Auttakaa suurperheet

odotan kolmatta lastani ja minusta tuntuu, että sekin on jo liikaa. Kauhuissani pelkään, että miten pärjään. Vanhemmat lapset ovat jo kouluikäisiä, mutta silti pelkään kuollakseni.

Olen aivan paniikissa, enkä ole uskaltanut kertoa tästä kenellekkään. Minusta tulisi siis yksinhuoltaja ja olen sitä jo nytkin. Aborttikin on pyörinyt mielessäni, mutta en vain osaa tehdä ratkaisua.
5345
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 5

Vanhimmat

Kyllä pärjäät! 2 vanhempaa lastasi ovat jo omatoimisia, joten sinulla on vapaat kädet hoitaa vauvaa. Minulla on 5 lasta ja nuorin vasta 11kk ja toisiksi nuorin päälle 2v ja odotan kuudetta lasta. Olen päättänyt selvitä. Onnea raskaudesta!

Äänestä
  • tee abortti! Jos yhtään epäilet jaksamista! Ja mieti sitä, vanhemmatkin lapsesi tarvitsee aikaasi ja huolenpitoa! Vauva veisi ison osan heiltä! nauti jo olemassa olevista ja anna heille hyvä lapsuus ja nuoruus!

Äänestä

Jos vanhemmat lapsesi ovat jo kouluikäisiä (ja terveitä), en usko, että jaksaminen tulee suureksi ongelmaksi.

Mites sosiaaliset paineet? Ehkä ne ovatkin se, mikä sinua enemmän pelottaa?
Kaikki ihmiset eivät vieläkään osaa suhtautua asiallisesti siihen kun nainen hankkii lapsen "yksin"...

Uskon kuitenkin että muutaman vuoden kuluttua hymähdät tälle empimisellesi ja pienokaisesta tulee arvokas lisä ja valtava ilo koko pikkuperheellenne.
Voimia ja menestystä sinulle, mikä päätöksesi ikinä tulee olemaankin.

Äänestä

Hei. Olen kolmen lapsen yh ja erosin miehestäni kun odotin 3 lastani. Esikoinen ala-asteella ja kahden nuorimman kanssa kotona. Isä ei juurikaan kuvioissa mukana ja Siitä huolimatta hyvin ollaan pärjätty vaikka välillä raskasta onkin. Kyllä sä pärjäät jos vain uskot itseesi :)

Äänestä

Naiset pärjää aina :) !!

Äänestä

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastainen viesti.

Kommentoi aloitusta

mitä teen kirjoitti:

odotan kolmatta lastani ja minusta tuntuu, että sekin on jo liikaa. Kauhuissani pelkään, että miten pärjään. Vanhemmat lapset ovat jo kouluikäisiä, mutta silti pelkään kuollakseni.

Olen aivan paniikissa, enkä ole uskaltanut kertoa tästä kenellekkään. Minusta tulisi siis yksinhuoltaja ja olen sitä jo nytkin. Aborttikin on pyörinyt mielessäni, mutta en vain osaa tehdä ratkaisua.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

• Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

• Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

• Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

• Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

• Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

• Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu