Kalliita hoitoja karsitaan julkisesta terveydenhuollosta

Raha ratkaisee

10

108

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Otan vaikka lainaa

      Varautukaa hyvissä ajoin, parasta hoitoa ei välttämättä anneta.

      • enna 1

        Julmalle tuntuu jottei hoitoja anneta,ja keiltä hoidot lopetetaan


    • pussin pohja

      Yhteiskunnan pussi ei ole pohjaton. Tässä vain ehdotellaan, että aletaan keskustella siitä, mihin raja vedetttäisiin. Se vain oli määritelty, että yhteiskunta ei enää maksaisi hoitoja, joiden vaikuttavuus on kyseenalainen ja jotka ovat kalliita. Mikä tässä keskustelussa on väärää?

      Onko moraalisesti parempi käyttää miljoona euroa tuhannen ihmisen toimivaan hoitoon vai kymmenen ihmisen ehkä toimivaan hoitoon? Kumpi on yksilön kannalta parempi? Kumpi yhteiskunnan?

    • Pahoinvointiyhteisku

      Minua taas suututtaa puhe hyvinvointiyhteiskunnasta, sitähän Suomi ei ole ollut enää vuosiin. Julkinen terveydenhuolto on pahassa kriisissä. Onneksi on sairauskuluvakuutus, joka on osoittautunut korvaamattomaksi. On väärin karsia kalliita hoitoja, joilla esim. syöpäpotilas voi saada lisää elinaikaa. Meillä on varaa mutta ei ole halua.

      • Eikös tuossa linkissä mainittu kalliit hoidot joista ei ole voitu osoittaa olleen hyötyä?


    • 2 vaihtoehtoa

      Kumpi on parempi vaihtoehto?

      1. Yhteiskunta kustantaa kaikille kaikenlaisia hoitoja, kunnes kyseisen vuoden budjetti on käytetty syyskuussa, ja loppuvuodesta ei anneta kenellekään mitään hoitoja.

      2. Yhteiskunta kustantaa kohtuuhintaisia ja toimivia hoitoja kaikille tarvitseville koko vuoden ajan.

      • On varaa

        Sinulle 2 vaihtoehtoa. Suomella on varaa hoitaa sairaat hyvin jopa kalliisiin hoitoihin, mutta sairaat ovat priorisoinnin helppo kohde. Älä edes uskottele moista. Minua priorisointi ei koske, eikä tule koskemaan.


    • gfhffhfhfg

      Jos Suomella on antaa miljareja ulkomaille,niin eiköhän ensin pitäisi hoitaa oman maan asukkaista

    • terveys2

      Suomen terveydenhoito on jäänyt pahasti jälkeen jo parikymmentä vuotta sitten. Nyt on korkea aika laittaa terveydenhuolto, eläkeläishuolto ja psykiatria yksityisille. Ei pieni valtio voi millään verovaroilla pitää yllä hyvää tai edes jotenkuten toimivaa terveydenhuoltoa. Se on jo kauan sitten nähty.

      Nyt on aika katsoa mallia Ruotsista jossa yksityiset pyörittävät edellämainittuja yhdessä käsikädessä yhteiskunnan varojen (verotulojen) kanssa. Ruotsissa esim Capio ja Aleris hoitaa terveydenhoidon, lastenneuvoloita, äitiysneuvoloita, eläkeläsikoteja, psykiatriaa.,, terveyskeskuksia, sairaaloita ...

      Täällä Tukholmassa me voidaan mennä mihin laboratroioon tahaansa, jopa sairaalan laboratorioon näöytteitä ottamaan. mlabroatoriot ovat auki kaiketpäivät ja lääkäreiden laboratoriolähetteet löytyy netistä jokaisessa labrotoriossa.
      Me saadaan valita lääkärimme, tervesykeskuksemme jne itse.

      http://capio.com/sv/Start/Capio-i-Europa/

      http://www.aleris.se/Alla-Aleris-vardenheter/

    • Meillä on varaa

      Vaikuttaa toimivalta Ruotsin malli. Suomi ei ole ollut enää vuosiin terveydenhuollon mallimaa. Varaa meillä kyllä on, vaikka lahjoittaa Kreikalle ja muille maille.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pimahdan kohta ihan kunnolla

      Entä, jos otan sitten yhteyttä sinuun? 🫨🫥🥴
      Ikävä
      64
      2799
    2. Naiselle, rakkaalle!

      Pitäiskö nyt vähän jutella, on se sitten mitä tahansa. Mä oon sun puolella, hiljaisuutes aion rikkoa. Tulen vaikka karmi
      Tunteet
      24
      2236
    3. Antaisitko mies minulle jonkun vinkin

      Että tietäisin, että minun kannattaa uskoa vielä meihin. Nyt just heikko hetki ja usko meinaa loppua. Pelkään, että tila
      Ikävä
      73
      2148
    4. Toivottavasti vielä kohdataan mies

      Ja aloitetaan juttelu. Nyt olisin valmis.
      Ikävä
      141
      1831
    5. Nainen, minkä kappaleen laittaisit nyt miehelle

      kuunneltavaksi tietäen, että hän ikävöi sinua ja kipuilee päästäkseen yhteyteen kanssasi. Jotain, joka kertoo...
      Ikävä
      132
      1464
    6. Morning has broken

      Simmut aukaistaan. Ja noustaan päivään valkeaan. Hyvää huomenta. 😊☀️🍳☕❤️
      Ikävä
      141
      1434
    7. Jos et kaipaakaan minua täällä

      Niin miksi sinua ehkä häiritsee se, että minä kaipaan sinua? Miehelle.
      Ikävä
      18
      1214
    8. Tästä tiedämme että raamattu ON muutettu

      https://rivalnations.org/censored-bible/ Raamattusi on sensuroitu Raamattu, joka sinulla on kotonasi tai taskussasi, on
      Hindulaisuus
      458
      1209
    9. Olet tosi lapsellinen...

      Ja kiva harrastus tämä palstailu sulla. Lisää uskottavuutta ja luotettavuutta paljon. 🙄 Eipä sillä onneksi enää ole väl
      Ikävä
      44
      1035
    10. Outoa toimintaa kaikkinensa

      Jotenkin sairashan se sinäkin olet.
      Ikävä
      29
      1029
    Aihe