Pankkitili Thaimaa !

tapsa2012

Kasikorn ainakin avaa tilejä ulkomaalaisille

http://translate.google.fi/translate?hl=fi&sl=en&tl=fi&u=http://www.kasikornbank.com/EN/Personal/BankAccounts/Pages/BankAccounts.aspx

Sen kun siirtelet rahoja Thaimaahan tiliraha kurssiin !
Nordea ottaa rahansiirrosta 6,90 siirto.
Rahat tilillä 2 vuorokauden kuluttua.

Ei tule mitään tekstiviestejä tai muita höpinöitä.
Tilinavaus maksoi muistaakseni korttimaksun ja 300 batia ?

36

2400

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei kiinnosta

      kysyn vaan miksi? Kyllä normaali turisti pärjää ihan omalla kortilla ilman mitään paikallista pankkia. Ja tuo valuutta asia on varmaan jo loppuun keskusteltu loppuun. Monesti 2-3 viikon loman käyttöbudjetti on 1000-2000 euroa max eli aivan sama mikä se ostokurssi on.

      • kommentti tähän

        Moni meistä matkustaa pidemmäksi aikaa kuin 1-4 viikoksi thaimaahan. Silloin kyllä on kätevää kun thaimaalainen kortti on.Turvallisin tapa.


      • Juntti-Einari
        kommentti tähän kirjoitti:

        Moni meistä matkustaa pidemmäksi aikaa kuin 1-4 viikoksi thaimaahan. Silloin kyllä on kätevää kun thaimaalainen kortti on.Turvallisin tapa.

        Olen vuodesta -97 viettänyt talvet Thaimaassa ja siksi olen katsonut edullisim-
        maksi oman tilin Thai-pankissa. Tili on SCB:issa. Tilin avaus ei maksanut aikoinaan mitään, mutta tallettaa piti min. 500 baht. Tilin avauksen yhteydessä
        saa automaattikortin korvauksetta, mutta jos kortti katoaa, niin uusi maksaa 300
        baht. Jos käyttäisi Visaa tms. esimerkiksi 6000 €:n nostoista menisi 2.5% eli
        150€ plus 2€/nosto. Pidän epäedullisena, mutta saatan olla väärässäkin.


      • druba
        Juntti-Einari kirjoitti:

        Olen vuodesta -97 viettänyt talvet Thaimaassa ja siksi olen katsonut edullisim-
        maksi oman tilin Thai-pankissa. Tili on SCB:issa. Tilin avaus ei maksanut aikoinaan mitään, mutta tallettaa piti min. 500 baht. Tilin avauksen yhteydessä
        saa automaattikortin korvauksetta, mutta jos kortti katoaa, niin uusi maksaa 300
        baht. Jos käyttäisi Visaa tms. esimerkiksi 6000 €:n nostoista menisi 2.5% eli
        150€ plus 2€/nosto. Pidän epäedullisena, mutta saatan olla väärässäkin.

        Pitkälti näin. Kannoin itsekkin 4viikon lomille ennen nipun käteistä mukanani. Aina pikkuhuoli. Nyt tili thai-pankissa.Homma toimii kiputtomammin. Miksi käteistä...no )


      • höpö höpö
        druba kirjoitti:

        Pitkälti näin. Kannoin itsekkin 4viikon lomille ennen nipun käteistä mukanani. Aina pikkuhuoli. Nyt tili thai-pankissa.Homma toimii kiputtomammin. Miksi käteistä...no )

        ei nyt 4 viikon takia kannata mitään tiliä Thaimaassa avata. Miksi jos loma on noin lyhyt?


      • oma kortti mukaan
        kommentti tähän kirjoitti:

        Moni meistä matkustaa pidemmäksi aikaa kuin 1-4 viikoksi thaimaahan. Silloin kyllä on kätevää kun thaimaalainen kortti on.Turvallisin tapa.

        kerrotko miksi se on turvallisempi kuin esim. Mastercard joka minulla on lompakossa. Vastaako taikku pankki jos kortti häviää ja sitä käytetään väärin? Onko ko kortissa sirua? Missä kortti käy?missä ei käy?
        Onko oikeasti kortin käyttö täysin ilmaista? Totta varmaan on jo oleskelu on kuukausia mutta 90% on vain 1-3 viikkoa. Minulla on se käsitys että Thaimaa ei ole vielä korttien luvattu maa?


