Kysyisin, koska täällä näyttää olevan paljon rahalahjan toivojia, kuinka olette VARMISTANEET sen, ettei mitään muuta tule kuin rahaa?
Käsittääkseni, kun kutsussa lukee "halutessanne voitte muistaa rahalahjalla" se ei TAKAA että kaikki tuovat rahaa.
Miten se siis tehdään niin, ettei KUKAAN tuo muuta?
Miten te muut olette tämän varmistaneet?
miten SE tehdään?
19
8789
Vastaukset
- Rouva
aina löytyy ihmisiä, jotka tuovat jotakin muuta. Vaikka sinulla olisi prikuulleen tarkka häälahjalista, niin ihmiset eivät noudata sitä! Niin se vain on!
Mielestäni on lapsellista myös odottaa ihmisten vain kantavan rahaa häälahjaksi. Miksi ette suoraan laita häihinne pääsylippua?- marimekko
oli paras ehdotus mitä täällä olen kohdannut!
;))
- Viisas vaimo
Aina on tosiaan niitä jotka eivät halua noudattaa kutsun toivomusta lahjalistan käytöstä tai rahalahjasta.
Toisaalta ymmärrän sen mutta toisaalta ihmettelen sitä miten vieraat voivat katsoa tietävänsä paremmin mitä hääpari tarvitsee tai haluaa lahjaksi.
Mitään keinoa ei ole millä voisit varmistaa että lahjaksi tulee vain rahaa, ja toisaalta niissä tavaralahjoistakin löytyy varmasti teitä miellyttäviä juttuja...- jepulisjee
Njaa, "katsovat tietävänsä paremmin"?
Meillä ainakin lahjalista on niitä varten, jotka eivät halua/osaa/viitsi keksiä muuta, mutta persoonalliset muistamiset ovat hyvin tervetulleita!
Ja tiedän paljon ihmisiä jotka (ehkä erheellisesti) luulevat että näin on aina: lahjalista on vain niille jotka eivät muuta keksi. - Ei kiitos lahjoja
jepulisjee kirjoitti:
Njaa, "katsovat tietävänsä paremmin"?
Meillä ainakin lahjalista on niitä varten, jotka eivät halua/osaa/viitsi keksiä muuta, mutta persoonalliset muistamiset ovat hyvin tervetulleita!
Ja tiedän paljon ihmisiä jotka (ehkä erheellisesti) luulevat että näin on aina: lahjalista on vain niille jotka eivät muuta keksi.pitää lahjoja ylipäätään saada. Välillä tuntuu siltä että koko häiden tarkoitus on vain rahastus ja itse tarkoitus unohtuu kokonaan. Jos itse menen jonain päivänä naimisiin lukee häiden kutsukortissa jotain sellaista että "Paras lahja minkä voit antaa, on saapua paikalle juhlistamaan tilaisuutta kanssamme", ja sillä sökö.
- jepulisjee
Ei kiitos lahjoja kirjoitti:
pitää lahjoja ylipäätään saada. Välillä tuntuu siltä että koko häiden tarkoitus on vain rahastus ja itse tarkoitus unohtuu kokonaan. Jos itse menen jonain päivänä naimisiin lukee häiden kutsukortissa jotain sellaista että "Paras lahja minkä voit antaa, on saapua paikalle juhlistamaan tilaisuutta kanssamme", ja sillä sökö.
Kyllä, olen aivan samaa mieltä! Ne lahjat eivät ole ollenkaan tärkeitä. MUTTA, monenko luulet kehtaavan tulla ilman mitään lahjaa? Ja jos mitään vinkkejä/toiveita ei ole, monenko arvelet kuluttavat tunteja tai jopa päiviä miettimällä sopivaa lahjaa? Monenko luulet menettävän hermot sen touhun kanssa? Jos tuo joukko jää teille vain pieneksi prosenttiosuudeksi, se eroaa kovasti omasta suvustani. Itse ainakin tiedän että kaikki isovanhempani ovat lahjastressaajia, ja yritän vähentää heidän aivohalvausriskiään tekemällä pienen, vaatimattoman lahjalistan joka löytyy morsiamen äidiltä JOS joku sellaista kysyy...
- typykkä
kutsuun tilinumeron ja tylyn tekstin "häälahjat rahana tilille nro xxxx-xxxxxx"
älä tosin ihmettele jos osallistujien määrä tippuu paljonkin kutsuttujen määrästä.- JOOPA
Oletteko koskaan kuulleet vanhaa sanontaa " lahjahevosen suuhun ei pidä katsoa " ?
Laita kutsuun selvästi , ettei tarvitse vaivautua paikalle jos ei ole mukana kirjekuorta ,joka sisältää 50 euroa (vähintään).
- marimekko
toisaalta täällä on kyllä annettu ymmärtää, että ilmoittamalla "vaihtoehdosta" kutsussa, kaikki seuraavat sitä...olen kyllä eri mieltä, sen takia ihmettelen suuresti, miksi moista tekstiä on suollettava kutsuihin!
