Nuoret asiakkaat

Hapannaamat

Mikähän siinä on, että minulla ei ole tullut ainuttakaan ikävää nuorta asiakasta vastaan.
Ainoastaan keski-iän ylittäneet naiset ja miehet ovat ruikuttajia ja valittajia, eivätkä osaa tervehtiä tai kiittää palvelusta.

Pisteitä nuorille asiakkaille!!

10

290

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 745476587

      Keski-ikäisten täytyy purkaa elämänsä katkeruutta johonkin ja mikäpäs parempi kohde kuin kaupan kassa. He kun eivät voi asiakkaalle sanoa mitään kritiikkiin viittaavaa sikaili asiakas miten paljon tahansa.

    • Eka viestittäjä

      Aivan, minäkin olen 50v. oleva nainen, enkä käyttäydy tuolla tavalla.
      Enkä kertakaikkiaan voi käsittää moista käytöstä.

    • Kassalla nähtyä

      Joo, olen monessa eri palveluammatissa toiminut ja itsekin ihmetellyt tuota keski-ikäisten naisten kiukkua kassalla. En tarkoita kaikkia keski-ikäisiä naisia tietenkään, mutta siinä vaiheessa kun kyseisen iän edustaja saapuu kassalle, jo ruumiinkielestä voi ennakoida paljonkin. Tavarat heitetään kassahihnalle, ei tervehditä ja liikkeet on nykiviä, hartiat kireenä ja suu tiukkana viivana silmät pidäteltyä raivoa hehkuen seisotaan siinä mitään sanomatta...Huh huh ja auta armias jos asiat ei mene just niinkuin piti!!
      Hirvee älämölö alkaa. Joskus kyseisten naisten miehet joutuvat naama häpeästä punoittaen puuttumaan asiaan anteeksipyytävästi ja aika tottunein elkein. Mikä näitä raivottaria oikein riepoo?Vaihdevuodet?
      Onneksi noita ihmisiä ei ole paljoa, mutta yksikin tapaus päivässä saa ihmettelemään..

      • Traktorikuski

        Normaalia urbaania elämäntapaa. Maalla noita ei tapaa koskaan. Maalla ollaankin sosiaalisia eikä vain sosialistisia.


    • Ei kiva

      Naisilla on silloin vaihdevuodet ja voin sanoa, että silloin räjähtää tyhmistäkin asioista ja lopulta nolottaa oma käytös.

    • nkljhnkl

      saman huomannut minäkin, vois ne keski-ikäset ottaa oppia nuorista. tottakai molemmista ryhmistä löytyy poikkeuksia mutta pääasiassa ne nuoret(ainakin meidän kaupassa) on ne parhaiten käyttäytyvät: tervehditään, kiitetään ja monet vielä sanovat heipat kun poistuvat kaupasta. ja jos on joku hinta ollut väärin niin kohteliaasti esitetään asia, että hyllyssä oli eri hinta kuin tässä kuitissa. keski-ikäset taas esittävät asian suunnilleen huutamalla. oli kumpi tahansa, niin minä menen sinne hyllylle katsomaan mikä hinta siellä on ja annan erotuksen takaisin jos asia pitää paikkansa, nuorilta tulee usein anteeksi pyyntö kun tuli lisätöitä ja kiitokset asian korjauksesta ja keski-ikäisiltä taas vihaista tuhahtelua ja valitusta kun on hinnat päin persausta. vaikka olen asiakkaille kuin asiakkaille kohtelias niin elämäntapavalittajien yms on turha silti odotella ylimääräisiä hymyjä.

      meillä ne mukavimmat asiakkaat on nuoret, melko yleisesti myös miehet iästä riippumatta ja vanhukset. naisilla tuntuu olevan joku ainainen ongelma mikä puretaan myyjiin.

    • Kaupparatsu äiti

      Naiset yleensä vastaa perheen ruokahuollosta ja ruuan ostosta joten ei
      ihme että välillä v....taa toi ainainen vastuunkanto!
      Ne joilla ei ole pakkoa alati käydä kaupassa voivat sit halutessaan mennä shoppailemaan jotain kivaa itelle ja hymyillä kassalle..!
      Siinä se ero joten älä syyllistä naisia ennenku mietit asiaa syvemmin!

    • Kummat akat

      Idioottihan se on joka pahaa oloansa myyjille purkaa, kiukutelkaa mielhillenne tai psykologille.