      • mietin kovasti
        Juntti-Einari kirjoitti:

        Olen vuodesta -97 viettänyt talvet Thaimaassa ja siksi olen katsonut edullisim-
        maksi oman tilin Thai-pankissa. Tili on SCB:issa. Tilin avaus ei maksanut aikoinaan mitään, mutta tallettaa piti min. 500 baht. Tilin avauksen yhteydessä
        saa automaattikortin korvauksetta, mutta jos kortti katoaa, niin uusi maksaa 300
        baht. Jos käyttäisi Visaa tms. esimerkiksi 6000 €:n nostoista menisi 2.5% eli
        150€ plus 2€/nosto. Pidän epäedullisena, mutta saatan olla väärässäkin.

        minun kortilla 1 nosta maksaa sen 100 bahtia ja luottokunta ottaa n. 5 euroa per nosto. Tietenkin jos 6 kk aikana nostaa rahaa joka toinen päivä niin kuluja tulee. Kortti käy yllättävän monessa paikassa jo myös Thaimaassa eli käteistä ei enää niin paljon tarviste kuin ennen. Tuo että jos kortti katoaa niin miten on hoidettu kuoletus ja kulut väärinkäytöstä...kuka ne maksaa?


      • turvallisempi kuin
        oma kortti mukaan kirjoitti:

        kerrotko miksi se on turvallisempi kuin esim. Mastercard joka minulla on lompakossa. Vastaako taikku pankki jos kortti häviää ja sitä käytetään väärin? Onko ko kortissa sirua? Missä kortti käy?missä ei käy?
        Onko oikeasti kortin käyttö täysin ilmaista? Totta varmaan on jo oleskelu on kuukausia mutta 90% on vain 1-3 viikkoa. Minulla on se käsitys että Thaimaa ei ole vielä korttien luvattu maa?

        käteinen.


      • Ymmärrän Duubaa
        höpö höpö kirjoitti:

        ei nyt 4 viikon takia kannata mitään tiliä Thaimaassa avata. Miksi jos loma on noin lyhyt?

        4vkl loma tosiaan, vaihtamalla Thaimaassa säästää jo päivän elinkustannukset helposti verrattuna noihin pankkisiirtoihin. Mutta muista,osa saapuu kentälle täydessä tuubassa, siinä on helppo hävittää rahat Thaimaan päässä kännissä, joten ymmärrän kyllä huolen Druballa.


      • ?????????????????
        turvallisempi kuin kirjoitti:

        käteinen.

        Tarkoitatko Jyrki Käteinen, Kreikan rahoittaja ?


      • MinäQ
        Juntti-Einari kirjoitti:

        Olen vuodesta -97 viettänyt talvet Thaimaassa ja siksi olen katsonut edullisim-
        maksi oman tilin Thai-pankissa. Tili on SCB:issa. Tilin avaus ei maksanut aikoinaan mitään, mutta tallettaa piti min. 500 baht. Tilin avauksen yhteydessä
        saa automaattikortin korvauksetta, mutta jos kortti katoaa, niin uusi maksaa 300
        baht. Jos käyttäisi Visaa tms. esimerkiksi 6000 €:n nostoista menisi 2.5% eli
        150€ plus 2€/nosto. Pidän epäedullisena, mutta saatan olla väärässäkin.

        Voinko avata tilin netissä suomesta käsin? Hallinnoisin sitä kuin suomalaista tiliä netissä konsanaan?


      • Ne on debit-kortteja
        oma kortti mukaan kirjoitti:

        kerrotko miksi se on turvallisempi kuin esim. Mastercard joka minulla on lompakossa. Vastaako taikku pankki jos kortti häviää ja sitä käytetään väärin? Onko ko kortissa sirua? Missä kortti käy?missä ei käy?
        Onko oikeasti kortin käyttö täysin ilmaista? Totta varmaan on jo oleskelu on kuukausia mutta 90% on vain 1-3 viikkoa. Minulla on se käsitys että Thaimaa ei ole vielä korttien luvattu maa?

        Tulee paikallisen kortin käyttö halvemmaksi, jos se on debit-kortti (tai mikä ennen oli pankkikortti). Suomalaisen luottokortin käyttö ulkomaila tulee kalliimmaksi, ja varsinkin jos oleskelee maassa pitemmän aikaa niin ei kannnata ostaa ruokiaa jatkuvasti velaksi ja maksaa turhaan ylimääräistä. Tähän liittyy myös se, miksi paikallinen kortti on turvallisempi. Jos korttitilillä on vain pieni summa rahaa, ja kortti varastetaan, niin siltä ei voi käyttää kuin sen summan mikä tilillä on.

        Ehkä 1-3 viikkoa lomailevankin kannattaa avata paikallinen tili, jos loman tekee joka vuosi. Silloin ei tarvitse tuskailla missä säilyttää ylijäneitä bahteja lomien välissä. Mutta tienkän ei mitään tilejä kannata avata, jos vierailee Thaimaassa kerran tai pari elämänsä aikana.


