Onkohan kenelläkään hinta-arviota korjauskustannuksista. Nissan primera -00 1,6 p11 Vasemmasta puolesta puhutaan.
Primerasta p11 katkesi vetoakseli.
24
3953
Vastaukset
- Arvio.
Työt varmaan jotain 200-400€. Akselia ei kannata ostaa alkuperäistä, tarvike tai tehdaskorjattu jotain 150€.
- merkkihuollossa
Mulle maksoi 150€ töineen tarvikeakseli, hosuivat vaihossa ja napamutteri jäi löysälle ja juurivaihdettu pyöränlaakeri meni paskaks. Vaihdoin uuden kun just oli harjoiteltu 50€.
- fdhd
merkkihuollossa kirjoitti:
Mulle maksoi 150€ töineen tarvikeakseli, hosuivat vaihossa ja napamutteri jäi löysälle ja juurivaihdettu pyöränlaakeri meni paskaks. Vaihdoin uuden kun just oli harjoiteltu 50€.
Eikö se laakeri nyt olis pitäny mennä korjaamon piikkiin kun kerran niiden tyrinnän takia hajosi? Vai vaihdatitko jollain naapurin reiskalla
- sdjfkgjerogje
Katkesiko muka ihan se akseli vai vetonivel meni pas2? Eikö se akselitanko ole umpirautaa, sellaisen katkaiseminen vaikuttaisi äkkiseltään melkoiselta suoritukselta :D
- primera man
Normi juttu, katkeaa aina ns. tärinäkumin kohdalta,sinne pääsee kosteus ja ruostuttaa akselin poikki.
Mulla on vara-osa tälläkin hetkellä kotona,helppo homma vaihtaa,multilinkistä mutteri vex ja raidetangon pää irti ja iso mutsku, siitä se lähtee.. - Ikävä
Mulla katkes p10 mallin automaatti nissanista vetari, jonka jälkeen hitsasin sen aina kokoon, 4 kertaa taisin hitsata. Olen nykyään tutkinut kyseisen vetarin hintaa nii pyörii reippaassa satasessa.
- P11
Minulla 2,0 Primerasta mennyt akselit molemmilta puolilta, vuoden välein. Vaihdettuna Nissanilla n. 400,- tarvikeakselilla. Alkuperäinen akseli maksaa 1000,-
- Jöönas
Ehe,ehe
Johan vitsin murjasit. reilulla satkulla lähtee vetari. - Se vetoakseli
Vetarille tuli jloppujen lopuksi hintaa toineen 525€
Kuka sit vetikin välistä ja minkä verran. Kyllä köyhää k........
Nyt olis todettu jakopäänketjun venyminen
Kellähän sen korjauttas. - fdhdh
Miks nää just primeroista katkeilee, onhan noita tasapainomöykkyjä muidenkin autojen vetoakseleissa näkyny eikä niistä kuitenkaan pauku poikki?
- Kaun sitten...
Palstalla on ollut linkki yritykseen, joka tekee akseleita esim. rallikäyttöön. Sieltä on jotkut tilailleet uusia akseleita, ilmeisesti ihan kohtuulliseen hintaankin.
Nyt puhutaan autoista, jotka ovat 24-12 vuotta vanhoja. Joten en yhtään ihmettele, jos akseli on syöpynyt. Yhdistettynä tasapainomöykyn aiheuttamaan ruosteherkkyyteen osassa,
Akselien katkeamisistta alettiin puhumaan ensisijaisesti 2,0 GT primeroiden kohdalla, joissa km jo yli 200tkm. Sitten 2,0 ja hyvin paljon myöhemmin 1,6:n.
Heikentynyt akseli tietenkin katkeaa helpommin tehokkaammalla moottorilla ja räyhäkkämmälllä ajotavalla...
- vitsi
Vetari poikki nyt kyllä huijaat ei siinä niin paljoo tehoo ole
- WP11 2,0 L
Tule katsomaan, minulla on autotallissa 2 vetaria, molemmat poikki keskeltä akselia, nivelet ja suojakumit kunnossa.
- joo...
WP11 2,0 L kirjoitti:
Tule katsomaan, minulla on autotallissa 2 vetaria, molemmat poikki keskeltä akselia, nivelet ja suojakumit kunnossa.
