Parkinsonpotilas

Päivänsini

Olin parkinsonpotilaan omaishoitaja ja vaimo, en ole enää. Lääkkeiden sivuvaikutukset alkoivat käydä ylivoimaisiksi sietää.

6

151

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Moni ihminen on tehty zompieksi lääkäreiden myötävaikutuksella.
      Määrätään sinnikkäästi täysin sopimattomia lääkkeitä, kun tila huononee, määrätään lääkkeitä lääkkeiden haittavaikutuksiin... jne...

    • Meilläkin vaikea tuo lääkkeiden cocktaili.Harmittaa kun toinen nuokkuu nenä puurolautasella,kun ei ole mitään täsmälääkkeitä näiden käytösoireisten hoitoon.Joudumme lamaamaan toista,tuntuu tosi pahalta.Se vähän mihin hän pystyisi häviää kyllä lääkkeen alle.
      Geriatrikin otti nokkiinsa kun en halunnut miestäni vuodeosastolle vaeltamaan pyjamassa ammusta iltaan,vaan valitsin hoitokodin jossa edes jotain toimintaa.
      Nyt sitten geratri vetäytyi tästä sanoin "no voivathan ne konsultoida" jos lääkityksessä ongelmia.Joopajoo,soitan sitten terkkarilääkärille....
      Kyllä pitäisi olla jatkuva seuranta näiden vaikeasti sairaiden lääkityksissä.
      Myrkkyjähän nuo neuroleptit on,no saanhan mie kädestä ohjattavan zombien.

    • mieheni hoitaja

      Mies sai liian monta keskushermostoon vaikuttaavaa lääkettä yhdellä kertaa.Oli sekasi kun huonosti käypä seinäkello koko iltapäivän.Tein tempun ja lopetin niistä kaksi ja siihen sekoilu loppu. Hän siis oli lääketokkurassa iltapäivän. En ole hoitavalle lääkärille temppuani kertonut,kunhan tulee asiaa sinne päin.Ihmettelinkin mite alzheimer noin nopeasi etenee eihän sen noin pitäisi mennä.
      Kannattaa meidän omaishoitajien seurata lääkitystä,ei se aina ole paikallaan vaikka viisaat lääkärit niin sanovat.

    • Pirre*

      Millaisia sivuvaikutuksia tarkoitat, nukkuminen, vai touhuilu eli ylikierroksilla käynti, vai kiukuttelu, äksyily pikkuasioista. agressiot?

      Itse uskon että jo itse sairaus aiheuttaa näitä yllämainitsemiaani oireita, ei pelkästään lääkkeet.

    • mieheni hoitaja

      Kyllä sairaus aiheuttaa mutta ei siinä määrin vielä,Hän oli muissa maailmoissa puhui menneitä kuin ne olisivat olleet läsnä juuri.Kuolleista ihmisistä,sekavia lauseita yms.Pari lääkkeen poistamisen jälkeen muuttui tilanne,nyt puhuu vain illalla pehmosia.
      Ei yhtä aikaa liian monta keskushermostoon vaikuttavaa lääkettä,nyt ne on vain tarvittavissa,näin sanottiin yleisessä terveysneuvonnassakin.
      Olen myös itse hoitaja ja olen jo työssäni seurannut lääkkeiden vaikutuksia,nyt olen eläkkeellä.

    • ristiina

      Kyllä ne lääkkeet vahvoja,ei mitään karkkeja mitä annetaan alzheimersairaille.
      Eniten tökkii kun laitoksessa syötetään vielä nykypäivänä pameja näille muistisairaille,ei niistä mitään apua.Meidän gubbelle vaan polvet notkuu ja kaatumisvaara,pää menee vaan enmmän tukkoon.
      Nyt meillä vain yksi neurolepti,sekin hyvin lamaava,tuohon käytökseen,välillä jätän sen pois...mutta vaeltamiselle ja keräämiselle ei mahda mitään,se kuuluu sairauteen.
      Maksan toimintaa kannatta myös seurata,meillä se tilttas näistä lääkkeistä välillä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2515
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2193
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1877
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1641
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1596
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1595
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1548
    8. 75
      1459
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      105
      1368
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1254
    Aihe