Ymmälläni

Ikuinen yksineläjä

Olenkohan ainoa, joka ei haaveilekaan lapsesta? Minusta maailma on niin paha paikka, että olisi ihan luonnollista valita lapsettomuus. Saatan tietysti vielä muuttaa mieleni, mutta toistaiseksi en kadehdi yhtään niitä joilla niitä lapsia on. Kun lukee sodista, murhista, raiskauksista, kidnappauksista, nälänhädistä, ja ties mistä, niin ajattelee että olen oikeastaan aika onnekas, kun ei tarvitse kantaa huolta lapsen tulevaisuudesta. Mutta tulkitaankohan se sitten itsekkyydeksi ja kylmyydeksi? Tämä ei varmaan ollut oikea paikka avautua, mutta pakko oli johonkin kirjoittaa. Olen miettinyt, että näkevätkö lapsettomuudesta kärsivät tätä puolta ensinkään? Tietenkin tajuan että on itsekästä sanoa, että lapseton pääsee helpommalla.

6

129

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • älä ...............

Mielestäni olet oikeassa. Yhtään en tekisi. Rakastan lapsiani syvästi ja en yhtäkään antaisi pois, mutta ne suurentuneet murheet ja huolet, kun pesästä lentäneet. Murheet pienemmät, kun kotona asuivat. Minun kohdallani näin.
      Ja sen kyllä tiedän miten onneton olisin ollut, jos en olisi lapsia alkanut saamaan, mutta nyt kokemuksesta...

• Juu,

En ole koskaan halunnut lapsia, ja minulla on hyvä näin. Olen täysin tyytyväinen ratkaisuuni.

• Lapseton

kiinnostaa ( )
      ei kiinnosta (x)

• yks lapseton

Mitä enemmän tulee ikää lisää, sitä enemmän varmistun siitä, etten halua lapsia. Ihmiset on niiiin pskoja toisilleen. Tilastojen mukaan tulevaisuus tuleville sukupolville on huono. Olen järki-ihmisiä, tunteet ei ohjaile päätöksiäni. Onneksi ukkoni ei välttämättä halua lapsia mutta saas nähdä alkaako haikailemaan.

Tutkimusten mukaan älykkäät naiset eivät halua lapsia yhtä paljon kuin muut. Mahtaako sama päteä älykkäisiin miehiin?

• .......

Kyllä näkee ja näin itsekin ollessani lapseton. Tuolla yhdessä ketjussa sanoinkin, että kun lasta ei ole sitä ei voi menettää. Kuitenkin kun raskaaksi tulin en hetkeäkään ajatellut aborttia tms.

Olin kyllä vuosia valmentautunut elämään ilman lapsia. Eihän minun niitä pitänyt saada. Olen kuitenkin lapsestani onnellinen, mutta aina takaraivossa takoo tietoisuus maailman vaaroista. Sen kanssa pitää oppia elämään tai valita lapsettomuus. Kyllä se pahin kaikista tuskista on ajatella että maailma voi satuttaa lasta. Mitään muuta kamalaa asiassa ei olekaan.

• Herra Hessu

Älä sinä maailmaa pelkää. Lapsissa on tulevaisuus ja heillä on mahdollisuus muutokseen. Sukupolvia tulee ja menee. Näin on ollut jo tuhansia vuosia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      85
      6294
    2. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      30
      3783
    3. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      28
      3140
    4. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      369
      1696
    5. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      33
      1388
    6. Upea peppuisella miehellä

Upea peppuisella miehellä on upea peppu.
      Ikävä
      27
      1330
    7. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      46
      949
    8. Anteeksi kulta

En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv
      Ikävä
      11
      946
    9. Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."

Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:
      Tv-sarjat
      11
      870
    10. Tykkään susta todella

Paljon. Olet ihana ❤️
      Ikävä
      42
      849
    Aihe