nauhan punontaa

pahvikiekolla?

Kerran näin jossain kirjassa kuvan laitoksesta, jolla saattoi punoa villalangasta nauhoja.

"Kone" oli pyöreä pahvilevy jossa reikä ja loveja ja nauha punottiin (kai) pyörittämällä.

Onko tästä tietoa kellään?

23

4678

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anneli

Joitakin vuosia sitten jollain käsityömessuilla oli muistaakseni Teksiiliteollisuudella myynnissä tarvikepaketteja pyöreän kierteisen nauhan punontaan. Voi olla, että heillä on vieläkin niitä. Itse olen sitä tapaa lasten kanssa käyttänyt, mutta en voi toisten ohjeita laittaa eteenpäin. Missään kirjallisuudessa en ole siihen ohjeita nähnyt.

• käsityöläinen

Kysele Tekstiiliteollisuus oy:stä
        www.tekstiiliteollisuus.fi
        [email protected]

Jos heillä on vielä myynnissä kyseistä kehikkoa, tai ainakin saat neuvot suoraan asiantuntijalta.

• lisko

Kyseessä on Kiinalainen nyöri, johon kiekon voi kätevästi valmistaa itse tukevasta pahvista ( lovia reunoille ja reikä keskelle). Punominen tapahtuu siirtämällä lankoja tietyssä järjestyksessä. Itse olen laatinyt ko. nauhasta joskus opetusmonisteen. Jos kopio kiinnostaa, niin laita sp-osoite!

• Kisu

• siruliina

Olen tuon ekan viestin laittaja ja ohje kiinnostaa, kiitos.

Itse luulin, että saamelaiset käyttävät tällä tekniikalla tehtyjä nauhoja.

Jos ystävällisesti lähettäisit kiekon teko-ohjeen osoitteeseen:

[email protected]

Kiitokset sinulle etukäteen!

• ope

Jos ei sinulle liikaa vaivaa olisi, laittaisitko ohjeen vielä minullekin [email protected] -opetan käsitöitä lapsille, olisi varmaan oiva tekniikka käyttää heidän kanssaan!

• Anneli
        ope kirjoitti:

Jos ei sinulle liikaa vaivaa olisi, laittaisitko ohjeen vielä minullekin [email protected] -opetan käsitöitä lapsille, olisi varmaan oiva tekniikka käyttää heidän kanssaan!

Nauhan teko vaatii kärsivällisyyttä ja keskittymiskykyä.Olen kokeillut monenikäisille, useimmat 8-vuotiaat siitä jo selviytyvät, kunhan ei rannenauhaa pidempää havittele. Pitkien nyörien teko vaatii jo aikuisen ulottuvuutta, sillä lankaa voi olla hankala jatkaa kesken nauhan teon. Olkalaukun sangoiksi olemme ko. nauhaa tehneet.

• Irkku

• siruliina

Hei!

Minulla on ollut ongelmia sähköpostin kanssa, joten mikäli olet opetusmonisteen kopion lähettänyt, se ei valitettavasti ole päässyt perille saakka.

Mikäli viitsisit lähettää uudelleen, olisin todella kiitollinen.

[email protected]

• ameeba

• kiitollinen

• Käsityöhullu

Lähettäisitkö minullekkin ohjeen kiinalaisen nyörin tekoon.
        Kiitos etukäteen.
        [email protected]

• datalohi
        Käsityöhullu kirjoitti:

Lähettäisitkö minullekkin ohjeen kiinalaisen nyörin tekoon.
        Kiitos etukäteen.
        [email protected]

Kiinalaisen nyörin opetusmoniste eli ohje kiinnostaa. saisinko sellaisen soitteeninon [email protected]. Kiitän ja kumarran. nyörille olisi käyttöä.

• reetateresa

• fennika

Jos viitsit vielä minullekin laittaa sähköpostiin [email protected]

olisi kiva katsoa, mistä oikein on kysymys, kun en oikein päässyt selville alun kirjoituksista. Olen kiinnostunut kaikenlaisesta askartelusta.

• minäpäminä

• Käsityöhullu

Kiitos ohjeesta.

• trouper

• Ursus555

• ankka

minäkin haluaisin tuon ohjeen mutta taidan olla myöhässä? [email protected] on kuitenkin osoite.

• minäminäminäminä

Jos joku on saanut ohjeen, niin voisiko hän ystävällisesti lähettää ohjeen mullekin? Kiitokset suuret jo etukäteen!!!

cloudycloud@POISTATÄMÄjippii.fi

• ghjhgfy

googlettakaa "kumihimo" ;)

• tietäjä

Jos se on se miksi luule sitä se on tupsu

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Ihan kauhistuin kun sain tietää

ett joku atn kaipailee! 🤷🏻‍♂️🤣
      Ikävä
      28
      3720
    2. Arki on paljon tylsempää

kun en voi enää ihaillen seurata työntekoasi. Hyvä puoli on se että saan nukuttua ja syötyä, ei ollut kivaa olla jatkuva
      Ikävä
      34
      3099
    3. En halua miestä joka

Havisee kuin haavan lehti kakat housussa eikä uskalla ottaa ohjia ja lähestyä naista. Niin kuin miehen kuuluu tehdä, oll
      Ikävä
      292
      2414
    4. Keskisarja todettiin rasistiksi

Yhdenvertaisuusvaltuutetun mukaan Keskisarjan lausunnot Ylen A-Studiossa viime viikolla täyttävät rasismin määritelmän
      Maailman menoa
      544
      2128
    5. Mitähän tapahtuisi?

Jos meidät tiputettaisiin tunniksi samaan huoneeseen kaksin? 😏
      Ikävä
      188
      1993
    6. Sen pienen ohimenevän hetken tänään sain ihailla sua

ehkä taas joskus. Taitaa aina vuosi mennä, kun eteen ilmaannut. Mieheltä naiselle.
      Ikävä
      12
      1954
    7. Mikä tarve Kontulalla on paljastaa seksityötaustansa

Anna Kontula on koettu totiseksi kansanedustajaksi. Joka tosin on puolustanut aina seksityöläisiä. Mutta nyt Kontula ava
      Maailman menoa
      446
      1811
    8. Kylämme taas kartalla

Kuka se tappaja on Suomussalmelta? Onkohan taas eroperheen vesa? Turvaton lapsuus jne? Näitä huonot kortit saaneita on n
      Suomussalmi
      11
      1674
    9. Ensitreffit alttarilla: Heti outo ratkaisu uusilta asiantuntijoilta: "On tehty reippaitakin..."

Ensitreffit alttarilla uudistui ja mukana on kaksi uutta asiantuntijaa: Joonas Pesonen ja Iida Mäkikallio. Kari Kanala j
      Ensitreffit alttarilla
      16
      1352
    10. Olitkohan koskaan

yhtä optimistinen kuin minä siitä, että jonain päivänä olisimme vielä yhdessä? Vai uskoinkohan minä yksinäni siihen, jos
      Ikävä
      89
      1270
    Aihe