Ostin eilen käytetyn keskikaiuttimen ja nyt siihen liittyen olisi seuraava kysymys:
Kyse on vaakatasoisesta (käsittääkseni MTM) keskikaiuttimesta, jossa on sivuilla kaksi yhtä suurta bassoelementtiä ja keskellä niiden välissä pieni diskanttielementti. Kysymys kuuluu: onko noista kahdesta bassoelementistä tarkoitus tulla 1:1 samat äänet ulos? Huomasin nimittäin, että vasemman puoleisesta tulee paljon enemmän tavaraa ulos, mm. musiikkia kuunneltaessa laulu. Vai onko toinen elementti rikki ja jos on, kannattaako sitä ruuvata irti ja katsoa, onko esim. joku johto irti kaiuttimien sisällä tms.? Ja voiko sellaista itse korjata? Ulkoisesti mitään vaurioita ei näy. Vai voisiko syynä olla jokin kaiuttimien ja vahvistimen välillä oleva liitäntä, esim. huonosti kiinnitetty johto? Voiko sellainen ilmetä noin?
Keskikaiuttimen elementtien toiminta
skdjks
1
85
Vastaukset
- ▄ ▄ ▄
Veikkaan, että toinen bassoelementti on aktiivinen, eli varustettu sähkökelalla joka liikuttaa kartiota äänen tahdissa. Mutta toinen elementti on varmaan passiivinen, eli sen kartio liikkuu vain sen verran, mitä se toinen basso ilmaa heiluttaa. Siihen toiseen elementtiin siis ei tule edes mitään johtoja. Mitään vikaa siis välttämättä ei ole.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984