Erosin avomiehestäni pari vuotta sitten ja meillä on yhteinen ala-asteikäinen lapsi. Lapsi on isällä vuoroviikoin, ja nyt isän kanssa on muuttanut yhteen isän uusi nainen. Ovat kyllä seurustelleet jo jonkin aikaa ja meidän lapsikin on siihen jo tutustunut, että sinänsä asia oli odotettavissa.
Lapsi tykkää isän uudesta, ja kyseessä ilmeisesti ihan ok tyyppi, mutta miksi tämä tuntuu niin hankalalta? En rakasta exääni tai mitään ja meidän ero oli yhteinen päätös (oikeastaan minä olin se joka sen ensin otti puheeksi), mutta miksi kuitenkin kirpaisee...Tuo uusi nainen on minua nuorempi ja näin hänet ensimmäisen kerran aika vasta, ja hän on juuri sellainen fitnessbeibe, joista tunsin mustasukkaisuutta silloinkin kun olimme miehen kanssa vielä yhdessä. Olen vähän aina ollut sellaista mustasukkaista sorttia (huono itsetunto?) ja täytyy sanoa, että ajatuskin siitä, että ex-mieheni koskettaa tuota naista tuntuu aivan sairaan pahalta. Tulee aivan fyysisesti paha olla kun ajatteleekin...
Naisen facebook-sivulta olen nähnyt myös kuvia, on todella ruskettunut, hyväihoinen, sopivan lihaksikas ja pitkät brunetet hiukset. Semmonen pyöreä ja timmi fitnesspeba ja kaikin puolin täydellinen. Ja sitten kun kuulee vielä, että kiva ihminen, niin tuntuu p-a-s-k-a-l-t-a. Facebookin mukaan meillä on muutama yhteinen kaveri (lähinnä vaan mun hyvän päivän tuttavia) ja tulin kysyneeksi ihan vaan ohimennen yhdeltä tuttavalta että mistä hän sen naisen tuntee. Kuulemma samalta kuntosalilta, se vetää siellä ryhmäjumppia ja jostain mallipiireistä. No, oikeassa oli. Se nainen vetää niitä jumppia ja löytyy mallitomiston listoilta sporttimallina :(
Tunnen kyllä oloni tosi mitättömäksi nyt. Miksi exä on tuollaisen naisen kanssa? halusiko se sellaisia jo silloin kun oltiin yhdessä? Itse en ole eläissäni käynyt kuntosalilla.
Kiinnostaisi kuulla muiden kokemuksia? Onko exänne uusi ollut aivan eri luokkaa kuin itse? Miltä se tuntui ja olenkohan oikeasti sitten päässyt vielä erosta yli kun näin ajattelen? Välillä kaduttaa että otin koko eron puheeksi, saattaisimme olla vielä vaikka yhdessä jos en olisi ottanut. Selvästi exäni on tasokas mies kun tuollaisen naisen on saanut :( ;(
uusi = parempi?
46
943
Vastaukset
- dwjdjj
Kyllä siinä varmaan jotain perää on, kun sanotaan, että kukas sitä nyt huonompaan vaihtais ;)
- -KK-
Niin, miten mitataan paremmuus/huonommuus ihmisessä?
Jos iällä, niin sitten exäni vaihtoi parempaan, uusi on nimittäin 19 vuotta nuorempi. Näin ollen nätimpikin. Ehkä myös luonteeltaan on taipuisampi joten sopivampi exälle kuin minä.
Mutta en minä siitä tunne alemmuutta. Olen nelikymppiseksi hyvin säilynyt, kaunis ja ammatissani menestynyt. Ihan riittävästi minulle.
- Vaikea ymmärtää
MInusta vaikuttaa siltä, että olet eronnut liian hätäisesti. Nyt kyllä kannattaa miettiä, että miksi ylipäätään otit miehestäsi eron vai oliko niin, että uhkasit vain erolla, mutta miehesi sen sitten päätti toteuttaa?
Ex-miehesi asiat, jotka eivät liity yhteiseen lapseenne, eivät pitäisi kiinnostaa sinua enää pa*kanvertaa, jos eronne oli tarkkoin harkittu ja lapsenkin parhaaksi tehty ainoa ja paras ratkaisu.
Taidatte olla ainakin henkisesti vielä aika kakaroita ja kypsymättömiä vanhemmiksi?- self esteem.
Kyllähän tuota tuli erolla uhkailtua jatkuvasti...Tosiasiassa en ollut enää onnellinen miehen kanssa. Hyvä mies, hyvä isä, mutta kaipa minä vain kyllästyin. Jälkikäteen kyllä kaduttaa. Ehkä siinä kävi vähän niin, että vanhasta tottumuksesta uhkailin taas erolla ja sitten mies ei enää jaksanut, vaan erosi oikeasti...Uskon että se oli vain ajan kysymys.Ymmärrän että olin varmaan aika rasittava...
Exä ei kyllä 99,99% meikäläisen perään haikaile :(
Ei voisi suhtautua minuun yhtään neutraalimmin. Niinhän sitä sanotaan, että rakkauden vastakohta on välinpitämättömyys. No, exä on juurikin välinpitämätön. Jos tuota yhteistä mukulaa ei olis, ei varmaan välittäisi vaikkei näkisi minua enää ikinä. Vaikuttaa olevan oikein tyytyväinen tämänhetkiseen elämään eikä kadu eroa ollenkaan.
Kai minä sitten olen "henkisesti kakara ja kypsymätön vanhemmaksi". Tosin täytyy kyllä kysyä, että miten se minun vanhemmuus mitenkään tähän liittyy, siis sinun mielestäsi? Olen hyvä äiti lapselle, enkä tosiaan ole lasta vetänyt tähän mukaan millään lailla. Lapsi käy isällä normaalisti ja saa jutella minulle isästä ja siitä uudesta naisesta. Tiedostan kyllä että ongelma on vain minun päässä.
Olen kohta kolmekymppinen ja mies yli kolmekymppinen. Mieskin on hyvä vanhempi, ei mitään valittamista hänen isyydessään. Minä taidan vain itse olla lapsellinen...Olen aina ollut järjettömän mustasukkainen ja sellainen että vertaan itseäni muihin naisiin. Hyvännäköiset naiset on mulle kuin punainen vaate, haluaisin olla samanlainen :/ - Vaikea ymmärtää
self esteem. kirjoitti:
Kyllähän tuota tuli erolla uhkailtua jatkuvasti...Tosiasiassa en ollut enää onnellinen miehen kanssa. Hyvä mies, hyvä isä, mutta kaipa minä vain kyllästyin. Jälkikäteen kyllä kaduttaa. Ehkä siinä kävi vähän niin, että vanhasta tottumuksesta uhkailin taas erolla ja sitten mies ei enää jaksanut, vaan erosi oikeasti...Uskon että se oli vain ajan kysymys.Ymmärrän että olin varmaan aika rasittava...
Exä ei kyllä 99,99% meikäläisen perään haikaile :(
Ei voisi suhtautua minuun yhtään neutraalimmin. Niinhän sitä sanotaan, että rakkauden vastakohta on välinpitämättömyys. No, exä on juurikin välinpitämätön. Jos tuota yhteistä mukulaa ei olis, ei varmaan välittäisi vaikkei näkisi minua enää ikinä. Vaikuttaa olevan oikein tyytyväinen tämänhetkiseen elämään eikä kadu eroa ollenkaan.
Kai minä sitten olen "henkisesti kakara ja kypsymätön vanhemmaksi". Tosin täytyy kyllä kysyä, että miten se minun vanhemmuus mitenkään tähän liittyy, siis sinun mielestäsi? Olen hyvä äiti lapselle, enkä tosiaan ole lasta vetänyt tähän mukaan millään lailla. Lapsi käy isällä normaalisti ja saa jutella minulle isästä ja siitä uudesta naisesta. Tiedostan kyllä että ongelma on vain minun päässä.
Olen kohta kolmekymppinen ja mies yli kolmekymppinen. Mieskin on hyvä vanhempi, ei mitään valittamista hänen isyydessään. Minä taidan vain itse olla lapsellinen...Olen aina ollut järjettömän mustasukkainen ja sellainen että vertaan itseäni muihin naisiin. Hyvännäköiset naiset on mulle kuin punainen vaate, haluaisin olla samanlainen :/Se henkinen kakaramaisuus tulee esiin siinä, että teillä on rivien välistä luettuna sellainen minä, minä, minä-asenne (ehkä molemmilla). Kyllä minusta vanhemmuuteen liittyy sellainen kypsyys, että on parisuhteessaan valmis lapsen yhdessä kasvattamaan, eikä vaan jonkin ajan kuluttua kylästytä toiseen ja aleta uhkailemaan erolla.
Pitkissä suhteissa on toki myös joskus (ehkä useinkin) kyllästymistä, mutta toisaalta siinä samassa hetkessä rakkaus on mahdollista saada roihahtamaan uudelleen, kun viitsii edes vähän yrittää. Lapsille ero on kuitenkin sen verran iso juttu, että kannattaa miettiä jo ennenkuin lapsia tekee, että onko puoliso sellainen, johon ei kyllästy.
Yleensä sanotaan, että sellainen ihminen, joka ei uhkaa erolla, on se joka potentiaalisesti eron ottaa, jos on liittoonsa tyytymätön. Se joka erolla alati uhkailee, ei oikeasti tarkoita sitä, mutta jossain vaiheessa vastapuoli alkaa uskoa, että no erohan tästä kumminkin tulee ja alkaa valmistaa siihen itseään henkisesti, vaikkei puhuisi mitään asiasta. Hän vain sitten toteuttaa eron, kun on päänupissaan saanut asiat prosessoitua.
- lhdiiy
Nainen tai mies voi olla hyvä monella tavalla, ja asiasta on mielipiteitä aina sen mukaan keneltä kysytään.
Aina uusi ei ole parempi. Sekä minä että ex "vaihdettiin huonompaan". Eli molempien eroa seurannut kumppani on ulkoisesti (ja älyllisesti) heikompi kuin minä ja exäni. Ehkä meille tuli vain niin pian eron jälkeen sellainen olo, että pakko olla joku... Joskus tovi asiasta puhuttiinkin.
Yhteen emme palaa. Se olisi sosiaalisesti liian iso asia, ja erostakin on jo vuosia. Molemmilla on lapsia myös nykyisistä suhteista. Tällä mennään. Tyydytään. Elämä on... Mutta näin olemme valinneet, ja tästä vastuun kannamme. Ja tietysti varmasti molempien nykyinen kumppani on jossakin asiassa parempi kuin ex. Esimerkiksi exäni vaimo musiikkimaultaan ja harrastuksiltaan sopivampi exälleni. Minun nykyinen laittaa valtavan hyvää ruokaa ja suutelee ihanasti. Jokaisessa on jotain aivan erityistä hyvää.- olette huvittavia :)
Näin ne naiset itselleen uskottelevat eron jälkeen. Ollaan plösähtäneitä harmaahiirulaisia, persaus levinnyt eikä viimeisinä vuosina miehelle puhuttu muuten kuin nalkuttaen. Sitten ex-mies löytää naisen, joka on kuin raikas tuulahdus, iloinen, naisellinen ja kaunis, ja kaiken lisäksi kivakin ja lapsetkin tykkää, ja sitten alkaa kalpean, taikinapyllyisen ex-naisen selittely:
" Nainen tai mies voi olla hyvä monella tavalla, ja asiasta on mielipiteitä aina sen mukaan keneltä kysytään....Jokaisessa on jotain aivan erityisen hyvää..." :D :D - Vaikea ymmärtää
olette huvittavia :) kirjoitti:
Näin ne naiset itselleen uskottelevat eron jälkeen. Ollaan plösähtäneitä harmaahiirulaisia, persaus levinnyt eikä viimeisinä vuosina miehelle puhuttu muuten kuin nalkuttaen. Sitten ex-mies löytää naisen, joka on kuin raikas tuulahdus, iloinen, naisellinen ja kaunis, ja kaiken lisäksi kivakin ja lapsetkin tykkää, ja sitten alkaa kalpean, taikinapyllyisen ex-naisen selittely:
" Nainen tai mies voi olla hyvä monella tavalla, ja asiasta on mielipiteitä aina sen mukaan keneltä kysytään....Jokaisessa on jotain aivan erityisen hyvää..." :D :DEikös tuo äskeinen kirjoittanut, että molemmat vaihtoivat ulkoisesti ja älyllisesti huonompaan? Vai onko uusilla aina noin vaikea myöntää, että jonkun entinen on ollut jossain suhteessa uutta parempi?
