Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Painostettu hoitamaan

Avioliitto ohiko?

Onko ketään täällä painostettu alkamaan,hoitamaan puolisonne dementia sairasta vanhempaa?Kun hoitopaikkaa ei ole löytynyt tai löydy.Kuinka moni ottais hatkat?

7

131

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .......

      En alkaisi, ei varmasti ole pakko.

    • ei pakosta

      Ei varmaankaan ole pakko hoitaa,itse teen tätä vapaaehtoisesti.En halua puolisoni kärsivän märissä vaipoissa.Ei siellä osastoilla ole aikaa yksilölliseen hoitoon.

    • juu,ei tuo hoito ole kehuttava tässä maassa jos laitokseen joutuu

      • 50 mies omaishoitaja

        Kyllä se vapaaehtoista on hoitaako kotona vai jättääkö laitokseen loppuiäksi. Itse valitsin vaimon kotihoidon ja toistaiseksi on hyvin pärjätty vaikka raskasta välillä onkin. Vaimo ollut kotona 3 kuukautta.


      • 50 mies omaishoitaja kirjoitti:

        Kyllä se vapaaehtoista on hoitaako kotona vai jättääkö laitokseen loppuiäksi. Itse valitsin vaimon kotihoidon ja toistaiseksi on hyvin pärjätty vaikka raskasta välillä onkin. Vaimo ollut kotona 3 kuukautta.

        Hmm,en nyt tiedä pakosta.Mutta en olisi osannut elää itseni kanssa jos olisin heti "heivannut" miestäni ja jatkanut omaa elämääni,vaikka hän ehdottikin sitä kun oli vielä suht terve.Kyllä se tunneside on niin eri,kuin jospa ajattelen äitiäni.En rupea enää omaishoitajaksi,jos vaan suinkin pystyn väistämään.
        Nyt kun katselen 4-5 v taaksepäin tätä omaishoitajuutta,niin ONNEKSI en tiennyt etukäteen mitä oli odotettavissa.Kaikki tuska,ja valvominen,huoli ja suru,luopuminen,huono omatunto,jatkuva riittämättömyys,siinä on loppuelämäksi käsiteltävää.Ei huhheijaaa,kamalaa elämää.
        Nyt on vaan sääliä jäljellä kun katselen ihmisrauniota.Ei helvata,never again!
        Elän itsekseni koko loppuelämän ,uusia hoidettavia en ota :)


    • ei ihan mummeli viel

      ristiina veit sanat suustani,aivan samat tunteet on minullaki.Ei ihmistä voinut heittä kun roskaa nurkkaan jonka kanssa on elämän parhaat vuosikymmenet elänyt.Ihmettelen miten joku voi.On han tuon tuskankin kanssa oppinut elämään ja osannut antaa paremmille hetkille arvoa.

    • Kiitos kaikille

      asiallisista ja rehellisistä vastauksistanne.Siis kyseessähän ei
      ole puolisoni vaan hänen äitinsä,taisin ilmaista huonosti asiani.
      Itse olen pahasti vammautunut ja tarvitsen apua esim,ostosten
      tekemisessä ja raskaassa siivouksessa.En pysty nostamaan 5
      kiloa enenpää molemmilla käsilläni.Tilani on etenevä ja prognoosis huono.Kyse ei ole dementiasta.Olen tässä nyt miettinyt että en voi tai jaksa alkaa hoitamaan aktiivista dementikkoa joilla on harhojakin alkanut tulemaan.

      Myöskin olen surukseni tullut ymmärtämään sen että en voisi
      hoitaa miestä jos hän joutuisi vuodepotilaaksi.Tiedän mitä on
      olla vuodepotilaana kuukausi kaupalla.Vaikka kuinka käänneltäisiin ,niin aina on kipee.Ja minä kun en pysty kääntelemään.Tää on niin masentavaa että en osaa ajatuksia
      sanoiksi pukea.Ajatus siitä että joudun ehkä jättämään perheeni,kun vain en pysty ja jaksa.

      Asun siis ulkomailla ja täällä ei pääse hoivakotiin ennen kun
      on täysin liikuntakyvytön.Yksityiseen pääsee jos on varaa.
      Anoppi käy nyt "päivähoidossa"2kertaa viikossa.Haluaisin
      että kävis joka viikonpäivä.Mut sit taas anoppi unohtais ruan laiton kait?Kun ei tartte yrittää?Tykkää laittaa ruokaa,mutta tosi
      vaikeeksi on alkanut käymään.
      Koko ajan pitää kattoa lunttilappuja.
      Toisinaan virkistyy päiväkodissa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      93
      2454
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2153
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      82
      1808
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1601
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1576
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1545
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      33
      1498
    8. 54
      1350
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      89
      1309
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      40
      1237
    Aihe