      • Velaksi
        Ne on debit-kortteja kirjoitti:

        Tulee paikallisen kortin käyttö halvemmaksi, jos se on debit-kortti (tai mikä ennen oli pankkikortti). Suomalaisen luottokortin käyttö ulkomaila tulee kalliimmaksi, ja varsinkin jos oleskelee maassa pitemmän aikaa niin ei kannnata ostaa ruokiaa jatkuvasti velaksi ja maksaa turhaan ylimääräistä. Tähän liittyy myös se, miksi paikallinen kortti on turvallisempi. Jos korttitilillä on vain pieni summa rahaa, ja kortti varastetaan, niin siltä ei voi käyttää kuin sen summan mikä tilillä on.

        Ehkä 1-3 viikkoa lomailevankin kannattaa avata paikallinen tili, jos loman tekee joka vuosi. Silloin ei tarvitse tuskailla missä säilyttää ylijäneitä bahteja lomien välissä. Mutta tienkän ei mitään tilejä kannata avata, jos vierailee Thaimaassa kerran tai pari elämänsä aikana.

        Kyllähän se on niin että sielä ruokatarpeet ostetaan torilta.Sillä ruokakauppoja on ainostaan turisti alueella. Ja torilla ei kelpaa luottokortti.


      • Anna mennä vaan
        Velaksi kirjoitti:

        Kyllähän se on niin että sielä ruokatarpeet ostetaan torilta.Sillä ruokakauppoja on ainostaan turisti alueella. Ja torilla ei kelpaa luottokortti.

        Kauppoja on kyllä kaikissa kylien keskustoissa ja taajamissa, muuallakin kuin turistialueilla. Ainakin vesi ja muut juomat ostetaan yleensä kaupasta ja monet ruokailee myös ravintoloissa.

        Thainaiset arvostaa korttimiehiä :-)


      • lyhyesti
        MinäQ kirjoitti:

        Voinko avata tilin netissä suomesta käsin? Hallinnoisin sitä kuin suomalaista tiliä netissä konsanaan?

        Et


      • Visa4
        Anna mennä vaan kirjoitti:

        Kauppoja on kyllä kaikissa kylien keskustoissa ja taajamissa, muuallakin kuin turistialueilla. Ainakin vesi ja muut juomat ostetaan yleensä kaupasta ja monet ruokailee myös ravintoloissa.

        Thainaiset arvostaa korttimiehiä :-)

        Kyllähän ne kylät on vähiä jossa on ruokakaupoja.Sillä taikut tekee kaikki ostoset toreilta ja markkinoilta.Minä asun talvet Sao-Keossa asukkaita noin 100000henkeä.Eikä yhtään ruokakauppaa johon käy luottokorti.Ja kyllä Thainaiset haluaa maksun KÄTEISENÄ. Sillä ei niilä ole mitään maksupääteitä laukuissa.


    • Joo näin on !

      Pitäisikö jo nyt siirtää Thaikkutilille rahaa, vai vahvistuuko euro vielä ?

      • same same

        Ammattilaiset siirtää silloin kun kurssi näyttää hyvälle ja senhän me tarkistamme päivittäin.


      • naurattaa
        same same kirjoitti:

        Ammattilaiset siirtää silloin kun kurssi näyttää hyvälle ja senhän me tarkistamme päivittäin.

        ammattimaiset.....valuutan siirtäjät? Varmaan jotenkin nyt sotket valuutan ja osakekurssit?


      • tänään on

        43,1 €


    • Kasikorn

      Minulla myös tili Kasikorn pankissa.Minulle tulee aina viesti kun joku nostaa rahaa tai tallettaa. Hyvä homma tuo viesti jos joku on kopioinut kortin ja nostaa rahaa niin tiedän sulkea tilin jos en ole itse nostanut. Näkyy myös saldo aina noston ja talletutsen jälkeen. No tilin sulkeminen on kyllä turhaa sillä onhan varmaan nostettu kaikki. Tiedän siis siirtää lisää rahaa että ei tule ylläriä kun seuraavan kerran nostan rahaa. Juuri tämän kopioinin takia en pidä sielä tilillä kuin noin 40000-6000tbh.Siirän sinne aina lisää kun entinen loppuu.Sillä minä tarviin käteistä päivittäiseen elämiseen.Mikään luotto korti ei kyllä käy toreilla eikä katukeitiöissä ,ei lavatakseissa eikä kaljabaareissa. Sillä eihän sielä muuhun juuri rahaa mene.