Molemmat menneet poikki itseltäkin, enkä edes ole revitellyt liikkelle lähdössä. Muuten kyllä saanut kenkää, mutta pitäisi normaalisti kestää.
- blondi1
nissan primera. vm 97. oli just korjaamolla vetoakselin takia . ei kuulema loytynyt mistaan sita vetoakselia ... joten saa nahda kauan kestaa ...
- blondi1
viel sen verran lisaan, et pitais olla automaattivaihteiseen autoon. etu oikee
- Primera p11
Saksasta löytyy
http://www.ebay.de/itm/Antriebswelle-Nissan-Primera-P11-WP11-2-0-rechts-NEU-/140609157677
70,- rahti - Nissanmiäs
Itselläni katkesi myös 1.6l P11 Nissanista vetoakseli. Annoin räyhästi kaasua ja siihen jäi. Oma vika, suojakumi oli ehjä eikä ruostetta ollut näkyvissä. Vain liikaa kaasua ja siinä meni. Melkein 300e keissi, mutta korjaaja sanoi että tämä uusi kestää niinkauan kuin autokin.
Samaa olen kuullut, että 2 litraisissa tuota ilmenisi enemmänkin. Mutta itselläni osui vain huono tuuri ilmeisesti :D - luotto1
Itselle oli omaan P10 2.0L yksipisteruiskuun vaihdettu ainakin kerran vetoakselit. Poikki suojakumin vierestä. Tuntuu nimenomaan olevan Primeroissa ominaisuutena vetareiden katkeilu.
- 2litr1997
ihmeen huonoa sekarautaa näyttää olevan,kun vielä ohuttakin,teräksinen tuon tarvis olla.Kierrätysmetallista eli säästetty tehtaalla - heikko lenkki autossa,mikä muuten vakuuttaisi järkiautolta.Ei tarvinnut kuin startata ykkösellä ja vahingossa kytkin ylhäällä,pamahtaa kuskin puolelta..uskomatonta,mutta 191tkm ajetusta meni.
Ruostuva tanko,huono materiaaliseos..ikä,väärinkäytös,tulos on tämä. - britishSteel
20e. Noihin tehtiin aikanaan korvaavia osia Suomessakin, sen verta yleinen vika 2L ja GT:ssä. Vetarin malli oli brexit.
- hundai
No onneks en oo omistanu!
- Veronivelensuojakumi
Kesäkuussa 2.0 primera 96kwh vm.99
Jäi valoihin. Kytkimen nostin, kuului bam ja siihen jäi. Kuskin puolelta vetari poikki keskeltä. Ruostunut oli. Ajotapakin usein ehkä syynä.
Uus maksoi Ebay:stä 55e rahti 30e. Halvin purkaamo osa Suomessa 125e..Työ ja samalla öljyvaihto 70e.
Toivottavasti nyt asennus on ok. Ettei hajoo mitään. - Hynkkel
Myös Mersuissa samaa ongelmaa.Ruostuu kumin sisältä.2 kyseistä kulkinetta ollut ja sama vika.Muutaman muunkin tapauksen tiedän.Ei kaikki ole kultaa mikä kiiltää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Korona-ajan häväistysten tutkiminen alkaa
Teemu Keskisarja ja Tapio Puolimatka haastavat korona-ajan viralliset totuudet. "Korona synnytti kastilaitoksen. Se aset3882094Martina, yksityishenkilön ex vihaa häntä
Seiska ja IL kirjoittaa, että yksityishenkilön ex on veemäinen ja vihaa Martinaa. Onneksi ex on 13000 km päässä.3882029- 961722
- 4411714
- 71404
Miksi palstalla paljon venäjä mielisiä?
Palstalle näyttää kerääntyneen varsin paljon venäjä mielisiä. Mistä tämä johtuu?1041099- 200917
Olavi Uusivirta sai järjettömästi koronatukea ja asuu Kulosaaressa!
Olavi on miljonääri. Olavin asunto maksaa miljoonia. Olavi sai koronatukea aivan helvetisti. Olavi nuoli Sannan korvaa.9846Tiedäthän?
Että tykkään sinusta nainen ja olen kiinnostunut sinusta. Olet reilu ja rehellinen, sellainen unelma nainen. Tehdään k41812Jos totta puhutaan niin haluan mies että
N*ssit multa luulot pois. Niin että naapurit huolestuu siitä huudosta. 🤭69778