Yläkerran ämmä kävelee kantapäillä

vittuuntunut

On se kumma miten alkukantaisia naiset ovat kun pitää kävellä kantapäillä siten että alakertaan kuuluu saakelinmoinen jyminä. Kun se kävelee, niin kuuluu "TUM TUM TUM TUM".
Kävin sanomassa sille, ja yllätyksekseni hän olikin heiveröinen ihminen, luulin että joku nurmijyrä vähintään.
Luulisi että kantapäät menee tuolla menolla paskaksi. Siitä kai se johtuu, että mummoina eivät pääse ripeästi kävelemään.
Naiset taitavat olla kanta-astujia.

47

12481

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pete

ku asun puutalos ja nussin jokavälis ni että lautalattia naukuu..siinä sitä o alakerras kestämistä.kyl sä yhen kantaastujan äänet kestät.kaikki o nii suhteellista..kato

• kookaa

tumpsuttaa alakerran nuori häiskä, niin että me yläkertalaiset ollaan hermoromahduksen partaalla. Aika outoa, että alakerrasta voi kuulua niin mahdoton tampallus.Tämä kaveri on aika kookas, muttei mikään läski. On hänelle jo jouduttu asiasta sanomaan, kun pakkaa liikehtimään enimmäkseen öiseen aikaan. Taisi loukkaantua.

• jenka

moi!
      Juuri samanlaista on meillä;
      Yläkerrassa asuu nuoripari, ja töminä kuuluu kun nainen kävelee. Olen seurannut tilannetta jo vuoden ajan:
      Silloin kun nainen on kotona niin aina töminä kuuluu, silloin kun pelkkä mies niin ei.

Outoa, että naiset on olevinaan niinkuin keijukaiset korkokenkineen, mutta sukkasiltaan meno on pelkkää kantapäillä jyskyttämistä.
      Kanta-astuja on sellaiselle naiselle todella osuva nimitys

• sipsu

Son kuulkaa ihime homma ku määki astelen kantapäillä. Koko ikäni oon siitä saannu kuulla, iskä jo aikoinaan käski kävellä ihimisten lailla. Ny oon 29 vee ja asun kaikkie muiren alapuolella jotta toivoottavasti ei häiritte.! anteeks

• Vali vali

Jos kerrostaloasuminen on noin vaikeaa, niin muuttakaa maalle asumaan koko valivali-sakki.

Siellä voittekin sitten naukua, kun pikkulinnut pitää meteliä ja herättää aamuvarhain. Ja sateen ropina kuuluu rumasti katon läpi. Ja naapurin traktori siellä pellolla pitää meteliä. Ja kesällä tyynen järven selän yli kuuluu mökkiläisten elämisen ääniä vastarannalta.

Kyllä on pienet murheet.

• Arvi.O.

Just näin. Käveleminen kuuluu normaaleihin asumisen ääniin, niin kuin kaikki muukin normaali tekeminen ja liikehdintä normaaliin vuorokauden aikaan.

Ei nämä valittajat maallakaan jossain taajamassa pystyisi asua, fasaanit rääkyy kesäisin ja pikkulinnut laulaa. Ja sitte kun ruisrääkkä aloittaa pellolta illalla monotonisen konserttinsa, niin se vasta hermot repiikin riekaleiksi. Ja entäs naakat ja harakat! KÄÄK! Monet vihaavat luonnon ääniä yli kaiken.

On joo, todella pienet murheet.

• vittuuntunut
        Arvi.O. kirjoitti:

Just näin. Käveleminen kuuluu normaaleihin asumisen ääniin, niin kuin kaikki muukin normaali tekeminen ja liikehdintä normaaliin vuorokauden aikaan.

Ei nämä valittajat maallakaan jossain taajamassa pystyisi asua, fasaanit rääkyy kesäisin ja pikkulinnut laulaa. Ja sitte kun ruisrääkkä aloittaa pellolta illalla monotonisen konserttinsa, niin se vasta hermot repiikin riekaleiksi. Ja entäs naakat ja harakat! KÄÄK! Monet vihaavat luonnon ääniä yli kaiken.

On joo, todella pienet murheet.

kävely kyllä kuuluu normaaleihin ääniin, mutta kantapäillä jyskyttäminen todellakaan ei.
        Toivottavasti sinun yläkertaan muuttaa asumaan kanta-astujanainen, niin nähdään vieläkö olet samaa mieltä.
        Ja mitä tulee "normaaliin" vuorokaudenaikaan, niin tämä kanta-astuja nukkuu päivisin ja kävelee öisin. Huomenaamulla tasan kello 6 alan poraamaan iskuporalla kattoon, pidän taukoa, ja jatkan puolen tunnin päästä, niin saa kanta-astuja herätä ihmisten aikaan, jospa se uni maistuisi sitten illalla silläkin paremmin.

eipä sillä, hänellä on jo kuulemma kaksi varoitusta, juteltiin naapureiden kesken eilen, hommaan hänelle sen kolmannen heti alkuviikosta :D

• Arvi.O.
        vittuuntunut kirjoitti:

kävely kyllä kuuluu normaaleihin ääniin, mutta kantapäillä jyskyttäminen todellakaan ei.
        Toivottavasti sinun yläkertaan muuttaa asumaan kanta-astujanainen, niin nähdään vieläkö olet samaa mieltä.
        Ja mitä tulee "normaaliin" vuorokaudenaikaan, niin tämä kanta-astuja nukkuu päivisin ja kävelee öisin. Huomenaamulla tasan kello 6 alan poraamaan iskuporalla kattoon, pidän taukoa, ja jatkan puolen tunnin päästä, niin saa kanta-astuja herätä ihmisten aikaan, jospa se uni maistuisi sitten illalla silläkin paremmin.

eipä sillä, hänellä on jo kuulemma kaksi varoitusta, juteltiin naapureiden kesken eilen, hommaan hänelle sen kolmannen heti alkuviikosta :D

Jos minun yläkertaan muuttaa asumaan joku kanta-astujanainen, hänet todennäköisesti poistetaan psykiatriselle osastolle lanssin kyydittämänä. Talomme katolla ei saa kukaan asua taivasalla, pätee varmaan muihinkin samantyyppisiin taloihin ihan yleissääntönä.

No hyvä että toimitte asianne eteen, se ei auta ketään että täällä valittaa. Suomalaiset kun ovat seläntakana kyräilevää kansaa, kenellekään ei voida mennä sanomaan päin naamaa asioita, jotka vituttavat. Ihmiset pelkäävät riitoja yli kaiken. Ensin kannattais hienosti sanottuna koittaa puhua sivistyneesti tämän kävelyvammaisen kanssa. Ja jos ei tehoa sivistyneet puheet, sitte varoitukset peliin ja jos ei tehoa nekään, niin väkivalta tehoaa ainakin tai muuttakaa itse pois - ihan miltä parhaimmalta tuntuu.

En ole kyllä iässäni kuullut, että kantapääkävelemisestä saisi häätöä, se kun ei aivan häädön perusteeksi riitä lainkaan mukaan. Häätöön pitää olla paljon painavammat syyt. Tiedän tästä jonkun verran, enkä ole tällaisista häätöön johtavista perusteista kuullutkaan.

• ykskaks
        Arvi.O. kirjoitti:

Jos minun yläkertaan muuttaa asumaan joku kanta-astujanainen, hänet todennäköisesti poistetaan psykiatriselle osastolle lanssin kyydittämänä. Talomme katolla ei saa kukaan asua taivasalla, pätee varmaan muihinkin samantyyppisiin taloihin ihan yleissääntönä.

No hyvä että toimitte asianne eteen, se ei auta ketään että täällä valittaa. Suomalaiset kun ovat seläntakana kyräilevää kansaa, kenellekään ei voida mennä sanomaan päin naamaa asioita, jotka vituttavat. Ihmiset pelkäävät riitoja yli kaiken. Ensin kannattais hienosti sanottuna koittaa puhua sivistyneesti tämän kävelyvammaisen kanssa. Ja jos ei tehoa sivistyneet puheet, sitte varoitukset peliin ja jos ei tehoa nekään, niin väkivalta tehoaa ainakin tai muuttakaa itse pois - ihan miltä parhaimmalta tuntuu.

En ole kyllä iässäni kuullut, että kantapääkävelemisestä saisi häätöä, se kun ei aivan häädön perusteeksi riitä lainkaan mukaan. Häätöön pitää olla paljon painavammat syyt. Tiedän tästä jonkun verran, enkä ole tällaisista häätöön johtavista perusteista kuullutkaan.

voi sitä vitutuksen määrää, kun joutuu päivästä toiseen yläkerran paskaparin jumputusta kuulemaan. Toivon, et jokaiselle, joka itse tällätavoin kantapäillään jyskyttää, muuttais yläkertaan samanlainen kanta-astuja, ymmärtäisivät viimein, kuinka hel...tin veemäistä on herätä jumputukseen öisin ja joutua kuulemaan sitä iltaisin työpäivän jälkeen.

Maalle muuttoa ehdottelevat taitavat olla itse näitä kanta-astujia, jotka toisten elämää häiriköivät ja kun heille asiasta huomautetaan, vetävät herneet neniinsä.

• joopa joo
        ykskaks kirjoitti:

voi sitä vitutuksen määrää, kun joutuu päivästä toiseen yläkerran paskaparin jumputusta kuulemaan. Toivon, et jokaiselle, joka itse tällätavoin kantapäillään jyskyttää, muuttais yläkertaan samanlainen kanta-astuja, ymmärtäisivät viimein, kuinka hel...tin veemäistä on herätä jumputukseen öisin ja joutua kuulemaan sitä iltaisin työpäivän jälkeen.

Maalle muuttoa ehdottelevat taitavat olla itse näitä kanta-astujia, jotka toisten elämää häiriköivät ja kun heille asiasta huomautetaan, vetävät herneet neniinsä.

Kun kerran kerrostaloon muuttaa pitää ottaa tälläiset asiat huomioon. Kannattaa vaihtaa asumismuotoa sen mukaan mitä kestää. Tai etsiä kämppä ylimmästä kerroksesta.

• Footprints
        ykskaks kirjoitti:

Jos jonkun kävelyääniin yöllä herää niin taitaa olla tosi herkkäuninen, ei kai kukaan voi kävellä niin kovaäänisesti !!! Veikkaanpa että jos olet syvässä unessa niin et varppina herää jonkun kävelyyn. Tai sitten talossa on tosi surkee äänieristys.

• jussiL
        Footprints kirjoitti:

Jos jonkun kävelyääniin yöllä herää niin taitaa olla tosi herkkäuninen, ei kai kukaan voi kävellä niin kovaäänisesti !!! Veikkaanpa että jos olet syvässä unessa niin et varppina herää jonkun kävelyyn. Tai sitten talossa on tosi surkee äänieristys.

Sun ei kannata veikata, häviät vetosi.
        Kyllä meidän talossa on hyvä äänieristys, mutta ajattelepa itse, jos joku 70kg nainen kävelee kantapäillä, niin kyllä lattia toimii kuten akustisen kitaran kansi, eli kumisee.
        Ja voin sanoa, etten ole kovin herkkäuninen, mutta kyllä olen monet kerrat aamulla herännyt siihen, että yläkerran ämmä "sipsuttelee" asunnossaan.
        Ja ääni on niin matalataajuista ettei siihen auta edes korvatulpat.
        Se tässä mielenkiintoista on että meidänkään yläkerrassa mies ei kävele kantapäillään, nainen vain. Mistä lie johtuu, luulisi että asia olisi just toisinpäin. Mutta kai se niin on että mies kävelee nätimmin kuin nainen.

Niin, mikä siinä nauretavaa on? taidat itse olla alkeellinen kanta-astuja?

• Kakofonia
        jussiL kirjoitti:

Kyllä meidän talossa on hyvä äänieristys, mutta ajattelepa itse, jos joku 70kg nainen kävelee kantapäillä, niin kyllä lattia toimii kuten akustisen kitaran kansi, eli kumisee.
        Ja voin sanoa, etten ole kovin herkkäuninen, mutta kyllä olen monet kerrat aamulla herännyt siihen, että yläkerran ämmä "sipsuttelee" asunnossaan.
        Se tässä mielenkiintoista on että meidänkään yläkerrassa mies ei kävele kantapäillään, nainen vain. Mistä lie johtuu, luulisi että asia olisi just toisinpäin. Mutta kai se niin on että mies kävelee nätimmin kuin nainen.

Paskapuhetta. Minun miehelläni on vaikea kuorsaus ja uniapnea-ongelma, siis vaikea - ei lievä. Nukun korvatulpat syvällä korvissa joka yö. Kuorsaus on luokkaa "seinät tärisee", joten siitä voi päätellä sen voimakkuuden. Tulpat vaimentavat kuorsauksen, eivät kokonaan, mutta vaimentavat kuitenkin pahimman. Silti pystyn nukkumaan vaikka tämä suuretkin desibelimäärät ylittävä kuorsaus vierestäni kuuluukin ja tätä jatkuu koko yön siis joskus jopa 8-9 tuntia, jatkuvaa kuorsausta ilman taukoja. Naapurissa kävellään öisin sekä päivisin kuuluvin kantapääaskelin, paiskotaan kaapin ovia jne., enkä koskaan kuule näitä ääniä silloin kun minulla on tulpat korvissa ja nukun. En kuule muitakaan voimakkaita ulkoisia ääniä kuten: suoraan ikkunan alla ajavaa lumiauraa, kovaa ukonilmaa, puhelinta jne., kun tulpat ovat korvissa. Eli tuskin KUKAAN kävelee niin kovaa, että kuuluisi vielä korvatulppienkin läpi - en tosiaan usko tuota.

• NO footprints
        jussiL kirjoitti:

Niin...tai sitten loppuelämäkseni tuomittu istumaan pyörätuolissa, ja olenkin vain kateellinen kun en itse pysty tömistelemään, ainakaan jaloillani..

• viisastelijoihin kyllästynyt
        NO footprints kirjoitti:

Niin...tai sitten loppuelämäkseni tuomittu istumaan pyörätuolissa, ja olenkin vain kateellinen kun en itse pysty tömistelemään, ainakaan jaloillani..

Vastaanpa JussiL:n puolesta:

Tälläiset foorumit, joihin ei tarvitse rekisteröityä, ovat lähinnä viisastelijoiden paikkoja.
        Jos joku kokee töminän häiritsevänä, niin miten ihmeessä joku viisastelija voi siihen sanoa, että "paskapuhetta, ei voi pitää paikkaansa"????????????????????

Jotain töminä häiritsee, toisia ei, se on niin yksinkertaista, eikä se töminä siitä vähene vaikka joku viisastelija antaakin epäilevän lausunnon. Tai sitten ne viisastelijat ovat juuri niitä "kanta-astujia", joilla meni herne nenään :D

• ykskaks
        ykskaks kirjoitti:

hoh hoijaa!

Aina riittää näitä, jotka luulevat tietävänsä toisen elämän paremmin.

Ensinnäkin, olen erittäin hyvä uninen ihminen, olen aina ollut ja olen edelleenkin.

Toiseksi, ikävä TOSI ASIA on, että yläkerrassa todellakin kävellään ja tömpsytellään myös yöaikaan niin kovaäänisesti, että meidän asunnossamme kumisee -ja kovaa. Korvatulpat eivät auta, sillä meteli on niin kumeaa ja matalaa, että se tuntuun tulppien läpi.

Kolmanneksi, talo on rakennettu halvoista ja ilm. huonoista materiaaleista 90-luvun alussa, jolloin on käsittääkseni oltu suht' leväperäisiä näiden äänieristysten kanssa.

Neljänneksi, toivon että nämä useat besserwisserit tulevat joko itse kuuntelemaan yläkertamme mekkalointia ja tuomitsevat vasta sitten.

Viidenneksi, jos joskus vielä (olosuhteiden pakosta) asumme kerrostalossa, niin se on sitten ylin kerros, jossa ei ole ketään yläpuolellamme "terrorisoimassa".

PISTE!

• *APLAUSE*
        ykskaks kirjoitti:

hoh hoijaa!

Aina riittää näitä, jotka luulevat tietävänsä toisen elämän paremmin.

Ensinnäkin, olen erittäin hyvä uninen ihminen, olen aina ollut ja olen edelleenkin.

Toiseksi, ikävä TOSI ASIA on, että yläkerrassa todellakin kävellään ja tömpsytellään myös yöaikaan niin kovaäänisesti, että meidän asunnossamme kumisee -ja kovaa. Korvatulpat eivät auta, sillä meteli on niin kumeaa ja matalaa, että se tuntuun tulppien läpi.

Kolmanneksi, talo on rakennettu halvoista ja ilm. huonoista materiaaleista 90-luvun alussa, jolloin on käsittääkseni oltu suht' leväperäisiä näiden äänieristysten kanssa.

Neljänneksi, toivon että nämä useat besserwisserit tulevat joko itse kuuntelemaan yläkertamme mekkalointia ja tuomitsevat vasta sitten.

Viidenneksi, jos joskus vielä (olosuhteiden pakosta) asumme kerrostalossa, niin se on sitten ylin kerros, jossa ei ole ketään yläpuolellamme "terrorisoimassa".

PISTE!

UGH! Oletko puhunut?

• *APLAUSE*
        viisastelijoihin kyllästynyt kirjoitti:

Vastaanpa JussiL:n puolesta:

Tälläiset foorumit, joihin ei tarvitse rekisteröityä, ovat lähinnä viisastelijoiden paikkoja.
        Jos joku kokee töminän häiritsevänä, niin miten ihmeessä joku viisastelija voi siihen sanoa, että "paskapuhetta, ei voi pitää paikkaansa"????????????????????

Jotain töminä häiritsee, toisia ei, se on niin yksinkertaista, eikä se töminä siitä vähene vaikka joku viisastelija antaakin epäilevän lausunnon. Tai sitten ne viisastelijat ovat juuri niitä "kanta-astujia", joilla meni herne nenään :D

Ja sinulla on elämää pienemmät murheet ja se ei ole paskapuhetta.

• ykskaks
        *APLAUSE* kirjoitti:

UGH! Oletko puhunut?

taas näitä provoja riittää. tokihan osaan suhteuttaa asiat.

syöpä - yläkerran paskamelu, ei varmaan tartte kenenkään miettiä, kumpi on isompi ja raskaampi murhe. tällä palstalla tuskin kuitenkaan ollaan kilpailemassa siitä mikä murhe on suurempi?

