Vuokralaiseni laiminlyö jatkuvasti vuokriaan. Aion tänä viikonloppuna lopettaa vuokrasuhteen, sillä nyt on taas elo- ja syyskuun vuokra maksamatta. Olen useaan otteeseen muistuttanut jatkuvista vuokrien laiminlyönneistä suullisesti ja tekstiviesteillä.
1. Riittääkö vuokrasuhteen lakkauttamiseksi kirjallinen ilmoitus jonka pudotan postiluukusta jos vuokralainen ei satu olemaan kotona?
2. Tarvitaanko todistajia tässä postiluukulla käynnissä, vai pitääkö purkuilmoituksessa olla erilliset todistajan allekirjoitukset.
3. Miten paljon vuokralaisella on aikaa tyhjentää asunto? (Sen tiedän että jos kyseessä olisi irtisanominen, niin vuokralaisella olisi aikaa puoli vuotta. Mutta nythän ei ole niin, vaan kyse on sopimusrikkomuksesta vuokralaisen taholta.)
Vuokrasopimuksen purku
24
9486
Vastaukset
- Mia
1. kyllä
2. ei tarvitse todistajia, ota vaikka kopio paperista niin että siinä näkyy tiedoksiantopäivä. ilmoituksessa täytyy selvitä syy vuokrasopimuksen purkamiseen.
3. purkutapauksessa ei ole irtisanomisaikaa vaan vuokralaisen on muutettava seuraavana arkipäivänä irtisanomistiedon saatuaan.- Olavi
Sen verran että vuokralaisella on, kuukauden irtisanomis aika. TÄnään jos irtisanot hänet avaimet on luovutettava, viimeistään 11.10-04.
- Mia
Olavi kirjoitti:
Sen verran että vuokralaisella on, kuukauden irtisanomis aika. TÄnään jos irtisanot hänet avaimet on luovutettava, viimeistään 11.10-04.
vuokrasopimuksen purkamisen ollessa kyseessä irtisanomisaikaa ei ole. muuttopäivä on seuraava arkipäivä siitä kun tieto purkamisesta on saatu.
Eli maanantaina avaimet pois jos tänään irtisanoo.
Vuokrasopimuksen irtisanomisessa irtisanomisaika on 1 kk.
- vuokranantaja
Viisainta toimia heti hakemalla käräjäoikeudelta tuomiota vuokrasopimuksen purkamisesta ja saatavien (rästit, korot, kulut) maksamisesta. Näin on mahdollista saada myöhemmin ulosoton kautta saamisiaan. Häätömiehet ovat myös käytettävissäsi. Yleensä vuokralaiset eivät vapaaehtoisesti asunnosta lähde, joten ei kannata odotella omatoimista muuttoa, oli sitten kyseessä purku tai irtisanominen.
- Ilmaismajoittaja
Moi.
Olen itse samassa tilanteessa. Vuokralaiseni on maksanut vuokria viime tammikuusta alkaen miten sattuu ja kuluneen vuoden kesäkuusta alkaen vuokrat ovat jääneet kokonaan maksamatta.
Ensin kannattaa lähettää ilmoitus vuokrasopimusken purkamisesta saantitodistuksella. Lain mukaan ilmoitus on saatettava perille todistettavalla tavalla, ja saantitodistus on sellainen tapa.
Voit merkitä ko. ilmoitukseen päivämäärin, johon mennessä asunoon pitää olla tyhjä. Pari viikkoa on kohtuullinen aika.
Ellei mitään ole tapahtunut antamaasi muuttopäivämäärään mennessä, käy jättämässä haastehakemus käräjäoikeuteen. Pyydä siinä vuokrasopimuksen purkua, vuokrasaatavien ulosmittausta viivästyskorkoineen ja häätöä. Käräjäoikeuden kanslioissa on yleensä valmiita kaavakkeita tätä varten.
Sitten vain odottelemaan ...
Itselläni prosessi on meneillään jo kolmatta kuukautta ja vuokralainen vain edelleen majailee ilmaiseksi minun kämpässäni ... viranomaiset ovat kovin hitaita täsäs tapauksessa.- *K*
Saantitodistuksesta en ole kuullutkaan ennen. (Postin sivulla oli siitä lisätietoa.)
Itse ole aika aikaisin liikkeellä, syynä tältä palstalta luetut muiden kokemukset, ehkä vähän liiankin aikaisin.
Suullisia muistutuksia ja tekstiviestimuistutuksia on lähtenyt. (Vastausesimerkkejä: "Ei tule toistumaan", tai "Maksan kaikki rästit 14 pv mennessä". jne. Ne on arkistoitu kännykkään. Kaipa niilläkin tarvittaessa joku todistusarvo on.)
Vähän mietityttää että pitäisiköhän kuitenkin lähettää vielä yksi kirjallinen varoitus kirjattuna kirjeenä ennen irtisanomista?
(Viikonloppuna asia jäi hoitamatta kun olin mahataudissa.) - Ilmaismajoittaja
*K* kirjoitti:
Saantitodistuksesta en ole kuullutkaan ennen. (Postin sivulla oli siitä lisätietoa.)
Itse ole aika aikaisin liikkeellä, syynä tältä palstalta luetut muiden kokemukset, ehkä vähän liiankin aikaisin.
Suullisia muistutuksia ja tekstiviestimuistutuksia on lähtenyt. (Vastausesimerkkejä: "Ei tule toistumaan", tai "Maksan kaikki rästit 14 pv mennessä". jne. Ne on arkistoitu kännykkään. Kaipa niilläkin tarvittaessa joku todistusarvo on.)
Vähän mietityttää että pitäisiköhän kuitenkin lähettää vielä yksi kirjallinen varoitus kirjattuna kirjeenä ennen irtisanomista?
(Viikonloppuna asia jäi hoitamatta kun olin mahataudissa.)Moi taas!
Laita heti, jo tällä viikolla, yksi kirjallinen muistutus tyyliin:
"Vuokranne ovat useista muistutuksista huolimatta edelleen maksamatta. Mikäli rästejä ei makseta alla mainittuun päivämäärään mennessä, vuokranantajalla on oikeus purkaa vuokrasopimus päättymään välittömästi.
Vuokrarästit x euroa, eräpäivä x päivä"
Annat sitten jonkin verran maksuaikaa. Esim. jos saat kirjeen lähtemään huomenna, voit laittaa eräpäiväksi vaikkapa 24.9.2004. Eivät ainakaan voi myöhemmin vedota siihen, ettei maksuaikaa ollut riittävästi.
Jos suorituksia ei sitten ole tilillä mainittuna eräpäivänä, lähetät saman tien ilmoituksen:
"Vuokrasopimuksenne on purettu 24.9.2004. Huoneenvuokralain mukaan vuokranantajalla on oikeus purkaa vuokrasopimus päättymään välittömästi ilman irtisanomisaikaa, mikäli vuokria ei ole maksettu. Huoneiston on oltava tyhjä 30.9 mennessä, johon mennessä myös vuokrarästit on maksettava."
Lähetä molemmat paperit saantitodistuksella.
HUOM!
Kun laitat lähetyksen saantitodistuksella, voit netistä seurata, käykö vuokralainen sen lunastamassa. Ellei käy, mene käräjäoikeuteen saman tien.
Meikäläisen vuokralainen on nyt vältellyt haastemiestäkin, eli haastetta ei ole saatu toimitettua perille ... - Ilmaismajoittaja
*K* kirjoitti:
(Viikonloppuna asia jäi hoitamatta kun olin mahataudissa.)Onko meillä muuten sama vuokralainen :-)?
Itselläni on niin ikään vino pino tekstareita kännykässä tallessa. Sisältö on melkein yhdestä yhteen sama :-)
Tekstareiden näyttöarvo voi olla aika olematon. Kannattaa ne kuitenkin säästää siksi, että niiden avulla voit osoittaa vuokralaisen olleen tietoinen asioiden kulusta. Eli hän ei voi ainakaan tietämättömyyteen vedota.
Kannattaa todellakin olla aikaisin liikkeellä. Itse tyrin koko homman sillä, että olin tarpeettoman pitkämielinen ja uskoin lupauksiin loputtomasti. Ja nyt sitten odotellaan. - *K*
Ilmaismajoittaja kirjoitti:
Onko meillä muuten sama vuokralainen :-)?
Itselläni on niin ikään vino pino tekstareita kännykässä tallessa. Sisältö on melkein yhdestä yhteen sama :-)
Tekstareiden näyttöarvo voi olla aika olematon. Kannattaa ne kuitenkin säästää siksi, että niiden avulla voit osoittaa vuokralaisen olleen tietoinen asioiden kulusta. Eli hän ei voi ainakaan tietämättömyyteen vedota.
Kannattaa todellakin olla aikaisin liikkeellä. Itse tyrin koko homman sillä, että olin tarpeettoman pitkämielinen ja uskoin lupauksiin loputtomasti. Ja nyt sitten odotellaan.Vihdoin pääsen hoitamaan tätä juttua.
Koko päivä on mennyt työasioiden hoidossa. - *K*
Onko meillä muuten sama vuokralainen :-)?
Kannattaa todellakin olla aikaisin liikkeellä. Itse tyrin koko homman sillä, että olin tarpeettoman pitkämielinen ja uskoin lupauksiin loputtomasti. Ja nyt sitten odotellaan.Laiminlyötte jatkuvasti vuokrasopimuksemme velvoitteita. Olette saanut useita suullisia muistutuksia ja tekstiviestimuistutuksia vuokran maksun laiminlyönneistä. Näihin olette vastannut katteettomilla lupauksilla.
Tässä joitakin esimerkkejä vastauksistanne:
20.4.2004 klo 17:09: "Se on vaan kokoajan lykkääntynyt, maxan tänä iltana! Ei tule toistumaan."
28.4.2004 klo 19:31: "Joo laitoin viestin siitä. Kaikki tulee tästä lähtiin ajalla!"
4.7.2004 klo 23:47: "… Maxan kummatkin vuokrat 14 päivä tätä kuuta." (Tämäkään ei pitänyt paikkaansa.)
Lupauksistanne huolimatta teillä on tälläkin hetkellä edelleen vuokrarästejä 1302 euroa. Mikäli rästejä ei makseta alla mainittuun päivämäärään mennessä, vuokranantajalla on oikeus purkaa vuokrasopimus päättymään välittömästi. Ja sen aion myös tehdä.
Vuokrarästit 1302 euroa, eräpäivä 24.9.2004.
--------
JK tälle palstalle: Vuokrarästit siis 2 kk plus 2 euroa joka jäi vajaaksi yhdestä vuokrasta. - Ilmaismajoittaja
*K* kirjoitti:
Laiminlyötte jatkuvasti vuokrasopimuksemme velvoitteita. Olette saanut useita suullisia muistutuksia ja tekstiviestimuistutuksia vuokran maksun laiminlyönneistä. Näihin olette vastannut katteettomilla lupauksilla.
Tässä joitakin esimerkkejä vastauksistanne:
20.4.2004 klo 17:09: "Se on vaan kokoajan lykkääntynyt, maxan tänä iltana! Ei tule toistumaan."
28.4.2004 klo 19:31: "Joo laitoin viestin siitä. Kaikki tulee tästä lähtiin ajalla!"
4.7.2004 klo 23:47: "… Maxan kummatkin vuokrat 14 päivä tätä kuuta." (Tämäkään ei pitänyt paikkaansa.)
Lupauksistanne huolimatta teillä on tälläkin hetkellä edelleen vuokrarästejä 1302 euroa. Mikäli rästejä ei makseta alla mainittuun päivämäärään mennessä, vuokranantajalla on oikeus purkaa vuokrasopimus päättymään välittömästi. Ja sen aion myös tehdä.
Vuokrarästit 1302 euroa, eräpäivä 24.9.2004.
--------
JK tälle palstalle: Vuokrarästit siis 2 kk plus 2 euroa joka jäi vajaaksi yhdestä vuokrasta.Hyvä.
Kerrohan sitten, miten homma etenee! - *K*
Hyvä.
Kerrohan sitten, miten homma etenee!Lähetyksen seuranta netissä antaa tuloksen että lähetys on otettu kuljetettavaksi ja käsittelyyn, mutta siihen sitten loppuukin. (Molemmat tapahtumat 14.9.)
