Käytöstavat ja toisen huomioiminen

Mielialan lasku

Hyvillä käytöstavoilla on paikkansa, ovat sitten aitoja tai yksinomaan opittuja. Keskustelin puhelimessa tuttavan kanssa, liittyen omaan menetykseeni. Hyvin nopeasti keskustelu ajautui muille raiteille, mikä sinänsä voisi olla huomaavaisuutta menetyksen kokenutta kohtaan, että saa hieman muutakin ajateltavaa. Valitettavasti monet ihmiset tykkäävät kertoa omista asioistaan ja kokemuksistaan, eikä heitä kiinnosta vastavuoroisuus; esimerkiksi vastakysymys "Entä miten sinä suhtaudut tähän asiaan?", tai "Entä sinä?" Jne.

Tällaisen yksinpuhelun jälkeen olo on uupunut. Tuntuu kurjalta, ettei toinen huomioi, on vain täynnä omaa itseään. Sekin on ok, jos siinä rinnalla on kiinnostus ja kuuntelemisen halu toisen kokemuksia kohtaan.

Minäkin päätin, etten tuolle ihmiselle enää soita. Mukava ihminen, mutta en jaksa enää olla yksinomaan kuunteleva, hyvätapainen osapuoli ´keskustelussa`.

5

279

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .N.

Yksinpuhelu on aina uuvuttavaa. Eikä siinä auta lakipykälät eivätkä mitkään, silloin kun on törmännyt oikeasti umpikieroihin ja omaan napaansa tuijottaviin henkilöihin. Näitä ihmisiä löytyy kaikkialta, koska ovat harmillisen seurallisia, uteliaita ja ulospäinsuuntautuneita -kunpa osaisi heitä ennakolta karttaa.

Mielialan laskulle lisäksi... sinun tuttavasi tiedostaa vikansa ehkä itsekin, älä silti unohda kokonaan. Oikeita ystäviä on aika harvassa.

• palomuuri007

I SEE YOU, STOP !

• mä,tonttu

Minulla on juuri tuollainen ikävä tapa. Huomaan aina vasta jälkikäteen, että todellakin olen puhunut toisen kysyessä vain itsestäni ja antanut toisen kommentoida kysymättä kuitenkaan itse toiselta henkilökohtaisuuksia.
      Koska tiedostan tämän, otan yhteyttä muutaman päivän päästä ja sanon suoraan, että meni tuo edellinen puhelu vähän meikäläisen toitottamiseksi, että jospa puhuttaisiin nyt vaikka sinusta.
      uskon, että tämä korjaa tilanteen hyvinkin, koska olen oikeasti aidosti pahoillani moukkamaisuudestani. Yleensä tällaiset korjausliikkeeni herättävät lähinnä hilpeyttä, mutta selvästikin huomaan, että toinen on mielissään.

• hyvä kuulla

On todella hienoa, kun ihminen tunnistaa virheensä ja pyrkii korjaamaan ne, ja muuttamaan itseään.

• Nainen 49v.

Ikävää, kun sinulle kävi noin, aloittaja, varsinkin tuollaisessa tilanteessa.

Yksi asia kyllä nykyajassa on ainakin pielessä: toisten huomioonottaminen. Minä kyllästyin 4-kympin jälkeen niihin "ystäviini", jotka eivät soittaneet minulle, mutta kun soitin heille, puhelu kesti ja kesti. En meinannut millään päästä heistä eroon. Samaten lopetin yksipuoliset kyläänkutsumiset, jos ehkä yksi kerta viidestä kävin tuolla tuttavalla ja neljä viidestä hän minulla. Näiden kanssa vain lopetin oman osuuteni, niin jäi koko tuttavuus.

Ja aivan kuten sinä olet kokenut, myös minä olen huomannut, että moni ei ole kiinnostunut toisesta, puhuu vain itsestään. Yhden ystävän kanssa ongelma on, että hän soittaa minulle melkein aina vain kun haluaa valittaa. Tosin en minäkään juuri hänelle soita, joskus tekstaan sitten tai mailaan, jos on asiaa. Kerran puhuin hänelle suoraan, että koen hänen soittavan vain, kun haluaa valittaa ja vielä sillä valittamisasialla pitää aloittaa. Se auttoi vähän aikaa...

En pidä ihmissuhteiden katkaisemisesta, mutta kaksi minua hyödyntänyttä ystävää jätin. Toinen oli vieläpä erittäin törkeä viedessään minun aloittamani asian eteenpäin omaksi hyödykseen. Tosin se temppu oli sellainen, että kaikki tuossa yhdistyksessä, jossa hän tempun teki, paheksuivat häntä. Aika kylmästi hän vaan käänsi meille selkänsä, tai minua yritti pitää ystävänä, mutta en enää halunnut.

Tällaiset kokemukset johtuvat mielestäni tästä minä-minä -ajasta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      20
      4335
    2. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      3184
    3. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      3097
    4. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      43
      2388
    5. Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista

Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas
      Ikävä
      81
      1206
    6. Miellytänkö sinun silmää?

Varmaan ainakin vähän, jos tykkäät minusta. Siis jos tykkäät.
      Ikävä
      79
      1079
    7. Haluaisin lähettää sulle viestin

Mutta en enää uskalla. Miehelle.
      Ikävä
      56
      1054
    8. Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.

Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul
      Maailman menoa
      368
      1019
    9. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      217
      986
    10. Alex ja Sanna taas Bilderberg-kokoukseen

Kansainvälinen parivaljakkomme on taas yhdessä siellä missä tapahtuu. https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/09eda060-635e
      Maailman menoa
      138
      880
    Aihe