• kookaa
        ykskaks kirjoitti:

taas näitä provoja riittää. tokihan osaan suhteuttaa asiat.

syöpä - yläkerran paskamelu, ei varmaan tartte kenenkään miettiä, kumpi on isompi ja raskaampi murhe. tällä palstalla tuskin kuitenkaan ollaan kilpailemassa siitä mikä murhe on suurempi?

niin se häiritsee, eikä kukaan pysty toiselle sanomaan, ettei tollanen haittaa. Meidänkin talon jyskyttäjä haittaa paitsi mua,myös muita naapureita. Ja ovat monet maininneet, että tosi rauhallista oli ennen tuon tumpsuttajan muuttamista naapuriksi. Minulla on raskas vuorotyö, ja joudun kuuntelemaan töissä vaikka vallan mitä meteliä. Sen takia olisi ihana tulla kotiin, jossa voi ruumis ja sielu levätä.
        Mutta lepääpäs siinä kun jytinä kuuluu aamuyölle asti. Voisihan sitä muuttaa, mutta kun on muuten mieleinen koti, niin ei tämmöisen takia viitsis alkaa muuttoruljanssiin, paitsi jos on pakko.

• tupu
        kookaa kirjoitti:

niin se häiritsee, eikä kukaan pysty toiselle sanomaan, ettei tollanen haittaa. Meidänkin talon jyskyttäjä haittaa paitsi mua,myös muita naapureita. Ja ovat monet maininneet, että tosi rauhallista oli ennen tuon tumpsuttajan muuttamista naapuriksi. Minulla on raskas vuorotyö, ja joudun kuuntelemaan töissä vaikka vallan mitä meteliä. Sen takia olisi ihana tulla kotiin, jossa voi ruumis ja sielu levätä.
        Mutta lepääpäs siinä kun jytinä kuuluu aamuyölle asti. Voisihan sitä muuttaa, mutta kun on muuten mieleinen koti, niin ei tämmöisen takia viitsis alkaa muuttoruljanssiin, paitsi jos on pakko.

Olen asunut viimeiset kaksikymmentä vuotta kerrostalossa, ja nyt olen kaksi vuotta kuunnellut naapurin askellusta pääni päällä. En ole koskaan ennen kuullut kävelyn ääniä, mutta nyt kuulen. Jump, jump, nainen nousi ylös ja käveli vessaan, ja sitten keittiöön. Onneksi laitamme nukkumaan suunnilleen samaan aikaan. Makuuhuoneessa hänen kävellessään minun kattoni kumisee. En olisi ostanut asuntoa, jos olisin tuonut tiennyt, sillä missään aikaisemmassa asunnossa tuollaista kokemusta ei ole

• No Kids !
        ykskaks kirjoitti:

Eihän tuo kivaa ole,kuului se töminä kenen jaloista tahansa. Meillä yläkerrassa on vilkkaat kaksospojat, ja ne vasta hirmusen mökän saa aikaan. Ihan kuin norsulauma vaeltaisi huoneistossa,ja kakrut saa mellestää ihan miten vaan. Huomauttaessani perheen äidille asiasta, sehän tuli silmille.Niin oli herkkänahkanen...Kyllä lapset on pahimpia möykkääjiä. Taidan alkaa itse harrastamaan hyppynarulla hyppimistä.Miksen minäkin, kun muutkin.

• joona
        *APLAUSE* kirjoitti:

UGH! Oletko puhunut?

Taidat olla olla itse kanta-astujia?
        Etkö horo tajua mitään, joku kirjoittaa kokemuksistaan asiallisesti, johon sinä kirjoitat jotain "etsäviitsistsä"-paskaa!!
        Laita aspiriini jalkojesi väliin ja ala sinäkin elämään ihmisten elämää.

PS: mene töihin myös

• kerrostalo asukas
        No Kids ! kirjoitti:

Eihän tuo kivaa ole,kuului se töminä kenen jaloista tahansa. Meillä yläkerrassa on vilkkaat kaksospojat, ja ne vasta hirmusen mökän saa aikaan. Ihan kuin norsulauma vaeltaisi huoneistossa,ja kakrut saa mellestää ihan miten vaan. Huomauttaessani perheen äidille asiasta, sehän tuli silmille.Niin oli herkkänahkanen...Kyllä lapset on pahimpia möykkääjiä. Taidan alkaa itse harrastamaan hyppynarulla hyppimistä.Miksen minäkin, kun muutkin.

Olet ollut itsekkin lapsi ja tiedät varmaan, että et istunut kokopäivää paikallasi(tai jos istuit olet outo).
        Kyllä lasten täytyy saada päivällä leikkiä, mutta nukkumaanmeno aikana tietenkin täytyy rauhoittua. Ja tämä pitää silloin ymmärtää, kun kerrostaloon muuttaa asumaan.
        Kaikissa kerrostaloissa ei todellakaan asu vain "vilttitossu" väkeä.

• ihmettelijä
        kerrostalo asukas kirjoitti:

Olet ollut itsekkin lapsi ja tiedät varmaan, että et istunut kokopäivää paikallasi(tai jos istuit olet outo).
        Kyllä lasten täytyy saada päivällä leikkiä, mutta nukkumaanmeno aikana tietenkin täytyy rauhoittua. Ja tämä pitää silloin ymmärtää, kun kerrostaloon muuttaa asumaan.
        Kaikissa kerrostaloissa ei todellakaan asu vain "vilttitossu" väkeä.

luepa uudestaan viestiketjun aloittajan otsikko:
        Siinä EI puhuta lapsista, vaan YLÄKERRAN ÄMMÄSTÄ.

