Tiibetinspanielin hoitokulut.

siege'

Olemme keväällä hankkimassa tiibetinspanielia ja kiinnostaisi suunnilleen tietää mitä koiran pitäminen maksaa.

5

335

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mieleen tulee

Hankinta hinta: 900-1000e
      vakuutus (suositeltavaa hankkia): 50-100e riippuen vakuutus yhtiöstä ja sen laajuudesta
      Ruokinta: 40-100e (riippuu merkistä) pienellä koiralla 15kg kestää yleensä puolisen vuotta vaan pentuajaksi riittää pieni pussi.
      Eläinlääkäri: rokotus: 40-100e , terveyskulut: 100-2000e (toimeenpiteen laajuus ja vaativuus)
      Madotus: ennen ensimmäisiä rokotuksia ja 2kk välein pentuaikana n. 14-15e
      Koulutuskulut (koirakoulu): 50-200e

Tarvikkeet: 50-500e hinta määräytyy tuotteen laadusta ja liikkeestä :D

Ekoina kuukausina menee siis sen 300-700e riippuen siitä ostaako alkuun vain tarvittavan vai aloitaako shoppailemaan :)

• tipsu9

Tipsu on hyvä kaupungikoira. Sopii hyvin kerrostaloon. Ei ole haukkuherkkä. Vakuutus maksaa noin 200 euroa vuosi sisältää tapaturmat ja sairaudenhoidot.
      Ruokaan saa hyvää alle 50 euroa 8kg säkki joka kestää 9kg koiralla noin 3 kuukautta. Lisäksi kannattaa antaa myös raakaravintoa.
      Varsin viisas eläin ja hyvä luontonen,seurallinen.

• hjelll

Pakko olla erimieltä.. siis tipsuthan ovat haukkuherkkiä ja tosi itsepäisiä ja nirsoja! 18vuoden kokemuksella voin sanoa että vaativa rotu, osoittaa mieltään helposti. Kustannukset ovat kyllä pienet ei syö paljon, ei tarvi pestä usein ja harvoin mitään suurempia vaivoja on.. pennun jos ostaa menee rahaa tietysti madotukseen ja rokotukseen ja tietty itse pentuun, hinnat riippuu paikkakunnasta sekä siitä etsiikö puhdasta näyttelytason paperikoiraa vai ihan vaan omaa kaveria :) pentu koira kannattaa kumminkin ostaa tipsuilla helposti eroahdistus ja tarvitsee heti loppuelämän kodin :)

• niinno..
        hjelll kirjoitti:

Pakko olla erimieltä.. siis tipsuthan ovat haukkuherkkiä ja tosi itsepäisiä ja nirsoja! 18vuoden kokemuksella voin sanoa että vaativa rotu, osoittaa mieltään helposti. Kustannukset ovat kyllä pienet ei syö paljon, ei tarvi pestä usein ja harvoin mitään suurempia vaivoja on.. pennun jos ostaa menee rahaa tietysti madotukseen ja rokotukseen ja tietty itse pentuun, hinnat riippuu paikkakunnasta sekä siitä etsiikö puhdasta näyttelytason paperikoiraa vai ihan vaan omaa kaveria :) pentu koira kannattaa kumminkin ostaa tipsuilla helposti eroahdistus ja tarvitsee heti loppuelämän kodin :)

Haukkuherkkyys on ainakin osittain koulutusasia, oma tipsuni ei paljoa haukahtele, kun on pienestä asti opetettu tavallisiin ääniin, naapureihin yms, joihin ei tarvitse reagoida. Nirsoksi ainakaan minun koiraani ei voi valittaa, kaikki ruoka kelpaa, murot, lihat, kalat, yrjölänpuurot, vihannekset, marjat, luut, leivänkannikat....
        Luonteeltaan tuo on loppujen lopuksi todella kiltti ja pehmeä, kyllä toki oman mielipiteensä kertoo, mutta tipsun pää on helppo kääntää;)
        Eroahdistus on todellinen vaiva kyllä, ja yksinoloon on hyvä totuttaa pienin askelin heti pennusta.

• Tipsua on ollut

Meillä on ollut 3 Tiibetinspanielia, siis lähes 40v. ajan. En ole koskaan ottanut vakuutusta. Tipsu on niin terve rotu että olen säästänyt paljon, koska kuitenkin omavastuu menee jokaisesta hoidosta ja täällä maaseutukaupungissa eläinlääkärikulut ovat kuitenkin kohtuullisen edulliset.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä kaivatussasi

Oikein häiritsee?
      Ikävä
      152
      2095
    2. Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa

Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir
      Maailman menoa
      332
      1293
    3. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      92
      1199
    4. 152
      1094
    5. Hitto että tekis

Mieli saada sua
      Ikävä
      68
      941
    6. Minä tiedän sen

Sinun ei tarvitse nainen sitä sanoa, minä tiedän jo sen.
      Ikävä
      35
      928
    7. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      869
    8. Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?

https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta
      Maailman menoa
      24
      814
    9. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      59
      807
    10. Onko kaivattusi

Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?
      Ikävä
      46
      779
    Aihe