdsfsdfss

        Asialla voi olla joku Lahdessa toimiva puhelinmyyntifirma, joka tekee NGE:lle alihankintana puhelinmyyntikampanjoita. Se, että puhelinmyyntifirmat kusettaa työntekijöitään ei tarkoita sitä, että niille toimeksiannon antanut asiakasyritys olisi se kaiken pahan alku ja juuri. Puhelinmyynti on työnä melkoista hullunmyllyä, alalla ei ole minkäänlaista tessiä, eli kaikki on periaatteessa "sallittua".....


      • Anonyymi

        alotetaan siitä että nge ei vastaa siitä kauanko joku on töissä, vaan alihankintafirma. ja itse ollut töissä jo pidemmän aikaa ilman ongelmia :D


    • Sähkönostaja

      Jos etsit halvinta mahdollista sähkösopimusta Nordic Green Energy yhtiöstä, kannattaa käydä tekemässä sähkön kilpailutus osoitteessa http://helppohinta.fi/ ja kilpailuttaa itselleen halvin mahdollinen sähkösopimus Nordic Green Energystä. Sähkön kilpailutus on helppoa ja nopeaa.

    • sähkönkilpailuttaja
    • hölmöläisiä.riittää

      Ja kohta te idiootit valitatte kun ei ole töitä. Ostakaa nyt ihmeessä seuraavaksi kiinalaista vessapaperia.

    • Kusetusta

      En suosittele, on juuri hässäkkä menossa sopimuskaudesta, tein
      aikoinani 2 vuoden sopimuksen, nyt laskussa lukee 5 vuoden sopimuskausi,
      ehkä huomenna selviää miten se mahdollista. Itse luulin, että sopimus
      on toistaiseksi voimassa.

    • Vetoavat_mulkut

      Yritys on täyttä p*skaa. Kysyimme syyskuussa sähköpostitse, että voisivatko laittaa KAIKKI avoimet laskut, johon vastasivat, että ei ole avoimia laskuja. Noo pari viikkoa sitten katkesi sähköt, koska oli kuulemma kesäkuulta unohtunut 50€ lasku. Avaus maksoi kokonaisuudessaan 268,50€. Kuulemma lasku oli juuri mennyt perinnön puolelle niin he eivät voineet ilmoittaa sitä sähköpostissa vaikka näkivät kokoajan sen erääntyneen laskun. Eivät suostu hyvittämään avausmaksua, vaan vetoavat siihen, että lasku oli siirtynyt perintään. Aivan kusip*aska lafka ja nyt lähti firma vaihtoon. Näin Keravalla

    • kjjkkhhhkkh

      Hyvin meni kaikki.
      Vaihdoin sähköfirmaa koska eivät jääräpäisesti suostuneet laittamaan perusmaksuksi 0e/kk. Nyt on NGE:lläkin perusmaksu 0e/kk vaan vaihdoin jo firmaa.
      Selkeä oli laskutus ja hyvä siakaspalvelu.

    • kilpailuttaja

      Itselläkin harkinnassa tämä Nordic Green Energy, mutta arvosteluja netissä on kovasti sekä puolesta että vastaan. Olisiko tuoreita kokemuksia asiakkailta? Laskutus...asiakaspalvelu...irtisanoutuminen tarvittaessa...?

      • JPH82

        Soittoa vaan asiakaspalveluun ja kaikki kysymykset vaan sinne niin selviää varmasti kaikki. Ainakin seuraavat kyseisen firman kohdalla faktoja:

        -Toimisto Vaasassa
        -Laskutus jälkikäteen ja kuten kaikki yhtiöt, laskuttaa verkkoyhtiön antamien lukemien mukaan todelliseen kulutukseen perustuen
        -Laskutus E-lasku, paperilasku tai email
        -Toistaiseksi voimassa olevat sopparit irtisanomisaika 14 vrk, määräaikaisissa tietenkin kesto valitun määräajan mukaan, jonka jälkeen 14 vrk irtisanomisaika, kun homma jatkuu toistaiseksi voimassa olevana, perus käytäntö kaikilla
        -Kun tekee sopparin verkossa tai puhelimessa niin peruutusaika 14 vrk tilaushetkestä jos haluaisikin muuttaa sopparia tai muusta syystä perua, myöskin perushomma, jota noudatetaan Suomessa.

        "Kysymällä selviää - ei pidä luulla vaan tietää"


      • Meillä oli määräaikainen sopimus, mutta ... määräaikaisuuden jälkeen olivat laittaneet sopimuksemme toistaiseksi voimassa olevaan. Emme päässeetkään vaihtamaan edullisempaan yhtiöön...... Huijasivat oikein kunnolla!!!! Nyt joudutaan PAKOSTA ostamaan kallista sähköä, kun sähkön kulutus huipussaan!!! Ottaa päähän oikein kunnolla!!!!


    • WelcomeToPanama

      Kusettavat hinnoissa. Vertailuissa luvataan ihan muuta, ja sitten hinta nouseekin aika nopeasti. Nordic Green on vanha Kraft&Kultur, jotka ovat verohuijauksistakin tainneet jäädä kiinni.

      Kannattaa tämä norjan panamafirma kiertää kaukaata.

      • h0tk0

        Lasku ei ole tullut oikeaan osoitteeseen. Karhulasku kyllä tuli oikeaan osoitteeseen. Eivät lähettäneet huomautusta, vaan perivät heti huomauksesta 5 euron huomautusmaksun.
        Näin toimii NGE.


      • KokJaakko

        WelcomeToPanama, hienoa trollausta, Venäjältä kenties? Se nyt vain on niin, että määräaikaisissa hinnoissa hinta pysyy samana ja sitten on sopimuksia, joissa hinta sidottu indeksiin (esim. Spot-/pörssisähkö). Ei ne hinnat määräaikaisissa sopimuksissa mihinkään muutu, vaikka tarjoukset muuttuvat tilanteen / mahd. pörssien mukaan. Suosittelen myöskin välttelemään noita hämäriä vertailuja, eli klikkaa Energiaviraston sahkonhinta.fi -palveluun ja sieltä sitten vaan kattelemaan, minkä yhtiön kanssa haluaa sopimuksen tehdä. Niin simppeliä se on, kukin valitsee itse sitten minkä haluaa.

        Eilen muuten K-Citymarket Kokkolassa jauhelihan ja piffien hinta oli eri kuin viikko sitten. Pitäisiköhän haastaa kauppias oikeuteen, ettei saanut enää samaan hintaan?


      • rosvojaverkossa

        Kannattaa pysyä erossa, huono politiikka kuten yksi sanoi ei karhua eikä muistutusta mutta ylisuuri perintä löytää oikeaan osoitteeseen ovat hyvin yhdessä rosvojen kanssa nimeltä Ropo Capital. Muut sähköyhtiöt, jotka tuottavat sähkönsä toimivat yleensä kunniallisesti, eikä perusta toimintaa laskuihin missä lukee, arviointi, katkaisumenettely, asiakkaan luottotietoien arviointi vaikka se olisi tehty jo heti alussa. Perusteeton yhtiö joka toimii huonolla hengellä eikä ajattele yhtään asiakassuhteitaan.