Ei kai se suomenkieli sinullekaan luulusi niin vaikeaa olevan? (vaikka luulen kyllä että olet "kerrostaloasukas", vaikka kirjoititkin nimimerkiksesi "kerrostalo asukas")-:

• oohoo
        Kakofonia kirjoitti:

Paskapuhetta. Minun miehelläni on vaikea kuorsaus ja uniapnea-ongelma, siis vaikea - ei lievä. Nukun korvatulpat syvällä korvissa joka yö. Kuorsaus on luokkaa "seinät tärisee", joten siitä voi päätellä sen voimakkuuden. Tulpat vaimentavat kuorsauksen, eivät kokonaan, mutta vaimentavat kuitenkin pahimman. Silti pystyn nukkumaan vaikka tämä suuretkin desibelimäärät ylittävä kuorsaus vierestäni kuuluukin ja tätä jatkuu koko yön siis joskus jopa 8-9 tuntia, jatkuvaa kuorsausta ilman taukoja. Naapurissa kävellään öisin sekä päivisin kuuluvin kantapääaskelin, paiskotaan kaapin ovia jne., enkä koskaan kuule näitä ääniä silloin kun minulla on tulpat korvissa ja nukun. En kuule muitakaan voimakkaita ulkoisia ääniä kuten: suoraan ikkunan alla ajavaa lumiauraa, kovaa ukonilmaa, puhelinta jne., kun tulpat ovat korvissa. Eli tuskin KUKAAN kävelee niin kovaa, että kuuluisi vielä korvatulppienkin läpi - en tosiaan usko tuota.

Kyllä se niin on, että asuntoja on erilaisia. Itse asun sellaisessa, jossa kuulen hyvin keskustelut ruoanlaitosta yläkerran keittiöstä, kiitos eristämättömien hormien. Ja katto välittää kaikki kolinat kiitettävästi. Sitäpaitsi, jatkuvaan ääneen (kuorsaus) on helpompi tottua, kuin epäsäännölliseen kolinaan tms. Intissä nimittäin huoneessani "sahasi" pari tosi pahaa tapausta ja kyllä nykyinen tilanne on rasittavampi.

• VBVBXVB
        ykskaks kirjoitti:

TÄÄLLÄ ON SAMA ONGELMA JA HERMOT MENEE!!!!
        OLEN AJATELLUT JO JOS JONKINLAISIA KOSTOTOIMIA,
        1,5 VUOTTA PÄIVITTÄIN JA ÖIN TUM TUM TUM. JA TODENNÄKÖISIMMIN NAINEN ASIALLA.

• Janari24
        Kakofonia kirjoitti:

Itselläni ollut parhaimmillaan korvatulpat ja peltorit samanaikaisesti päässä ja silti naapurin ämmän kantapääjumpsutus tulee läpi. Tiedän miten rasittavaa se osaa olla, joten eiköhän anneta mun kohtalotovereiden täällä hieman avautua. Kyseiset henkilöt ovat toivonmukaan jo käyneet asiasta huomauttamassakin, joten ehkä parempi avautua täällä kun koputtaa oveen ja huutaa päin likan naamaa. "...että kuuluisi vielä korvatulppien läpi - en tosiaan usko tota"- lause sai itsessäni aikaan käsittämättömän kiehuntaefektin. Saatana.

• henriks ijas

järvenpään saunassa oli ihan paska meininki mutta uudessa mäkkitalossa oli kiva olla paitsi puuttu vähän lämmitystä.

• henriks ijas
        henriks ijas kirjoitti:

järvenpään saunassa oli ihan paska meininki mutta uudessa mäkkitalossa oli kiva olla paitsi puuttu vähän lämmitystä.

järvenpää on jyväskylän lähellä palokka kuukasjärvi seutua vähäjärvi.
        netistä löytyy google map
        venäjää ei löäydy
        ehkä google.ru vois löytyä.

• henriks ijas
        henriks ijas kirjoitti:

venäjää ei löäydy

huugo ja annaliisa tuohinen
        edesmenneet.

• henriks ijas
        henriks ijas kirjoitti:

venäjää ei löäydy

ennen läyty googlella venäjä muttei nyt onpa kumma juttu. njietjärvikin läyty.

• Jantunen

Osta sille huopatossut!

