Kuvitelkaa: Oon 14 vuotias likka ja mul on karkkipäivät, nukkumaanmenoajat ja kaikki mahdollinen mikä jollain pikkukakaroil on.. Oon sanonu niist monta kertaa, mut jollei mulla ois nukkumaan menoaikaa ni menisin kuulemman "joskus yhen tai kahen aikaan nukkumaan" ja jos mulla ei olis karkkipäivää niin kuulemman "ostaisin sitten joka päivä karkkia".. Siis vituttaa niin saatanasti! Muilla mun ikäsillä on loppunu karkkipäivä jo varmaan kolosella tai nelosella.. Ja oon kasilla!! Siis haloo, mutsi ja faija??! En oo enää mikään pikkulikka! Mun nukkumaanmenoaika on jo yheksältä. Ja jos menee yli yheksän ni menetän viikkorahan.. Siis ei helvetti.. Onks joillain samanlaisii ongelmii? Loppuuks tä koskaan? Ne paapoo mua varmaan siihen saakka et oon 18..
Mutsi ja faija vituttaaaaa..!!
9
1204
Vastaukset
- tepi
kyllä sä kerkiät vielä elämässä pärrätä kylillä,rakasta vanhempias vaan kovasti ja voit aina tietysti jutella,mutta ei siittä kannata hermoilla kyllä se aika vielä tulee.mulla poika ikää 13sta en minäkään sitä tonne kylille päästä vielä pörräileen.kyllä se siitä,vanhemmat vaan rakastaa sua niin kovasti..............
- nainen24
minun kotona ei ollut äitiä.ISÄ oli turvani aina.Valitettavasti hän kuoli kun olin 17v.ja ajattelin että äitini muuttuu mut ei hänestä turvaa ole minulle ollut, naiivi ja vastuuntunnoton on edelleen,kaikkia ihmisiä ei ole luotu tiettyyn muottiin..Sijainen,äitipuoli jne.aivan eri asioita kuin oikea vanhempi.
Ole onnellinen että sinulla on heidät.kaikilla lapsilla ei ole lisääntyvien avioerojen vuoksi.en ole katkera lapsuudestani kenelläkään mutta Isäni olisin halunnut pitää vielä hetken!!Tsemmppiiä - Entinen Murkku
kuule toi on todella paha juttu ja sun pitäis ihan ehdottomasti alkaa kapinoimaan vastaan! Eihän tollasta kestä kukaan. Mitähän sun kaverit oikeen ajattelee säälii varmaan...
Sä olet siinä iässä että on aika alkaa aikuistumaan eikä enää totella vanhempia kuin joku pikkukakara ja se vanhempien on tajuttava.
Mutta miten helvetissä ne estää suo ostamasta karkkia? Eihän ne voi suo kokoajan valvoa... Vai voiko?!?!? - Linda
sulla on rakastavat vanhemmat. Ja ole siitä onnellinen,muilla ei ole varmasti.aitiä,isää,niinkuin sulla.Kyllä se jossain vaiheessa "lopettaa ton paapomisen" usko pois :)
Pää ylös!
tsemiä.. - Mysterio
Mulla on itse asiassa aikalailla saman kaltainen ongelma!!!
Itse olen 19v. ja porukat "käskee" no käskee ja käskee... mut kumminkin ne sanoo et mun on oltava joko 21.00 tai 22.00 himas. Olen itse kysynyt monen monta kertaa että miksi mun pitää olla niin helvetin aikasin kotona. Ne sit sanoo et ku ne menee nukkuun niin munkin pitäs olla sillon himas. Nyt sitten ne laitto sellasen rajan et en saanut mennä nyt v-loppuna mihinkään enkä ens viikol. Mähän sain ihan hirveen hepulin ja huusin niille, mut ei se auttanu. Se vaan pahenee siitä....voin sanoo et"kokemusta omaava". Joten se kannattaa niellä. Kyl kuule muakin vituttaa just tällä hetkel aika pahasti, mut sitä ei mun kannata näyttää sit ne pitää mua kahta kauemmin himas eikä anna mun mennä mihinkää. Eiköhän ne sit lopeta määräilyn kun oot 18v. Mut sulla on vanhemmat jotka välittää, useilla ei oo kuin toinen vanhemmista.- öhö öhö
Ai oot 19 ja sun vanhemmat antaa sulle kotiintuloajat ja sä toivot että ne lopettaa sitte ku oot 18???
- mysterio
öhö öhö kirjoitti:
Ai oot 19 ja sun vanhemmat antaa sulle kotiintuloajat ja sä toivot että ne lopettaa sitte ku oot 18???
Tarkoitin sillä sua....et kyl ne varmaan lopettaa sen "määräilyn" kun sä oot 18v. Ja se on harvinaista neillä et ne antaa mulle kotiintuloajan....se johtu siit ku olin yhel kaveril melki koko viikon.....
- Linda88
...miten vanhempasi sinua kohteevat. Yleensähän vanhemmat haluavat, että lapset käyttäytyvät sen mukaisesti, miten heitä kohdellaan. Eli jos sinua kohdellaan kuin pikkukakaraa, niin kapinoi, ja käyttydy kuin pikkukakara.
Ja jos/kun vanhempasi sanovat sinulle että"älä käyttäydy kuin olisit vielä pikkukakara", niin sitten voit sanoa, että "älkää sitten kohdelko kuin pikku kakaraa"
Se on todellakin väärin, että 14 vuotiasta kohdellaan kuin pikku ipanaa. Miten vanhemmat sitten kuvittelevat lapsensa voivan ottaa vastuuta, jos he pitävät tätä aina lapsena? Tulee vaan sellainen ensimmäiseksi mieleen, etteivät vanhempasi halua sinun kasvavan isoksi. olen kohta 19 (pari vk viel) ja sillo ku täytin kaheksantoista, niin mun iskä laitto mulle tekstarin klo 10.10 aamulla et: Onnea iskän pikkuvauvalle. äiti ja isä eros mun ollessa 11. vuotta myöhemmin äiti synnytti toiselle miehelle tytön. ollaan muutettu n.10 krt tässä kahdeksan vuoden aikana. viimeisin muuttoni nyt oli omaan asuntoon. isä asuu kemissä, minä täällä turussa. enkä isää näe kovin usein. molemmat pikkuveljeni asuvat kemissä isän kans. ja äiti asuu pikkusiskojeni kanssa jyväskylässä. voimia mulle tuo vain hyvät ystävät ja oma rakas kihlattuni. äidin kans joskus kyllä tuli pahastikkin otettua yhteen. ihan nyrkkejä myöten. kuten oon tuosta jo muutaman tekstin lukenu, niin kyllä munkin isä on mulle viinaa tarjonnu ja äiti mulle joskus tupakkaa ostanu. mut elämä opettaa.
En todellakaan tiedä miksi kirjoitin noinkin pitkästi asiasta, mutta piti vain tosiaan sanoa se että ole vanhempiesi "vauva" niinkauan kuin vain voit. mä en enään voi ja kadun. aikuistuin vaan liian nopeasti. vanhempasi ovat kuitenkin ne jotka antaa ne eväät valmiiksi sinne maailmalle sitten kun sinä sinne lähdet. usko mua. jos haluat jutella niin laita mailia: [email protected]
Rakastakaa vanhempianne. Ette voi koskaan tietää milloin on viimeinen päivä jolloin voitte sanoa heille rakastavanne heitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod192188Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2281694Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3021197- 65939
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai53895- 39824
Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?
Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.53805J miehelle viesti menneisyydestä
On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e31706Valitse, kenen kanssa seurustelet
Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan273663Paikat tapeltu
Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh33632