    • huonoamoraalia

      Erittäin epäluotettava yritys. En suosittele kenellekään. Asiakaspalvelu on huonoa ja toiminta viittaa rikollisuuteen perusteettomien laskujen suhteen. Kannattaa olla tarkkana asioiden suhteen.
      Perinteiset sähköyhtiöt toimivat eettisten ja moraalisten sääntöjen mukaan näillä ei ole muuta mielessä kuin rahastus.

    • Ei minkäänlaisia ongelmia. Laskutuksen muutin e-laskuksi, pankki maksaa kysymättä vahvistusta 50e saakka, eikä ole vielä tullut vahvistuspyyntöä laskun hyväksymiselle. Sama systeen Helenille.

    • Rikollista

      Erittäin arveluttavaa toimintaa tällä yrityksellä, ei turhaan haukuta tätä yritystä tälläkeskustelupalstalla, ei mitään positiivista sanomista tästä yrityksestä, jos joku sattuu kehumaan niin sen on pakko olla Nordic Green Energyn edustaja joka yrittää paikata yrityksen huonoa mainetta. Selvä kusetus yritys, jonka kanssa sovitut asiat eivät tule toteutumaan. Tässä yrityksessä työntekijöitten taso on pakko olla sitä luokkaa ettei niille ole ollut todennäköisesti muualla töitä tarjolla.

    • IloaIllosta

      Moro!
      Itse vaihdoin NGE:hen vajaa parisen vuotta sitte. Spot välityspalkkio 0,16 sopimuksen. Finngridistä seuraan tuntihintoja ja koitan kulutusta ohjailla halvemmille tunneille. Vkn:loppuisin usein edullista joka hyvä kun ollaan kotona ja masiinat jyllää keittiössä ym.

      Lasku tulee s.postilla josta ei veloitusta. Laskun maksan viimeistään eräpäivänä ja useimmiten jo heti kun se tulee. Selkeä, yksinkertainen lasku. Lukemat stemmaa siirtoyhtiön ilmoittamiin määriin.

      Ei valittamista, olen katsellut muitakin vaihtoehtoja mutta toistaiseksi en ole löytänyt mielestäni tuotetta johon voisin vaihtaa. Näillä mennään siis toistaiseksi.

      Sähköenergian myyjää olen vaihtanut tähän mennessä noin kymmenkunta kertaa joten kokemusta on karttunut. Ensimmäinen pörssisähkö sopimus ja hyvältä vaikuttaa.

      Mökillä on toinen sopimus samalla kaavalla.

      • juho9000

        Paljon sulla on kulutus ja paljon perusmaksu?


      • els2018
        juho9000 kirjoitti:

        Paljon sulla on kulutus ja paljon perusmaksu?

        Etkö Juho tajunnut että nimimerkki ilollailosta oli NGE:een työntekijä joka kehui paskafirmaansa, tämä yritys lähettää perusteettomia laskuja eikä välitä tehdyistä sopimuksista,
        ei ole edes yhdentähden firma joten älä sekaannu tähän puljuun.
        Kannattaa asioida luotettavan sähköntoimittajan kanssa ja pysyä erossa NGE:STÄ.


      • juho9000

        Niin, voihan sen noinkin tulkita. Voisinhan tulkita sinunkin viestisi kilpailijan vaikutusyritykseksi.

        Aikasemmassa viestissäni utelin noita tietoja, sillä spotti ei ole järkevä pienellä kulutuksella suuren perusmaksun vuoksi.

        Spotti-sopimus verrattuna normaaliin määräaikaiseen on yleisesti ottaen riskien ulkoistamista yhtiöltä asiakkaalla. Asiakas siis maksaa tai säästää odottamattomissa hinnanmuutoksissa.

        Spottisopimusten marginaali asettuu yleensä välille 0,15 - 0,40 snt/kWh. Tämä on siis se luku millä sähköyhtiöt kilpailevat keskenään.

        Kerrostaloasunnossa kilpailuvara on noin 5 euroa vuodessa. Sähkölämmitteisessä omakotitalossa hieman enemmän, noin 40 euroa vuodessa.

        Herää kysymys onko spottisähkön kilpailuttaminen todella niin mielekästä. Erityisesti kun määräaikaisella sopimuksella saadaan melko varmasti huomattavasti suuremmat säästöt.


      • ainavaannäitä
        juho9000 kirjoitti:

        Niin, voihan sen noinkin tulkita. Voisinhan tulkita sinunkin viestisi kilpailijan vaikutusyritykseksi.

        Aikasemmassa viestissäni utelin noita tietoja, sillä spotti ei ole järkevä pienellä kulutuksella suuren perusmaksun vuoksi.

        Spotti-sopimus verrattuna normaaliin määräaikaiseen on yleisesti ottaen riskien ulkoistamista yhtiöltä asiakkaalla. Asiakas siis maksaa tai säästää odottamattomissa hinnanmuutoksissa.

        Spottisopimusten marginaali asettuu yleensä välille 0,15 - 0,40 snt/kWh. Tämä on siis se luku millä sähköyhtiöt kilpailevat keskenään.

        Kerrostaloasunnossa kilpailuvara on noin 5 euroa vuodessa. Sähkölämmitteisessä omakotitalossa hieman enemmän, noin 40 euroa vuodessa.

        Herää kysymys onko spottisähkön kilpailuttaminen todella niin mielekästä. Erityisesti kun määräaikaisella sopimuksella saadaan melko varmasti huomattavasti suuremmat säästöt.

        Juho900 on kilpailijalla töissä jonka kertonut toisessa puussa, mutta ei uskalla esiintyä nimellään. Hauskinta on että Finkraft Oyllä ei ole ketään Juho nimistä töissä, soitin sinne eilen heidän asiakaspalveluun.


      • juho9000
        ainavaannäitä kirjoitti:

        Juho900 on kilpailijalla töissä jonka kertonut toisessa puussa, mutta ei uskalla esiintyä nimellään. Hauskinta on että Finkraft Oyllä ei ole ketään Juho nimistä töissä, soitin sinne eilen heidän asiakaspalveluun.

        Salapoliisityöskentelysi on ihailtavaa.


    • kierojamyyjiäoulussa

      Jäi erittäin huono maku siitä että alaikäiselle myytiin kadulla puolivängällä sähkösopimus. Alaikäinen henkilö ei välttämättä ole se joka päättää sähkösopimuksen laatimisesta taloudessa jossa on täysi-ikäinen henkilö joka vastaa tällaisista asioista! Myyjä oli kaikenhuipuksi laatinut sopimuksesta määräaikaisen jollaisen kanssa pitäisi olla naimisissa useampi vuosi. Tämän kieron myyjän ansaan jäänyt alaikäinen oli jopa todennut olevansa alle 18-vuotias ja kertonut että hänellä ei ole taloudessamme siitä päätäntävaltaa sekä todennut olevansa tietämätön sähköasioista. Tässä vaiheessa mielestäni pitäisi hyvällä myyjällä hälykellot soida vaan ei. Erittäin epäammattimaista.

