Silmät kieroon!

Ihmetyskumma,

Eli kohta 2 vuotias lapseni on alkanut muutaman kerran päivässä laittamaan silmät kieroon.
Tätä kestää ehkä sen 2 sekuntia. Aluksi pelästyin että onko jotain epilepsiaa, mutta sillä hetkellä lapsi saattaa höpöttää jotain tai jos vaikka taputan käsiä niin hän lopettaa.eli kyseessä ei siis vissiin voi olla epilepsia?
Onkohan tämä vain joku uusi juttu vai pitäisiköhän käyttää lapsi ihan lääkärissä, kyllähän se vähän kummalliselta näyttää....
Silmissä/näössä ei ikinä ole huomattu mitään poikkeavaa.

5

628

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olisko ihan

karsastusta? Omalla lapsellani alkoi 2 vuotiaana karsastus toisessa silmässä.Asiassa kannattaa ola yhteydessä neuvolaan,sieltä ohjataan eteenpäin jos tarvetta.

• ...

Onko karsastusta ulos vai sisäänpäin? itse olen koko ikäni karsastanut ulospäin, jos olen väsynyt tai "poissaolevana" kuuntelen jotain hieman tylsempää tarinaa "tyhjyyteen tuijottaen". Saan kyllä silmäni suoriksi, heti kun "palaan maanpinnalle". :)

• iurrrdhjfg

Mitäs jos lapsi vain pelleilee?:)

Minulla lapsi ainakin saattaa hassutella...
      "Äiti kato!" ja sitten silmät kieroon.:D

• Pienenä karsastanut

Kannattaa ottaa vakavasti silmäasiat, kun on kuitenkin näkökyvystä kyse. Itse olen karsastanut pienenä ja leikattu silmä 6-vuotiaana. Silti vasempaan silmään jäänyt huono näkökyky. Karsastusta pitää alkaa hoitaa ajoissa, että silmän näkö kehittyisi normaalisti. Eli neuvolaan vaan yhteyttä. Itse olen syntynyt 80 -luvulla, joten ennen ei varmaan hoito ole ollut yhtä hyvää.

• ...

Taisi olla provo tämäkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.

Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
      Oulainen
      6
      4125
    2. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      95
      2253
    3. Jos tapaisimme uudelleen?

niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      59
      964
    4. Hän on niin

Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      834
    5. Mites nyt suu pannaan

Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      37
      833
    6. Mies pyysi rahaa

Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      185
      820
    7. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      34
      811
    8. Nähdäänkö ensi viikolla

paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      35
      772
    9. Taas Lieksassa tyritty

Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      119
      755
    10. 35
      754
    Aihe