      • näin on

        Käy hotelleissa, isoissa kaupoissa, ravintoloissa, erikoislikkeissä jne jne....kuka nyt katukeittiöstä ruokansa ostaa...en minä ainakaan. Ja aina taskunpohjalla on muutama satanen tuk tukiin.


      • Thaimaan tallaaja
        näin on kirjoitti:

        Käy hotelleissa, isoissa kaupoissa, ravintoloissa, erikoislikkeissä jne jne....kuka nyt katukeittiöstä ruokansa ostaa...en minä ainakaan. Ja aina taskunpohjalla on muutama satanen tuk tukiin.

        Tulee kyllä nautittua myös näistä katukeittiöiden maukkaista antimista ja tili Thaimaassa itsestäänselvyys ollut jo yhdeksänkymmenluvun alusta, aiemmin vain rahan ja Suomesta mukaan otettujen kansainvälisten korttien varassa.
        Jokainen taaplaa tyylillään, enkä ala mitään ehdottomasti tuomitsemaan.


      • Todellinen thaimaa
        näin on kirjoitti:

        Käy hotelleissa, isoissa kaupoissa, ravintoloissa, erikoislikkeissä jne jne....kuka nyt katukeittiöstä ruokansa ostaa...en minä ainakaan. Ja aina taskunpohjalla on muutama satanen tuk tukiin.

        Kuka voi olla niin hölmö ettei katukeittiöiden sapuskoja syö nehän kuuluva juuri niihin must juttuihin thaimaassa. Taitaa tämä "näin on" mussuttaa lihapullia suomibaarissa.


      • Kopio
        näin on kirjoitti:

        Käy hotelleissa, isoissa kaupoissa, ravintoloissa, erikoislikkeissä jne jne....kuka nyt katukeittiöstä ruokansa ostaa...en minä ainakaan. Ja aina taskunpohjalla on muutama satanen tuk tukiin.

        Kyllä Tuk-Tuki on harvinaisuus Pattyalla.Kannattaa käytää lavataksia sillä ne kulkee vakituiseen ja aina saatavilla. Ja minulla on aina muutama satanen . Kyllä ruoka toreilla on hyviä paikallisia ruokia.Mutta onhan sinulle myös Suomi lihapullaa.Ravintoloissa niissä voi maksaa myös käteisellä .Sillä eihän se maksa kuin noin 150-300tbh.Muita että taikuissa kortti kopioidaan helposti et huomaa mitään.


      • Tuk Tuk
        Kopio kirjoitti:

        Kyllä Tuk-Tuki on harvinaisuus Pattyalla.Kannattaa käytää lavataksia sillä ne kulkee vakituiseen ja aina saatavilla. Ja minulla on aina muutama satanen . Kyllä ruoka toreilla on hyviä paikallisia ruokia.Mutta onhan sinulle myös Suomi lihapullaa.Ravintoloissa niissä voi maksaa myös käteisellä .Sillä eihän se maksa kuin noin 150-300tbh.Muita että taikuissa kortti kopioidaan helposti et huomaa mitään.

        Jep jep eihän Phuketissakaan tuk-tukeja ole, vaikka moni niin luulee. Songthaeveja ne sielläkin on mutta turistit puhuvat että ne olisi tuk-tukeja.

        Katukeittiöiden ruoka on hyvää mutta kannattaa huolehtia että ne valmistetaan kypsäksi.


    • Kyllä siihen pystyy laittamaan nostorajoja ja aika monella Thaimaalaisella
      on muuten samassa pankissa tili arvaatko monella ?

      • Nosto raja.

        On nostoraja 40000tbh päivässä siis noin 1000eur. Riitää sopivasti.Ei kiinosta se kuinka monella Thaikulla on tili.Mutta voithan kertoa.Jos luulet tietäväsi vai senkö takia kysyit kun et tiedä.


    • näinseon

      kaikki avaa jos kertoo olevan ongelma säilyttää millin verran bhateja hotellissaan

    • mikko_h

      Paljonko nykyisin nordea tai osuus- / pop-pankki veloittaa jos siirtää rahaa thai-tilille? esim 1000e kerralla.
      Mietin tässä että jos kokonaisrahankulutus on muutamassa kuukaudessa n. 4000eur vuokrineen ja kaikkineen niin kannattaako jo olla tili vai visanostot?

      • Tili SCB:ssä

        Ilman muuta tili tai e urot taskuun. Nordea ottaa siirrost 6.?? €, määrästä riippumatta.


