Moi. Oon 14-vuotias poika Turusta ja kiinnostais alottaa joku rc harrastus... En vaan osaa päättää mikä :D kaikki kiehtoo... autot, lentokoneet, helikopterit, ehkä jopa veneet :D Osaisitteko kertoa jostain jotain :D Tähän saa kirjottaa mitä vain mikä liittyy rc-kulkuneuvoihin ja saa myös esittää jotain tiettyjä malleja.
Mikä laji :D?
3
175
Vastaukset
- tonne siis
rc10.fi
- RC-pilotti1
Kyllä sen päätöksen joudut tekemään ihan itse. Rc on vain pieni osa koko harrastusta. Se millä laitteet tai hökötykset kulkee on sitten toinen osa ja sen ratkaisee pitkälti ympäristö tai alue missä aiot hiluja käsitellä. Veneet ei kulje kuivallamalla ja autot järvessä. Lentävistäkin löytyy jokin näköisiä tila vaatimuksia. Se mitä aiot älä tee siitä liian vaikeaa harrastaa. Jos kentälle, järvelle tai radalle pääseminen on hankalaa jätä se mahdollisesti myöhempään suuntautumiseen.
Autoista ja veneistä olen vähän jäävi kirjoittamaan kun molemmat osoittautuiva ei mun lajeiksi. Lentäviä onkin jo pieni kirjo, mutta vielä on paljon haastetta olemassa yli 30 vuoden harrastamisen jälkeen. Lentävät eivät rajoitu pelkästää rc-vehkeisiin. Vapaastilentävät on pitkällinen haaste. Siimaohjatut haastavampia kuin rc (mun mielipide). RC- puolella löytyy lentävää moneen lähtöön. Tientenkään ei sovi kilpailutoimintaa unohtaa. Sponsoreita löytyy huonosti tukemaan näitä kilpailutoimintoja, mutta pärjäämiseen tarvittavat budjetit ei nyt ihan mahdottomia ole.
Kerhot on ihan hyvä lähtökohta on se sitten veneet, autot tai lentävät. Kantapään kautta ei kaikkea tarvitse opetella. RC - veneharrastus antaa paljon enemmän liikkumavaraa tehdä itse, muokata tai siirtää varusteita vaikka toiseen runkoon, verrattuna lentokoneisiin, helikoptereihin tai autoihin. Kuluvia osia ei juuri ole, akkujen lisäksi. Autoissa vaihdetaan kuluvia niveliä, renkaita ja laakereita.
Lisäksi, veneissä rungon ollessa noin yli 70 cm, antaa tilava ja vakaa runko mahdollisuuksia käyttää edullisempia komponentteja mm. pidemmän ajoajan sallivia ajoakkuja esim. moottoripyörän happoakut ja ladattavat d 20 akut. Digikameran kyytiin kannelle saamisessa ei ole juurikaan ongelmia jos haluaa onboard videota nauhoittaa.
Veneen muuttaminen polttomoottorikäyttöiseksi on mahdollista ja moottorimalleja on runsaasti verkkokaupoista saatavilla.
Rungon itserakentaminen lasikuidusta tai puusta on suhteellisen helpoa ja edullista.
Aloittelijalle vauriot ovat lieviä jos verrataan rantakivikossa lohkeavaa 3 euron potkuria vaikkapa kuuseen tai puhelinpylvääseen rysähtävään helikopteriin tai lentokoneeseen, jossa kelvottomiksi menevien runko-hammasratas-vakautin ym nivelosien yhteishinta vain hyvällä tuurilla on alle kolminumeroinen euromäärä.
RV-veneen kaikki radio-sähkömoottori-akselisto-potkuri-nopeussäädin-akku-laturi- ym. varusteet kustantaa kaikki yht. noin 100 - 150 euroa. Rungon saa tehtyä itse parilla kympillä, valmiita runkoja saksasta tilaamalla 50 - 100 eurosta ylöspäin riippuen venetyypistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saisinpa halata sinua joka päivä
ja kertoa miten paljon sinusta välitän. Vaikka olisi jommalla kummalla huono päivä, väsynyt päivä tai kiireinen päivä, a505839Me työeläkeläiset äänestämme SDP:tä
SDP on luonut koko työeläkejärjestelmän, jonka hedelmistä saamme nyt nauttia. Kansaneläkelaitos on Maalaisliiton tekele,444382Nykymiehet odottaa, että nainen lähestyy?
Perus luonnonlaki menee päinvastoin! Oletko nähnyt luontodokkaria jossa naaraat juoksee uroksien perässä??? 🦁🫎🦍🐒🦦�1484029Kolmen tuiki tavallisen demariahdistelijan nimet julki
Nyt tiedetään ketkä kolme oli niissä niin tavanomaisissa demarin jokapäiväisissä askareissa avustajia ahdistelemassa. K913650Sannahan laski sähkön ALV:n 10 prosenttiin, Riikka runnoi 25,5 %:iin
Tässäkin nähdään kumpi on Suomen kansan puolella, ja kumpi omaa vastaan. Putinistipersuille Suomen kansa tulee aina vii712879Kansalaispalkka ja maksuton joukkoliikenne
Noilla pienillä parannuksilla saadaan Suomesta taas hitusen parempi paikka peruskansalaiselle, joka elää ekologisesti ja1062517Eikö tunnukin kamalalta, kun en
anna periksi vaikka parhaasi olet tehnyt antaaksesi täystyrmäyksen? Ja kyllähän minä monta iskua olen saanut ja maannut421976Antti Lindtman: "Ainahan kaikenlaisia huhuja liikkuu"
Näin hän siis vastaa SDP:n häirintäkohuun, väistelee vastuutaan Juttuhan on niin, että Lindtman ja Tuppurainen on tasan561836Muistattekos kun kaupassa piti pyytää tavarat myyjältä
Edes kahvipakettia ei saanut itse valita, vaan myyjä nouti sen hyllystä tiskille. Jos osti jauhelihaa, niin se jauhettii2371702Kenen juontajan pitäisi voittaa tänään Kultainen Venla? Ehdolla Pimiä, Holma ja Vaaherkumpu
Kultainen Venla gaalassa jaetaan tänään tv-alan palkintoja. Yksi suosituimmista kategorioista on Juontaja. Vappu Pimiä341482