voiko sossulta saada rahaa jos kela on lakkauttanut tuet?

CeeTwo

Elikkäs olen 18 vuotias opiskelija ja olin aika pahasti masentunut kuukausi sitten enkä pystynyt / jaksanut käydä koulussa jotenka kela laittoi minulle rakkauskirjeen postissa ja sanoi lakkauttavansa tuet kunnes olen toimittanut kelaan selvityksen/ suunnitelman jatkosta. No olen toimittanut tarvittavat paperit, mutta minulle sanottiin että päätöksen teossa voi kestää mahdollisesti jopa pari kuukautta ennen kuin tuet jatkuvat. Ei siinnä muuta, millä minun pitäisi ne pari kuukautta elää odotellessa? Saako esim sossulta rahaa vuokran ja ruokaan ne pari kuukautta?

4

244

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuweojnkdsjgjk

      Mikseivät vanhempasi auta sinua? Toimeentulotukea voit kyllä saada, kun kerran opintotukesi on lakkautettu.

      • CeeTwo

        Isä antoi jo rahaa vuokraan, mutta sillä on matkailualan yritys ja näin juuri ennen sesonkia on rahat todella tiuklla ja Äiti nyt vaan on sentitkin laskeva ihminen jonka ainoa kommentti tilanteeseeni oli, että ei tämä nyt hänen elämäänsä paljon kosketa ja koska olen 18 niin eipä kuulemma muutenkaan kiinnosta.


      • Opiskelija kanssa
        CeeTwo kirjoitti:

        Isä antoi jo rahaa vuokraan, mutta sillä on matkailualan yritys ja näin juuri ennen sesonkia on rahat todella tiuklla ja Äiti nyt vaan on sentitkin laskeva ihminen jonka ainoa kommentti tilanteeseeni oli, että ei tämä nyt hänen elämäänsä paljon kosketa ja koska olen 18 niin eipä kuulemma muutenkaan kiinnosta.

        Johan on kyllä itsekäs ***** tuo sun äitis. Ainakin sellasen vaikutelman sain. Mun vanhemmat aina tukevat mua taloudellisesti ja henkisesti, vaikka heidän oma taloustilanteensa olisikin vaikea.