Mikähän siinä on, että minulla ei ole tullut ainuttakaan ikävää nuorta asiakasta vastaan.
Ainoastaan keski-iän ylittäneet naiset ja miehet ovat ruikuttajia ja valittajia, eivätkä osaa tervehtiä tai kiittää palvelusta.
Pisteitä nuorille asiakkaille!!
Nuoret asiakkaat
10
290
Vastaukset
- 745476587
Keski-ikäisten täytyy purkaa elämänsä katkeruutta johonkin ja mikäpäs parempi kohde kuin kaupan kassa. He kun eivät voi asiakkaalle sanoa mitään kritiikkiin viittaavaa sikaili asiakas miten paljon tahansa.
- Eka viestittäjä
Aivan, minäkin olen 50v. oleva nainen, enkä käyttäydy tuolla tavalla.
Enkä kertakaikkiaan voi käsittää moista käytöstä. - Kassalla nähtyä
Joo, olen monessa eri palveluammatissa toiminut ja itsekin ihmetellyt tuota keski-ikäisten naisten kiukkua kassalla. En tarkoita kaikkia keski-ikäisiä naisia tietenkään, mutta siinä vaiheessa kun kyseisen iän edustaja saapuu kassalle, jo ruumiinkielestä voi ennakoida paljonkin. Tavarat heitetään kassahihnalle, ei tervehditä ja liikkeet on nykiviä, hartiat kireenä ja suu tiukkana viivana silmät pidäteltyä raivoa hehkuen seisotaan siinä mitään sanomatta...Huh huh ja auta armias jos asiat ei mene just niinkuin piti!!
Hirvee älämölö alkaa. Joskus kyseisten naisten miehet joutuvat naama häpeästä punoittaen puuttumaan asiaan anteeksipyytävästi ja aika tottunein elkein. Mikä näitä raivottaria oikein riepoo?Vaihdevuodet?
Onneksi noita ihmisiä ei ole paljoa, mutta yksikin tapaus päivässä saa ihmettelemään..- Traktorikuski
Normaalia urbaania elämäntapaa. Maalla noita ei tapaa koskaan. Maalla ollaankin sosiaalisia eikä vain sosialistisia.
- Ei kiva
Naisilla on silloin vaihdevuodet ja voin sanoa, että silloin räjähtää tyhmistäkin asioista ja lopulta nolottaa oma käytös.
- nkljhnkl
saman huomannut minäkin, vois ne keski-ikäset ottaa oppia nuorista. tottakai molemmista ryhmistä löytyy poikkeuksia mutta pääasiassa ne nuoret(ainakin meidän kaupassa) on ne parhaiten käyttäytyvät: tervehditään, kiitetään ja monet vielä sanovat heipat kun poistuvat kaupasta. ja jos on joku hinta ollut väärin niin kohteliaasti esitetään asia, että hyllyssä oli eri hinta kuin tässä kuitissa. keski-ikäset taas esittävät asian suunnilleen huutamalla. oli kumpi tahansa, niin minä menen sinne hyllylle katsomaan mikä hinta siellä on ja annan erotuksen takaisin jos asia pitää paikkansa, nuorilta tulee usein anteeksi pyyntö kun tuli lisätöitä ja kiitokset asian korjauksesta ja keski-ikäisiltä taas vihaista tuhahtelua ja valitusta kun on hinnat päin persausta. vaikka olen asiakkaille kuin asiakkaille kohtelias niin elämäntapavalittajien yms on turha silti odotella ylimääräisiä hymyjä.
meillä ne mukavimmat asiakkaat on nuoret, melko yleisesti myös miehet iästä riippumatta ja vanhukset. naisilla tuntuu olevan joku ainainen ongelma mikä puretaan myyjiin. - Kaupparatsu äiti
Naiset yleensä vastaa perheen ruokahuollosta ja ruuan ostosta joten ei
ihme että välillä v....taa toi ainainen vastuunkanto!
Ne joilla ei ole pakkoa alati käydä kaupassa voivat sit halutessaan mennä shoppailemaan jotain kivaa itelle ja hymyillä kassalle..!
Siinä se ero joten älä syyllistä naisia ennenku mietit asiaa syvemmin! - Kummat akat
Idioottihan se on joka pahaa oloansa myyjille purkaa, kiukutelkaa mielhillenne tai psykologille.
- oi aikoja oi tapoja
Hapannaamat ovat elämäänsä kyllästyneitä, enimmäkseen eläkkeellä olevia naisia ja miehiä. Kaupassakäynti on heille päivän ainut sosiaalinen tapahtuma. Samalla voi kätevästi valittaa kaikki ongelmansa myyjille ja kassoille. Työikäisissä on myös ammattivalittajia. Tosin työikäisillä on kiire, joten he eivät ehdi kuljeskella pitkin päivää kaupoissa valittamassa. Ne nuoret, joita olen tavannut, osaavat käyttäytyä fiksusti.
