AJATTELIN OSTAA REVOLVERIN

dirty harri

Kaliiperia olen miettinyt ja tullut siihen tulokseen että .44 magnum on se jonka haluan ostaa, M29 malli ja mahdollisimman lyhyellä piipulla.

26

1558

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Clean Betty

      Hienoa!
      Ei sitten muuta kuin hankkimaan!

    • dirty harri

      Aivan, heti kun arki tulee niin laitan hakemuksen vetämään ja 2-3 viikon kuluttua pääsen jo paukuttelemaan. Rakennan itselleni oman "silhuettiradan", tosin ase tulee olemaan lyhyt piippuinen mutta sehän tuo vaan haastetta silhuettiammuntaan, radalla matkat tulevat olemaan lyhyemmät kuinn normaalilla silh.radalla..en kyllä tiedä mitkä on normaalit matkat mutta olettaisin näin.

      • DWK.

        Joo, se potkaisee jo aika tuimasti, varsinkin jos ampuu yhdellä kädellä.

        Mutta jos olisi pakko lähteä Kanadan erämaihin, isojen karhujen naapuriksi,

        niin sen minä sinne haluaisin mukaan.


      • Anonyymi
        DWK. kirjoitti:

        Joo, se potkaisee jo aika tuimasti, varsinkin jos ampuu yhdellä kädellä.

        Mutta jos olisi pakko lähteä Kanadan erämaihin, isojen karhujen naapuriksi,

        niin sen minä sinne haluaisin mukaan.

        Käsi ei edes heilahda. Rekyyli on vain mieleen vaikuttava "pelko", vähän sama kuin rimakauhu. Ei ole todellinen ilmiö


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käsi ei edes heilahda. Rekyyli on vain mieleen vaikuttava "pelko", vähän sama kuin rimakauhu. Ei ole todellinen ilmiö

        Pari juttua:

        1. Et ole koskaan ampunut kaliiperilla .44
        2. Mitä järkeä oli nostaa helvetin vanha ketju esille ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pari juttua:

        1. Et ole koskaan ampunut kaliiperilla .44
        2. Mitä järkeä oli nostaa helvetin vanha ketju esille ?

        44 voi ladata tinatähti ruudulla,on lusi paukku


    • revolverinuori

      Mullakin on ollut mielessä hankkia .44 magnum revolveri sitten kun täytän 17 v ja voin saada aseen kanto luvan ja kun mun äitikin on sitä mieltä että kyllä mun pitää revolveri saada kun eikö se kuulu perustus lain ja muitten ihmis oikeus sopimusten mukaan jokaiselle joka ei ole ihan himmee tai rikollinen joka taas voi tehdä jotain pahaa aseella joka kuitenkin on hyvin vaarallinen ja tehokas mutta mites on voiko tommoseen magnumiin laittaa sähkömoottorin joka pyörittäisi rullaa nopeammin ja näin saataisiin tulinopeutta mahdollisessa vaara tilanteessa kuten vaikka karhun hyökätessä kimppuun tai jotain muuta vastaavaakun eihän sitä koskaan tiedä ja mites on pitääkö siihen sähkömoottoriin olla joku lupa ja saako sellaisen asentaa itse vai pitääkö kääntyä asesepän puoleen ja eihän asesepällä tarvitse tämän takia olla sähköasennuslupia kun olin ajatellut että moottori toimii matalalla (

      • päpäti

        päpäti päpäti päpäti päpä !


      • Entinen revolv.nuori
        päpäti kirjoitti:

        päpäti päpäti päpäti päpä !

        Jos .44 magnumilla ampuisi sarjatulta ,niin taitaisi luodit lentää kuuta kohti,

        potkaisee se sen verran kovaa.


      • bfwe

        Niin, meinasitko akku selässä metsässä tallustaa?? entäs aurikokennosähkö tai tuulivoimalasähkö, vihreää sähköä pyörittämään revolverin rullaa, tai pieni polttomoottori, perhana sehän olis hyvä, kaksitahtikone, johan rulla pyöris.

        Viestistäsi sai sellaisen kuvan että jokaiselle kansalaiselle joka ei ole aivan himmee tai rikollinen täytyisi saada revolveri, joo-o, mutta näille himmeille ja rikollisille, ainakin rikollisille ei tarvitse poliisin myöntää aseen hallussapito lupaa koska heillä luvaton ase eli näin sitä säästetään poliisin rahoja, ei mene toimistokuluihin kun ei tartte näille hörhöille kirjoittaa lupapapereita.


    • vm-54

      Näitä juttuja kun lukee , alkaa ihmetellä minkä takia lupien saanti on vaikeaa.Onneksi on kisa aseet hankittu.

    • Clean Betty

      dirty harrin juttu ei oikein saanut tuulta alleen, vähän oli laimea yritys saada paskanjauhantaa aikaseksi, mutta vm-54 hieman jo tarttui koukkuun....

    • dirty harri

      En halunnutkaan saada viestiketjusta sonnanjauhantaketjua vaan totesin ajatukseni että haluan ostaa revolverin ja nimenomaan 44 mag. sillä siitä haaveilin jo 20 vuotta sitten.

      .357 mag minulla on jo ollut sekä lukuisia puoli-automaattipistooleita alkaen kaliiperista .22, suurireikäisin ollut ja on vieläkin .45, Revolveri vaan on rakenteeltaan mielenkiintoisempi kuin puoli-aut..pistooli. Lisäksi myös tarkempi mutta kummatkaan ei ole tarkkuus aseiksi tehty.

      Tuosta potkaisusta vielä sen verran että jos laukaisua jännittää niin rekyyli tuntuu enemmän kuin se että ampuu rennosti, sama kuin metsästystilanteessa ei edes haulikon tai kivääri potkua edes huomaa.