      • juho9000

        Tuosta kannattaa tehdä jo kantelua viranomaiselle. On nimittäin sen verran laitonta touhua.


    • eiikinätätäfirmaa

      Ainakin asiakaspalvelu on huonoa. Soitettiin ja kaupattiin sopimusta, ja kun en samalta istumalta ostanut sitä, alettiin kettuilla. Lisäksi tästä myyjästä ei meinannut päästä millään eroon, vaikka useamman kerran sanoin, että nyt en osta, jään harkitsemaan asiaa (ja googlettamaan, mitä kyseisestä puljusta netissä kirjoitetaan). Puhetulva vain jatkui, joten lopulta jouduin sanomaan kiitos ja kuulemiin ja laittamaan luurin kiinni kesken puhelun. Huono fiilis jäi tästä firmasta.

    • Vittuuntunut2

      Ei ole luotettava. Minulle kaupattiin heiltä sopimus sillä perusteella, että tulee halvemmaksi kuin fortumilla. Ständillä nuori kaveri näpytteli mun tiedot ylös ja laittoi sopimuksen tilaukseen. No katsoin kotona että ei todellakaan tule halvemmaksi vaan yli 10€/kk kalliimmaksi. Myöskään ei mainittu että uusi sopimus on 36kk määräaikainen. Onneksi sain peruutettua sopimuksen ilman lisäkuluja kun soitin heti asiakaspalveluun.

    • Ensuosittele

      Velottivat muutossa 3x kuukausimaksun kun sattui kuunvaihde viikonlopulle ja muuttopäivä 2. päivälle. Soitin asiakaspalveluun ja siellä joku aneeminen työntekijä kertoi, että tämmönen käytäntö heillä on ja asialle ei voi mitään. Heti puhelun jälkeen meni firma vaihtoon.

    • Kantapäänkauttaopittu

      Varo pistämästä sormiasi tervaan! Jos huomaat laskutuksessasi kysyttävää ja erehdyt kysymään, pääset helposti tekemisiin epämääräisten peintäfirmojen kanssa. Ja nehän eivät kunnioita inhimillisyyttä eivätkä tiedä eettisyydestä mitään.
      Asiakas on tuuliajolla. Jos olet nyt tunnetun suomalaisen firman asiakas, älä lähde haihattelemaan uuden ulkolaisen kelkkaan. Se vie sinua kuin sika säkissä.

    • Anonyymi

      Tänään soitti ovikelloani kaksi nuorta miestä kertoen olevansa nordic.green.energystä ja tulevansa päivittämään sähkösopimustani.

      Heräsin kesken unien valmistautuessani yövuoroa varten
      Kysyin, että anteeksi mistä olette, niin sanoi, kaulassa roikkuvaa lappuaan näyttäen, että kuten hän jo sanoi, hän on nordic.greenistä. Kuultuaan, että minulla oli sopimus Helenin kanssa, sanoi, ettei ikuna kuunaan päivänä tekisis sopimusta sen kanssa.
      Jumantsuka! Minä en ikuna kuunaan päivänä teksisi sopimusta tyyppien kanssa jotka änkeävät oveni taakse myymään yhtään mitään! On ollut vaiva ja työ aikoinaan pitää myyjät irti puhelinnumerostani, niin nyt änkeävät suoraan oven taakse. ..ja muka päivittämään sopimusta. Hah, kun sanoin, että siis myymään teidän sähköänne, niin ei, kun päivittämään sopimusta. Idiootit! Minun sopimukset päivitetään sen firman kanssa jonka kanssa minulla on sopimus. Nämä idiootit vielä vänkäävät, että heidän päivityksensä ei ole sähkösopimuksen myymistä. Risoo, että kun häiritsevät kotirauhaa ja pilaavat edessä olevan työvuoron, niin pitää vielä kuunnella (sen verran kun kuuntelin) silkkaa mulkeroiden paskan jauhantaa.

      • Anonyymi

        Ovikellon soittaja ilmestyi minulle tänään täällä Matinkylässä(Espoo) ja yritti myydä nge sähköä. Valitettavasti en huomannu katsoa nimeä. Vaalea nuori mies. Tyrkytti ja pyöritteli tablettiaan. Nojasi olkapäällä rappukäytävän seinään oveni vieressä. Loppujen lopuksi sanoin että ei kiitos ainakaan tällä kertaa. Kysyi sitten vielä , että mikä mietityttää. Toistin ei kiitos....
        Sitten älysi lähteä siitä nojailemasta.


    • Anonyymi

      Ulkomaalaistaustainen myyjä pysäytti lapseni puistossa. Lapseni kieltäytyi sopimuksesta , mutta sanoi, että voi sähköpostiin laitta lisätietoa. Pakkomyyjä otti myös osoitteen ylös. Kun kuulimme tapahtumasta, yritimme lukuisa kertoja olla yhteydessä, mutta mnivät vastaajaan ja luvtti olla yhteydessä ( eivät olleet ) Alkoi tulla sähköposteja, kiitos uudesta sopimuksesta. Vastasimme kaikiin, ettemme ole tehneet mitään sopimusta ja haluamme katkaista, jos joku sopimus solmittu. Tuli automaatti vastaus, olemme teihin pian yhteydessä, kuitenkin viimeistään kahden päivän kuluttua, no eivät olleet. Näitä viestinvaihtoja ainakin kaksi tai kolme. Vuorokausi kun 14 päivän peruutusaika oli mennyt ohitse, soitti nainen ja kysyi, miten sopimuksen kanssa toimitaan, kun halumimme irtisanoa, alkoi selitellä, että sopimus on alkanut ja nyt muuttuu.Haluamme nyt siis muutta muutettua sopimusta vai mitä. aivan kuin tarkoitus olsis johtaa harhaan tai saada vastajaa ikään kuin lankaan. Kun teimme selväksi ettei sopimusta ole eikä tule, sanoi nainen, että js nyt katkaisee sopimuksen ( jota emme koskaan sopineet/tehneet) katkeaa asunnostamme nyt sitten sähköt. En kuuna päivä ole tavannut näin röyhkeää ja epärehellistä toimijaa

      • Anonyymi

        Miksi te annatte tietojanne pakkomyyjille jos ette halua tehdä sopimusta? Luoja kuinka typerää porukkaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi te annatte tietojanne pakkomyyjille jos ette halua tehdä sopimusta? Luoja kuinka typerää porukkaa!

        Mitä se sinulle kuulu kenelle tietojamme annamme? Kauppaa ei synny ilman asiakkaan hyväksyntää. Syytätkö raiskattujakin raiskatuksi tulemisesta?


      • Anonyymi

        Onpa sinulla vertaukset! Kukaan täysjärkinen ei syytä raiskattua. Sitä vain ihmettelen että miksi antaa tietonsa jos ei ole edes tekemässä mitään sopimusta? Tuohon et vieläkään vastannut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onpa sinulla vertaukset! Kukaan täysjärkinen ei syytä raiskattua. Sitä vain ihmettelen että miksi antaa tietonsa jos ei ole edes tekemässä mitään sopimusta? Tuohon et vieläkään vastannut.

        Puhelinmyyjillä ei ole uusasiakashankinnassa koskaan tiedossa muuta kuin asiakkaan nimi ja paikkakunta. Minä voin ihan vapaasti kertoa heille osoitteeni ja vaikka sähköpostiosoitteeni, jos haluan vaikka vastaanottaa tiedotteita/mainoksia yritykseltä.

        Kaupan tekemiseen tarvitaan kuitenkin se hyväksyntä, jonka väärentäminen on rikos.


      • Anonyymi

        Samanlainen peli tuntuu jatkuvan.

        Meillä kävi (Turussa) ensin joku nuori tyttö oven takana ja kun minä ilmoitin, että emme nyt tee heidän kanssaan sopimusta, niin seuraavaksi soittivat miehelleni, joka lupasi, että keskustelee minun kanssani. Oli antanut sähköpostiosoitteensa ja sieltä sitten tupsahti heti sähkösopimus.

        Heti ilmoitettiin sähköpostitse, että halutaan perua tämä sopimus (heti kun näin heidän hintansa totesin, että tarjous ei millään mittapuulla ole kovin hyvä). Tuli sähköpostikuittaus, että vastaavat viimeistään 3 päivän sisällä, mutta eivätpä ole vastanneet.

        Laitoin sitten minäkin jo heille sähköpostia ja saman kuittauksen sain, mutta eipä vastasta. Seuraavaksi laitankin sitten Facebook-sivulle vähän kommenttia, josko saisivat vastattua. Ja jos ei, niin kuluttajasuoja-asiamiehelle tämä meidän tapaus menee.

        Törkeää, kun yksi asukas on jo kieltäytynyt, niin sitten pommitetaan toista asukasta. Ja kun halutaan perua kauppa 14 päivän kuluessa, kuten heidän omilla sivuillaan luvataan mahdolliseksi, niin leikitään piilosta.


    • Anonyymi

      Hetken jo mietin sähkösopimuksen vaihtamista, enpä mieti enää kun luin näitä kokemuksia!

    • Anonyymi

      huijareita pysykää erossa.

    • Anonyymi

      Huijari firma...

    • Anonyymi

      Ihan hyvät kokemukset on tästä firmasta. Maksan omia ja yhden yhdistysen sähkölaskuja. Laskut tulevat tietysti jälkeenpäin, kilowattitunnit ja summat ovat olleet oikein.
      Viime talvena hukkasin yhdistyksen laskun. NGE:ltä tuli hyvin asiallinen karhukirje. En maksanut laskua, kun jotenkin muistelin, että olin jo sen maksanut. Noin puolentoista kuukauden päästä tuli karhufirman lasku. Ihan samat menettely tällä on minun/meidän osalta ollut kuin millä tahansa kunniallisella firmalla.
      Nordic Green Eenrgyn omistaa pohjoisnorjalaisesta Troms Kraft. Aiemmin toimi Ruotsissa tämän yhtiön esiyhtiö Kraft & Kultur, joka myi vain ekosähköä. Se julkaisi myös kahta aikakauslehteä, jotka tulivat asiakkaille postitse.
      Ekosähkön myyjiä ei Suomessa monta ole. Minun/meidän sähköjä ostettiin välillä Fortumilta, mutta sehän se varsinainen huijarifirma oli, koska kävi ilmi, että ekosähkön seassa on jonkin verran ydinvoimasähköäkin.

      • Anonyymi

        Hah hah... Tästä nyt paistaa aivan selvästi läpi, että kirjoittaja on firman omaa väkeä. Hyvin on tietoinen kuka omistaa/ omisti aiemmin. Ja Joku saatanan lehti jaettu joskus Ruotsissa. Mistä tiedät?.. voi helvettiläinen..


      • Anonyymi

        Unohdit kertoa että Kraft & Kultur firma joutui vaihtamaan nimensä koska tapahtui, hups, parin miljoonan euron kirjanpitohässäkkä.


    • Anonyymi

      Väkisin myyntiä vanhuksille,ei kuunnella vaikka ikä ihminen ei olisi halukas vaihtamaan huiputus firmaan.
      Joten varoitus vanhuksille ja sukulaisille.
      Reilu viikko sitten saatiin puhelimen kautta käännettyä yhden vanhuksen pää,oli niin hyvä puhumaan vanhuksen ympäri.

      • Anonyymi

        Jos ei ole munaa sanoa ei puhelimessa niin puhelimessa tehdyt kaupat saa aina peruttua 14 vrk sisällä tilauksesta. Menee kyllä ihan omaan piikkiin ellei kyseessä ole joku dementikko. On vähän epäkunnioittavaa kuvitella etteivät vanhukset kykene omiin päätöksiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ei ole munaa sanoa ei puhelimessa niin puhelimessa tehdyt kaupat saa aina peruttua 14 vrk sisällä tilauksesta. Menee kyllä ihan omaan piikkiin ellei kyseessä ole joku dementikko. On vähän epäkunnioittavaa kuvitella etteivät vanhukset kykene omiin päätöksiin.

        Tässä tapauksessa vanhus sanoi monta kertaa ei ja sanoi vielä neuvottelen tyttäten kanssa,mutta myyjä se saikin huiputettua puhelimitse kumminkin ja kyseinen vanhus ei ole Dementikko.
        Taidat olle muuten sinä se puhelinmyyjä,näissä kommenteissa jopa netistä on sanottu ettei pääse eroon vaikka valittaisi 14 vrk sisällä.
        Piti tulla jopa kirjallisena sähkösopimus,eipä ole näköjään tullut,jos sittenkin huomasivat puhelimessa että myivät huijaus menetelmällä.
        Katsotaan kun aikaa hieman menee kohta ei ole huiputus sähköfirma pystyssä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ei ole munaa sanoa ei puhelimessa niin puhelimessa tehdyt kaupat saa aina peruttua 14 vrk sisällä tilauksesta. Menee kyllä ihan omaan piikkiin ellei kyseessä ole joku dementikko. On vähän epäkunnioittavaa kuvitella etteivät vanhukset kykene omiin päätöksiin.

