Onko kokemuksia kokiksi opiskelusta? :)

Miettiväinen

Olen siis tekemässä päätöstä jatko-opiskelusta ja olen aika vahvasti päätynyt ammattikoulun kokki alaan. Mitäs :D Kertokaa ketkä olette olleet kokkipuolella tai olette parhaillaan tai muuten vaan tiedätte asiasta. Eli siis millaista opiskelu on siellä? kuinka pitkiä päiviä? onko paljon käytännön kokkailua ja tekemistä vai onko teoria aineita paljonkin? Tämä yläkoulu on ollut minulle täysin pakkopullaaa... olen huono matikassa ja kielissä ja olen todella toivonut sellaista opiskelua, jossa ei tarvitsisi kauheasti olla pulpetin ääressä ja tehdä koulutehtäviä. Entäs tunnit? millaisia ne ovat? onko sielläkin jotain pari/ryhmä töitä vai onko opiskelu itsenäistä? Entäs kurssit? vaihtuuko ne vähän väliä vai onko koko vuoden sama lukujärjestys? tehdäänkö se itse? :D

3

333

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Isäs

isäs

• Miettiväinen

??!!

• tulevatarjoilija

Moi! Mä aloitin opiskeleen hotelli-, ravintola- ja catering alaa tänä syksynä. Ainaki meidän koulussa opiskellaan ekana vuonna niin sali kuin keittiöpuoltaki. Keväällä sitte päätetään, kumpaa lähdetään opiskelemaan.
      Kun tulin kouluun, olin varma, että haluan tarjoilijaksi. Kun keittiötunnit alkoivat, niin olin vähän aikaa innostunut kokinkin ammatista, mutta en enää. Keittiöpuolella paineet menestyä on tosi kovat, ja töitä on hieman vaikeampi saada, kuin tarjoilijana. (joista on muuten pula ainakin pk-seudulla) Suurin osa meidänkin luokalta tahtoo kokeiksi, joten työnantajilla on kyllä varaa valita parhaimmat.
      Lukujärjestykset vaihtelee paljon. Viisi viikkoa kestää yks jakso. Meillä oli ekassa jaksossa maanantaisin koulua kahdeksasta kuuteen illalla, mutta ei se tuntunu pitkältä kun on kiva luokka ja tän alan opiskelu kiinnostaa. Monesti on myös, että koulu alkaa vasta aamu yhdeltätoista tai päivä yhdeltä. Ravintola-alan työt ovat usein vuorotyötä ja siihen totutellaan jo koulussa. Ainiin, tässä jaksossa meillä on perjantaisin kuuteen koulua :D
      Lukuaineita on tosi vähän, ja ne ovat naurettavan helppoja. Aika paljon painotetaan kieliin, ja lukuaineissakin opetellaan vain asioita, joista on meidän alalla hyötyä.

En muista mitä kaikkea kysyit viestissäsi, mutta toivottavasti saat tästä jtn irti :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona

Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks
      Sinkut
      152
      3426
    2. Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa

On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t
      Maailman menoa
      51
      2422
    3. Mitäköhän vuosi

2026 tuo tullessaan?
      Ikävä
      116
      1220
    4. Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä

Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu
      Maailman menoa
      13
      1203
    5. Ikävä sinua..

Kauan on aikaa kulunut ja asioita tapahtunut. Mutta sinä M-ies olet edelleen vain mielessäni. En tiedä loinko sinusta va
      Ikävä
      10
      1094
    6. Väestönsiirtoa itään?

Ano "the Russo" Turtiainen sai poliittisen turvapaikan Venäjältä. Pian lähtee varmaan Nazima Nuzima ja Kiljusen väki per
      Helsinki
      49
      948
    7. Kuumalle kaivatulle tiedoksi

Tykkään susta!
      Ikävä
      46
      894
    8. Vuoden luetuimmat: Mikä on Pelle Miljoonan taiteilijaeläkkeen suuruus?

Pelle Miljoonan eläkkeen suuruus kiinnosti lukijoita tänä vuonna. Artikkeli on Suomi24 Viihteen luetuimpia juttuja v. 20
      Suomalaiset julkkikset
      19
      880
    9. Nyt musta tuntuu

Et alat päästämään kokonaan irti..
      Ikävä
      39
      777
    10. Riikka Purra sanoo, että sietokykyni vittumaisiin ihmisiin alkaa olla lopussa.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/be8f784d-fa24-44d6-b59a-b9b83b629b28 Riikka Purra sanoo medialle suorat sanat vitt
      Maailman menoa
      198
      705
    Aihe