Tiibetinspanielin hoitokulut.

siege'

Olemme keväällä hankkimassa tiibetinspanielia ja kiinnostaisi suunnilleen tietää mitä koiran pitäminen maksaa.

5

264

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mieleen tulee

      Hankinta hinta: 900-1000e
      vakuutus (suositeltavaa hankkia): 50-100e riippuen vakuutus yhtiöstä ja sen laajuudesta
      Ruokinta: 40-100e (riippuu merkistä) pienellä koiralla 15kg kestää yleensä puolisen vuotta vaan pentuajaksi riittää pieni pussi.
      Eläinlääkäri: rokotus: 40-100e , terveyskulut: 100-2000e (toimeenpiteen laajuus ja vaativuus)
      Madotus: ennen ensimmäisiä rokotuksia ja 2kk välein pentuaikana n. 14-15e
      Koulutuskulut (koirakoulu): 50-200e

      Tarvikkeet: 50-500e hinta määräytyy tuotteen laadusta ja liikkeestä :D

      Ekoina kuukausina menee siis sen 300-700e riippuen siitä ostaako alkuun vain tarvittavan vai aloitaako shoppailemaan :)

    • tipsu9

      Tipsu on hyvä kaupungikoira. Sopii hyvin kerrostaloon. Ei ole haukkuherkkä. Vakuutus maksaa noin 200 euroa vuosi sisältää tapaturmat ja sairaudenhoidot.
      Ruokaan saa hyvää alle 50 euroa 8kg säkki joka kestää 9kg koiralla noin 3 kuukautta. Lisäksi kannattaa antaa myös raakaravintoa.
      Varsin viisas eläin ja hyvä luontonen,seurallinen.

      • hjelll

        Pakko olla erimieltä.. siis tipsuthan ovat haukkuherkkiä ja tosi itsepäisiä ja nirsoja! 18vuoden kokemuksella voin sanoa että vaativa rotu, osoittaa mieltään helposti. Kustannukset ovat kyllä pienet ei syö paljon, ei tarvi pestä usein ja harvoin mitään suurempia vaivoja on.. pennun jos ostaa menee rahaa tietysti madotukseen ja rokotukseen ja tietty itse pentuun, hinnat riippuu paikkakunnasta sekä siitä etsiikö puhdasta näyttelytason paperikoiraa vai ihan vaan omaa kaveria :) pentu koira kannattaa kumminkin ostaa tipsuilla helposti eroahdistus ja tarvitsee heti loppuelämän kodin :)


      • niinno..
        hjelll kirjoitti:

        Pakko olla erimieltä.. siis tipsuthan ovat haukkuherkkiä ja tosi itsepäisiä ja nirsoja! 18vuoden kokemuksella voin sanoa että vaativa rotu, osoittaa mieltään helposti. Kustannukset ovat kyllä pienet ei syö paljon, ei tarvi pestä usein ja harvoin mitään suurempia vaivoja on.. pennun jos ostaa menee rahaa tietysti madotukseen ja rokotukseen ja tietty itse pentuun, hinnat riippuu paikkakunnasta sekä siitä etsiikö puhdasta näyttelytason paperikoiraa vai ihan vaan omaa kaveria :) pentu koira kannattaa kumminkin ostaa tipsuilla helposti eroahdistus ja tarvitsee heti loppuelämän kodin :)

        Haukkuherkkyys on ainakin osittain koulutusasia, oma tipsuni ei paljoa haukahtele, kun on pienestä asti opetettu tavallisiin ääniin, naapureihin yms, joihin ei tarvitse reagoida. Nirsoksi ainakaan minun koiraani ei voi valittaa, kaikki ruoka kelpaa, murot, lihat, kalat, yrjölänpuurot, vihannekset, marjat, luut, leivänkannikat....
        Luonteeltaan tuo on loppujen lopuksi todella kiltti ja pehmeä, kyllä toki oman mielipiteensä kertoo, mutta tipsun pää on helppo kääntää;)
        Eroahdistus on todellinen vaiva kyllä, ja yksinoloon on hyvä totuttaa pienin askelin heti pennusta.


    • Tipsua on ollut

      Meillä on ollut 3 Tiibetinspanielia, siis lähes 40v. ajan. En ole koskaan ottanut vakuutusta. Tipsu on niin terve rotu että olen säästänyt paljon, koska kuitenkin omavastuu menee jokaisesta hoidosta ja täällä maaseutukaupungissa eläinlääkärikulut ovat kuitenkin kohtuullisen edulliset.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      68
      1753
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      163
      1431
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1242
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1214
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1126
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      70
      879
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      845
    8. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      219
      832
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      99
      785
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      664
    Aihe