        Juuri eilen puhelinkontktissa asiakas pyysi selväsanaisesti ko. puljusta tarjousta, tuli tilaus. Olihan vaikeaksi tehty mahdollisuus tilauksen peruuttamiseen. Löytyi vihdoin yrityksen sähköposti, josta tuli automaattinen vastaus numeroineen. Katsotaan saadaanko peruutetuksi. Älkää hyvät ihmiset ostako mitään puhelinmyyjältä, on paljon helpompi tapa hakea itse netistä tarvitsemansa ja saa ainakin miettimisaikaa ja voi tutkia ehtoja ja mihin sitoutuu. Ei puhelinostamista. Hyi, hyi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä tapauksessa vanhus sanoi monta kertaa ei ja sanoi vielä neuvottelen tyttäten kanssa,mutta myyjä se saikin huiputettua puhelimitse kumminkin ja kyseinen vanhus ei ole Dementikko.
        Taidat olle muuten sinä se puhelinmyyjä,näissä kommenteissa jopa netistä on sanottu ettei pääse eroon vaikka valittaisi 14 vrk sisällä.
        Piti tulla jopa kirjallisena sähkösopimus,eipä ole näköjään tullut,jos sittenkin huomasivat puhelimessa että myivät huijaus menetelmällä.
        Katsotaan kun aikaa hieman menee kohta ei ole huiputus sähköfirma pystyssä.

        Meillä myös vanhus puhelimessa (8.2) saatiin uskomaan, että ovat uusimassa omasta firmasta sopimusta paremmalle hinnalle ja kirje tulee vahvistuksena. 26.2 yritettiin perua puhelimitse, mutta klo 16 jälkeen ohjattiin tekemään peruminen netissä firman lomakkeella. Lomake vaati pakollisena tietona sähköpostin, jota vanhuksella ei ollut ja lisättiin omaisen sähköposti. Tuli heti kuittaus, että ollaan perumisen vahvistamiseksi vielä yhteydessä. Edelleenkään ei luvattua postia ollut tullut. 4.3 saapui omaiselle (lomakkeessa annettuun sähköpostiosoitteeseen) sähköposti ettei perumista hyväksytä, kun se on "puolesta" tehty - piti vanhuksen itse perua omalla sähköpostilla tai puhelimitse. 4.3 puhelu vanhuksen kanssa asiakaspalveluun (43 min jonotus) ja heti löytyi tieto, että perumismahdollisuus olikin päättynyt juuri ed. pv 3.3 eli 14vrk myyntipuhelusta eikä mitään vahvistuskirjettä tarvita, eikä ole tulossakaan. Väittivät aiemman perumisen tulleen ulkopuolisen sähköpostista eikä heidän lomakkeella (oli kyllä asiakoodinumero tiedossa). Ystävällisesti kuitenkin "tulivat vastaan" ja hyväksyivät perumisen. Firma kertoi käyttävänsä Robinson markkinointiestoa, joten ehkä ei tarvi asioida heidän kanssa toiste. Lupasin antaa palvelusta palautetta.


    • Anonyymi

      Varokaa.

    • Anonyymi

      Tulee keksittyjä perintäkuluja ja korkoja. Välttäkää tätä yritystä.

    • Anonyymi

      Varokaa tätä. Tosta sopimuksesta ei pääse eroon kuin muuttamalla. Lähettävät joka kk maksuja.
      Tarkoitus on saada asiakas niin että unohtaa maksaa laskun. Sen jälkeen yritetään periä lisäkuluilla ja vaaditaan heti vakuusmaksua, jota pidetään vuosi. Varokaa.

      Googlatkaa yritystä niin tulee tietoon paljon rikkomuksia. Myös sen perintäyhtiöltä.

      • Anonyymi

        Sama kokemus kuin edellisellä. Varokaa, rosvofirma on.


    • Anonyymi

      voin kertoa kahden vuoden vääntöjen jälkeen että täysi kusetusfirma

    • Anonyymi

      Älkää ikinä ottako kyseistä lafkaa. Tuttu sai parin tonnin laskun irtisanomisesta. Joku huijaussivu varmasti.

    • Anonyymi

      Rosvofirma. Ei lähetä laskuja, vaan maksumuistutuksen ja heti perään perintäfirman karhun. Varokaa, siitä ei pääse irtikään kuin kulumalla.

    • Anonyymi

      Sieltä soitteli joku tyyppi illalla ihan hetki sitten. Sanoin, että ei kiinnosta. Lähetin viestiä yhtiölle, että jos vielä tulee soittoja sieltä niin teen rikosilmoituksen jatkuvasta puhelinhäiriköinnistä!
      En tee sopimuksia huijarifirmojen kanssa.

      • Anonyymi

        Luuletko tosiaan että poliisia kiinnostaa se jos sulle soittaa puhelinmyyjä. Kerropa mikä rikos siinä on tapahtunut?


    • Anonyymi

      Täydellistä, suunniteltua asiakkaan huijaamista.

    • Anonyymi

      ei vastaile sähköposteihin,

      • Anonyymi

        Kannattaa välttää tämän lafkan myyjiä/sopimuksia. Itse erehdyimme ja 2v nyt ollaan kiinni sopimuksessa, jonka myyjä sai myytyä kertomatta todellista sopimuksen kestoa/sitoutumista. Nyt uhkailevat usean sadan euron uhkasakolla, jos haluaa irtisanoa sopimuksen.
        En voi suositella millään tapaa :(


    • Anonyymi

      Hei,

      olen joutunut erikoiseen tilanteeseen NGE:n kanssa jossa moneen kertaan en mielestäni ole saanut laskua ja sitten niitä on karhuttu myöhästyneenä maksuna. Nyt heiltä tuli perintäyhtiön kautta 300 euron ennakkomaksu. Onko kokemusta tällaisesta ja mikä on lain kannalta tilanne tällaisessa? Heillä on oikeus periä ennakkomaksua? Miten sen koko määräytyy?

      • Anonyymi

        ennakkomaksua on lain mukaan oikeus periä vain silloin kun on syytä epäillä asiakkaan maksukykyä, sekä todistetta siitä. esim. yksi maksuhäiriömerkintä ei ole riittävä peruste. jos et ole saanut alkuperäistä laskua, voit kiistää maksuvelvollisuuden, jolloin perintäyhtiöllä ei ole oikeutta periä summaa. soita asiakaspalveluun ja kerro sinne tilanne, varmasti osaavat neuvoa sieltä paremmin. 06 357 7750 tuossa asiakaspalvelun numero :)


      • Anonyymi

        Hei,

        mikä perintäyhtiö perii NGEn ennakkomaksuja?


      • Anonyymi

        Jospa lukisit ne sopimusehdot, kun solmit sopimuksen olet ne hyväksynyt! Hirvittää tämä ihmisten tyhmyys kun ihmetellään täällä netissä voiko näin tehdä ym. Lukekaa ne ehdot niin tiedätte mihin olette sitoutuneet.