Tämä merkinnee sitä että kaveri ei ole ottanut vastaan kirjettä?
Kun kirje oli vielä matkalla, niin sain yllättäen tekstarin jossa ilmoitti että "Vuokra myöhässä" ja "maxaa keskiviikkona."
Ei taida edes tajuta että vuokrarästejä on enempi kuin yksi.
Toivottavasti ehti maksaa edes yhden ennen kuin huomasi että on tulossa kirjattu kirje. Sehän saattaa viedä maksuhalut kokonaan. - Ilmaismajoittaja
*K* kirjoitti:
Lähetyksen seuranta netissä antaa tuloksen että lähetys on otettu kuljetettavaksi ja käsittelyyn, mutta siihen sitten loppuukin. (Molemmat tapahtumat 14.9.)
Tämä merkinnee sitä että kaveri ei ole ottanut vastaan kirjettä?
Kun kirje oli vielä matkalla, niin sain yllättäen tekstarin jossa ilmoitti että "Vuokra myöhässä" ja "maxaa keskiviikkona."
Ei taida edes tajuta että vuokrarästejä on enempi kuin yksi.
Toivottavasti ehti maksaa edes yhden ennen kuin huomasi että on tulossa kirjattu kirje. Sehän saattaa viedä maksuhalut kokonaan.Kaveri ei ole käynyt noutamassa lähetystä. Kun lähetys saapuu vuokralaisen postipiirin konttuuriin, lähtee sieltä ilmoitus, että tulehan hakemaan sinulle osoitettu kirje.
Koska tekstari tuli? Olisiko mahdollista, että vuokralainen olisi saanut saapumisilmoituksen postista ja arvannut, mistä on kyse. - *K*
Kaveri ei ole käynyt noutamassa lähetystä. Kun lähetys saapuu vuokralaisen postipiirin konttuuriin, lähtee sieltä ilmoitus, että tulehan hakemaan sinulle osoitettu kirje.
Koska tekstari tuli? Olisiko mahdollista, että vuokralainen olisi saanut saapumisilmoituksen postista ja arvannut, mistä on kyse.Netissä ei näkynyt tietoa että saantitodistuskirje olisi vastaanotettu.
Kuitenkin kotiin tullessni postilaatikossani oli allekirjoitettu saantitodistus. Eli perille on mennyt.
Ja nyt odottelemaan vuokrarästejä tai irtisanomista.
(Tekstari tuli vaiheessa jolloin kirje ei ollut voinut vielä mitenkään ehtiä perille.) - *K*
Katkaise sähkö tai vesi tai lämpö omistamastasi asunnosta, mikäli mahdollista ja laillista. Jos ei, niin aloita joku iso remontti joka etenee todella hitaasti. Esim. käy maalaamassa muutama neliö seinää monta kertaa päivässä mahdollisimman huonoon aikaan. Jätä lojumaan myös joka paikkaan avonaisia maali- ja liuotinpurkkeja, tikapuita yms.
Kaikkein paras olisi ikkunaremontti. Irrota muutaman ikkuna ja uusien asentamisessa viivyttelet madollisimman paljon. - Mia
*K* kirjoitti:
Katkaise sähkö tai vesi tai lämpö omistamastasi asunnosta, mikäli mahdollista ja laillista. Jos ei, niin aloita joku iso remontti joka etenee todella hitaasti. Esim. käy maalaamassa muutama neliö seinää monta kertaa päivässä mahdollisimman huonoon aikaan. Jätä lojumaan myös joka paikkaan avonaisia maali- ja liuotinpurkkeja, tikapuita yms.
Kaikkein paras olisi ikkunaremontti. Irrota muutaman ikkuna ja uusien asentamisessa viivyttelet madollisimman paljon.Ei se nyt ihan kuule noin helppoa ole. Vaikka asunnon omistaa niin silti sillä vuokralaisella on niitä oikeuksia. Tuollaisella pelillä kun saattaa usein käydä niin että itse kärsii enemmän. Vuokranantaja kun ei sinne asuntoon ilman vuokralaisen lupaa saa mennä.
- *K*
Mia kirjoitti:
Ei se nyt ihan kuule noin helppoa ole. Vaikka asunnon omistaa niin silti sillä vuokralaisella on niitä oikeuksia. Tuollaisella pelillä kun saattaa usein käydä niin että itse kärsii enemmän. Vuokranantaja kun ei sinne asuntoon ilman vuokralaisen lupaa saa mennä.
Ei saakkaan itse mennä omin lupinensa sisään, mutta vuokralainen ei saa estää remontteja.
Itse en ole onneksi tuossa pisteessä - ja toivottavasti en joudukkaan siihen tilanteeseen.
Jos vuokralainen on tosi hankala, niin minusta on oikein panna vähän kampoihin vaikka vuokralaisen oikeuksia tulisikin loukattua. Haastakoon sitten oikeuteen. Luulen että useimmissa hankalissa tapauksissa kyseessä on joku saamaton nahjus ja niiltä tuskin riittää tarmoa kenekään oikeuteen haastamiseen. Ja jos haastaa, niin sitten maksaa sovinnolla sakot plus kulut. Lieventäviä asianhaaroja on tällöin niin paljon että sakot ovat todennäköisesti paljon pienemmät kuin menetetty vuokratulo jos vuokrien laiminlyönti on pitäaikaista????? - Mia
*K* kirjoitti:
Ei saakkaan itse mennä omin lupinensa sisään, mutta vuokralainen ei saa estää remontteja.
Itse en ole onneksi tuossa pisteessä - ja toivottavasti en joudukkaan siihen tilanteeseen.
Jos vuokralainen on tosi hankala, niin minusta on oikein panna vähän kampoihin vaikka vuokralaisen oikeuksia tulisikin loukattua. Haastakoon sitten oikeuteen. Luulen että useimmissa hankalissa tapauksissa kyseessä on joku saamaton nahjus ja niiltä tuskin riittää tarmoa kenekään oikeuteen haastamiseen. Ja jos haastaa, niin sitten maksaa sovinnolla sakot plus kulut. Lieventäviä asianhaaroja on tällöin niin paljon että sakot ovat todennäköisesti paljon pienemmät kuin menetetty vuokratulo jos vuokrien laiminlyönti on pitäaikaista?????Ei saa estää remontteja ei. Mutta niistä ei myöskään saa koitua aiheetonta haittaa vuokralaiselle. Tässä kohtaa on kieltämättä menty metsään ja pahasti. Tarkoitan juuri tätä häätö/purku menettelyä. Suurimmassa osaa tapauksista kuitenkin kun se on vuokralaisen laiminlyönneistä kiinni niin prosessi voisi olla huomattavasti nopeampi.
Harvoinpa suomessa oikeuden hakija oikeutta saa kyllä se on aina se vastapuoli.
Pitkää pinnaa ja paljon soittelua asiaa hoitaviin tahoihin. Sieltäkin kun saattaa mukavia ihmisiä löytyä jotka asiasi laittavat nopeasti eteenpäin. - Ilmaismajoittaja
*K* kirjoitti:
Kaikkein paras olisi ikkunaremontti. Irrota muutaman ikkuna ja uusien asentamisessa viivyttelet madollisimman paljon.Sähköjen katkaisun sain päähäni viime viikolla mutta kun soitin paikalliselle energiayhtiölle, sanoivat, että koska jakelusopimus on vuokralaisen nimissä, ei toimenpidettä voi tehdä.
Toisaalta tiesinkin sen jo etukäteen.
Remontin varjolla olin asuntoon jo menossakin.
Kesällä sovin kaiken kaikkiaan kolme aikaa, jolloin olisin voinut mennä kämpällä tämän johdosta käymään. Joka ikisen vuokralainen perui. Olen päässyt käymään asunnossa ainoastaan kerran ja silloinkin isännöitsijän kanssa.
Vuokranantajalla on periaatteessa oikeuksia, mutta käytännössä asuntoon ei ole mahdollista mennä ilman vuokralaisen lupaa. Näin kertoi myös poliisi. Eli jos vuokralaista ei tavoiteta, eikä oma-aloitteisesti availe ovia, ei isännöitsijäkään saa kuin hätätapauksessa mennä. - Ilmaismajoittaja
*K* kirjoitti:
Jos vuokralainen on tosi hankala, niin minusta on oikein panna vähän kampoihin vaikka vuokralaisen oikeuksia tulisikin loukattua. Haastakoon sitten oikeuteen. Luulen että useimmissa hankalissa tapauksissa kyseessä on joku saamaton nahjus ja niiltä tuskin riittää tarmoa kenekään oikeuteen haastamiseen. Ja jos haastaa, niin sitten maksaa sovinnolla sakot plus kulut. Lieventäviä asianhaaroja on tällöin niin paljon että sakot ovat todennäköisesti paljon pienemmät kuin menetetty vuokratulo jos vuokrien laiminlyönti on pitäaikaista?????Eikös vuokralaisesi viime viikolla ilmoittanut että "maxaa keskiviikkona"?
Jokohan teki kuten lupasi, vai jäikö vain puheeksi? - *K*
Eikös vuokralaisesi viime viikolla ilmoittanut että "maxaa keskiviikkona"?
Jokohan teki kuten lupasi, vai jäikö vain puheeksi?Valitan hidasta vastaamista. Vastaaminen täällä ei ole ollut unohduksissa, vaan syyt hitaaseen palautteeseen ovat muualla.
Vuokralainen maksoi osan rästistä sillä aikaa kun karhukirje oli vielä matkalla. Eräpäivänä soitti ja pyysi pari päivää lisäaikaa. Myönsin kun kerran osa rästistä oli tullut. Myöhemmin soitin perään ja kysyin että onko maksanut. Väitti että on maksanut loputkin. Vasta nyt minulla oli mahdollisuus tarkistaa että onko maksu tullut tilille. Valehteli näköjään päin naamaa.
Käyn tänään jättämässä irtisanomisilmoituksen. Jos ei ole paikalla, niin tiputan postiluukusta.
PS. En ole huomannut aiempia vastauksiasi, sillä vastauksistasi ei ole jostain syystä tullut sähköpostitiedotetta, vaikka olen jättänyt aina oman sp-osoitteeni sille varattuun kenttään. - *K*
Sähköjen katkaisun sain päähäni viime viikolla mutta kun soitin paikalliselle energiayhtiölle, sanoivat, että koska jakelusopimus on vuokralaisen nimissä, ei toimenpidettä voi tehdä.
Toisaalta tiesinkin sen jo etukäteen.
Remontin varjolla olin asuntoon jo menossakin.
Kesällä sovin kaiken kaikkiaan kolme aikaa, jolloin olisin voinut mennä kämpällä tämän johdosta käymään. Joka ikisen vuokralainen perui. Olen päässyt käymään asunnossa ainoastaan kerran ja silloinkin isännöitsijän kanssa.
Vuokranantajalla on periaatteessa oikeuksia, mutta käytännössä asuntoon ei ole mahdollista mennä ilman vuokralaisen lupaa. Näin kertoi myös poliisi. Eli jos vuokralaista ei tavoiteta, eikä oma-aloitteisesti availe ovia, ei isännöitsijäkään saa kuin hätätapauksessa mennä.Vaihdetaan vielä kuulumisia aiheesta vaikka minulla olikin tauko täällä käynneissä.
- epätietoinen
Kohta kolme: Jos vuokrasuhde on kestänyt yli vuoden, niin vuokralaisella on aikaa yli puoli vuotta. Lyhyemmällä ajalla irtisanomisaika on vain kolme kuukautta. Nämä on kaikkialla kerrottu, mutta voisiko joku määritellä käsitteen "vuokrasuhde"? Onko se sama, kuin vuokrasopimus. Jos huoneiston omistaja vaihtuu ja haluaa tehdä uuden vuokrasopimuksen vanhan asukkaan kanssa, niin alkaako vuokrasuhde uudestaan alusta?
- *K*
Tuohon en osaa sanoa yhtään mitään. (Kysmys oli ehkä osoitettu mulle kun se oli laitettu vastaukseksi mun repliikkiin.)
Minulla ei ole pätkääkään lakimieskoulutusta.
Vuokranantajana olen vasta ekaa kertaa elämässäni ja kokemusta on vain yhdestä vuokralaisesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi614230Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1521794Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141503Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !351248Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1671046- 56904
- 76895
Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54811Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.162809- 39781