Ulkopuolisen silmin katsottuna useimmiten uusi kumppani on huonompi kuin vanha ja tämän voin sanoa puolueettomana, koska en ole eronnut. Tosin aina on poikkeuksia ja esimerkiksi työkaverini vaihtoi ainakin ulkoisesti parempaan. Älystä en tee arviota, kun en tätä uutta miestä niin hyvin tunne. - heh heh :)
Vaikea ymmärtää kirjoitti:
Eikös tuo äskeinen kirjoittanut, että molemmat vaihtoivat ulkoisesti ja älyllisesti huonompaan? Vai onko uusilla aina noin vaikea myöntää, että jonkun entinen on ollut jossain suhteessa uutta parempi?
Ulkopuolisen silmin katsottuna useimmiten uusi kumppani on huonompi kuin vanha ja tämän voin sanoa puolueettomana, koska en ole eronnut. Tosin aina on poikkeuksia ja esimerkiksi työkaverini vaihtoi ainakin ulkoisesti parempaan. Älystä en tee arviota, kun en tätä uutta miestä niin hyvin tunne.Niin niin, niinhän hän väittää. Totuus voi olla aivan toisenlainen. Uskon, että kyseisen kirjoittajan ex-mies vaihtoi parempaan, ja sitä on vaikea myöntää edes anonyyminä. Ei kukaan mies huonompaan vaihda.
- Vaikea ymmärtää
heh heh :) kirjoitti:
Niin niin, niinhän hän väittää. Totuus voi olla aivan toisenlainen. Uskon, että kyseisen kirjoittajan ex-mies vaihtoi parempaan, ja sitä on vaikea myöntää edes anonyyminä. Ei kukaan mies huonompaan vaihda.
Kyllä vaihtaa ja vaihtaa taas uudelleen, kunne käteen jää ihan kunnon - sanonko mikä. :)
Ihan olen elävästä elämästä havainnut. - edel.
Niin niin, niinhän hän väittää. Totuus voi olla aivan toisenlainen. Uskon, että kyseisen kirjoittajan ex-mies vaihtoi parempaan, ja sitä on vaikea myöntää edes anonyyminä. Ei kukaan mies huonompaan vaihda.
Täällä kun nyt pohditte, että olenko minä ulkoisesti tai muuten "parempi" kuin miehen nykyinen vaimo, niin ihmetyttää miksi joku luulee, ettei anonyymisti voisi todella sanoa kuten asiat ovat?
Kuten sanoin, kerroin siitäkin että omakaan nykyinen puolisoni ei ole niin "edustava" kuin exä...
Eikä meistä kumpikaan, siis minä tai ex, vaihtanut siinä mielessä, että uusi olisi ollut jo valmiiksi katsottu. Erosimme, ja vasta sitten löysimme uudet kumppanit. Tosin varsin pian eron jälkeen. Erosimme kuitenkin ihan muista syistä, joten kummankaan ei tarvitse kokea hävinneensä kenellekään.
p.s. En ole koskaan ollut nalkuttavaa tyyppiä. En entisessä liitossani, enkä nykyisessä.:)
- Kerman Savi
Eiköhän uusissa ole eri tyyppejä:
a) uusi on vanhan kopio. = mies/nainen on hyvin mieltynyt ulkoisesti tiettyyn tyyppiin
b) uusi on harmaa hiirulainen, vanha oli kaunotar/komistus = mies/nainen on mustasukkainen ja päättänyt etsiä kumppanin, joka täyttää hänen mielestään uskollisen puolison kriteerit (ainakin ulkoisesti)
c) uusi on 10-20 vuotta nuorempi kauniimpi/komeampi = mies on seksuaalisesti leimautunut vain nuoriin naisiin, eikä "pysty" enää yli 4-kymppisen kanssa. Nainen on "puuma". ;)
Tässä on vasta käsitelty ulkoisia puitteita, koska tuosta älykkyydestä on ulkopuolisen ihmisen paljon vaikeampi tehdä empiiristä tutkimusta.- heh heh :)
Aika surkea luettelo sinulla.
Uusi on siis joko vanhan kopio, harmaa hiirulainen tai paljon nuorempi paremman näköinen. Ihan yhtä hyvin voi olla samanikäinenkin ja kauniimpi, tai vanhempi ja kauniimpi.
Ja aika typerää leimata, kuten kohdassa c).
Jos siis mies rakastuu itseään 10 vuotta nuorempaan naiseen, ja tämä sattuu olemaan nättikin, on mies siis automaattisesti "seksuaalisesti leimautunut vain nuoriin naisiin". On se kumma, että voi silti olla useampikin ex-kumppani, jotka ovat samanikäisiä tai vuoden pari vanhempiakin kuin mies itse, mutta sitten kun sattuu olemaan huomattavasti nuoremman kanssa, ollaan heti leimaamassa seksuaalisesti leimautuneeksi. Sama pätee myös naisten kohdalla. Sillähän ei ole mitään merkitystä, että sitä voi rakastua ihmiseen, huolimatta tämän iästä, älykkyydestä tai ulkonäöstä, jos vain kemiat osuu kohdilleen ja ihmisen kanssa on hyvä olla....
Taidat olla yksi niistä reppanoista, joiden ex-mies on vaihtanut parempaan. Varmasti myös nuorempaan ja kauniimpaan, kun noin suppean ja leimaavan listan teit uusista... - Kerman Savi
Aika surkea luettelo sinulla.
Uusi on siis joko vanhan kopio, harmaa hiirulainen tai paljon nuorempi paremman näköinen. Ihan yhtä hyvin voi olla samanikäinenkin ja kauniimpi, tai vanhempi ja kauniimpi.
Ja aika typerää leimata, kuten kohdassa c).
Jos siis mies rakastuu itseään 10 vuotta nuorempaan naiseen, ja tämä sattuu olemaan nättikin, on mies siis automaattisesti "seksuaalisesti leimautunut vain nuoriin naisiin". On se kumma, että voi silti olla useampikin ex-kumppani, jotka ovat samanikäisiä tai vuoden pari vanhempiakin kuin mies itse, mutta sitten kun sattuu olemaan huomattavasti nuoremman kanssa, ollaan heti leimaamassa seksuaalisesti leimautuneeksi. Sama pätee myös naisten kohdalla. Sillähän ei ole mitään merkitystä, että sitä voi rakastua ihmiseen, huolimatta tämän iästä, älykkyydestä tai ulkonäöstä, jos vain kemiat osuu kohdilleen ja ihmisen kanssa on hyvä olla....
Taidat olla yksi niistä reppanoista, joiden ex-mies on vaihtanut parempaan. Varmasti myös nuorempaan ja kauniimpaan, kun noin suppean ja leimaavan listan teit uusista...En ole, eli ei minua ole ainakaan vielä vaihdettu mihinkään. Ensimmäisessä avioliitossa eletään, mutta lisään aina - toistaiseksi.
Anteeksi jos listani satutti, se ei tosin ole täysin valmis, kuten kirjoitinkin, vaan sitä saa joku muu asiaan paremmin perehtynyt täydentää vapaasti. Tuo kohta a) on otettu suoraan naapuristani. b) kohta pätee siasaruksiini ja heidän exiin (siis puolin ja toisin). Kohta c) on otettu aivan hatusta, mutta tuntuisi jotenkin realistiselta minusta.
Joku kirjoitti ettei mies vaihda koskaan huonompaan. Ei minusta kukaan mies tai nainen vapaaehtoisesti vaihda huonompaan, mutta miehellekin voi käydä niin, että hänelle kasvaa kaljamaha, hän vanhenee ja timmimmässä kunnossa pysynyt ensimmäinen puolisonsa laittaa miehen vaihtoon. Tällöin käy väistämättä niin, että mies joutuu valitsemaan tasoisensa uuden puolison, jolloin ulkopuolisen silmin hän on vaihtanut huonompaan.
En vain olisi millään uskonut, että jotkut "uudet" omaavat näin huonon itsetunnon, että väittävät kyseistä vaihtoehtoa teoriassakin täysin mahdottomaksi. :D - heh heh :)
Kerman Savi kirjoitti:
En ole, eli ei minua ole ainakaan vielä vaihdettu mihinkään. Ensimmäisessä avioliitossa eletään, mutta lisään aina - toistaiseksi.
Anteeksi jos listani satutti, se ei tosin ole täysin valmis, kuten kirjoitinkin, vaan sitä saa joku muu asiaan paremmin perehtynyt täydentää vapaasti. Tuo kohta a) on otettu suoraan naapuristani. b) kohta pätee siasaruksiini ja heidän exiin (siis puolin ja toisin). Kohta c) on otettu aivan hatusta, mutta tuntuisi jotenkin realistiselta minusta.
Joku kirjoitti ettei mies vaihda koskaan huonompaan. Ei minusta kukaan mies tai nainen vapaaehtoisesti vaihda huonompaan, mutta miehellekin voi käydä niin, että hänelle kasvaa kaljamaha, hän vanhenee ja timmimmässä kunnossa pysynyt ensimmäinen puolisonsa laittaa miehen vaihtoon. Tällöin käy väistämättä niin, että mies joutuu valitsemaan tasoisensa uuden puolison, jolloin ulkopuolisen silmin hän on vaihtanut huonompaan.
En vain olisi millään uskonut, että jotkut "uudet" omaavat näin huonon itsetunnon, että väittävät kyseistä vaihtoehtoa teoriassakin täysin mahdottomaksi. :DJos minua tarkoitat, niin ikävä tuottaa pettymys; en ole uusi. Itsekin ihan ensimmäisessä liitossani edelleen.
Lähipiirissä olen saanut todistaa, kuinka ne taikinaksi muuttuneet nalkuttavat monsterimamit on vaihdettu parempaan. Ja syystä. Omalle veljelleni ex-vaimonsa v-ittuili 24/7, kuka sellaista jaksaa kuunnella? Ja kyllä, kuulin sen ihan omin korvin. Moneen kertaan. Akka v-ittuili kokoajan vaikka oli porukkaa kylässäkin.
Veljen uusi vaimo on ihana ihminen. Ja vaikka lapsiakin on heille siunaantunut, ei vaimo ole alkanut aukomaan päätään siltikään.
Ja jos joku nyt heittää että veljeni on huono isä ja aviomies ja ansaitsee vittuilut, niin näin ei ole. - ,.,.,,.,
Jos minua tarkoitat, niin ikävä tuottaa pettymys; en ole uusi. Itsekin ihan ensimmäisessä liitossani edelleen.
Lähipiirissä olen saanut todistaa, kuinka ne taikinaksi muuttuneet nalkuttavat monsterimamit on vaihdettu parempaan. Ja syystä. Omalle veljelleni ex-vaimonsa v-ittuili 24/7, kuka sellaista jaksaa kuunnella? Ja kyllä, kuulin sen ihan omin korvin. Moneen kertaan. Akka v-ittuili kokoajan vaikka oli porukkaa kylässäkin.
Veljen uusi vaimo on ihana ihminen. Ja vaikka lapsiakin on heille siunaantunut, ei vaimo ole alkanut aukomaan päätään siltikään.
Ja jos joku nyt heittää että veljeni on huono isä ja aviomies ja ansaitsee vittuilut, niin näin ei ole.mun on kyllä ainakin myönnettävä, että itse muutuin omassa ekassa liitossani juuri tuollaiseksi kettuilevaksi taikinaksi...mies oli mun kynnysmatto ja paskalaari, ja eihän se jaksanut sitä kauaa katella. tai jaksoi yllätävänkin kauan...
no, siitä opittiin jotain. uuden mieheni kanssa en tee samaa virhettä. - Kerman Savi
Jos minua tarkoitat, niin ikävä tuottaa pettymys; en ole uusi. Itsekin ihan ensimmäisessä liitossani edelleen.
Ja jos joku nyt heittää että veljeni on huono isä ja aviomies ja ansaitsee vittuilut, niin näin ei ole.En ole varma, oletko se joka kirjoitti, ettei miehet koskaan vaihda huonompaan, itse tiedät sen parhaiten. :)
Ulkopuolisena siis tilannetta tarkkailemme kumpikin. Veljeni vaihtoi huippuälykkään kaunottaren lihavaan ja heikkolahjaiseen naiseen, mutta elää kyllä onnellisena hänen kanssaan. Eli varmaankin sitten tässä tapauksessa älykäs kaunotar olikin se nalkuttava monsteri. Ei nalkuttajien aina tarvitse olla taikinaksi muuttuneita. Taikinainen voi olla myös vaikka se miehen uusi. Luonnehan se on mikä ratkaisee. :)
Tässä tapauksessa useakin ulkopuolinen saattoi ihmetellä mistä moinen "tason lasku" johtui.
Niitä reppanoita, "joiden ex-mies on vaihtanut parempaan", emme sitten ole kumpikaan, mutta jos totta puhutaan tällaisia reppanoita en itse tunne yhtään, vaikka useamman ex-vaimon tunnenkin. Kaikki ovat olleet onnellisia, kun ovat vihdoin päässeet vanhasta miehestä eroon. Eikä näin ulkopuolisin silmin katsottuna ne ex-miehetkään ole löytäneet "parempia", mutta toivottavasti kuitenkin itselleen sopivampia (hieman vähemmän fiksuja ja pullukoita, mutta luonnehan on tärkein). :)
Nytpä vähän ihmettelenkin, millainen on sinun asenteesi ja ympäristösi, jossa elät? Asioita pitää kyetä katsomaan myös toiselta kantilta.
Naiseksi vaikutat jotenkin shovinistilta. Taidat olla sittenkin mies ja minä vain vetelin vääriä johtopäätöksiä, kun täällä enimmäkseen on naisia kirjoittamassa? ;) - sivustaseuraaja...
Kerman Savi kirjoitti:
En ole varma, oletko se joka kirjoitti, ettei miehet koskaan vaihda huonompaan, itse tiedät sen parhaiten. :)
Ulkopuolisena siis tilannetta tarkkailemme kumpikin. Veljeni vaihtoi huippuälykkään kaunottaren lihavaan ja heikkolahjaiseen naiseen, mutta elää kyllä onnellisena hänen kanssaan. Eli varmaankin sitten tässä tapauksessa älykäs kaunotar olikin se nalkuttava monsteri. Ei nalkuttajien aina tarvitse olla taikinaksi muuttuneita. Taikinainen voi olla myös vaikka se miehen uusi. Luonnehan se on mikä ratkaisee. :)
Tässä tapauksessa useakin ulkopuolinen saattoi ihmetellä mistä moinen "tason lasku" johtui.
Niitä reppanoita, "joiden ex-mies on vaihtanut parempaan", emme sitten ole kumpikaan, mutta jos totta puhutaan tällaisia reppanoita en itse tunne yhtään, vaikka useamman ex-vaimon tunnenkin. Kaikki ovat olleet onnellisia, kun ovat vihdoin päässeet vanhasta miehestä eroon. Eikä näin ulkopuolisin silmin katsottuna ne ex-miehetkään ole löytäneet "parempia", mutta toivottavasti kuitenkin itselleen sopivampia (hieman vähemmän fiksuja ja pullukoita, mutta luonnehan on tärkein). :)
Nytpä vähän ihmettelenkin, millainen on sinun asenteesi ja ympäristösi, jossa elät? Asioita pitää kyetä katsomaan myös toiselta kantilta.
Naiseksi vaikutat jotenkin shovinistilta. Taidat olla sittenkin mies ja minä vain vetelin vääriä johtopäätöksiä, kun täällä enimmäkseen on naisia kirjoittamassa? ;)Minä olen 99% varma, että se on oikeasti mies jonka kanssa keskustelet...
- Kerman Savi
sivustaseuraaja... kirjoitti:
Minä olen 99% varma, että se on oikeasti mies jonka kanssa keskustelet...
Heh heh :):in viestien sisällöt saivatkin nyt hieman uuden merkityksen ja nyt ymmärrän paremmin tuon hänen mustavalkoisen ajattelunsa.
- get over it
Aloittaja;
asiahan on nyt vain niin, että tehty mikä tehty. Sinä menetit sen miehesi, ja miehesi on löytänyt uuden. Ja jos vieläpä käyttäytyy neutraalisti sinua kohtaan ja on lapsennekin esitellyt tälle uudelle naiselle, ja muuttanut naisen kanssa yhteen, niin on varmasti päässyt erosta jo ylikin. Usko pois, kohta se fitnesskaunokainen on varmasti raskaana sille ex-miehellesi.
Nyt on sitten sinun vuorosi päästä yli. Lopeta menneiden haikailu ja se ex-miehesi "tasokkuuden" ajatteleminen. Tuskin kyse on mistään tasokkuudesta, vaan ex-miehesi nyt vaan sattui löytämään uuden rakkauden fitnessmimmistä. Ihan selvästi heillä on hyvä olla toistensa kanssa, ei se ulkonäöstä ole kiinni. Lakkaa vertailemasta itseäsi muihin, etenkin siihen ex-miehen uuteen. Ei hänen ulkonäöllään pitäisi olla sinulle mitään merkitystä. Tuskin tulee sellaista päivää, että palaisit yhteen exäsi kanssa, vaikka sinäkin hommaisit itsellesi bikini fitness-pepun ja pitkät brunetet hiukset.- fit mom
Samaa mieltä tämän kirjoittajan kanssa. Nyt vaan itseä niskasta kiinni ja ala elämään omaa elämää. Hanki vaikka joku uusi harrastus, mene jonnekin kurssille, opettele uusi kieli, tai mene vaikka sinne kuntosalille! Se tekee sinulle ihan oikeasti hyvää että pitää itsestään huolta, ei liikuntaa harrasteta vain ulkonäön vuoksi, vaan terveydellisestä syistä. Ja usko pois, siihen jää koukkuun ;)
- äidit on parhaita!
Taas joku uusikko piilo-ovelasti kirjoittaa mollaten lasten äitejä... juupa, on katkeruus huipussaan. Kun ei kiitosta ja kehuja muuten saa, pitää itse kehua itseään.
- self esteem.
Kenelle tämä oli tarkoitettu? Jos minulle eli aloittajalle, niin täytyy kyllä sanoa että nyt meni hakoteille. Mitä ihmeellistä minun pohdinnoissani nyt on, että ne muka olisivat jotain piilo-ovelia mollausjuttuja?? En käsitä :(
Kiitos vastauksista. Juttuhan meni joidenkin kohdalla nyt ihan turhaksi inttämiseksi ja vääntämiseksi. Joku tuossa edellä kirjoitti mielestäni kyllä ihan asiallisesti, että minun pitäisi nyt vain koettaa päästä yli. Exähän sen nyt ainakin on tehnyt...Ja apua, miksi mainitsit tuon raskausjutun?? Kauheaa jos se nainen tulee raskaaksi mun exälle...En tiedä miksi, mutta jotenkin se tuntuu aivan kamalalta että se mimmi ois aina sidottu tähän kuvioon...Sehän olisi minun lapsen puolisisarus...
Eikä exä minua varmastikaan koskaan takaisin ottaisikaan. Totta. Mutta en vain mahda tälle vertailuvimmalleni mitään...En ole yhtään tyytyväinen omaan kroppaani, varsinkaan nyt kun näin tuon exän uuden naisen...Jonnekin kallonkutistajalle seuraavaksi? :))) - ,.,..,,.
self esteem. kirjoitti:
Kenelle tämä oli tarkoitettu? Jos minulle eli aloittajalle, niin täytyy kyllä sanoa että nyt meni hakoteille. Mitä ihmeellistä minun pohdinnoissani nyt on, että ne muka olisivat jotain piilo-ovelia mollausjuttuja?? En käsitä :(
Kiitos vastauksista. Juttuhan meni joidenkin kohdalla nyt ihan turhaksi inttämiseksi ja vääntämiseksi. Joku tuossa edellä kirjoitti mielestäni kyllä ihan asiallisesti, että minun pitäisi nyt vain koettaa päästä yli. Exähän sen nyt ainakin on tehnyt...Ja apua, miksi mainitsit tuon raskausjutun?? Kauheaa jos se nainen tulee raskaaksi mun exälle...En tiedä miksi, mutta jotenkin se tuntuu aivan kamalalta että se mimmi ois aina sidottu tähän kuvioon...Sehän olisi minun lapsen puolisisarus...
Eikä exä minua varmastikaan koskaan takaisin ottaisikaan. Totta. Mutta en vain mahda tälle vertailuvimmalleni mitään...En ole yhtään tyytyväinen omaan kroppaani, varsinkaan nyt kun näin tuon exän uuden naisen...Jonnekin kallonkutistajalle seuraavaksi? :)))Älä välitä Lissusta. Sillä on omat kompleksinsa, ja ne ovat niin syvään juurtuneet ja mielipuoliset, ettei niistä sen enempää. Rasittava, mutta sinänsä harmiton palstahäirikkö. Pointtini on vain se, että jätä hänet omaan arvoonsa.
- Kerman Savi
,.,..,,. kirjoitti:
Älä välitä Lissusta. Sillä on omat kompleksinsa, ja ne ovat niin syvään juurtuneet ja mielipuoliset, ettei niistä sen enempää. Rasittava, mutta sinänsä harmiton palstahäirikkö. Pointtini on vain se, että jätä hänet omaan arvoonsa.
Tulipa mieleen sellainen juttu, että voisiko lissukin olla mies? Ajatus on sikäli hykerryttävä, että kirjoituksensa saavat siten aivan uuden katsantokannan.
Jos ajattelen lissun surkeaksi äijänkutaleeksi, minun on paljon helpompi jatkossa jättää hänen provonsa omaan arvoonsa. - Ihan oikeesti haloo
self esteem. kirjoitti:
Eikä exä minua varmastikaan koskaan takaisin ottaisikaan. Totta. Mutta en vain mahda tälle vertailuvimmalleni mitään...En ole yhtään tyytyväinen omaan kroppaani, varsinkaan nyt kun näin tuon exän uuden naisen...Jonnekin kallonkutistajalle seuraavaksi? :)))Miksi se olisi kamalaa, että lapsesi saisi siskon tai veljen?
Irrota, pääse yli, jatka elämääsi. Minunkin exälläni on lapsi uuden puolison kanssa. Se on rikkaus lapselleni. Eikä se ole minulta mitenkään pois. - Läpinäkyvää
self esteem. kirjoitti:
Eikä exä minua varmastikaan koskaan takaisin ottaisikaan. Totta. Mutta en vain mahda tälle vertailuvimmalleni mitään...En ole yhtään tyytyväinen omaan kroppaani, varsinkaan nyt kun näin tuon exän uuden naisen...Jonnekin kallonkutistajalle seuraavaksi? :)))Ja kun oikein tarkkaan katsot, näät ne munat siellä jalkojesi välissä. Mielisairautesi vain hipoo jo taidetta.
Silti on vielä meitä, jotka emme usko mitä tahansa puppua, jota suollat päiviesi iloksi. - self esteem.
Läpinäkyvää kirjoitti:
Ja kun oikein tarkkaan katsot, näät ne munat siellä jalkojesi välissä. Mielisairautesi vain hipoo jo taidetta.
Silti on vielä meitä, jotka emme usko mitä tahansa puppua, jota suollat päiviesi iloksi.Siis kenelle tämä nyt taas oli tarkoitettu?? En taida pysyä kärryillä ihan näistä kaikista vastauksista...Oliko tämä minulle??
No, jos on, niin mun täytyy nyt kyllä myöntää, etten ymmärrä yhtään pointtiasi :/ Siis munat jalkojeni välissä? Itse ennemmin ajattelisin, että minulla olisi "munaa" vaan siinä tapauksessa, jos pystyisin olemaan kuin ei mitään tässä tilanteessani.
Jos tarkoitat "mielisairaudellani" mustasukkaisuuttani, niin aika paljon on mielisairaita, eiköhän se ole aika normaalia ja inhimillistä ainakin tiettyyn rajaan asti. Kieltämättä olen aika mustasukkainen, mutta en ymmärrä miten tuon kommenttisi pitäisi minua auttaa :((
Loppua en viitsi oikeastaan enää edes kommentoida...Mutta kiitti vastauksesta, jokainen meistä tyylillään...Toiset on ilkeämpiä kuin toiset... - self esteem.
self esteem. kirjoitti:
Siis kenelle tämä nyt taas oli tarkoitettu?? En taida pysyä kärryillä ihan näistä kaikista vastauksista...Oliko tämä minulle??
No, jos on, niin mun täytyy nyt kyllä myöntää, etten ymmärrä yhtään pointtiasi :/ Siis munat jalkojeni välissä? Itse ennemmin ajattelisin, että minulla olisi "munaa" vaan siinä tapauksessa, jos pystyisin olemaan kuin ei mitään tässä tilanteessani.
Jos tarkoitat "mielisairaudellani" mustasukkaisuuttani, niin aika paljon on mielisairaita, eiköhän se ole aika normaalia ja inhimillistä ainakin tiettyyn rajaan asti. Kieltämättä olen aika mustasukkainen, mutta en ymmärrä miten tuon kommenttisi pitäisi minua auttaa :((
Loppua en viitsi oikeastaan enää edes kommentoida...Mutta kiitti vastauksesta, jokainen meistä tyylillään...Toiset on ilkeämpiä kuin toiset...Oi, tarkoitin, että aika paljon on mustasukkaisia ihmisiä (no, varmaan niitä mielisairaitakin...) :))))))))
- terveisiä kuvioista
Mun exän uusi on exää puoli metriä pidempi, romuluinen, tihrusilmäinen ja vinohampainen nainen, jolla on kirkkaanpunainen tukka. Ikääkin on jo yli neljäkymmentä; on minua lähes kymmenen vuotta nuorempi.
En usko että exä vaihtoi parempaan. En halua exää takaisin. Ollaan eri maailmasta. Ja minä olen tyytyväinen nyksääni.- Tää on jo förbi
Lopeta hyvä miekkonen. ;)
- riidat piristää
Tottakai uusi on parempi kuin entinen vaimo ja lapset. Miksi muuten mies olisi heidät jättänyt? Ei kai se mies kaheli ole, että ottas naisen jolla olisi kakaroita, on saaanut tarpeekseen omista.
Eka akka on harjoitus kappale, toinen vaimo testataan ja komas vaimo sitten on se tarkkaan valikoitu.
No provohan toi alkoitus oli, mut provot tooimii, kun on hyvä ärsyke, niin monet ottaa todesta, ja tuotos on sen mukainen.- ...
Ei mitään järkeä....
- voi sinua...
Huvittavaa, että juuri SINÄ väität provoksi aivan asiallista aloitusta :)
- self esteem.
Minusta kyllä aika vahvasti tuntuu, että taidat itse provosoida :((
- öötsi pöötsi
On rikkaus että miehellä on ex vaimo ja uusi vaimo.
On myös rikkaus sille ex vaimolle, että saa uuden sydänystävän.
Mitä pahaa siinä on jos mies hauluu vaihtaa? Eihän sitä tarvi suuttua siitä, vaan ajatella, että jokaisella on oikeus onneen, jos mies ei ole onnellinen vaimon kansas ja lasten, niin miksi hän ei voi etsiä uutta? Kyllä kaikki mahtuu samaan taloon, onhan se rikkaus ex vaimolle, että on se uusi sydänystävä, joka tukee. Ei miehiä ole tehty loppuelämäksi olemaan ydhen naisen ja samojen lasten kanssa, he haluu viahtelua.
Tukekaa miestä ja kannustakaa etsimään uusia naisia. Uusia lapsia tämä maa tarvitsee ja veronmaksajia, jotta rikkaat riakstuu.- mitä sekoilet
Ei järjen häävelääkään.
- self esteem.
"öötsi pöötsi":
Siis tottakai jokaisella on oikeus onneen, ja tottakai jokaisella on oikeus etsiä ja löytää uusi puoliso eron jälkeen...Mutta muuten tunnut kirjoittavan kyllä aivan meikäläiselle vieraista asioista. Kirjoituksesta päätellen sinulla on aivan eri uskonto kuin minulla, ja itse en kyllä henkilökohtaisesti ole koskaan ymmärtänyt mormonien (vai mitä lie) moniavioisuutta. En siis todellakaan ole enää yhdessä exän kanssa, eikä asuta yhdessä, vaan kyllä me ollaan ihan erottu ja exä on sen jälkeen löytänyt uuden.
Kannattaisi lukea ajatuksen kanssa näitä keskusteluja ennenkuin kommentoi, menee vastaus ehkä hieman hukkaan muuten :(( Mutta joka tapauksessa, kiitos vastauksesta, vaikkei se nyt minun tilannetta koskekaan. - opastaa paljon
self esteem. kirjoitti:
"öötsi pöötsi":
Siis tottakai jokaisella on oikeus onneen, ja tottakai jokaisella on oikeus etsiä ja löytää uusi puoliso eron jälkeen...Mutta muuten tunnut kirjoittavan kyllä aivan meikäläiselle vieraista asioista. Kirjoituksesta päätellen sinulla on aivan eri uskonto kuin minulla, ja itse en kyllä henkilökohtaisesti ole koskaan ymmärtänyt mormonien (vai mitä lie) moniavioisuutta. En siis todellakaan ole enää yhdessä exän kanssa, eikä asuta yhdessä, vaan kyllä me ollaan ihan erottu ja exä on sen jälkeen löytänyt uuden.
Kannattaisi lukea ajatuksen kanssa näitä keskusteluja ennenkuin kommentoi, menee vastaus ehkä hieman hukkaan muuten :(( Mutta joka tapauksessa, kiitos vastauksesta, vaikkei se nyt minun tilannetta koskekaan.Miksi miehen ex vaimo ei ole onnellinen et mies on löytänyt uudet upean vaimon, ja pidä sitä rikakutena? Sitähän se on, rikkaus on exälle uusikko.
Uusikko voi opettaa exäää vaatehankinnoissa, kaupauksissa, meikkauksissa, lasten hoidossa, kodinhoidossa, pyykkäyksessä ja serurusteluissa, ja kaikissa mitä ec vaimo ei osaa. - nyt selkis
self esteem. kirjoitti:
"öötsi pöötsi":
Kannattaisi lukea ajatuksen kanssa näitä keskusteluja ennenkuin kommentoi, menee vastaus ehkä hieman hukkaan muuten :(( Mutta joka tapauksessa, kiitos vastauksesta, vaikkei se nyt minun tilannetta koskekaan.Aijaa, onko lissu sittenkin mormoni ,eikä muslimi.
- kossu.
opastaa paljon kirjoitti:
Miksi miehen ex vaimo ei ole onnellinen et mies on löytänyt uudet upean vaimon, ja pidä sitä rikakutena? Sitähän se on, rikkaus on exälle uusikko.
Uusikko voi opettaa exäää vaatehankinnoissa, kaupauksissa, meikkauksissa, lasten hoidossa, kodinhoidossa, pyykkäyksessä ja serurusteluissa, ja kaikissa mitä ec vaimo ei osaa.Montako olet jo juonut?
- ...
nyt selkis kirjoitti:
Aijaa, onko lissu sittenkin mormoni ,eikä muslimi.
Lissu on pienimunainen, vähä-älyinen mies, jolla on halvat huvit. Hän nauttii siitä, kun saa muka akat tappelemaan keskenään. :D
- i know the feeling
Aloitus kyllä osui ja upposi meikäläiseen sillä ihan samantyyppisten asioiden kanssa painin minäkin...Minun ex-mieheni, tyttäreni isä, alkoi seurustella myös tuollaisen mimmin kanssa. Asuvat hekin nykyään yhdessä, ja nykyään kyseinen uusi nainen on tyttäreni tanssinopettaja! Ei ollut silloin kun alkoivat mieheni kanssa, vaan alkoi hommaan myöhemmin vakkaritanssinopettajan sijaiseksi. Meinasin tukehtua kahviini kun tyttö tuli onnessaan ja kirkkain silmin minulle selvittämään, että "---- on meidän uusi tanssiope, vähänks siistii!" Ja tyttö on minulla joka toinen viikko, eli joka toinen viikko kuljetan tanssiharkkoihin 2 kertaa viikossa, ja näen kyseistä naista. Ja hän on oikein iloinen ja mukava minulle, aina hymyilee ja loistaa kuin naantalin aurinko ja tuntuu olevan kauhean sosiaalinen ja pidetty ihminen. Itsestäni aina tuntuu vain siltä että haluaisin pamauttaa päin naamaa...
Eikä siinä, sen lisäksi tuntuu että kohtalo ivaa minulle ja törmään häneen vähän siellä sun täällä...Ja kyllä, tunnen oloni aika harmaavarpuseksi hänen rinnallaan, en viitsi edes sen kummemmin alkaa häntä tässä ruotimaan, mutta esim. vaihdoin kuntosalia, kun kyseinen mimmi "valloitti" senkin tulemalla sinne jumppaohjaajaksi ja muutenkin treenaamaan...En ole exästäni sen kummemmin mustasukkainen, toisin kuin aloittaja, mutta kyllä se jotenkin nakertaa itsetuntoa...Voin kuvitella, miten ihmiset katsovat minua, sitten häntä, toteavat varmasti, että kyllä vaihtoi parempaan... - juupajuu
No nyt haloo naiset. Miksi sitten erositte miehestänne, jos hänen uusikkonsa vaivaa?
Ajatelkaapa itseänne ja sitä miltä tästä "upeasta" uudesta naisesta tuntuu jonkin ajan kuluttua. Ei se miehenne mihinkään luonteeltaan muutu, vaikka mielestänne kuinka upean naisen kanssa alottaisi suhteen. Sama inhottava ja ilkeä tullee olemaan myös hänelle.
Voisikohan ajatuksen kääntää niin, että siintäs sait... - ..................
No hei, muistakaa että se on vain pintaa. Vaikka tämä uusikko näyttäisikin fitness babelta, niin ongelmat ovat heiläkin taatusti edessä ennemmin tai myöhemmin. Ei kannata olla katkera tai tuntea huonommuutta. Se fitness babekin on kuitenkin nainen ja ihminen. Hyvännäköisyys ei tee ihmisestä jotenkin immuunia elämälle, samat ongelmat, ilot ja surut heiläkin on. Sen sijaan, sulla voi olla jotain mitä hällä ei ole. Mieti mikä se asia on ja palauta itsesi takaisin maanpinnalle. Sinussakin on omat hyvät puolesi eikä sinun tarvitse kilpailla tämän uusikon ja ex miehesi kanssa. Sinä olet kuitenkin äiti lapsellesi ja lapsi näkee sinut kauniina rakkaana äitinään. Fitness bimbo voi olla kiva ja ole hyvilläsi siitä, että hän suhtautuu positiivisesti lapseesi. Mieti kaikki tälläkin palstalla ruikuttavia äitipuolia, jotka moittii lapsia....
- Anonyymi
Tilanteeni oli toivoton, minä ja mieheni olimme avioeron partaalla. Olin kauheassa tilassa ja tunsin, etten enää jaksanut elämääni. Sain tietää pappi TAKUTAsta, jolle tulin paljon arvostelua hänen temppelistään, ja otin häneen yhteyttä. Pappi TAKUTA teki minulle jälleennäkemisen rakkausloitsun ja nyt meillä menee taas paremmin kuin koskaan ennen. Kiitos paljon pappi TAKUTA avioliittoni pelastamisesta. Voit ottaa yhteyttä pappi TAKUTAAN hänen sähköpostiinsa [email protected] tai whatsappilla tähän puhelinnumeroon (+16592027218). Hän tekee myös seuraavia: 1) Lottovoitto2) Kadonnut rakkausloitsu. 3) Avioeroloitsu. 4) Avioliittoloitsu. 5) Sitoutumisloitsu. 6) Eroloitsu. 7) Karkottaa entisen rakastajan. 8.) Haluat ylennyksen toimistossasi. Kaikki kohtaamasi ongelmat ovat 100 % turvallisia ja taattuja
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo hiiri kadoksissa, Marin jo kommentoi
Kuinka on valtiojohto hukassa, kun vihollinen Grönlantia valloittaa? Putinisti Purra myös hiljaa kuin kusi sukassa.644830Lopeta jo pelleily, tiedän kyllä mitä yrität mies
Et tule siinä onnistumaan. Tiedät kyllä, että tämä on just sulle. Sä et tule multa samaan minkäänlaista responssia, kosk2683702Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"
sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni2803389Tehomaksu rankaisisi normaalista sähkönkäytöstä
Energiaviraston valmistelema tehomaksumalli herättää aiheellista huolta erityisesti tavallisten kotitalouksien näkökulma1143280Nuori lapualainen nainen tapettu Tampereella?
Työmatkalainen havahtui erikoiseen näkyyn hotellin käytävällä Tampereella – tämä kaikki epäillystä hotellisurmasta tie332596Lidl teki sen mistä puhuin jo vuosikymmen sitten
Eli asiakkaat saavat nyt "skannata" ostoksensa keräilyvaiheessa omalla älypuhelimellaan, jolloin ei tarvitse mitään eril1271648- 1051600
- 1721241
Orpo pihalla kuin lumiukko
Onneksi pääministerimme ei ole ulkopolitiikassa päättäjiemme kärki. Hänellä on täysin lapsellisia luuloja Trumpin ja USA841130Toimari laittoi afrikkalaiset työharjoittelijat laulamaan Banaaninlastaajan laulua!
Käski vielä heidän sanoa aina aamulla tehtävien jaossa "tama ei olla valkoisen miehen homma."341031