    • Anonyymi

      Varokaa huijaria!
      Tammikuussa 2021 tein Lahden Triossa sopimuksen Nordic Green Energyn kanssa. Sähkösopimuksen piti alkaa 1.2.2021. Jokin tilaus-sähköposti saapui jossa oli kalliimpi hinta kuin myyjä sanoi. Mitään ei kuulunut helmikuussa ja ei se sinne siirtynyt. Tein sitten diilin Vattenfallin kanssa. Nyt mennään jo huhtikuuta (15.4.2021) ja soittivat Vattenfallilta että Nordic Greeniltä on ohjelmoitu sähkönsopimus alkamaan 31.5.2021. Minulle ei tästä 31.5. alkavasta siirron ohjelmoinnista ole ilmoitettu Nordic Greeniltä mitenkään. En ole myöskään toistaiseksi saanut mitään sopimusta/sopimusvahvistusta Nordic Green Energyltä. Huomenna soitan Nordic Greenille ja sanon että peruvat siirron ja HETI tai teen asiasta rikosilmoituksen (ei ole sitten vitsi). Onneksi ei sentään ollut kyseessä määräaikainen sopimus. Kaveri teki samalla kertaa 2 v. määräaikaisen sopimuksen. Mutta kun luki sähköposteja muutaman viikon kuluttua niin olikin Nordic Green Energyltä laittaneet sopimuskauden pituudeksi 3 v. Sanoivat sitten puhelimessa jotain että se on kahden vuoden sopimus joka kestää 3 vuotta. Täh? Mitä tämä tällainen on? VAROKAA HUIJARIA, NORDIC GREEN ENERGYÄ!

    • Anonyymi

      Älkää langetko tähän perseen hajuiseen lafkaan. "Suurin ekologisen sähkön tuottajayritys" pohjoismaissa, joo vitut olette. Jos tulee soittoja puhelinmyyjiltä niin asiallinen kieltäytyminen tarvittaessa useamman kerran tai sitten vaan luuri korvaan.

    • Anonyymi

      En suosittele, soittivat ja myyjä vakuutteli että on halvempi, periaattessa on, mutta mitä myyjä ei maininnut että lisäpalvelut ovat ilmaisia ensinmäisen kuukauden ja sitten muuttuvat maksullisesksi. Eli joku ego merkintä on 3€ /KK ja hintaturva 5€ /KK plus 5€ kuukausimaksu nuitten päälle, plus 3vuoden määräaikassopimus(jonka kuulema voi irtisanoa ilman sakkoja jos muuttaa tai 2v jälkeen). Nykyisessä on (hieman) kalliimpi snt/kWh mutta sen päälle ei tule mitään muuta paskaa, joten tämä nordic green on kalliimpi loppupeleissä kuukauden jälkeen, plus nykyisellä tulee laskut heti sähköpostiin ilman ongelmia. Lumo on siis nykyinen jota en kyllä vaihda.

      Plus meni kaksi tuntia asiakaspalveluun jonottaessa(plus puolituntia vaikka olin jonossa eka), purkaminen onnistui onneksi ilman mitään ongelmia kun soppari ei ollut tullut voimaan viellä, eikä asiakaspalvelun tyyppi alkanut mitään tyrkyttämään, perui sopimuksen ilman mitään maksuja/sakkoja heti kun selitin asian.

    • Anonyymi

      En ole ollut muutamaan vuoteen ostanut sähköä nordig green energyltä kun eivät enää pärjää kilpailutuksessa (tekevät sähköä vesivoimalla?). Olin kuitenkin jokusen kahden vuoden jakson nordig green energyllä ja silloin kaikki toimi hienosti. Ei mielestäni ole ainakaan näitä huijarifirmoja jotka perii laskut etukäteen.

    • Anonyymi

      Olkaa varovaisia, Fienergyä ja hankinta365 myynti oli aikasemmin tällä puhelinmyynti firmalla mikä kauppaa nyt nordic green energyä , sama huijaus jatkuu edelleen, tekevät perusteettomia sopimuksia asiakkaille ja vanhuksille, hakevat soittolistoille yli 80v ja niille soppareita, taisetelin yhden tämmösen sopimuksen kanssa kun yli 90 vuotiaalle oli muka tarjous lähetetty ja olikin sopimus, tieto lähti kuluttaja asiamiehelle myö siitä

    • Anonyymi

      Minulle tuli puhelu, jossa myyjä puhui sähkön hintojen ”päivittämisestä” asuinalueellamme. Kokoajan oli käsitys, että puhun nykyisen sähkön toimittajan kanssa. Vasta puhelun päätyttyä huomasin sähköpostivahvistuksesta, että olin tehnyt uuden sopimuksen kyseisen firman kanssa… Sain peruttua sopimuksen, mutta asiakaspalveluun piti puhelimessa jonottaa yli tunti.

    • Anonyymi

      Miulle tuli juuri puhelu kyseisestä puljusta. Tällä hetkellä määräaikainen sopimus muualla varsin halpaan hintaan. Myyjä sanoi, että pystyy hyvin tekemään tarjouksen sinne reilun vuoden päähän 😳. Hinnaksi tarjosi liki 9 senttiä/kwh laskutuskulut kolmen vuoden määräaikaisesta sopimuksesta. Sanoi, että sähkön hinta tulee nousemaan kokoaika ja nyt on hyvä tilaisuus varmistaa HALPA hinta. Ihme ennustaja, harmi, etten tajunnut kysyä, paljonko se hinta vuoden tai kolmen päästä olisi. En kokenut hintaa halvaksi, enkä todellakaan aikonut tehdä noin pitkää sopimusta vuoden päähän tuolla hinnalla. Myyjä jankkasi ja jankkasi, ei halunnut millään uskoa, että ei kiinnosta tehdä huonoa sopimusta. Lopulta sain jankkauksen loppumaan toivottamalla hyvää päivän jatkoa ja sulkemalla puhelimen. Todella törkeää myyntityötä, varmisti sen, etten aio myöhemminkään asioida kyseisen firman kanssa. Pikaisen Googletuksen jälkeen kantani varmistui, ei kiitos NGE!

      • Anonyymi

        Olisi kannattanut ottaa. Oli myyjä selkeästi oikeassa.


      • Anonyymi

        Miten meni noin omasta mielestä? Tyhmyydestä sakotetaan. Kyllä ne sähkönmyyjät aika usein tietää mitä tulevaisuudessa tapahtuu, nyt et saa enään mistään tuohon hintaan.


    • Anonyymi

      EI OLE LUOTETTAVA! LASKUJA TULEE VAIKKA OLET KUUKAUSIA SITTEN IRTISANONUT SOPIMUKSEN...
      TÄMÄ YRITYS EI HOIDA VELVOLLISUUKSIAAN.
      EI TÄTÄ SÄHKÖYHTIÖTÄ! ROISTOYHTIÖ

    • Anonyymi

      Todellinen huijarifirma. Puhelinmyyjä teki sopimuksen VÄKISIN, vaikka lupaa ei annettu. Tuli yllätyksenä kuukausia myöhemmin, että sähkösopimus on kaapattu heille lupaa kysymättä. ÄLKÄÄ olko missään nimessä tekemisissä tämän firman kanssa!!