    • oi aikoja oi tapoja

      Hapannaamat ovat elämäänsä kyllästyneitä, enimmäkseen eläkkeellä olevia naisia ja miehiä. Kaupassakäynti on heille päivän ainut sosiaalinen tapahtuma. Samalla voi kätevästi valittaa kaikki ongelmansa myyjille ja kassoille. Työikäisissä on myös ammattivalittajia. Tosin työikäisillä on kiire, joten he eivät ehdi kuljeskella pitkin päivää kaupoissa valittamassa. Ne nuoret, joita olen tavannut, osaavat käyttäytyä fiksusti.

      Yhteistä hapannaamoille on negatiivinen elämänasenne, matala - jopa olematon kynnys - valittamiseen ja aina oikeassa olemisen tarve. Kaupoissa ja palveluammateissa työskentelevät joutuvat kohtaamaan henkistä väkivaltaa. Mihin asti myyjän, kassan tai asiakaspalvelijan pitää kuunnella valitusta, haukkumista, huutamista, kiroilua, suunsoittoa, asiatonta kielenkäyttöä, nimittelyä ja jopa uhkailuja???

      Asiakkaat käyttävät valittamiseen kaikkia mahdollisia palautekanavia. Tehtaillaan valituskirjelmiä ja nettipalautteita kaupalle ja esimiehille. Soitetaan kaupan esimiehille ja käsketään antaa työntekijälle potkut. Lähetetään sähköpostia kauppiaalle, tavaratalojohtajlle ja myymäläpäälliköille. Kirjoitellaan nimettömänä Facebookissa ja keskustelupalstoilla. Haukutaan työntekijää joko nimellä tai niin, että ko. työntekijän voi vaivatta tunnistaa.

      Ei ihme, että työntekijät vaihtuvat kaupoissa tiuhaan ja työsuhteet jäävät lyhyeksi! Työntekijät kärsivät jatkuvasta työperäisestä stressistä. Tähän päälle vuorotyö, epämukavat työajat, huono palkka ja osa-aikainen työ. Sairauslomia on paljon ja niihin ei etsitä ratkaisuja. Sairauslomat johtuvat yksitoikkoisesta ja haasteettomasta työstä, joka koetaan turhana ja turhauttavana. Työergonomia on huono ja työasennot hankalia. Joissain paikoissa on työpaikkakiusaamista (juoruilu, pahanpuhuminen jne.).

    • kärttyliis

      palveluammatissa olen 15 vuotta ollut ja olen aloittajan kanssa täysin samaa mieltä. Suurimmat valittajat ovat nämä 45-60v besserwisserit. Ja mahtuu niihin miehiäkin yllättävän paljon.
      Asiakaspalvelijan suurin painajainen on semmoinen keskiluokkainen, suur kaupungissa asuva kärttyliisa/matti.

      Työskentelin nuoruudessani kaupan kassalla ja kyllä v'tutti, kun ei voinut sanoa asiakkaalle koskaan mitään takaisin. Tai no, sanoinhan minä muutaman kerran, mutta siitäkös tämmöinen besserwisseri sitten riemastui ja esimieheltä saikin kuulla kunniansa.
      Nykyään asiakkaana ollessa, jos joku idiootti avautuu kassalla myyjälle, olen röyhkeästi alkanut sanomaan sille asiakkaalle suoraan oman mielipiteeni/ kommenttini. esim. se kassaneiti EI tiedä, mitä seuraavalla viikolla on mahdollisesti tarjouksessa, hän EI voi sille mitään jos asiakkaan kortti ei anna myydä.

      Kerran todistin tapausta, jossa asiakkaan kortti ei kelvannu ja myyjä yritti sanoa, että jostain syystä ei toimi, kun ilmoittaa ettei anna myydä = yleis kommentti siihen, ettei kortilla ole katetta tai vuorokautinen käyttöraja tullut vastaan. Asiakas siinä sitten haukkui myyjän, myymälän ja väitti että pitää myydä jnejne. myyjä yritti, että jos asiakas kokeilisi nostaa läheisestä automaatista rahan, tai jos olisi toinen kortti, mutta eihän se asiakkaalle kelvannu. Silloin tokaisin isoon ääneen, että turha sitä on myyjälle kiukutella jos kortti ei anna myydä, yleensä tarkoittaa sitä ettei siellä ole katetta tai se käyttöraja on tullu vastaan. Että kannattaa varmaan tarkistaa se tili ensin ja sitten vasta aukoa päätä. Jotain se asiakas siinä tuhisi, mutta kaivoi käteistä ja katosi. Mikälie sitten todellinen syy olikaan, ettei kortti toiminut, mutta se ei ole mikään syy alkaa haukkumaan muita.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      79
      1487
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1235
    3. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      106
      1158
    4. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      55
      974
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      144
      960
    6. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      174
      931
    7. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      32
      842
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      59
      824
    9. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      796
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      82
      723
    Aihe