Jason Becker: yhä elossa

Not Dead Yet

Yle Teemalta tuli eilen erittäin hyvä dokumenttielokuva, joka kertoi ALS:n sairastuneesta kitaristi Jason Beckeristä. Positiivishenkinen dokumentti vakavasta sairaudesta huolimatta. Päähenkilö ei pahemmin kohtaloaan surkutellut, vaikka oli pudonnut korkealta. Tie maailman huipulle oli auki, mutta sairaus todettiin viikko sen jälkeen kun Becker oli päässyt David Lee Rothin yhtyeeseen Stevie Vain tilalle.

Tulee uusintana perjantaina 4.10 klo 22.35
http://teema.yle.fi/ohjelmat/juttuarkisto/jason-becker-yha-elossa

Jason Beckerin ura oli nousukiidossa vuonna 1990. 19-vuotias virtuoosimainen hevikitaristi oli liittynyt David Lee Rothin yhtyeeseen ja valmistautui maailmankiertueeseen. Suunnitelmat katkaisi kova diagnoosi: ALS-tauti ja elinaikaa korkeintaan viisi vuotta. Becker ei kuitenkaan luovuttanut.

22 vuotta on kulunut, liikunta- ja puhekyky ovat menneet, mutta Becker on yhä hengissä ja tekee musiikkia silmiensä avulla. Jesse Vilen ohjaama dokumenttielokuva Jason Becker: yhä elossa (Jason Becker: Not Dead Yet) huipentuu konserttiin, jossa Beckeriä juhlistavat läheiset, ystävät ja muusikot Marty Friedmanista Joe Sartrianiin. Dokumentista kasvaa tarina musiikin uskomattomasta voimasta.

1

1009

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      77
      4652
    2. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      180
      1947
    3. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      124
      1630
    4. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      132
      1186
    5. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      16
      1121
    6. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35
      1056
    7. Sunnuntain terveiset kaivatulle

Mitä ajattelet hänestä tänään? Mitä haluaisit sanoa hänelle?
      Ikävä
      78
      953
    8. Miks et tahtonut

Enää nähdä? Haluaisin ymmärtää
      Ikävä
      52
      916
    9. Hyvää huomenta!

Mietin miten suhtaudut minuun, jos kerron tunteista. Voinko enää sen jälkeen olla samassa paikassa kanssasi, jos koet as
      Ikävä
      78
      882
    10. Mulla on tarkat korvat

Kuulin sun äänen ihan selvästi.
      Ikävä
      4
      848
    Aihe