Ihmetyttää kyllä ettei ihmiset syö enemmän puuroa

panu&/555

kun siitä sasi viljatuotteet paljon edullisemmin hydykseen kuin leivillä.

22

414

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • k/k

Liian täyttävää,varsinkin neljän viljan puuro,hyvä kun jaksaa yhrenkin annoksen.

• hyvää on!

Minä ainakin syön joka aamu ruishiutalepuuroa ja lasin maitoa. Ruishiutaleet olen valinnut siksi, etten kovin paljon syö ruisleipää.

• .velliä

Niinhän ne sanoo että syö kuin hullu puuroa

• sanotaan myös
        .velliä kirjoitti:

Niinhän ne sanoo että syö kuin hullu puuroa

"Puuro on hampaattoman ruokaa"

• 25.

Mistäs tiedät muiden puuronsyönnit ?

• Pirre*

Ai, no paljonko he mielestäsi syövät, vai onko tilastotiatoakin?

Ai niin, meillä syödään joka aamu kaurapuuroa, huomenna vaihteeksi puolukkaruispuuroa, uunissa kypsytettyä.

• SAS*

Puuronsyöntiin on tullut jostakin syystä tauko. Talvella syön joka aamu mikropuupoa, kauraa tai neljänviljan.
      Kesäaikaan olen syönyt pari leipäpalaa teen kera. Leipä on leipäkoneella valmistettu. Spelttiä ja kaurahiutaleita kuiva-aineina ei lainkaan vehnäjauhoja.

• 1943

Sattuneesta syystä mullakin on ollut yli vuoden tauko. Satunnaisesti kyllä teen esim. jos maitoa on jäänyt. Tuli mieleen, etten ole tänä syksynä tehnyt riisiomenapuuroakaan vielä. Puuro on ihan hyvää ruokaa, varsinkin marjojen kera syötynä. Yhteen aikaan aamupalaan kuului mustikkakeitto ja mannapuuro, nyt teen yleensä neljänviljanhiutalepuuroa. Kyllä puuro hotellienkin aamupalalla tekee kauppansa.

• ...

Oisko syy

Että puuro on pahanmakuista ja ykstoikosta ruokaa. Sitäpaitsi, ihmisllä on nykyisin hampaat, jos ei omat, niin sitten tekarit. Jauhoja melkein missä tahansa ruuassa, paras esimerkki makkara. Tai pitsa tai kepappi.

Ei sen puoleen, syön miäkin muutaman kerran vuodessa puuroa, ei sellaista millään jaksaisi syödä joka päivä, ruuan pitää olla vaihtelevaa. Puurossa ei ole kuin puuroa, erittäin ykspuolista murkinaa. Puuroa syömällä saa keripukin.

Sama ilmiö potuissa. Ikinä en tsadissa ole kenenkään nähnyt roudaavan dösäddä pottusäkkiä. Pottua tungetaan tärkkelyksenä melkein mihin tahansa elintarvikkeeseen. Pöndellä potunviljelijät syö pottuja, käyvät hakemassa tukiaisrahoilla kasvatettua viljelyspottua laarista. Elikkäs syövät lastista. Ikinä en ole nähnyt yhdelläkään potunviljelijällä omaa ruokapottusarkaa.

=DW=

• äijä65v

Joka aamu syön kunnon talkkunapuuron ja siihen ruokalusikallinen voita ja ruisleipää voilla voideltu ja päälle juustoa ja pitkä lasi maitoa niin hyvin lähtee päivä käyntiin.

*Syö puurua, ei tartte nuurua.*

Syö mitä syö, aina sama lopputulos.

• Vaihtelu virkistää

Minulla erilaisia kausia, joskus syön puuron, kaura-ruis-nalle pehmeä puuro, tulee nopeasti valmiiksi. Sitten taas kausi jolloin sämpylä ja kahvi. Viili ja mysli- banaani kausi.

• puuro hautuu jo...

Älä ihmettele, koska puuroakin syödään.

Eihän puuro ole päivän ainoa ateria, mutta minulla se on usein "iltapalana", siis ennen nukkumaan menoa. Lämmin puuro rauhoittaa mukavasti. Helposti teen sen hauduttamalla vain ~~10 min kuumassa vedessä ja käytän vain 4-viljan hiutaleita. Kaura on mielestäni liian limaista.

Iltapäivällä on usein joko manna- tai riisipuuro välipalana marjakeiton/marjojen kanssa.

Aamulla syön oma paistamiani sämpylöitä, siis yhden puolikkaan kahvin tai teen kanssa. Välipalana kyllä syön joskus reissumies puolikkaan, tai sen toisenkin, sillä ruis vie hyvin liiallista nälän tunnetta.

Tietenkin syön noin klo 12 joko lihaa/kalaa ja vihanneksia, kuten sitten noin klo 17. Nyt olen jopa ihastunut perunoihin, joita on melkein himo, sillä olin kauan syömättä niitä. Kaalit, kurpitsat, porkkanat ja muut hösselit tulee jo korvistakin ulos.

• Pari kertaa vuodessa keitän kunnon ruispuuron. Pitkään kypsytettynä ja sopivasti suolattuna voisilmän kanssa se on täyttä ruokaa! Lasillinen kylmää maitoa vielä, niin on herkkua.