Yhteistä hapannaamoille on negatiivinen elämänasenne, matala - jopa olematon kynnys - valittamiseen ja aina oikeassa olemisen tarve. Kaupoissa ja palveluammateissa työskentelevät joutuvat kohtaamaan henkistä väkivaltaa. Mihin asti myyjän, kassan tai asiakaspalvelijan pitää kuunnella valitusta, haukkumista, huutamista, kiroilua, suunsoittoa, asiatonta kielenkäyttöä, nimittelyä ja jopa uhkailuja???
Asiakkaat käyttävät valittamiseen kaikkia mahdollisia palautekanavia. Tehtaillaan valituskirjelmiä ja nettipalautteita kaupalle ja esimiehille. Soitetaan kaupan esimiehille ja käsketään antaa työntekijälle potkut. Lähetetään sähköpostia kauppiaalle, tavaratalojohtajlle ja myymäläpäälliköille. Kirjoitellaan nimettömänä Facebookissa ja keskustelupalstoilla. Haukutaan työntekijää joko nimellä tai niin, että ko. työntekijän voi vaivatta tunnistaa.
Ei ihme, että työntekijät vaihtuvat kaupoissa tiuhaan ja työsuhteet jäävät lyhyeksi! Työntekijät kärsivät jatkuvasta työperäisestä stressistä. Tähän päälle vuorotyö, epämukavat työajat, huono palkka ja osa-aikainen työ. Sairauslomia on paljon ja niihin ei etsitä ratkaisuja. Sairauslomat johtuvat yksitoikkoisesta ja haasteettomasta työstä, joka koetaan turhana ja turhauttavana. Työergonomia on huono ja työasennot hankalia. Joissain paikoissa on työpaikkakiusaamista (juoruilu, pahanpuhuminen jne.). - kärttyliis
palveluammatissa olen 15 vuotta ollut ja olen aloittajan kanssa täysin samaa mieltä. Suurimmat valittajat ovat nämä 45-60v besserwisserit. Ja mahtuu niihin miehiäkin yllättävän paljon.
Asiakaspalvelijan suurin painajainen on semmoinen keskiluokkainen, suur kaupungissa asuva kärttyliisa/matti.
Työskentelin nuoruudessani kaupan kassalla ja kyllä v'tutti, kun ei voinut sanoa asiakkaalle koskaan mitään takaisin. Tai no, sanoinhan minä muutaman kerran, mutta siitäkös tämmöinen besserwisseri sitten riemastui ja esimieheltä saikin kuulla kunniansa.
Nykyään asiakkaana ollessa, jos joku idiootti avautuu kassalla myyjälle, olen röyhkeästi alkanut sanomaan sille asiakkaalle suoraan oman mielipiteeni/ kommenttini. esim. se kassaneiti EI tiedä, mitä seuraavalla viikolla on mahdollisesti tarjouksessa, hän EI voi sille mitään jos asiakkaan kortti ei anna myydä.
Kerran todistin tapausta, jossa asiakkaan kortti ei kelvannu ja myyjä yritti sanoa, että jostain syystä ei toimi, kun ilmoittaa ettei anna myydä = yleis kommentti siihen, ettei kortilla ole katetta tai vuorokautinen käyttöraja tullut vastaan. Asiakas siinä sitten haukkui myyjän, myymälän ja väitti että pitää myydä jnejne. myyjä yritti, että jos asiakas kokeilisi nostaa läheisestä automaatista rahan, tai jos olisi toinen kortti, mutta eihän se asiakkaalle kelvannu. Silloin tokaisin isoon ääneen, että turha sitä on myyjälle kiukutella jos kortti ei anna myydä, yleensä tarkoittaa sitä ettei siellä ole katetta tai se käyttöraja on tullu vastaan. Että kannattaa varmaan tarkistaa se tili ensin ja sitten vasta aukoa päätä. Jotain se asiakas siinä tuhisi, mutta kaivoi käteistä ja katosi. Mikälie sitten todellinen syy olikaan, ettei kortti toiminut, mutta se ei ole mikään syy alkaa haukkumaan muita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Paras olisi vain unohtaa
Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop791487- 681235
Mietitikö nainen koskaan
Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.1061158huono omatunto
johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.55974Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia
Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?144960Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma174931Päätin juuri että
En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi32842Onnistuit sohaisemaan mua
Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan59824- 61796
- 82723