      • paljonko on paljon

        Tutkin tuossa OP tilisiirtomaksuja ,jotka ovat 6,00€ pankinkulut 30.00€,kun maksat OUR maksun eli omat kulut,vaikka et maksaisi tuota maksua OP:lle ,niin Thaimaan pankkiperii siellä tuota maksua ,joka on 350THB!!!


      • Kustannukset?
        paljonko on paljon kirjoitti:

        Tutkin tuossa OP tilisiirtomaksuja ,jotka ovat 6,00€ pankinkulut 30.00€,kun maksat OUR maksun eli omat kulut,vaikka et maksaisi tuota maksua OP:lle ,niin Thaimaan pankkiperii siellä tuota maksua ,joka on 350THB!!!

        Tarkoititko tuolla pankkikuluilla 30€ pikamääräyksen kuluja? Helsingissä näyttäisi olevan 6€ maksu ulkomaille ja valinnan mukaan: 30€ pikamääräys ja/tai 30€ jos maksat vastaanottajan pankkikulut.

        Tosin eiköhän tuo 350THB ole halvempi (vastaanottaja maksaa omat kulut) kuin Suomessa maksettu 30€.

        Itseä kiinnostaa, kannattaako laittaa maksumääräys euromääräisenä vai THB:na? Jos laitan euroina, OP/Nordea tekee ilmeisesti muunnon, bahteina Thaimaalainen pankki tekee muunnoksen, meneekö näin? Onko käytössä sama kurssi vai saisikohan Thaimaassa paremman?

        Tosiaan, itse suosin pienemmissä summissa käteistä, voi paikan päällä metsästää parasta vaihtokurssia rahan vaihtoon. Isommissa turvallisuussyistä tosiaan pankkisiirto.


      • tiedon jano
        Kustannukset? kirjoitti:

        Tarkoititko tuolla pankkikuluilla 30€ pikamääräyksen kuluja? Helsingissä näyttäisi olevan 6€ maksu ulkomaille ja valinnan mukaan: 30€ pikamääräys ja/tai 30€ jos maksat vastaanottajan pankkikulut.

        Tosin eiköhän tuo 350THB ole halvempi (vastaanottaja maksaa omat kulut) kuin Suomessa maksettu 30€.

        Itseä kiinnostaa, kannattaako laittaa maksumääräys euromääräisenä vai THB:na? Jos laitan euroina, OP/Nordea tekee ilmeisesti muunnon, bahteina Thaimaalainen pankki tekee muunnoksen, meneekö näin? Onko käytössä sama kurssi vai saisikohan Thaimaassa paremman?

        Tosiaan, itse suosin pienemmissä summissa käteistä, voi paikan päällä metsästää parasta vaihtokurssia rahan vaihtoon. Isommissa turvallisuussyistä tosiaan pankkisiirto.

        Tänään sain tieotoa,lähettämästäni rahasta lapselleni.(Maanantaina lähetetty)200€ ja vastaanotetu summa oli 7780THB ja ei ollut pikamääräys ja vastaanottaja maksoi pankinkulut.Elikkä nyt voi alkaa summaamaan pankkikulut.ja nyt kun menen ensiviikolla Thaikkuihin ja siirrän omalletilille vastaavan summan vastaavilla määräyksillä ,voin todentaa tarkemmin lopputuloksen.


      • rairaipena
        tiedon jano kirjoitti:

        Tänään sain tieotoa,lähettämästäni rahasta lapselleni.(Maanantaina lähetetty)200€ ja vastaanotetu summa oli 7780THB ja ei ollut pikamääräys ja vastaanottaja maksoi pankinkulut.Elikkä nyt voi alkaa summaamaan pankkikulut.ja nyt kun menen ensiviikolla Thaikkuihin ja siirrän omalletilille vastaavan summan vastaavilla määräyksillä ,voin todentaa tarkemmin lopputuloksen.

        Tuohan oli hyvä kurssi! Oli jo puoli viikkoa sitten scb:n vai mikä thaipankki onkaan seinällä vähän huonompi kuin 38,9. Euro laskee koko ajan, nyt kaikki vaan pateiksi


    • 18+11

      Kävin SCB:ssä kysymässä niin virkailija sanoi että pitää olla vähintään vuoden visa.

      Tosin täytyy sanoa että kävin konttorissa "rantavaatteisiin" pukeutuneena, jos olisin mennyt siistit vaatteet päällä ja näyttänyt tilini saldon niin ihme olisi jos ei olisi tili auennut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      5
      1609
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      25
      1301
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      1079
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      19
      1058
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      5
      1051
    6. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      954
    7. 4
      942
    8. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      1
      938
    9. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      6
      924
    10. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      1
      922
    Aihe