Olen siis tekemässä päätöstä jatko-opiskelusta ja olen aika vahvasti päätynyt ammattikoulun kokki alaan. Mitäs :D Kertokaa ketkä olette olleet kokkipuolella tai olette parhaillaan tai muuten vaan tiedätte asiasta. Eli siis millaista opiskelu on siellä? kuinka pitkiä päiviä? onko paljon käytännön kokkailua ja tekemistä vai onko teoria aineita paljonkin? Tämä yläkoulu on ollut minulle täysin pakkopullaaa... olen huono matikassa ja kielissä ja olen todella toivonut sellaista opiskelua, jossa ei tarvitsisi kauheasti olla pulpetin ääressä ja tehdä koulutehtäviä. Entäs tunnit? millaisia ne ovat? onko sielläkin jotain pari/ryhmä töitä vai onko opiskelu itsenäistä? Entäs kurssit? vaihtuuko ne vähän väliä vai onko koko vuoden sama lukujärjestys? tehdäänkö se itse? :D
Onko kokemuksia kokiksi opiskelusta? :)
3
242
Vastaukset
- Isäs
isäs
- Miettiväinen
??!!
- tulevatarjoilija
Moi! Mä aloitin opiskeleen hotelli-, ravintola- ja catering alaa tänä syksynä. Ainaki meidän koulussa opiskellaan ekana vuonna niin sali kuin keittiöpuoltaki. Keväällä sitte päätetään, kumpaa lähdetään opiskelemaan.
Kun tulin kouluun, olin varma, että haluan tarjoilijaksi. Kun keittiötunnit alkoivat, niin olin vähän aikaa innostunut kokinkin ammatista, mutta en enää. Keittiöpuolella paineet menestyä on tosi kovat, ja töitä on hieman vaikeampi saada, kuin tarjoilijana. (joista on muuten pula ainakin pk-seudulla) Suurin osa meidänkin luokalta tahtoo kokeiksi, joten työnantajilla on kyllä varaa valita parhaimmat.
Lukujärjestykset vaihtelee paljon. Viisi viikkoa kestää yks jakso. Meillä oli ekassa jaksossa maanantaisin koulua kahdeksasta kuuteen illalla, mutta ei se tuntunu pitkältä kun on kiva luokka ja tän alan opiskelu kiinnostaa. Monesti on myös, että koulu alkaa vasta aamu yhdeltätoista tai päivä yhdeltä. Ravintola-alan työt ovat usein vuorotyötä ja siihen totutellaan jo koulussa. Ainiin, tässä jaksossa meillä on perjantaisin kuuteen koulua :D
Lukuaineita on tosi vähän, ja ne ovat naurettavan helppoja. Aika paljon painotetaan kieliin, ja lukuaineissakin opetellaan vain asioita, joista on meidän alalla hyötyä.
En muista mitä kaikkea kysyit viestissäsi, mutta toivottavasti saat tästä jtn irti :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 448291
- 724766
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus14740Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon373500Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2483146Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella502950Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme262875- 402800
- 412146
Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731817