Keskuspölynimuri pätkii

paama

Meillä on ollut Allawayn keskuspölynimuri seitsemän vuotta käytössä ja nyt tuo paholainen on alkanut sammuttamaan itseään kesken imuroinnin. Se myös käynnistyy aina jonkinajan päästä uudelleen. Tuo pätkiminen on vain lisääntynyt viimeaikoina ja nykyisin imurointi on lähes mahdotonta sen vuoksi. Olen tarkistanut suodattimet, putkiston, pölypussin jne. ja käyttänyt jopa ilman, että se on edes telineessä kiinni (elikkä ei edes putkistossa kiinni) ja homma pätkii vapaallakin entiseen malliin. Vika on siis keskusyksikössä ja mahtaako joku tietää mistä vika voisi johtua? Toki tällainen ominaisuus on hyvä tekosyy olla imuroimatta, mutta meillä ei mene enää vaimolle läpi ;o)).

14

6984

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kierrättäjäfgh

eikun korjoomaan voipi olla mottorin hiilet loppu ja jollet itse osaa nie vie semoiselle henkilölle joka osaa.

• ponkma1

Meillä on Allway keskusimuri 28v ollut käytössä, alkoi moottori pätkimään eli sammuili kesken imuroinnin. Luulin että hiilet on loppu joten vein Lahdessa olevaan merkkikorjaamoon koko laitteen että vaihtakaa uudet hiilet. Kaveri sanoi ettei hiiliä ole saatavilla että on parempi uusia koko masina. Joutessani katsoin hiilet niin molemmat olivat kuluneet tasaisesti ja toista senttiä vielä jäljellä. Seuraavaksi otin kortin ja siellähän suurennuslasilla katsoen kahdessa juotoksessa oli selvä vika. Ei muuta kuin kolvi esille ja uudelleen tinaus. Nyt käy tasaisesti ja tuntuu tehokin lisääntyneen että vuosia tuli luultavasti lisää.

• aboi

Juotokset korjataan juottamalla, ei tinaamalla. Ne ovat kaksi eri asiaa. Johdot voi kyllä tinata ennen juottamista.

Joskus kymmeniä vuosia sitten oli tinureita, jotka tinasivat kuparipannuja. Ne piti tinata, koska kupari on myrkyllinen.

En tuossa suoraan kerro, mikä ero on tinaamisella ja juottamisella, joten lukija saa arvata.

Joskus teinipoikana olin työssä elektroniikkatehtaassa ja käytin siellä juotoksiin juotostinaa 3 kg:n rullia monta monta.

• 1+2+3

Kupari on myrkyllinen. Myrkyllinen mikä? Et voi päättää lausetta noin.

• niin kai

No ehkä silloinen juotostinassa ollut lyijy on nyt sitten tehnyt tehtävänsä? En mä ainakaan näe eroa tinaamisella ja juottamisella. Kittaaminen taas on eri asia.

• ip68

Onko sulla käynnistykytkin johdossa, letku voi olla viallinen

• Seniori.25
        ip68 kirjoitti:

Onko sulla käynnistykytkin johdossa, letku voi olla viallinen

Kyllä kahvakäynnistys voi pätkiä, ainakin minun putserin kahvakäynnistys vaihdon jälkeen alkoi pelittämään .
        Voihan sen kahvan avata ja yrittää korjata !

• ip68
        Seniori.25 kirjoitti:

Kyllä kahvakäynnistys voi pätkiä, ainakin minun putserin kahvakäynnistys vaihdon jälkeen alkoi pelittämään .
        Voihan sen kahvan avata ja yrittää korjata !

Ei se katkos ole kavassa vaan todennäköisesti siinä johdotuksessa kahvasta seinäliittimeen., tee oikosulku siihen seinäliittimen kahteen nastaan saat imurin toimimaan aina kun tulppa on seinässä

• ei voi imuroida
        ip68 kirjoitti:

Ei se katkos ole kavassa vaan todennäköisesti siinä johdotuksessa kahvasta seinäliittimeen., tee oikosulku siihen seinäliittimen kahteen nastaan saat imurin toimimaan aina kun tulppa on seinässä

Miten saan keskuspölynimurin rasian kannen kiinni, kun se irtosi minulta. Täytyykö ostaa uusi imurasia, johon keskuspölynimurin letku laitetaan?

• ip68
        ei voi imuroida kirjoitti:

Miten saan keskuspölynimurin rasian kannen kiinni, kun se irtosi minulta. Täytyykö ostaa uusi imurasia, johon keskuspölynimurin letku laitetaan?

Se täytyy korjata en tidä miten on vaurioitunut , kuva ?

• 3+9
        ip68 kirjoitti:

Se täytyy korjata en tidä miten on vaurioitunut , kuva ?

Hankala, jopa mahdoton korjata jos muovinen saranatapin pidike murtunut.

Vaihda uusi tilalle , varaosa maksaa n 45 € (Allaway)

• ei voi imuroida
        3+9 kirjoitti:

Hankala, jopa mahdoton korjata jos muovinen saranatapin pidike murtunut.

Vaihda uusi tilalle , varaosa maksaa n 45 € (Allaway)

Kansi ei ole murtunut vaan se irtosi. Minusta se ei mennyt rikki.

• seniori.
        ei voi imuroida kirjoitti:

Kansi ei ole murtunut vaan se irtosi. Minusta se ei mennyt rikki.

Minun Putseri imurin putkiston kansi on joskus irronnut. Olen painanut kannen kiinnitysnastat (molemmin puolin ) paikoilleen ja taas imuri pelittää !
        En tiedä mikä sinun imurimerkki on !!!

• Anonyymi

Mulla alkoi kanssa keskuspölynimuri pätkiä, ja vika korjaantui kun purkasi letkussa olevan kahvakäynnistimen katkaisimen (joka on varmaan kiinan halvin malli) ja putsaili siitä kontaktipinnat. Säästyi ainakin vielä uuden letkun ostolta😊

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      27
      2930
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      34
      2622
    3. 148
      2284
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      54
      2259
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      24
      1880
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      391
      1716
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      105
      1664
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      312
      1569
    9. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      135
      1469
    10. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1456
    Aihe