Vauvakuumetta

pikkumyy 96

Oon 16-vuotias ja olen avoliitossa ihanan miehen kanssa ja kummalakin on vauvakuumetta.. Minulla on astma, nivelreuma ja refluksitauti, joiden takia opiskelut ei luonnistu.. Kuulemma minusta ei ole työelämään sairauksien takia..

11

139

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sanon nyt näin

      Astma ei estä opiskelua mitenkään kuten ei myöskään refluksitauti. Nivelreuma voi haitata, mutta eiköhän siihenkin ole olemassa toimivaa hoitoa? Ei tuon ikäistä päästetä vielä minnekään työkyvyttömyyseläkkeelle.

      Ainakin osa reumalääkkeistä lienee raskauden aikana käytettäväksi sopimattomia. Jos tosissaan harkitsette raskautta niin varmistathan lääkkeidesi sopivuuden hyvissä ajoin etukäteen lääkäriltäsi? Astma ei onneksi haittaa eivätkä hengitettävät astmalääkkeetkään.

      Useimmat varmaan kehottaisivat odottamaan vielä 10 vuotta ennen lapsia. Minä sanoisin, että jos oikeasti joudut olemaan kotona etkä ole opiskelemassa tai työelämässä, niin mikäpä estää. Voi olla ihan hyväkin ajoitus. Itsehän te sen lopulta päätätte eikä kukaan muu.

      • Kerman savi

        No vaikka se estää, että 16-vuotiaalle lapselle voi tulla raskaudesta fyysisiä vaurioita helpommin kuin 10 vuotta vanhemmalle aikuiselle naiselle.


    • Kuumetta kuumetta...

      Olet vielä lapsi itsekin. Lapsenhoito on myös paljon raskaampaa kuin opiskelu.

    • ikä ja suhde ensin

      Lapsia kannattaa harkita aikaisintaan sitten kun nainen on vähintään 32-vuotias ja vakaata parisuhdetta takana ainakin 12 vuotta. Sinun kohdallasi tämä on siis ajankohtaista ikäsi puolesta vasta 16 vuoden kuluttua ja mieluiten olettaen, että olet yhä saman miehen kanssa kuin nyt.

      • Hahalol.

        Älä nyt jumalauta jaksa.:'D


    • Olet luotu äidiksi

      Kait sulla on päihde ja mt-ongelmiakin?

      • viel parannettavaa

        Mt- ongelmia joitain, mut ei päihdeongelmia.. Pari vuotta sitten oli masennusta, mut nyt on vaan fyysiset sairaudet riesana.


      • Ette ole valmiita
        viel parannettavaa kirjoitti:

        Mt- ongelmia joitain, mut ei päihdeongelmia.. Pari vuotta sitten oli masennusta, mut nyt on vaan fyysiset sairaudet riesana.

        Älä hanki lapsia sinäkään.


    • Laiskamato?

      Itse olen sairastunut nivelreumaan yli 40 vuotta sitten ja olen yhä normaalisti töissä ja teen täyttä työviikkoa.

      • koulukiusattu9

        Mulla on tosi paljon kipuja ja olen kokeillut kokin työtä ja muita vastaavia. Kela ei korvaa opiskeluja tai anna kuntoutusrahaa. Opiskelen ammattistartilla ja odotan uutta opiskelupaikkaan Kiipulasta. Sanottiin, et jos en saa tarpeeksi kevyttä työtä en saa mitään korvausta opiskeluista. Yritän merkonomiksi, mutta olen tosi huono matematiikassa ja minulla on lievä dysfasia, joka tarkoittaa puheen ymmärtämisen ja tuottamisen vaikeutta.. Kaikki aineet ovat mukautettuja. Minun on vaikeaa saada opiskelupaikkaa sairauksieni vuoksi. Olen tällä hetkellä Kiipulassa kuntoutustutkimuksessa, jonka kela korvaa, jotta saisin tietää mitä työtä voin tehdä. Sosiaaliset kontaktit pelottavat yhdeksän vuotta kestäneen koulukiusaamisen vuoksi.


      • Vaki "vittuilija"
        koulukiusattu9 kirjoitti:

        Mulla on tosi paljon kipuja ja olen kokeillut kokin työtä ja muita vastaavia. Kela ei korvaa opiskeluja tai anna kuntoutusrahaa. Opiskelen ammattistartilla ja odotan uutta opiskelupaikkaan Kiipulasta. Sanottiin, et jos en saa tarpeeksi kevyttä työtä en saa mitään korvausta opiskeluista. Yritän merkonomiksi, mutta olen tosi huono matematiikassa ja minulla on lievä dysfasia, joka tarkoittaa puheen ymmärtämisen ja tuottamisen vaikeutta.. Kaikki aineet ovat mukautettuja. Minun on vaikeaa saada opiskelupaikkaa sairauksieni vuoksi. Olen tällä hetkellä Kiipulassa kuntoutustutkimuksessa, jonka kela korvaa, jotta saisin tietää mitä työtä voin tehdä. Sosiaaliset kontaktit pelottavat yhdeksän vuotta kestäneen koulukiusaamisen vuoksi.

        No höh. Sun pitää vain luottaa ittees. Sekin merkonomin matikka ei ole mitään rakettitiedettä, mutta asiassa ei auta huono itsetunto ja hätääntyminen. Se sinun kiusaaminen koulussa oli jotain teinien angstia, ei se sinusta johtunut. Alle kolmikymppiset, ja varsinkaan alle parikymppiset eivät kykene ajattelemaan loogisesti. Elävät riskillä ja sosiaalisessa paineessa. Siellä nyt sinunkin koulussa jollakin oli paha ola ja kiusasi sinua, siksi muut alkoivat sitä kiusaajaa miellyttämään, jotta eivät itse joutuisi kiusatuiksi. Vika ei ollut sinun!
        Itseäni ei kukaan uskaltanut kiusata, mutta minä suojelin heikompia.

        Ja nämä Kelan ja muiden asiat saat kuntoon vain hankkimalla lääkäristä lausuntoja. Se on pitkä prosessi nykyisin. Älä anna periksi, luota oikeuteen ja siihen, että rehellisyys palkitaan.

        Jos on asioista kysyttävää, autan mielelläni.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5770
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3657
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      224
      1875
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1762
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1212
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1167
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      284
      939
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      937
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      74
      877
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe