Kristinusko myrkyttänyt ihmisten mielet

Huolestunut noita

Siis tämä on vain oma mielipiteeni ja kokemukseni asiasta joten älkää tehkö johtopäätöksiä että kaikki wicat ajattelevat näin.
Mutta siis olen ollut wicca nyt noin neljä vuotta ja tiedän sen olevan oikea tie minulle ja minulla on muutamia ystäviä jotka seuraavat samaa tietä kuin minä.
Minä kävin rippikoulun viime vuonna ja huomasin että se oli pelkkää käännytystä koko leiri, esimerkiksi meillä oli sellainen rata mikä mentiin silmät sidottuina ja yksi kerrallaan ja kukaan ei tiennyt ennen sitä mikä radan tarkoitus oli. Radassa meni ensin pirun luokse jossa tehtiin syntisyys testi jota ei voinut läpäistä. sen jälkeen käveltiin ristiä kantaen silmat sidottuina "helvetin portaille" missä näytettiin miten jeesus kuolee puolestani ja lopuksi pääsi "taivaaseen" jossa sai karkkia.
Ennen leiriä kaikki ystäväni olivat agnostikkoja tai ateisteja mutta leirin jälkeen melkein kaikki kääntyivät kristityiksi. Muuten en näkisi siinä ongelmaa ettekä te muutkaan, mutta en ole tullut ulos "luutakaapista" ja aina kun joku näkee että piirrän pentagrammia tai teen mitään vähänkin wiccalaisuuteen liittyvää, he alkavat kysellä että miksi harjoitan saatanan palvontaa (jopa ateistit).
Tänään tapahtui kaikista pahin asia mikä murskasi minut melkein kokonaan.
Eli siis tein uuden facebook profiilin jonka kautta kerroin hyvälle ystävälleni wiccalaisuudesta ja että voisin auttaa häntä hänen elämänsä kanssa (hänellä on mennyt todella huonosti viime aikoina). Hän ei siis tiennyt että se olin oikeasti minä. Odotin jotain parempaa vastausta mutta avuntarjouksestani vastauksen.
että hän ei halua uhrata sieluaan minun saatanan palvonta kulttini hyväksi jonka sanottuaan hän poisti minut facebook ystävistään.
Nyt minä pyydän apua tästä selviämisen kanssa koska pelkään ettei kukaan ystävistäni tai perheestäni hyväksy minua tällaisena. Ja neuvoja miten saada ihmiset yhmmärtämään tämän uskonnon tarkoitus ja mitä tämä oikeasti on sillä joka kerta kun yritän selittää kaikki kysyvät että mikä saatanan palvoja tai trolli olen.

Ps. Nyt en kertakaikkiaan jaksa niitä ahdasmielisiä kristittyjä tunkemaan jeesusta alas kurkustani joten pyydän, jättäkää tämä palsta rauhaan.

42

526

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sympatiat sinulle

      Samanlainen kokemus minulla rippileiristä vaikka siitä on jo vuosikymmeniä. Kaikki olivat minua lukuunottamatta uskossa leirin lopulla. Minuun tuo aivopesu ei myöskään toiminut vaan ateismini vahvistui toiseen potenssiin. Ei hätää sinänsä, kyllä tuo aivopesu pikkuhiljaa karisee pois. Muutama vuosi riparin jälkeen kukaan tuntemani ei ollut enää uskossa.

      Olen muutaman kerran erehtynyt ajattelemaan positiivisiä kristinuskosta mutta aina on sopivasti joku rasittava ja välillä aggressiivinenkin käännyttäjä tullut muuttamaan mieleni. Netissä näitä tuntuu olevan enemmän kuin muualla... eivät kehtaa usein kasvotusten. Pilaavat kyllä uskontonsa maineen tehokkaasti meiltä ulkopuolisilta.

      • Wiccalainen

        Hei.

        Olen wicca, mutta olen melko nuori, ja rippileiri on siis minulla vasta edessäpäin. Minulla on siis kysymyksiä.

        -En pidä kristinuskoon käännyttäviä mukavina. Miten voisin sanoa hellävaraiseasti että olen valinnnut toisen polun joten jättäkää minut rauhaan?

        -En ole tullut ulos luutakaapista. Vinkkejä ulos tulemiseen??

        -Miten voisin välttää rippileirin?

        Toivottavasti vastaatte pian:)


      • 20+19
        Wiccalainen kirjoitti:

        Hei.

        Olen wicca, mutta olen melko nuori, ja rippileiri on siis minulla vasta edessäpäin. Minulla on siis kysymyksiä.

        -En pidä kristinuskoon käännyttäviä mukavina. Miten voisin sanoa hellävaraiseasti että olen valinnnut toisen polun joten jättäkää minut rauhaan?

        -En ole tullut ulos luutakaapista. Vinkkejä ulos tulemiseen??

        -Miten voisin välttää rippileirin?

        Toivottavasti vastaatte pian:)

        "Miten voisin sanoa hellävaraiseasti että olen valinnnut toisen polun joten jättäkää minut rauhaan?"