- vaimo 2002
Me emme halunneet lisätä tavaramäärää kaapissa vaan tahdoimme rahaa jolla saimme kulut peitettyä. Teimme kuitenkin kompromissin; jätimme pienen häälahjatoivelistan liikkeeseen ja lähimmältä suvulta molemmin puolin pyysimme suoraan rahana.Lopputulos: Saimme 50 vieraan hääkulut peitettyä ja jäi vielä häämatkaankin.Hiukan siis saimme pakolliseen astiastoomme täydennystä, vieraat; lähinnä ystävät , joilta emme tietnkään pyytäneet rahalahjaa, noudattivat toivelistaa kiitettävästi. Olimme tyytyväisiä. Tosin monet lähisukulaisista olisivat halunneet antaa tavaralahjan ja sen kyllä ymmärtää, ainahan sitä haluaisi jotain pysyvää antaa.
Tämä riippuu mielestäni paljon sukulaissuhteista ja ystäväpiiristä joita kutsuu. Eikö kuitenkin pääasia ole se että teistä tulee aviopari ja vihkimnen ja hääjuhla valmisteluineen on ikimuistoinen kaikille osallistujille? Onnea tulevaisuuteen.- jenna
Häälahja rahalla voi hyvin hankkia jotain pysyvää. Me olemme tulevan aviomiehen kanssa perustamassa OMAA kotia, pois vuokrakämpästä. Se on kyllä aika pysyvää...Kaikki tilpehööti, astiat, liinavaatteet yms kyllä jo löytyy. Mutta se oma koti maksaa..paljon.
- Marja
aikoo pitää häät, joissa on tunnelmaa ja romantiikka päälimmäisenä. Sillä äärimmäisen heikosti sopii laskelmallisuus ja tunteellisuus yhteen.
Kumpaa sitten haetkaan, kerjäläisen leimaa vai haluatko että juhlasi muistetaan rakkaudestanne?- Nainen
Kyllä sitä pakostakin hääjärjestelyjä tehdessä olaan laskelmallisia, tiedät kai mitä minkä tahansa juhlan järjestäminen maksaa? Mutta itse hääpäivänä ei enää kuluja lasketa, vaan ollaan onnellisia ja nautitaan päivästä ystävien ja sukulaisten kanssa : ) Voi sitä romantiikkaa, rakkautta ja onnea, wau...
- aleksandra2
Nainen kirjoitti:
Kyllä sitä pakostakin hääjärjestelyjä tehdessä olaan laskelmallisia, tiedät kai mitä minkä tahansa juhlan järjestäminen maksaa? Mutta itse hääpäivänä ei enää kuluja lasketa, vaan ollaan onnellisia ja nautitaan päivästä ystävien ja sukulaisten kanssa : ) Voi sitä romantiikkaa, rakkautta ja onnea, wau...
Typeriä koko häät .pian ero edesssä ,enenn
kuin hääkuvat oovat kädessänne .mahdollisimman
pienet ja vaatimattomat vain ,itselläni oli pie-
net häät ja rakkautta kesti 17vuotta ja loppui
mieheni kuoltua ,siis ikirakkkautta .Ei ne lahjat ,vaan se tahto rakastaa , ja moraaali
toisen tarpeet ensin ja lasten ja tahtoa se
vaatii .
- topi
hääkutsut postiennakolla, hinta vaikka 50eur.
- Aino
Eikös ainakin syntymäpäiväkutsuissa lue joskus jotain että "sankari toivoo mahdolliset muistamiset rahana tilille..." Miksei siis samantien "Hääpari toivoo.."
- hmmm
Jos kutsussa on toive synttärilahjan tilille tallettamisesta, niin yleensä ne rahat menee silloin jonkun järjestön tai avustettavan kohteen tilille eli hyväntekeväisyyteen. Ei kukaan ole niin röyhkeä (toivottavasti ei), että laittaa oman tilinsä siihen kohtaan.
- me myös
saatiin viime kesänä semmosen hääkutsun missä oli hienosti runoiltu kaikkee ja sitte lopuksi luki että :jos haluat muistaa meitä jollakin... ja sitte oli tilinro... se oli mun mielestä hyvä juttu ja aateltiinki ukon kans tehdä just näin ku pian mennään naimisiin.
- rahaa!
"Yhteistä elon polkua olemm kulkeneet pitkästi;
astioita, lakanoita ja muuta on jo riittävästi
siispä saahan toiveemme näin kutsussa kulkea:
lahjan voitte pieneen kuoreen sulkea."
tossa on tommonen, mikä ei oo mun keksimä. se luki jossain näillä sivuilla. :) ite aattelimme tuota käyttää. (kiitos sille, joka tämän kirjoitti ensimmäisenä)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166040Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta334137- 823362
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182996Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2552083Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882014Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui441846- 1431805
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569