Vuokrasopimuksessa lukee, että vuokra tarkastetaan vuosittain huhtikuussa ja tarkastuksen perusteena ovat talon ylläpitokustannukset.
Voiko vuokranantaja korottaa vuokraani muuna aikana?
Sain suullisen ilmoituksen asiasta että; ensi kuun alusta se on sitten 40€ korotus, koska kaukolämpö ja vesi ovat nousseet. joo, ei siinä ei tuo korotus nyt maata kaada, mutta..mietityttämään jäi..
Vesimaksu on erillisenä vuokrasta sopimuksen mukaan, eli jos vesi olisi noussut, niin eikä sen vesimaksun kuuluisi nousta eikä vuokran?
Kirjallista ilmoitusta ei ole näkynyt, joten silloinhan korotus ei ole laillinen?
Että mitenhän tässä nyt sitten toimisi?
Vuokran korotuksesta...?
8
351
Vastaukset
- kirsikka37
sun kannattaa pyytää vuokrankorotusilmoitus kirjallisena.vaikka sun pitäis saada se ilman pyyntöäkin.itsellä vuokra nousee tammikuussa putkiremontin takia,vaikkka yleensä vuokra nousee maaliskuussa.
Miksi nousee putkiremontin takia? Jos vuokrankorotusehtona on esim. indeksi, niin putkiremontti ei siihen vaikuta.
- kirsikka37
Välittäjä_LKV kirjoitti:
Miksi nousee putkiremontin takia? Jos vuokrankorotusehtona on esim. indeksi, niin putkiremontti ei siihen vaikuta.
löysin netistä seuraavanlaisen kohdan.Putkiremontti voi korottaa vuokraa.
Jos vuokranantaja haluaa korottaa vuokraa muuten kuin vuokrasopimuksessa mainitun perusteen mukaan, esimerkiksi enemmän, hänen on keskusteltava asiasta vuokralaisen kanssa. Tällainen ylimääräinen korotus voi liittyä esimerkiksi putkiremonttiin, jonka jälkeen asunnon arvo nousee.ja tämä on ollut minulla tiedossa jo keväällä.
- kirsikka37
niimpä. sitä on monet ihmetelleet täällä.juu indeksi on ehtona,mutta jos vuokranantaja haluaa nostaa vuokraa niin sit se nostaa sitä.mä en siihen voi vaikuttaa.en yhtään edes tiedä paljon vuokra tammikuussa nousee.ja kyllä olen asuntofirmaan kertonut että haluisin tietää tämän korotuksen määrän.
- asunnonvälittäjä
vastaus ketjun aloittajalle: päätät itse haluatko maksaa korotettua vuokraa.
Kertomasi korotusehto on niin epämääräinen että se on pätemätön.
Eri asia tietysti on haluatko suututtaa vuokranantajan vaikka hän korotuksia keksiikin omasta päästään.- blbl
Kiitos :-)
- vuokranantaja94949
Keskustelupalstalta tulee yleensä mitä sattuu vastauksia.
Alla olevasta linkistä näet mitä vuokrankorotuksesta on määrätty.
http://www.vuokranantajat.fi/vuokraus/vuokrankorottaminen/Kyllä siitä varmasti lait ja asetukset löytyy, mutta aloittajan tapauksessahan on kyse törkeästä k-settamisesta. Vesimaksu erikseen, pelkkä kaukolämpö ei liene voi nousta 40€/kk ellei ole 300 neliön asunto..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606044- 1003131
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252406- 212078
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3451751Kaikki menevät kouluu tai töihin
Hyvää huomenta vaan. 😊 Minä menen kohta uudelleen nukkumaan. Se on kuin laittaisi rahaa pankkiin. 😊☕🎄🧡🐺3911737Et varmaan edes sitä uskoisi
Mutta varattunakin sydämeni on pohjimmiltaan aina kuulunut sinulle. Toivottavasti vielä jonain päivänä saan viimein oll791666- 271616
Huh, huh. Aitolehti eronnut?
Osui Gekkosessa silmiini uutinen, jossa vihjataan, että Aitolehti olisi kenties eronnut kihlatustaan, joka on viimeksi o691521Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2231374