        Esimerkiksi voit sanoa että uskonto ei ole sinun juttusi. Näin et loukkaa ketään ja näin ilmaistuna he ymmärtävät että ei ole mitään keskusteltavaa.

        "-En ole tullut ulos luutakaapista. Vinkkejä ulos tulemiseen??"

        Toisille ihmisille ei minusta yleensä kannatta ilmoittaa olevansa mitään erikoista niin ei joudu selittelemään kaikenlaisia väärinkäsityksiä. Ole vain oma itsesi. No näin itse ainakin ajattelen.

        "-Miten voisin välttää rippileirin?"

        Se riippuu varmaan minkälaiset vanhemmat sinulla ovat. Joillekin riittää kun sanot ettet halua mennä rippileirille, jolloin he luultavasti yrittävät lahjoa sinut. :) Näin useimmat siellä riparilla olleet oli taivuteltu minun aikana. Halusivat mopon tai uuden tietokoneen ja vanhemmat olivat sellaisen sitten luvanneet kunhan käyvät riparin...


      • Wiccalainen
        20+19 kirjoitti:

        "Miten voisin sanoa hellävaraiseasti että olen valinnnut toisen polun joten jättäkää minut rauhaan?"

        Esimerkiksi voit sanoa että uskonto ei ole sinun juttusi. Näin et loukkaa ketään ja näin ilmaistuna he ymmärtävät että ei ole mitään keskusteltavaa.

        "-En ole tullut ulos luutakaapista. Vinkkejä ulos tulemiseen??"

        Toisille ihmisille ei minusta yleensä kannatta ilmoittaa olevansa mitään erikoista niin ei joudu selittelemään kaikenlaisia väärinkäsityksiä. Ole vain oma itsesi. No näin itse ainakin ajattelen.

        "-Miten voisin välttää rippileirin?"

        Se riippuu varmaan minkälaiset vanhemmat sinulla ovat. Joillekin riittää kun sanot ettet halua mennä rippileirille, jolloin he luultavasti yrittävät lahjoa sinut. :) Näin useimmat siellä riparilla olleet oli taivuteltu minun aikana. Halusivat mopon tai uuden tietokoneen ja vanhemmat olivat sellaisen sitten luvanneet kunhan käyvät riparin...

        Kiitos:)


      • JSSPSJ

        Missähän riparilla sinäkin olet ollut? Ei niiden pitäisi olla mitään käännytysleirejä ja kukaan tuntemani riparin käynyt ei ole mihinkään jeesusteluun kääntynyt. Uskontoaan ei tässä maassa tuputa kuin lestadiolaiset, jehovat ja helluntailaiset.

        "eivät kehtaa usein kasvotusten. Pilaavat kyllä uskontonsa maineen tehokkaasti meiltä ulkopuolisilta."

        Varmaan samalla tavalla ajatellaan wiccalaisista muissa uskontokunnissa ja samalla tavalla wiccalaisilla on tarve todistella oman uskomuksensa oikeellisuus ja näköjään tuomitseminenkin ollaan kristityiltä opittua.


    • Huolestunut noita

      Anteeksi että tämä tulee vasta kahden päivän päästä.

      -Voit vain sanoa että usko ei ole sinun juttusi tai että olet ateisti. Varoitan kuitenkin että jos menet rippileirille niin siellä tulee olemaan käännytystä vaikka sanoisit mitä. Esimerkiksi muistan että minulta kysyttiin raamattu piirissä että mikä on suhtautumiseni jeesukseen ja millaisten asioiden takia rukoilen jumalaa. Vaikka olin sanonut etten usko.

      -Vaikka en itse ole tullut ulos luutakaapista, voin kertoa muutamia vinkkejä.
      Kerro ensimmäiseksi vaikka parhaalle kaverillesi että olet wicca tai että tunnet jonkun wican joka auttaa sinua kun olet esimerkiksi kipeä.
      Jos hänen reaktionsa on positiivinen voit kertoa hänelle millainen uskonto wicca on.

      -Jos haluat välttää rippileirin kannattaa sinun puhua vanhempiesi kanssa asiasta, mutta koska en tunne heitä enkä tiedä heidän uskonnollista kantaansa on vaikea sanoa mitään heidän reaktioistaan.

      -Jos kuitenkin menet rippileirille niin voit ottaa sen harjoittelu mahdollisuutena Omalla riparillani monet käyttivät rukouksia käännytys menetelmänä esimerkiksi
      jos oli luvattu aurinkoista viikkoa he rukoilivat että aurinko paistaisi ja jotkut heikkomieliset sitten luulivat että heidän rukouksensa toimivat oikeasti, joten käytin magiaa sään hallitsemiseen ja loin aina sen sään vastakohdan joita he olivat rukoilleet.

      • Wiccalainen

        Kiitos! Tästä oli apua :)

        Mutta siis eivät kysymykset tähän loppuneet:

        -kun puhutte jumalattarelle ja jumalalle miten teette sen?

        - toimivatko loitsut aloittelevallakin wiccalla?

        -jos rippikuolussa kertoo olevansa wicca, mitä tapahtuu?

        -tarkoittaako ateisti ettei kuulu mihinkään uskontoon?

        -mitä tarkoittaa värivastaavuuksien tutkiminen?

        Toivottavasti saan vastauksia pian:)


      • Firechild
        Wiccalainen kirjoitti:

        Kiitos! Tästä oli apua :)

        Mutta siis eivät kysymykset tähän loppuneet:

        -kun puhutte jumalattarelle ja jumalalle miten teette sen?

        - toimivatko loitsut aloittelevallakin wiccalla?

        -jos rippikuolussa kertoo olevansa wicca, mitä tapahtuu?

        -tarkoittaako ateisti ettei kuulu mihinkään uskontoon?

        -mitä tarkoittaa värivastaavuuksien tutkiminen?

        Toivottavasti saan vastauksia pian:)

        Vähän riippuu wiccasta miten näkee Jumaluudet.

        Miksi kiire tehdä loitsuja?

        Miksi kertoa riparilla olevansa wicca?

        Ateisti: http://fi.wikipedia.org/wiki/Ateismi

        Joku väri voi symboloida jotain asiaa, esimerkiksi vihreä voi tarkoittaa vaikka hedelmällisyyttä tai rahaa. Keltainen voi kuvastaa aurinkoa tai terveyttä etc.


      • Wiccalainen
        Firechild kirjoitti:

        Vähän riippuu wiccasta miten näkee Jumaluudet.

        Miksi kiire tehdä loitsuja?

        Miksi kertoa riparilla olevansa wicca?

        Ateisti: http://fi.wikipedia.org/wiki/Ateismi

        Joku väri voi symboloida jotain asiaa, esimerkiksi vihreä voi tarkoittaa vaikka hedelmällisyyttä tai rahaa. Keltainen voi kuvastaa aurinkoa tai terveyttä etc.

        Kiitos :)


      • huolestunut noita
        Wiccalainen kirjoitti:

        Kiitos! Tästä oli apua :)

        Mutta siis eivät kysymykset tähän loppuneet:

        -kun puhutte jumalattarelle ja jumalalle miten teette sen?

        - toimivatko loitsut aloittelevallakin wiccalla?

        -jos rippikuolussa kertoo olevansa wicca, mitä tapahtuu?

        -tarkoittaako ateisti ettei kuulu mihinkään uskontoon?

        -mitä tarkoittaa värivastaavuuksien tutkiminen?

        Toivottavasti saan vastauksia pian:)

        Firechild vastasi hyvin mutta ajattelin silti jakaa oman näkemykseni asiasta.

        -Puhun yleensä jumaluuksille meditaation kautta. Eli luon kehän johon kutsun jumalan/jumalattaren paikalle ja alan meditoimaan keskittyen siihen asiaan josta haluan tietää tai vain jumaluuteen.

        -Tietysti loitsut toimivat aloittelioille mutta eivät yhtä nopeasti/vahvasti kuin kokeneemmalla wicalla. En suosittele että yritätä koittaa tehdä mitään kovin suurta näin aloittelu vaiheessa ja älä käytä mustaa magiaa josta itselläni on todella huonoja kokemuksia. (itse ollessani vielä aloittelia, yritin liikaa ja käytin aivan liian voimakasta magiaa minulle ja myös mustaa magiaa ja siitä seurasi paljon pahaa minulle, mutta en myöskään halua pelotella sinua vaan rohkaista käyttämään magiaa ja aloittamalla vaikka jollain helpolla loitsulla ja kunniottamalla henkiä ja elementtejä toisin kuin itse tein)

        -En suosittele että kerrot olevasi wicca rippileirillä sillä kristityt ovat ahdasmielistä porukkaa ja alkavat helposti syyttämään sinua saatananpalvonnasta ja vaikka eivät syyttäisikään he silti suhtautuisivat sinuun negatiivisesti.

        -Ateisti on ihminen joka ei kuulu eikä usko mihinkään uskontoon.

        -Värivastaavuus tarkoittaa sitä mitä mikäkin väri symboloi sinulle esim sininen on vesi ja punainen on tuli jne.


      • Wiccalainen
        huolestunut noita kirjoitti:

        Firechild vastasi hyvin mutta ajattelin silti jakaa oman näkemykseni asiasta.

        -Puhun yleensä jumaluuksille meditaation kautta. Eli luon kehän johon kutsun jumalan/jumalattaren paikalle ja alan meditoimaan keskittyen siihen asiaan josta haluan tietää tai vain jumaluuteen.

        -Tietysti loitsut toimivat aloittelioille mutta eivät yhtä nopeasti/vahvasti kuin kokeneemmalla wicalla. En suosittele että yritätä koittaa tehdä mitään kovin suurta näin aloittelu vaiheessa ja älä käytä mustaa magiaa josta itselläni on todella huonoja kokemuksia. (itse ollessani vielä aloittelia, yritin liikaa ja käytin aivan liian voimakasta magiaa minulle ja myös mustaa magiaa ja siitä seurasi paljon pahaa minulle, mutta en myöskään halua pelotella sinua vaan rohkaista käyttämään magiaa ja aloittamalla vaikka jollain helpolla loitsulla ja kunniottamalla henkiä ja elementtejä toisin kuin itse tein)

        -En suosittele että kerrot olevasi wicca rippileirillä sillä kristityt ovat ahdasmielistä porukkaa ja alkavat helposti syyttämään sinua saatananpalvonnasta ja vaikka eivät syyttäisikään he silti suhtautuisivat sinuun negatiivisesti.

        -Ateisti on ihminen joka ei kuulu eikä usko mihinkään uskontoon.

        -Värivastaavuus tarkoittaa sitä mitä mikäkin väri symboloi sinulle esim sininen on vesi ja punainen on tuli jne.

        Kiitos todella paljon!!

        Sanoit että kannattaisi aloittaa helpoilla loitsuilla. Esimerkkejä?

        Kiitos etukäteen:)


    • Huolestunut noita

      Yksinkertaisesti sanottuna hyviä aloittelian loitsuja ovat sellaiset joiden vaikutus ei ole kovin suuri eikä kovin näkyvä ja jonka ei tarvitse tapahtua heti vaan pidemmän ajan kuluessa.
      Esimerkiksi onni loitsut ovat tarkoitukseen sopivia ja niin ovat myös suojaus- ja opiskelu loitsutkin. Myös monet rakkausloitsut jotka eivät keskity tiettyyn ihmiseen vaan esim. lisäävät vetovoimaasi tai tuovat tietynlaisia ihmisiä elämääsi toimivat.
      Aivan ensimmäisiä loituja joita käytin olivat mm. uniloitsut (kärsin silloin unettomuudesta), korun noituminen suojaamaan minua ja ns. hohtoloitsu joka nostaa luontaista energia- ja auran värähtelytasoa ja saa ihmiset suhtautumaan paremmin sinuun ja sinut vaikuttamaan iloisemmalta ja ystävällisemmältä.

      Tältä sivustolta löytyy paljon tietoa aloittejialle joten jos huvittaa ja on aikaa niin kannattaa käydä katsomassa.
      http://www.varjojenkirja.com/

      • Wiccalainen

        Kiitos!!!

        Noista loitsuista mietin:), miten teit ne? Tuo 'hohtoloitsu' ja kaikki muutkin, esim. Korun noituminen, minua kiinnostavat.

        Tarkat kaavat/teko-ohjeet olisivat mahtavat;olisin todella kiitollinen:)

        Kiitos etukäteen, taas :)


    • Huolestunut noita

      Minulla on kaksi hohtoloitsua toinen niistä on juoma ja toinen ihan tavallinen loitsu.
      Juomaan tarvitset:
      -lasin (mieluiten kristallia)
      -lähdevettä
      -ruusun lehtiä ja terälehtiä
      -hunajaa
      -sokeria
      -kristallikvartsi/vuorikide
      -paperia
      -kynä
      -(valkoisen, keltainen tai/ja vihreä kynttilä)

      1. Sekoita hunaja ja sokeri veteen lasissa.

      2.Lisää lehdet ja terälehdet.

      3.Lisää vuorikide/kristallikvartsi

      4.Piirrä paperiin pentagrammi ja sen ulkopuolelle koko nimesi.

      5.Laita lasi paperin päälle (ja sytytä kynttilä/kynttilät paperin ympärille)

      6.Anna juoman olla siinä kolme tuntia (älä jätä kynttilöitä palamaan ilman vahtimista)

      7.Juoma on valmis kolmen tunnin jälkeen, voit juoda sen heti tai säästää sen myöhemmäksi (se ei säily kovin kauaa). Samalla kun juot juoman kuvittele että alat hohtamaan iloista ja positiivista energiaa.
      -------------------------------------------------------------------------------------------------------------
      Hohto loitsun tarvikkeet:
      -Käsi-tai meikkipeili
      -Ruusun terälehtiä
      -vihreitä, valkoisia tai keltaisia kynttilöitä
      -tulenkestävä alusta
      -tulentekovälineet

      1. Pimennä huone jotta siellä on mahdollisimman pimeää.

      2.Kerää kaikki tarvittavat tarvikkeet.

      3.Luo kehä (jos et osaa niin tuolla on ohjeet http://www.varjojenkirja.com/riitit/12-ympyran-valmistelu.html)

      4.Laita peili alustan keskelle.

      5.Laita terälehdet peilin ympärille.

      6.Sytytä kynttilä/kynttilät peilin taakse niin että niiden valo osuu sinuus.

      7. Katso itseäsi peilistä niin että kynttilöiden valo heijastuu kasvoillasi. ja kuvittele että se imeytyy sinuun ja kuvittele kaikkia iloisia ja positiivisia asioita ympärillesi.

      8.Sano tämä loitsu kolme kertaa:
      Positiveness and happiness shall shine from me,
      For all around to see,
      By the power of three,
      with harm to none, so shall it be.


      9.Voit meditoida hetken ajatellen kaikkia positiivisia asioita ympärillesi mutta se ei ole pakollista.

      10. Sammuta kynttilät riko kehä ja loitsu on valmis.

      -------------------------------------------------------------------------------------------------------------
      Korun noituminen riippuu paljon sitä mihin asiaan haluat noitua, joten kertoisitko hieman tarkemmin niin annan sitten ohjeet.

    • housupukumätänee

      Vois olla hyvä lukaista uskontojen uhrien sivuilta päätä selventäviä kirjoituksia
      kuinka yleensäkin uskontojen jäsenmääriä yritetään lisätä. Osiosta ahdistava
      uskonto?
      Ja miksi käännytystä tehdään. Mielellään tietenkin mahdollisimman varhaisella
      iällä. Outoa kyllä ihmismassat saadaan jopa raahaamaan puu huoneistoonsa
      täsmälleen kaikki samana aikana.
      Minusta äklöttävintä oli USA:n tuella perustettu Juutalaisvaltio vuonna 1948 jonka
      jälkeen alkoivat väkivaltaisuudet siellä. Samoin USA:sta leviävät lahkot aivan yksi uitun maku onko kyseessä minkä kikkeli olennon palvonta.
      Koulussa ei kerrota tästä manipulointia vastaan olevasta sivustosta mitään. http://www.uskontojenuhrientuki.fi/ahdistava-uskonto

    • ex-wicca

      Itse olen ollut wicca ja harjoittanut noituutta. En saanut noituudesta mitään muuta irti kuin pelkkää synkkyyttä ja pimeyttä. Masennuin totaalisesti ja 2 vuotta sitten olisin jo kuollut, ellei Jeesus olisi minua pelastanut. Noituus on paholaisen valhe, ne "henget" joita muka kutsut ja voit niitä ohjailla ja manata, ovat oikeasti demoneita ja se peli meneekin toisinpäin, että ne henget ohjailevatkin sinua. Ne haluavat kietoa sinut yhä syvemmälle ja syvemmälle noituuteen ja voivat tahtoessaan vallata ruumiisi, niin ettet pysty tekemään mitään. Älä anna saatanan sumuttaa sinua tuolla valheellaan. Oletko itse miettinyt mitä teet jos kuolet ennen aikojasi? Mihin päädyt?

      • Huolestunut noita

        SINÄ olet valhe ja pahuus! Sinun uskontosi jota yrität tunkea kurkustani alas on syy minun kärsimykseen. Uskontosi valheet ja vääryydet ovat korruptoineet kaiken puhtaan ja oikean. Minun uskossani ei edes uskota paholaiseen tai satanaan vaan sinun uskonnossasi joten katoa tältä palstalta ja painu muiden sinun kaltaistesi ahdasmielisten valehtelevien käännyttäjien luokse!


      • Demoni possessio
        Huolestunut noita kirjoitti:

        SINÄ olet valhe ja pahuus! Sinun uskontosi jota yrität tunkea kurkustani alas on syy minun kärsimykseen. Uskontosi valheet ja vääryydet ovat korruptoineet kaiken puhtaan ja oikean. Minun uskossani ei edes uskota paholaiseen tai satanaan vaan sinun uskonnossasi joten katoa tältä palstalta ja painu muiden sinun kaltaistesi ahdasmielisten valehtelevien käännyttäjien luokse!

        Oikein havaintoesimerkki siitä kuinka paholaiset ja perkeleeet riehuvat raivoissaan kun mainittiin nimi Jeesus. On todella ikävää, että Suomessa on kielletty Raamatun mukainen kasvatus. Kun vitsan iskut napsahtelevat paljaalle pyllylle niin demonit pakenevat kiireeen vilkkaa!


      • WaaWaaRaa

        Eikö juurikin keskustelun aloittaja käskenyt teidän Jeesus- puhujien olla poissa ja olla kommentoimatta tähän keskusteluun.

        "Oletko itse miettinyt mitä teet jos kuolet ennen aikojasi? Mihin päädyt?" Wiccalaisuudessa usein uskotaan uudelleen syntymään. Eli siinä vastaus. Jos kuoleen ennen aikojaan niin ei siinä kuolleena paljoo sitä mieti, eikä varsinkaan kun synnyt uudelleen.


      • miettiväinen15v
        Huolestunut noita kirjoitti:

        SINÄ olet valhe ja pahuus! Sinun uskontosi jota yrität tunkea kurkustani alas on syy minun kärsimykseen. Uskontosi valheet ja vääryydet ovat korruptoineet kaiken puhtaan ja oikean. Minun uskossani ei edes uskota paholaiseen tai satanaan vaan sinun uskonnossasi joten katoa tältä palstalta ja painu muiden sinun kaltaistesi ahdasmielisten valehtelevien käännyttäjien luokse!

        kuka on sanonu että jumala ja wicca uskonnon jumalat/jumalattaret ei vois olla olemassa yhtä aikaa? kristinuskossahan sanotaan että sinulla ei saa olla muita jumalia ,mutta ei kielletä muitten jumalien/jumalattarien olemassaoloa?


    • Huolestunut noita

      Itse asiassa jos sinä sokeilla silmilläsi lukisit aikaisempia kommenttejani saisit tietää että olen kyllä käynyt rippikoulun, mutta raivostuin sillä kristityt eivät kuulu tälle palstalle eivätkä koskaan tule kuulumaankaa. Me emme edes usko demoneihin ja muihin paholaisiin joilla pelotellaan ja manipuloidaan ihmisiä, toisin kuin teidän mädässä uskonnossanne.

    • newwicca

      Miten voisi noitua korun että se suojelee tai tuo hyvää onnea tai jotain muuta positiivista? Olen kiinnostunut noituudesta ja wiccalaisuudesta ja haluisin ilomielin aloittaa harjoittamaan. En vaan tiedä mistä opettelisin niitä juttuja. Itse kävin rippikoulun vuosi sitten ja huomasin millaista käännyttämistä siellä on! Melkein itsekin aloin uskomaan niihin.

    • Huolestunut noita

      Anteeksi että tämä tulee näin myöhään mutta siis korun noituminen on helppoa, sinä laitat korun jonka haluat noitua kulhoon tai astiaan (mieluiten savea, kiveä, puuta tai kristallia) jonka olet puhdistanut suolalla negatiivisista energioista. Sen jälkeen laitat kiviä ja yrttejä jotka symboloivat haluamaasi asiaa, jos et tiedä yrttien tai kivien energioista niin voit laittaa sinne sellaisia mitkä symboloivat sinulle sitä asiaa esimerkiksi jos vaikka orvokki symboloi sinulle iloisuutta niin laita sitä kulhoon. Voit myös polttaa kulhon ympärillä kynttilöitä. Sinun pitää myös ladata koru positiivisilla energioilla eli laitat kätesi kulhon yläpuolelle ja kuvittelet että käsistäsi siirtyy iloista energiaa koruun (väri ja ulkonäkö vaihtelee ihmisen mukaan minulla se on keltaista valoa).

      • Wiccalainen

        Tiedän että kuulostan varmaan tyhmältä mutta miten coven perustetaan, kuinka monta jäsentä tulisi olla ja mitä niiden kokoontumisissa tehdään?
        Kiitos jos joku osaa vastata!


      • surneri
        Wiccalainen kirjoitti:

        Tiedän että kuulostan varmaan tyhmältä mutta miten coven perustetaan, kuinka monta jäsentä tulisi olla ja mitä niiden kokoontumisissa tehdään?
        Kiitos jos joku osaa vastata!

        Tuosta Huolestuneen noidan hohtoloitsujuomasta kysyisin sen verran että kun se kristallikvartsi/vuorikide lisätään juomaan niin sulaako se sinne kun se kerran juoda pitää? Mistä näitä voisi hankkia?
        Kiitos jos viitsit vastata:)


    • Huolestunut noita

      Anteeksi taa settä vastaus tulee viikon myöhässä.
      Wiccalaiselle vastaisin että coven on noitien muodostama ryhmä, heidän oma piirinsä. Voit perustaa covenin ystäviesi tai tuttujesi kanssa jotka harjoittavat noituuttta. Covenissa voi olla vain kaksi jäsentä tai vaikka yli kaksikymmentä määrällä ei ole väliä. Covenissa voi olla johtaja eli covenin perustaja joka on yleensä myös covenin ylipappi/ylipapitar tai kaikki covenin jäsenet ovat saman arvoisia. Kokoontumiset voivat olla ihan vain juttelemisen ja hyvän seuran vuoksi, mutta yleensä pidetään myös magiaan tarkoitettuja kokoontumisia jossa harjoitetaan magiaa yhdessä. Covenin perustamiseen ei ole mitään tiettyjä sääntöjä, mutta joissain coveneissa on omat liittymis rituaalit ja omat coven korunsa mutta siihen ei ole mitään pakkoa kyse on siitä mikä tuntuu jäsenten mielestä oikealta ja tarpeelliselta. Ja vielä viimeiseksi kysymyksesi ei ollut ollenkaan tyhmä.

      Ja vastaus Surnerille on että vuorikristalli ei sula juomaan vaan se otetaan ennen juomista tai sen jälkeen pois lasista ja sitä voidaan käyttää uudelleen eikä se muutu loitsun aikana mitenkään. Vuorikide on siis läpinäkyva tai valkoinen kidemäinen kivi joita voi ostaa erilaisista kivi ja new age kaupoista. Esimerkiksi jalokivigalleriasta tai Unio Mysticasta.

      Ja vielä viimeiseksi toivin että jos teillä on vielä joitain kysymyksiä tai toiveita, kysykää ihmeessä (vaikka vastauksessa saattaa joskus vähän kestää :) )

    • lassilae

      kun puhutte jumalattarelle ja jumalalle miten teette sen? No riippuu tietenkin wiccasta, mutta itse käytän tietynlaisia puhetapoja ja ääniä. Joillekin jumaluuksille (juu, olen polyteistinen asatruwicca) kuten Odinille ja Freyalle puhun runomitassa.

      - toimivatko loitsut aloittelevallakin wiccalla? Jos uskot ja toimit oikein sekä käyttäydyt kunnioittavasti jumalia kohtaan, loitsu todennäköisesti toimii. Jos loitsun tarkoitus on tehdä toiselle pahaa (esim. sairastumisloitsu tms), tulee tämä paha sinulle takaisin kolminkertaisena.

      -jos rippikuolussa kertoo olevansa wicca, mitä tapahtuu? Todennäköisesti polttoroviouhkauksia tai yksityinen saarna papin kanssa, en tiedä ihan varmasti koska en kertonut että olen wicca

      -tarkoittaako ateisti ettei kuulu mihinkään uskontoon? No ei ihan. Ateisti ei usko mihinkään jumalaan vaikka voi tavan vuoksi kuulua kirkkoon.

      • wiccalainen

        Kiitos omasta näkökulmastasi!
        Lisää kysymyksiä jotta saadaan vähän heräteltyä jotain keskustelun aihetta:
        -mitä alttarilla tulisi pitää?
        -minulla on itse tehty sauva pajusta. Onko ok?
        -tarkoittaako rituaali sitä että tehdään useita riittejä? Jos ei, voiko joku selittää mistä rituaali koostuu?
        -mitä eroa on Pyhän Tilan ja Ympyrän luomisella ja käyttötarkoituksella?
        Kiitos! c:


      • lassilae
        wiccalainen kirjoitti:

        Kiitos omasta näkökulmastasi!
        Lisää kysymyksiä jotta saadaan vähän heräteltyä jotain keskustelun aihetta:
        -mitä alttarilla tulisi pitää?
        -minulla on itse tehty sauva pajusta. Onko ok?
        -tarkoittaako rituaali sitä että tehdään useita riittejä? Jos ei, voiko joku selittää mistä rituaali koostuu?
        -mitä eroa on Pyhän Tilan ja Ympyrän luomisella ja käyttötarkoituksella?
        Kiitos! c:

        Itse tehty sauva on just paras koska siinä on vain sun energiat ja paju on tosi hyvä veden elementtiin liittyvä puulaji. Alttarilla saa pitää mitä itsestä tuntuu hyvältä, mutta elementtejä ja jumaluuksia kuvaavat esineet plus rituaaliesineet (mukaanlukien sauva) on aika vakioita. Rituaalissa yksi juttu kerrallaan, ettei energiat mene sekaisin. Rituaalissa pyhän tilan/ympyrän luominen, haluamasi jumaluuksien/elementtien tms. kutsuminen ja sitten se itse juttu. Pyhä tila=Ympyrä tai tila jossa on alttari johon teet ympyrän.


      • wiccalainen
        lassilae kirjoitti:

        Itse tehty sauva on just paras koska siinä on vain sun energiat ja paju on tosi hyvä veden elementtiin liittyvä puulaji. Alttarilla saa pitää mitä itsestä tuntuu hyvältä, mutta elementtejä ja jumaluuksia kuvaavat esineet plus rituaaliesineet (mukaanlukien sauva) on aika vakioita. Rituaalissa yksi juttu kerrallaan, ettei energiat mene sekaisin. Rituaalissa pyhän tilan/ympyrän luominen, haluamasi jumaluuksien/elementtien tms. kutsuminen ja sitten se itse juttu. Pyhä tila=Ympyrä tai tila jossa on alttari johon teet ympyrän.

        Kiitos!!


      • wiccalainen
        wiccalainen kirjoitti:

        Kiitos!!

        Ja muuten, mistä tietää oman elementtinsä?


      • lassilae
        wiccalainen kirjoitti:

        Ja muuten, mistä tietää oman elementtinsä?

        No sen tuntee, tai tunnet vetoa tiettyyn elementtiin. Mun elementit on tuli ja maa, koska olen huomannut että nuotion tuijottaminen tyhjentää mun pään ja saan kivistä ja kallioista yms. luonnonpaikoista voimaa. Tai jos haluat helpon ratkaisun niin tee joku nettitesti aiheesta :D


    • JSSPSJ

      "Ps. Nyt en kertakaikkiaan jaksa niitä ahdasmielisiä kristittyjä tunkemaan jeesusta alas kurkustani joten pyydän, jättäkää tämä palsta rauhaan. "

      Minusta on varsin ihmeellistä, että määrität oman identiteettisi hihhuloinnin kautta ihan samalla tavalla kuin kristitytkin lahkoineen tekee ja se, että asetat kristityt wiccalaisena huonoon valoon, koska tunnet heidän tuputtavan uskontoaan sulle, mutta sitten kuitenkin itse tuputat tai olet yrittänyt tuputtaa kaverillesi wiccalaisuutta.

      Taidat olla vielä nuori ja sulla on vielä aikaa jättää tuo ylimielisyys, joka ei taida kuulua wiccalaisuuteen.

      Tuli vaan tämmöinen juttu mieleen.

      • surneri

        On hienoa, että osaat ilmaista oman näkökantasi. Mutta kysympähän vain: mikä sinä olet meille kertomaan wiccasta? Miksi ihmeessä sinun täytyy tulla tänne ehdoin tahdoin riitaa haastamaan?

        Antaisit olla, jos et wiccasta ja tästä palstasta mitään hyvää löydä.

        Ja pyytäisin ottamaan huomioon, että vaikka joku on jotakin mieltä jostakin, kaikki eivät välttämättä ajattele niin. Eipäs yleistetä asioita.

        -kitz


    • SainiK

      Ihan näin vinkkinä aloitteleville wiccalaisille, Suomi24 foorumi ei ole ehkä se järkevin keino saada infoa aiheesta. Tämä foorumi on täynnä trolleja ja pilailijoita, eikä suurin osa heistä ole wiccaa nähnytkään. Suosittelen lukemaan wiccalaisten blogeja ja kysellä heiltä hlökohtaisesta.
      Itse en ole wicca, mutta pakana kuitenkin. Olen ollut pitkään kiinnostunut wiccasta ja muutamalle blogin pitäjälle olenkin laittanut henkilökohtaista sähköpostia, jos jokin asia on askaruttanut.
      Ottakaa ihmeessä yhteys suoraan kokeneisiin wiccoihin, he varmasti osaavat neuvoa teitä valitsemillanne teillä. (Vaikka en usko, että jos kysymyksenne koskee jonkin loitsun tekoa, ette saa vastausta :D)

      Tässä muutama blogi, joita itse seurailen ajoittain:
      http://myrikanluutakomero.blogspot.fi/
      http://metsantytar.blogspot.fi/
      http://taikalanka.blogspot.fi/

    • anatas555

      Olenko minä heti alkussa seonnut wiccalaisuudessa? Minä olen jo pitkään halunnut maistaa ihmislihaa???????? Omaa vertani olen juonut lasillisen. Mutta siihen oli sekoitettu jonkin eläimen verta sekaan?? Nyt haluaisin tietää miltä maistuisi ihmisen liha?? Kokemuksia please?

      • Caccaa sun juttus

        No käytät nimeä satana joten luultavasti et edes tiedä mikä on wicca.


    • Jeesus auta

      Tässä viestiketjussa selvästi oikein riehuvat paholaiset ja demonit, joita wiccalaiset ovat houkutelleet sisäänsä. Ottakaa Jeesus vastaan henkilökohtaisena vapahtajana niin vapaudutte demonivoimien vallasta!

      • ARGH!!

        Ei tänne teitä Jeesuksen tuputtajia !!!!!!


    • Mansikkamaria

      Alaikäisenä on todella vaikeaa olla wicca, kun joutuu ikäänkuin olemaan yksin asiansa kanssa. Wiccaan liittyy niin paljon ennakkoluuloja ja turhia pelkoja. Olen itse 35-vuotias nainen ja aleksandrialainen wicca. Jos joutuisin nyt miettiämään sitä menenkö ripille vai ei, sanoisin ehdottomasti että en (vaikka mummu tykkäisi ja sitten saisi lahjoja ja rahaa yms. lahjuksia). Ehdottaisin itse prometeusleiriä. Tai sitten en menisi mihinkään. Vanhemmat eivät kuitenkaan OIKEASTI voi pakottaa menemään ripille tai lausumaan isämeitä. Painostaa voivat, mutta pakottaa eivät.

      Voin kuitenkin lohduttaa sillä, että kun kasvatte ja tulette 18-vuotiaiksi voitte itse tutustua muihin pakanoihin ja wiccoihin esim. netin kautta ja löytää hengenheimolaisia, vaikka juuri nyt se tuntuukin vaikealta.

      Välillä on vaikea kulkea polkua, joka ei ole valtavirtaa. Aikuisella ongelmia voi tulla esim. siitä että avopuoliso haluaisi kirkkohäät tai että omat vanhemmat haluaisivat että lapsesi kastetaan. Tai siitä että ei halua päiväkoti-ikäisen lapsensa osallistuvan kristittyjen pyhäkouluun (=käännytystyötä pikkulapsille) ja asiaa pitää selittää tarhakavereiden vanhemmille tai ohjaajalle.

      Joutuu ikäänkuin valitsemaan onko uskollinen omille ajatuksilleen vai taipuuko yhteiskunnan painostuksen alla ja teeskentelee kristittyä. Tai taipuuko pelottelun edessä (jota tälläkin palstalla jotkut intomieliset kristityt harjoittavat).

      Uskon, että onnelliseksi ei voi tulla teeskentelemällä olevansa jotain muuta kuin todella on.

    • Anonyymi

      Kuulostaa kamalalta! Itse en ole kokenut tuollaista, joten en osaa auttaa🥲

    • Anonyymi

      Ei pidä sekaantua sautapeleihin, eikä muihinkaan ppimeyden töihin. Tässä äänitteessä vaikuttaa hyvä Pyhän Hengen vaikutus ja se vapauttaa siivaajien voimista. Oitää pyytää Jeesus sydämmeen ja silloin sinne ie paha pääse tekemään tekojaan. Israelilaisistakin tulee kristittyjä vielä. https://www.youtube.com/watch?v=jn9RLEhQ31M

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      435
      3161
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      110
      2582
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      385
      2513
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      159
      2066
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1897
    6. 173
      1315
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1297
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1186
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      72
      1131
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      990
    Aihe