• Hyvä

teilläpäin voi käydä ystävällisesti edes sanomassa em. kaltaisista äänistä. Meillä jos sen tekisi, niin todennäköisesti turpaan tulisi tavalla tai toisella.
      Ongelmaa kyllä on täälläkin: yläkerran naapuri vetelee ilmeisesti matottomalla muovilattiallaan huonekaluja edes takaisin - taitaa olla joku liikuntavammainen, joka tarvitsee tukea, tai sitten lihasvoimiltaan heikko, kun ei jaksa nostaa sitä tuolia - tosin joskus tuntuu, että siellä raahataan sohvia ja kaappeja myöten kalusteita edes takaisin. Heheheee, käypä nyt sanomassa tästä - "Mitäs minun elämääni sekaannut" - parempi vaan kuunnella, vaikka em. liikehdintä alkaakin jo aamuviideltä viikonloput mukaan lukien.

• asukki

kävin itse vastaavanlaisessa tapauksessa taputtelemassa pesäpallomailalla jalkapohjia. Se auttoi kummasti.

• assdd

No minun yläkerrassa asuu joku mies, joka kävelee joka päivä yhteen putkeen 5 tuntia vähintään. Parhaimmillaan se aloittaa siinä puoli kuuden maissa
      aamulla.

ON todella ärsyttävää TUM TUM TUM TUM !!!!
      Asiasta sanottu mutta ei mitään vaikutusta.

• alakerran asukki

Älä välitä!Meidän yläkerrassa asuu kanta-astuja jolla on lisäksi huonekalujen raahausvimma.

• vispipuurosopparipis

olisit joulua ennen tarjonnu vaikka riispuuroo

• Maroolofi

Joo joo joo, vai alkukantaisia.

Ihan vaan tiedoksesi, että ihminen on kanta-astuja. Olet tainnut nukkua koulun biologian tunnilla.

• opetelkaa kävelemään

Ihmetyttää vain paljon miksi kantapää astujat aloittavat kyseisen harrastuksen aina myöhään illasta hiljaisuuden aikana eikä koskaan muulloin?

Kiusantekoa vaan.

• A Skeleton

Samalla tavalla me kaikki ihmiset kävelemme, vai oletko ballerina ja astelet varpaan kärjillä ?
        Ihminen kun on kanta-astuja.

Syy miksi äänet kuuluvat iltaisin on siinä, että muut äänenlähteet taloissa hiljenevät. Ihmisen kuulo on selektiivinen ja se osaa sulkea taustamökän pois silloin kun on jotain kuunneltavaa. Mutta kun ei ole, tai on aivan hiljaista, pienimmätkin äänet herättävät huomion.

Esim. kesämökiltäni 3 kilometrin päässä on isompi tie. Päiväsaikaan en, vaikka kuinka yrittäisin, kuule sitä. Yöaikaan kun on muutoin hiljaista pystyn selvästi kuulemaan rekat.

Tällä samalla periaatteella hiljaisuuden aikana jalkojen kopina kuuluu talossa aivan eri tavalla, kuin silloin kun on muitakin taustaääniä.

Sinunkin alakerrassasi varmaan kuunnellaan askeliasi iltaisin.

• ik

Minulla oli yläkerrassa mies joka käveli parketilla kovapohjaiset jalkineet jalassa aina säännöllisesti puoleen yöhön asti.

Valitin asiasta isännöitsijälle joka lupasi hoitaa asian. Myöhemmin isännöitsijä sanoi, ettei ketään voi kieltää kävelemästä kengät jalassa.
      Kyseessä oli puolalainen ja ilmeisesti asia tyssäsi kielitaidottomuuteen.

Tarpeeksi kuunneltuani aloin etsiä uutta asuntoa joka olisi ylimmässä kerroksessa ja nyt saan vihdoin asua rauhassa ja muutenkin talo on rauhallinen.

Jaksamista kuitenkin kaikille tästä ongelmasta kärsiville.

• henriks ijas

1950 luvun talot niin sama kun asuis naapurissa.
        alvar aalto tekemät ja kaikki kuuluu läpi.
        rakentakaa uudet talot

• henriks ijas

yläkerrassa rakastellaan niin kuuluu natina alas asti.

• sipsun sipsun

Laittakaa valittajat tänne video omasta kävelytyylistänne, että nähtäis MITEN ihmisen teidän mielestä pitää kävellä. Kun tosiaan ihminen ON kanta-astuja. Kyllä mulla vaan kävellessä aina ensimmäisenä osuu kantapää maahan, ja kun katon muitten kävelyä, niin ihan samalla tavalla nekin kävelee. Ei ihmistä voi vaatia kävelemään luonnottomalla tavalla, siitä kärsii ensin jalat, sitten selkä ja lopulta koko kroppa.

• Jalkajousi

Ah, täälläkin on tömpsy sekä ylä- että alakerrassa, ja ihanasti molemmat kuminat kantautuu kotiini, enkä kehtaa asiasta naapureille mainita.

Kämpässä edestakaisin tömpsyttely (ja tavaroiden säännöllinen laminaatille pudottelu) alkaa viimeistään klo 18 ja jatkuu noin klo 23 asti. Siinä meni se rentouttava ilta taas. En älyä mitä pentelettä se PIENI MIES ravaa pienessä kämpässään kilometritolkulla. Luojan kiitos yläkertalaiselle kämppä on kakkosasunto, joten viikonloput saan olla rauhassa.

Muutin edellisestä kt-asunnosta pois, kun sinne muutti tömpsy yläkertaan. Välittäjältä vielä tivasin, että onhan uudessa talossa huolehdittu askeläänieristyksestä ja väitti, ettei kyllä tuollaisia äänieristysongelmia talossa ole. Öö, onpas.

Muuttaisin mielelläni omakotitaloon vaikka haja-asutusalueelle, mutta varallisuus ei anna myöten. Sitä päivää siis odotellessa. Ja jos vielä joskus kerrostaloon joudun, etsin varmasti VAIN ylimmän kerroksen kotia.

Huoh.

• ei aiemmin

Olen asunut yli 10v samassa asunnossa vanhassa vankassa kerrostalossa. Tänävuonna yläkertaan muutti uusi asukas, kolmas vai neljäs omana asuinaikanani. Tämä uusi on kanta-astuja, ja jokaisen askeleen kuulen tänne alas. "Kuulua" on myös lievä sana: jytinä käy rakenteiden kautta luihin ja ytimiin. Kun istumme sohvalla, yläkerran askeleet tuntuvat pepussa. Sängyssä iltaisin tunnen tärinät, vaikkei ole edes jousipatja. Astiat resonoivat yläkerran askeliin. Yöllä ja joka ainoa aamu herään pelästyen, kun jytinä taas alkaa. Ja kyllä jatkuva, maaninen ramppaus siis myös kuuluu korviin. Koko ajan, kuuntelemattakin.

Hermo menee. En haluaisi olla "NIPO" tai valittaja, kyttääjä yms., mutta hyvinvointini on vähentynyt huomattavasti. Yläkerta ramppaa ihmeen aktiivisesti pienessä kodissaan, kauheaa tahtia, aamuin, päivin, öin. Ilmeisesti opiskelija tai työtön, jolla on paljon aikaa olla kotona, eli meillä ei ole juuri koskaan rauhallista hetkeä. Ja kun ei ole kysymys siitä, että joskus kuuluisi vähän, vaan jynksytys pakottaa kuulemaan. Äsken juuri totesin että imuroinninkin läpi, vaikka kuinka yritän olla ajattelematta, kuulematta... sopeutua.

Musiikkia ym. kuuluu talossa toisinaan, saattaa olla, että kuulin aiempienkin asukkaiden askelista jotain joskus, mutten muista. Ei minua pienet häiritse. Nykyisen kanta-astujan askeleet sitävastoin tunkeutuvat kotirauhaani, elintilaani ja tajuntaani hermoa syömään. Ei aiemmin, ei kukaan, samassa asunnossakaan.

Osan vuotta mietittyäni voiko toisen kävelytyylistä mennä sanomaan päätin sen tehdä. Tavatessa yritin ystävällisen päättäväisesti puhua asiasta. Ei pahoittelua, vain vastaus, että jollei "opi lentämään, niin asialle ei voi mitään". (Siis sanotaanko noin toiselle??!!) Okei, ei ole kivaa saada palautetta melusta, mutta miksi askelten melu olisi muka vähemmän vakavasti otettavaa kuin esim. häiritsevän kovalla soiva musiikki?

No, kaikki eivät koskaan ymmärrä, mutta oli helpottavaa nähdä täällä kohtalotovereita. Kiitos, ja jatketaan.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      420
      3134
    2. SDP pelastaa uppoavan Suomen

2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis
      Maailman menoa
      84
      2436
    3. Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti

Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj
      Maailman menoa
      79
      2046
    4. Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee

Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis
      Maailman menoa
      125
      1768
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      143
      1657
    6. Jääkiekon MM:t pitää siirtää MTV:ltä Ylelle

Persuille ikäviä uutisia taas. . Valtioneuvoston asetuksen mukaan MM-kisat kuuluvat kansallisesti merkittäviin tapahtumi
      Maailman menoa
      7
      1321
    7. Minkä ikäinen

on kaipaamasi ihminen? Minä vuonna syntynyt?
      Ikävä
      73
      1289
    8. Raiskaukset loppumaan?

Onko kenelläkään tiedossaan tuloksellisia keinoja saada väkisinmakaaminen loppumaan tai edes vähenemään? Lainsäädännön
      Sinkut
      295
      1108
    9. Tsemii Pete ja Linda! Tässä tärkeät kellonajat Euroviisut-viikon ohjelmista tv:ssä!

Euroviisut järjestetään Wienissä Itävallassa 12.-16. toukokuuta. Tsemii Pete ja Linda kisaan! Vetäkää Suomelle voitto Li
      Euroviisut
      16
      1097
    10. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      102
      1049
    Aihe