Voissa kunnolla paistettuna, se seuraavana päivänä on kahta parempaa:D

• kukkokiekuu6

Tein lanttukukon, käviskö ruispuurosta. Tein kuoren ruisjauhoista, ilman hiivaa ja tuntikausia paistoin.

• Ruiskukkopai

Miksi tämä oli saanut miikan? Joku ei ymmärrä hyvän päälle? Itse en enää leivokaan, jos en voi käyttää jauhoissa suurinta osaa ruis- tai mutta tummaa, kuituista jauhoa. Vehnäjauho kuuluu samoihin valkoisiin vaaroihin kuin sokeri, suola ja rasvakin. Siis jos ei ymmärrä sanaa k o h t u u s .

• katinkontti3

Minä syön joka aamu kaurapuuroa, lirautan pikkusen keitinveteen oliiviöljyä ja puuron päälle laitan marjoja.

• Välillä tulee keitetyksi puuroa useampanakin päivänä viikossa. Toisinaan unohtuu pitkäksi aikaa. - Pitäisiköhän ostaa rouhittuja ohraryynejä, jos vaikka olisi tosi herkkua edelleen.

• Hyvä herkku

Minä keitän 'riisi'puuron rikotuista ohrasuurimoista. Ihan yhtä hyvää kuin valkoinen, kuiduton riisipuuro. Tai oikeastaan parempaa, koska kotimaista, lähellä tuotettua, ravintorikkaampaa, kuitupitoista ... Mustikkasoppaa seuraksi, nammm.

• pika-Nelli
        Hyvä herkku kirjoitti:

Minä keitän 'riisi'puuron rikotuista ohrasuurimoista. Ihan yhtä hyvää kuin valkoinen, kuiduton riisipuuro. Tai oikeastaan parempaa, koska kotimaista, lähellä tuotettua, ravintorikkaampaa, kuitupitoista ... Mustikkasoppaa seuraksi, nammm.

Minä teen uunissa ihanaa ohrasuurimopuuroa. Sitä voisilmällä.
        Maiskis.
        Paistettu riisipuuro on myös nannaa.

• kapakala=hyvä

optimisti-orvokki

"Aivan aluksi haluan kiittää teitä kaikkia äänestäjiä" ja sinulle suosittelen lyhyempää nikkiä.

Muistatko tuon meidän Valtionvaraiministerin puheen, joten siitä tuo aloitus.

Mutta kokeileppa taas ohraryyni piirakkaa uunissa. Aivan herahti jo vesi kielelle, kun muistelen äidin tekemänä sitä. Onnistuu hieman kuin pannukakku, kun pistät ne vain uuniin,.

Minä yksin nyt asuessani toteuttanut monta unelmaani niihin vanhoihin aikoihin.

Joskus nuoruudessa kokeilin tuota , kuinka sen nyt sanoisin, siis ensin kuumennettu puuro tai soppa, mutta sitten se pistetään sinne vuorattuun astiaan ja sapuska oli lämmin ja kypsä, siis aamulla..päivällä..illalla.

Tämä nyt kyllä viittasi sinne sota-aikaan, kun oli niitä rajoituksia keitoksien suhteen, kuka milläkin silloin kokkasi?

En viitsi perua kirjoitustani, mutta äidinkielen opettaja antaisi sen kuuluisan vitosensa. Ja sitten tämä "joku" ohjelma, jonka pitäisi korjata virheeni on taas täysin umpio?

• Kaurapuurossa ja kaikessa kokojyvässä on liikaa kuitua, maha menee sekaisin. Ruisleipäkään ei käy.
      Joillekin kuitu on hyväksi, mutta ei kaikille.
      Nyt on hyvin pitkä antibioottikuuri luuhun levinneen tulehduksen takia. Maha ei tykkää. Otan maitohappobakteereja 1-2 tuntia antibiootin ottamisen jälkeen, auttaa vähän.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet hirvein ihminen kenet olen tavannut.

Olet järkyttävä.
      Ikävä
      200
      4363
    2. Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?

Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!
      Huittinen
      42
      2016
    3. Haluan sua ihan vtullisen paljon

Kokonaan ja seksuaalisesti. Pää räjähtää kohta
      Ikävä
      62
      1687
    4. Ymmärrätköhän nainen

Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi
      Ikävä
      133
      1363
    5. Martina on käynyt puhumassa viisauksia

Iltalehden artikkelissa Martinan viisaudet.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      358
      1337
    6. Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin

Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss
      Ihastuminen
      93
      959
    7. SDP:läinen lähettiläs Titta Maja-Luoto RAIVOAA lähetystössä -?

SDP:n puolueen Maja-Luoto on Portugalissa noussut Median otsikoihin, koska RAIVOAA työntekijöille ja pitää Heitä lähinnä
      Yhteiskunta
      26
      923
    8. Mitä alkoholijuomaa on myyty sekä Linda Lampeniuksen että Matti Nykäsen nimellä? Testaa tietosi!

Mikähän alkoholijuoma se mahtoi olla…? Tule pelaamaan kivaa Testerin Juomavisaa! Kuinka monta saat oikein? Tästä pääse
      Juomat
      10
      899
    9. Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus

Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte
      Sinkut
      170
      818
    10. Voiko vauva uskoa ?

Lohkoissa väitetään ettei vauva voi uskoa. Tässä näet vauvan uskon. https://youtube.com/shorts/QhFbPSdjpnA?si=Zb2BCRST9
      Helluntailaisuus
      186
      696
    Aihe