      Kiväärin rekyyli tuntuu esim makuulta ammuttaessa paljon kovemmalle kuin seisaaltaan ammuttaessa ja johtuu siitä että seisaaltaan ammuttaessa olkapää antaa enemmän periksi kuin makuu-asennosta ammuttaessa...hih..tai ns polvihollilta ;)..mutta nyt oli kyseessä .44 mag potku ja se mielestäni on aika onneton töytäisy kun tarkemmin ajattelee, ampumatilanteesta kun voisi jättää kokonaan äänen pois niin ei se potku mitenkään paha ole, aikuisen miehen nyrkin isku esim olkapäässä on huomattavasti kovempi kuin ko. revolverin potku.

    • Entinen revolv.nuori

      Jopa Colt Peacemakerilla osuu yllättävän hyvin, jos ampumatekniikka

      on hallussa, ja niin kuin sanoit, ei jännitä laukaisua.

    • texteri

      357 magnum 4" piipulla oli kiva ase. Sillä tuli paukuteltua muutama vuosi, usein ammuin 38 special panoksia. 44 magnum ei tuo mitään etua paitsi kipeän käden.
      Jaa, onneksi ostin oman arsenaalin jo silloin, kun niitä vielä helposti sai. nykyään ei hotsittaisi lähteä psykologisiin testeihin, nieluviljelyihin, anaaliskopioihin yms mitä ne käsiaseen ostajilta vaativat. HUH. Olin kaukoviisas silloin enkä laittanut rahojani muihin kohteisiin. Esim. nyt voi säästää uuteen autoon, niitähän saa vapaasti ostaa.

      • pitkä pyssy

        Aivan, minulla alkaa täyttymään pian 3 vuotta viime aseen hankinnasta eli pian laitettava aseenostolupa hakemus vetämään niin ei tarvitse mennä palikkatesteihin.

        Käsi-asetta en aio ostaa vaan kiväärin, käsi-aseena .45 kal CZ97B joka myös kohtuu tarkka 25 metristä, eipähän tuo tarkkuusase ole mutta reserviläisammuntaan sopiva.


    • länenmies

      minä myös olen haaveillut revolverin ostamisesta, 44 maknumi on ainoa oikea pyssy, sillä kun täryttää autoon niin auto lentää katolleen ja räjähtää, olen nähnyt mota kertaa kun ammutaan autoon niin se räjähtää tuusannuuskaksi ja varmaan aina silloin ampuvat 44 maknumilla pieneimmill pyssyilla auto ei aiva räjähdä tulee vain reikä peltiin.auton renkaaseenkin kun ampuu niin auto pysähtyy pistoolilla jos yrittää ampua niin ei onnistu vaan panos kimpoaa kumista pois ja voi tulla vaikka taaisin ampujan päähän, impulla kun oon ampunut niin siinäkin voi laudasta kimmota panos otsaan mulla on kjälkikin otsassa kun panos tuli otsaan ja sattui pahasti. 44 maknumi ei kimpoile ja räjäyttää melkein maiken mihin mapuu ei pannsarivaunua kummiskaan siihen tarvitaan tykki taikka kanuunna.

    • Jori 4vuotta ja yli

      Mummo lupas et se antaa mulle synttärilahjaks oman ruger alaskan .454 revolverinsa kun se on ollu sokee jo monta vuotta eikä itse sitä tarvii. Ens kesänä täytän viis vuotta ja sillon saan sen. Sopivasti kun sitten alkaa metsästyskausi. Mummo on entinen vangin vartija niin siltä ei koskaan kukaan päässy karkuun.

    • Venkula setä

      Jorista tulee uusi onnellinen revolverin omistaja, iiiihanaaa! :D
      Mummolle terveisiä!

    • Dan Wesson

      .44 Magnum väliinputoaja. Osta .50 ACP.

    • ertr

      Ehei, liian lepsu tuo .50acp, miksi ostaa tuollainen nallipyssy kun on olemassa tehokkaampikin.

    • GumShot

      Elephant Raper Long Barrel 10" piippu ja mälli lentää kattoon saakka, siin on mun revolveri joka kelpaa joka muijalle!

    • kuinka sen ottaa

      .44 mag on korkeapaine patruuna ja .50acp ei ole, eli aika lepsu patruunaksi vaikka kokoa on, ainoa mikä antaa tehoa on painava luoti, kyllä .44 mag on se joka jyrää ja on kiukkuinen.

      Hieman sama kuin 9 millinen ja .45acp, ysimillinen on kiukkuisempi ja esim paremmin puuta läpäisevä kuin .45acp joka matalapaine patruuna ja luoti sellainen möykky joka ei uppoa puuhun läheskään niin paljon kuin suippo 9 millinen luoti.

      Lisäksi jos ajatellaan tulivoimaa niin noita suuria möykkyjä ei mahdu lippaaseen kuten esim tämä 9 millinen joka kaikenkaikkiaan keskimääräisesti on siis parempi. !0 millinen jo huippu ja ainoastaan millin halkaisijaltaan suurempi.

    • Peace.

      Jos tehokkainta luotia ajatellaan, niin se on sellainen joka purkaa suurimman
      osan energiastaan maaliin, se ei ole sama asia kuin läpäisykyky.

    • kuinka sen ottaa

      Niin juuri, oikeassa olet, mutta en hakenutkaan tehokkainta siinä mielessä mikä parhainten pysäyttää vaan puhuinkin juuri läpäisykyvystä.

    • Gerhard Berger

      Luodin pitää olla räkäpää tai reikäpää. Myös lyijyluoti skolaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1488
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1032
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      761
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      755
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      700
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      37
      666
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      634
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe