Voiko saada työmarkkinatukea jos on ollut sairauslomalla itse ( lääkärin B - Lausunnolla ) ,koko ajan ollessa omaishoitajana ?
Asiallisia vastauksia kiitos ja mielellään lakiin perustuvia.
Onko omaishoidon "raha", Palkka vai Palkkio ??
2
195
Vastaukset
- om.hoit74
Et tässä nyt kerro että kuinka pitkä sairaslomasi on, onko omaishoidontuki siis sairauden ajaksi katkaistu ? Oletan että olet kokoaikainen omaishoitaja...
Jolloin Et voi hakea työmarkkinatukea sairautesi vuoksi sillä et ole työtön vaan sairas, jolloin haetaan sairaspäivärahaa. Mutta oleellista on että sinä aikana ei ole muuta tuloa.
Jos taas saat kahta alinta omaishoidontukea, voit olla samaan aikaan työtön mutta tulosta puolet otetaan huomioon eli saat ositettua työmarkkinatukea.
Mutta siis työmarkkinatukea ei haeta sairauden johdosta.
Antamillasi tiedoilla vaikea vastata.- tutkinenhutki
Kohtuullisen "helpolta" tuo vastauksesi kuullosti, mutta pitääkö "tutkia tarkemmin", enenekuin "hutkia"? Tutki, en hutki:-) Toisaalta. J.O.Kutoinen tutkija saattaa jopa "hutkia"?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1682877
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.642486- 2032189
- 711796
- 1011758
Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91611- 921373
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2121121- 811110
- 951059