    • Anonyymi

      LIIKETOIMINTA PERUSTUU HUIJAAMISEEN.

    • Anonyymi

      Eivät vastaa, ei saa kiinni lainkaan. Yrittänyt kaksi viikkoa saada kiinni asiakaspalvelua puhelimitse ja sähköpostitse, ei mitään vastausta. Sopimuksen piti alkaa 24.11, mutta ilmeisesti pörssisähkön hinnan korkeasta hinnasta johtuen ei ole vieläkään tullut mitään muuta ilmoitusta kuin sopimusvahvistus kiinteähintaisesta sähköstä..

    • Anonyymi

      Olivat soittaneet dementoituneelle 80-vuotiaalle äidilleni poissaollessani. Äiti ei ymmärtänyt mitään mutta paperit tulivat nopeasti: kk-maksu, hintaturva, välityspalkkio, kesto 36 kk ym. Mielenkiinnolla odotan 10-kertaistuuko lasku kun Kotimaan Energian sopimus kesällä päättyy.

    • Anonyymi

      Huijareita. Myivät palvelutalossa asuvalle muistisairaalle vanhukselle tyhjillään olevaan kämppään sähkösopimuksen 10 sentin kilowattihintaan.
      Aivan sairasta touhua.

      • Anonyymi

        Törkeetä


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Nordic greeni soitti ja lupasi pörssisähköä hintaan 4snt kWh.
      Myyjä laittoi luuria korvaan kun kerroin, että pörssisähkö on nyt 20senttiä...

    • Anonyymi

      Nordic greenin puhelinmyyjät on ennen ollu finergyn ja hankinta365 palveluksessa että se kertoo myyjien luottamuksesta, kannattaa sanoa että poistakaa numero ja tiedot kun myyjän on pakko ne poistaa kun laki velvoittaa siihen ja jos ei poista niin myyjä syyllistyy rikokseen, ja voi tehtä siitä henkilöstä rikosilmoituksen

    • Anonyymi

      Myyjät kusettaa minkä kerkeää

    • Anonyymi

      Myyjä kilahti ja löi luurin korvaan kun en suostunut antamaan tietoa milloin nykyinen määräaikainen sopimus loppuu.

    • Anonyymi

      Nordic Green Energy Finland on huijarifirma. Huijaa asiakkaita kalliilla sopimuksilla ja ehdoilla. En millään saa irtisanottua sopimusta, kun jälkikäteen tajusin tehneeni virheen. Yritin vaihtaa halvempaan ja järkevämpään sopimukseen, mutta ei onnistunut tämäkään. Nordic Green Energyllä ei ole ole myynnissä kiinteähintaisia sähkösopimuksia. Kaikki tuotteet ovat kalliilla pörssisähköllä. Kiinteähintainen sähkösopimus on turvallinen vaihtoehto tässä vaikeassa markkinatilanteessa.

      Yritän kaiken keinoin irtisanoa sopimusta. Asikaspalvelu on luokatonta ja hidasta. Täytyy varoittaa kaikkia ihmisiä välttämään tätä yhtiötä.

      Yhtiö houkuttelee ilmaisristeily lahjakorteilla tai muilla eduillla, mutta ilmaisristeily on käytännösssä arvoton, noin 20€ arvoinen ja lahjakortti ei käy kaikkina aikoina. Heitin lahjakortin roskiin.

      Välttäkää Nordic Green Energyä.

    • Anonyymi

      Huijausta,pörssisähköä

      • Anonyymi

        Tänään soittivat ja tarjosivat sopimusta ja kun kieltäydyin sanoi minulle " vitut" ja luuri korvaan.
        Osoittaa varmaan jotain ainakin asiakaspalvelusta


    • Anonyymi

      Pakkopuhelinmyyntiä ikäihmisille ja todella hankala saada etämyytyä sopimusta poikki, asiakaspalvelu ruuhkautunut ja lomakkeita tarvitsee täyttää ja omaisen pyynnöt ei riitä

      • Anonyymi

        Nordic Green Energy oli tekevinään 36 kk sopimuksen 87-vuotiaan äitini kanssa puhelimessa, vaikka äitini ei todellakaan osta mitään puhelimessa monien varoitusten jälkeen. Todella härski yritys. Onneksi äitini näytti minulle postitse tullutta sopimuspaperia (ja onneksi posti toimi...). Saimme puhelimitse purettua tuon ns. "sopimuksen", muuten olisin vaatinut tallenteen myyntipuhelusta ja ottanut kuluttajaneuvojaan yhteyttä. Tein äitini puhelimeen kolme viikkoa ennen tuota telemarkkinointisoittoa ASML:n puhelinmarkkinointikiellon, mutta joko NGE ja telemarkkinointikumppaninsa päivittävät kiellot järjestelmiinsä hyvin verkkaisesti tai sitten eivät noudata kieltoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nordic Green Energy oli tekevinään 36 kk sopimuksen 87-vuotiaan äitini kanssa puhelimessa, vaikka äitini ei todellakaan osta mitään puhelimessa monien varoitusten jälkeen. Todella härski yritys. Onneksi äitini näytti minulle postitse tullutta sopimuspaperia (ja onneksi posti toimi...). Saimme puhelimitse purettua tuon ns. "sopimuksen", muuten olisin vaatinut tallenteen myyntipuhelusta ja ottanut kuluttajaneuvojaan yhteyttä. Tein äitini puhelimeen kolme viikkoa ennen tuota telemarkkinointisoittoa ASML:n puhelinmarkkinointikiellon, mutta joko NGE ja telemarkkinointikumppaninsa päivittävät kiellot järjestelmiinsä hyvin verkkaisesti tai sitten eivät noudata kieltoa.

        MTV selvitti: Sähköyhtiö Nordic Green Energy on kohdistanut vanhuksiin aggressiivista myyntiä – 88-vuotias Erkki Karppinen sai hämmentäviä kirjeitä


        https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mtv-selvitti-sahkoyhtio-nordic-green-energy-on-kohdistanut-vanhuksiin-aggressiivista-myyntia-88-vuotias-erkki-karppinen-sai-hammentavia-kirjeita/8554228#gs.jkquzp


    • Anonyymi

      Varokaa tätä yhtiötä, varsinkin puhelinmyyjiä jotka myy nordic greenin tuotteita. Laittakaa luuri korvaan

    • Anonyymi

      Surkea kokemus. Soittivat ja jostain tiesivät nimeni ja osoitteeni ja kysyivät että vieläkö teillä on toistaiseksi voimassa oleva sähkösopimus. Sanoin että minulla on määräaikainen sopimus vielä yli vuoden voimassa. Tämän sanottuani LÖIVÄT LUURIN KORVAAN. Uskomatonta.

    • Anonyymi

      Nordic greenin puhelinmyyjä yritti valehtella että heillä on halvin sähkö kun se ostetaan muualta kun nordpoolista, no kysyin mistä ostatte niin löi luurin, ihan käsittämätöntä höpis ei ollu tässä maalimassa

    • Anonyymi

      Seurava nurinmenijä on tämä putiikki. Ei norjalaiset sähköä suomeen tappiolla myy.

    • Anonyymi

      Minä olen ollut tyytyväinen nordic green energy toimintaan.

    • Anonyymi

      Mulla on näin:

      Sopimus on määräaikainen 30.09.2023
      Aurinkovoima, kiinteä hinta
      Kulutus
      Kuukausimaksu
      Kaikki ylläolevat hinnat sis.alv:n
      5.59 c/kWh
      3.98 ¤/kk

      En löytänyt sähkölaskusta mainittuja ego-merkintöjä, pörssisähköä tai muita kuluja kuin nuo mitkä copypastesin laskusta.

    • Anonyymi

      5 euroa kWh kiinteä vesivoima ollut kaksi vuotta ja vielä vuoden voimassa.

      Toivottavasti pysyy pystyssä. Kaikki on kohdallani toiminut hyvin. Monta kertaa esim. siirtänyt eräpäivää ilman ongelmia....

    • Anonyymi

      Eivät ilmoittaneet hinnan korotuksesta etukäteen. Kolminkertainen sähkölasku yllärinä, ja 14 päivän irtisanomisaika. Tämä toiminta taitaa olla vastoin hyviä käytäntöjä. Olisi kuulemma pitänyt nettisivuilta käydä katsomassa!

    • Anonyymi

      Minulla on ollut toistaiseksi voimassa oleva sähkösopimus Nordic Green Energyn
      kanssa jonka irtisanoin sopimusehtojen mukaan 3 kk irtisanomis ajalla.
      Ei suostuneet katkaisemaan vaan muuttivat määräaikaiseksi yksipuolisesti
      kysymättä mitään päättyväksi vuoden 23 loppuun.
      Onko käräjille haastaminen ainut vaihtoehto. Onko jollakin vastaavia
      kokemuksia ?

    • Anonyymi

      Jos joku raukka on erehtynyt solmimaan sopimuksen niin valitkaa maksutysväliksi 4 laskua vuodessa. Ne laittaa muuten joka kk laskua. Toi joka kk lasku perustuu siihen, että pääsisivät laittamaan msksumuistuksia yms mahdollisimman paljon.



      Tälläinen pulju

      MTV selvitti: Sähköyhtiö Nordic Green Energy on kohdistanut vanhuksiin aggressiivista myyntiä – 88-vuotias Erkki Karppinen sai hämmentäviä kirjeitä

      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mtv-selvitti-sahkoyhtio-nordic-green-energy-on-kohdistanut-vanhuksiin-aggressiivista-myyntia-88-vuotias-erkki-karppinen-sai-hammentavia-kirjeita/8554228

    • Anonyymi

      Dementoituneelle äidilleni myivät joskus noin vuosi sitten sopimuksen. Nyt kun äiti on hoivakodissa ja maksan vanhan kodin laskuja, katsoin että 5,89 c maksaa kilovattitunnilta vielä määräaikaisena pari vuotta eteenpäin.

      Äiti ei toki muista sopimusta tehneensä, mutta hyvä näin. Halpaa sähköä, ja firma vaikuttaa asialliselta.

    • Anonyymi

      Itse tein aurikopanelikaupan yhteydessä kaksivuotisen sopimuksen alkaen vuodesta 2023. Syksyllä ilmoittivat, että heidän kirjallisesti tekemänsä sopimus ei päde. Niinpä korottivat energian hinnan kuusinkertaiseksi.
      Ensin hämmennyin, mutta nyt kun olen katsellut nettikeskusteluja, ei voi kuin ihmetellä kuinka tällaisia huijareita on markkinoilla@

    • Anonyymi

      Mulla oli ensin 2 v sopimus ja 2/22 uusin sopimuksen. Mun kuukausittainen energialasku ollut enimmillään n 7,50€. En valita.

    • Anonyymi

      Jo 2 muuton yhteydessä olen viestitse ollut yhteydessä NGE:hen ja saanut saman määräaikaisen sopimuksen uusittua uuteen osoitteeseen, ja joka kerta tulee uusi sopimus 2 vuotta eteenpäin. Sama halpa hinta, perusmaksu 4e + 5.60c/kWh. 1. maksumuistuksestakaan ei tule ylimääräisiä kuluja lisää laskuun. Laskukin tulee sähköpostiin sekä pari pv myöhemmin tekstarilla, suuri peukku minulta. En vaihda enää pois! 🙂

    • Anonyymi

      En suosittele kenellekään. Myyjät huijaavat sopimuksiin. Viimeisssä puhelussa sanotaan "kuten sovittin" vaikka mitään sellaista ei ole sovittu, Varokaa!!!! Pitää olla tarkkana. En sano, että sähköyhtiö huijaa, mutta ne sopimuksen myyjät. Liekö ne opiskelijoita, jotka saavat provisiota. Todella törkeätä!

    • Anonyymi

      Huijarifirma, mainostivat energiakriisin alkaessa heidän sopimus halvin. Menin halpaan. Tosiasiassa kaikkea muuta. Otin määräaikaisen sopimuksen silloin, päättyy nyt lokakuun alussa 2023. Sen jälkeen en enää koskaan mene tähän firmaan. Erittäin pettynyt huijarifirmaan. Olen huomannut että kaikki Green Energy ei ole luotettavaa.

    • Anonyymi

      Todella epärehellinen yhtiö ihan myyjistä ylöspäin kaikki samanlaisia. Älkää missään tapauksessa ostako sähköä, mikään sovittu ja luvattu ei pidä. He huijaavat, vanhukset ja kaikki muut. Ja laskuttavat olemattomasta sähköstä.

    • Anonyymi

      Mulla ollut monta vuotta, nyt muutin pörssisähköön !
      Olen ollut tyytyväinen .

    • Anonyymi

      Aivan paska firma. Laskuttaa mielivaltaisesti ropocapitalin kanssa ja sähköt poikki vaikka lasku myöhästyy päivänki

    • Anonyymi

      Kehuivat että määräaikainen sopimus pitää. Kuitenki laskutus menee pörssisähkön mukaan

    • Anonyymi

      aivan vitun kusetusfirma, kaikki laskut menevät ropocapitaliin mistä maksat turhia kuluja

      • Anonyymi

        No meneehän ne laskut perintään jos niitä ei maksa ajallaan! Kuka ne sun puolesta sitten maksaisi ajoissa.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1888
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1839
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1828
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1610
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1148
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1138
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe