Tuet? Mahdollinen koulutusrahaston aikuiskoulutustuki tai kelan työmarkkinatuki tai liiton rahat, mutta kun olen työsuhteessa ennen opiskelua ja jos irtisanoudun tai vähennän työtunteja on vaikutus sama eli työkkäri ei myönnä työttömyyspäivärahaa/työmarkkina tulea enkä saa liitosta mitään. 8v työhistoriaa ei vielä ihan ole joten aikuiskoulutustukeakaan en saa.
Saanko sitten edes kelan opintotukea vai onko sekin sitten rajattu pois?
omaehtoinen aikuisopiskelu
3
206
Vastaukset
- omaehtoinen opiskelu
Olenko käsittänyt oikein. Että jos ja kun saan opintovapaata töistä niin ensin haen koulutusrahaston aikuiskoulutustukea ja jos saan hylkäävän päätöksen voin hakea opintotukea kelalta ja todennäköisesti se myös myönnetään?
Voiko töitä tehdä vielä siihen lisäksi menettämättä etuuksia? - 20+10
Jos olet hakenut opintovapaata työsuhteestasi, et tietenkään voi tehdä työtä. Opintovapaa on opintovapaa ja sisältää tiukkoja rajoituksia aikuiskoulutustuen osalta. Jos taas olet ns. normaalisti opiskelija, ansiotulot eli palkka voi aiheuttaa tietyn rajan ylitettyään sen että sulta peritään opintotukea takaisin. Kaikkea ei siis voi saada.
- alkuperäinen.....
Kiitos vastauksesta. Ehkä siinä on jokin raja kuinka paljon voi tienata ilman että menettää opintotukea. En ole vielä aloittanut opintovapaallatai muutakaan. Vasta tarkastelen vaihtoehtoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k222251Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1052221- 502107
- 321527
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2201484- 301396
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt361382- 951161
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201096- 261086