Mikä laji :D?

RCKOPTERI

Moi. Oon 14-vuotias poika Turusta ja kiinnostais alottaa joku rc harrastus... En vaan osaa päättää mikä :D kaikki kiehtoo... autot, lentokoneet, helikopterit, ehkä jopa veneet :D Osaisitteko kertoa jostain jotain :D Tähän saa kirjottaa mitä vain mikä liittyy rc-kulkuneuvoihin ja saa myös esittää jotain tiettyjä malleja.

3

70

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tonne siis

      rc10.fi

    • RC-pilotti1

      Kyllä sen päätöksen joudut tekemään ihan itse. Rc on vain pieni osa koko harrastusta. Se millä laitteet tai hökötykset kulkee on sitten toinen osa ja sen ratkaisee pitkälti ympäristö tai alue missä aiot hiluja käsitellä. Veneet ei kulje kuivallamalla ja autot järvessä. Lentävistäkin löytyy jokin näköisiä tila vaatimuksia. Se mitä aiot älä tee siitä liian vaikeaa harrastaa. Jos kentälle, järvelle tai radalle pääseminen on hankalaa jätä se mahdollisesti myöhempään suuntautumiseen.

      Autoista ja veneistä olen vähän jäävi kirjoittamaan kun molemmat osoittautuiva ei mun lajeiksi. Lentäviä onkin jo pieni kirjo, mutta vielä on paljon haastetta olemassa yli 30 vuoden harrastamisen jälkeen. Lentävät eivät rajoitu pelkästää rc-vehkeisiin. Vapaastilentävät on pitkällinen haaste. Siimaohjatut haastavampia kuin rc (mun mielipide). RC- puolella löytyy lentävää moneen lähtöön. Tientenkään ei sovi kilpailutoimintaa unohtaa. Sponsoreita löytyy huonosti tukemaan näitä kilpailutoimintoja, mutta pärjäämiseen tarvittavat budjetit ei nyt ihan mahdottomia ole.
      Kerhot on ihan hyvä lähtökohta on se sitten veneet, autot tai lentävät. Kantapään kautta ei kaikkea tarvitse opetella.

    • RC - veneharrastus antaa paljon enemmän liikkumavaraa tehdä itse, muokata tai siirtää varusteita vaikka toiseen runkoon, verrattuna lentokoneisiin, helikoptereihin tai autoihin. Kuluvia osia ei juuri ole, akkujen lisäksi. Autoissa vaihdetaan kuluvia niveliä, renkaita ja laakereita.
      Lisäksi, veneissä rungon ollessa noin yli 70 cm, antaa tilava ja vakaa runko mahdollisuuksia käyttää edullisempia komponentteja mm. pidemmän ajoajan sallivia ajoakkuja esim. moottoripyörän happoakut ja ladattavat d 20 akut. Digikameran kyytiin kannelle saamisessa ei ole juurikaan ongelmia jos haluaa onboard videota nauhoittaa.
      Veneen muuttaminen polttomoottorikäyttöiseksi on mahdollista ja moottorimalleja on runsaasti verkkokaupoista saatavilla.
      Rungon itserakentaminen lasikuidusta tai puusta on suhteellisen helpoa ja edullista.
      Aloittelijalle vauriot ovat lieviä jos verrataan rantakivikossa lohkeavaa 3 euron potkuria vaikkapa kuuseen tai puhelinpylvääseen rysähtävään helikopteriin tai lentokoneeseen, jossa kelvottomiksi menevien runko-hammasratas-vakautin ym nivelosien yhteishinta vain hyvällä tuurilla on alle kolminumeroinen euromäärä.
      RV-veneen kaikki radio-sähkömoottori-akselisto-potkuri-nopeussäädin-akku-laturi- ym. varusteet kustantaa kaikki yht. noin 100 - 150 euroa. Rungon saa tehtyä itse parilla kympillä, valmiita runkoja saksasta tilaamalla 50 - 100 eurosta ylöspäin riippuen venetyypistä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      83
      1868
    2. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Maailman menoa
      240
      1749
    3. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      92
      1562
    4. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      110
      1368
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      168
      1131
    6. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      64
      1093
    7. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      32
      932
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      62
      926
    9. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      866
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      97
      860
    Aihe