Joo, onko joku muu huomannut, et tuntuu olevan kalat kateissa rauman edustalta, tahi sit on vaan ollut huonot paikat, kun koko päiväkin kierrettiin rauman edustaa, ei ainottakaan tärppiä, ei jigillä, vaapulla eikä sen paremmin pellillä.... mikä vialla, alkaa turhautuminen vaivaamaan, kun ei mitään saalista saa nostettua ylös moneen viikkoon....
kalat kateissa rauman edustalta??
12
1503
Vastaukset
- Pike Buster
Oltiin broidin kanssa viime lauantaina Nurmeksen takana ja saatiin puolessa tunnissa kuusi haukea. Kaikki saatiin vielä samasta paikasta. Ei mitään suuria kylläkin, siinä kilon ja puolentoista väliltä. Vielä kun odotetaan noin parisen viikkoa, niin alkaa olemaan hyvät haukiajat käsillä. Silloin hauki tulee ihan matalaan ja isoja mörköjä rupee nouseen!
t: Mikko- Samppa
Itselläni ihan samanlaista kokemusta: Paatittomana joutuu tyytymään rannalta heittelyyn. Rokinnokasta parissa tunnissa kaks haukea ja läjä affeneita, jigillä tietysti.
Ja takuupaikasta, syväraumanlahdesta tulee jos ei ihan joka heitolla niin joka toisella.
Tämän syksyn ehdottomaksi ottiväriksi jigillä on tullut fosfori, hyvänä kakkosena ambulanssi.
Pike Buster: pääseekö Nurmekseen jalan/peräti autolla? - Pike Buster
Samppa kirjoitti:
Itselläni ihan samanlaista kokemusta: Paatittomana joutuu tyytymään rannalta heittelyyn. Rokinnokasta parissa tunnissa kaks haukea ja läjä affeneita, jigillä tietysti.
Ja takuupaikasta, syväraumanlahdesta tulee jos ei ihan joka heitolla niin joka toisella.
Tämän syksyn ehdottomaksi ottiväriksi jigillä on tullut fosfori, hyvänä kakkosena ambulanssi.
Pike Buster: pääseekö Nurmekseen jalan/peräti autolla?Ei pääse autolla Nurmekseen.
- Tomppa
Samppa kirjoitti:
Pike Buster: pääseekö Nurmekseen jalan/peräti autolla?Missäpäin sä olet rokinnokassa heitellyt, itte käyn siinä lastauslaiturilla, ja ainoa saalis on tääl kesällä/syksyllä yks hauki (1kg-1.5kg) et ei sen suuremmin ole nyppinyt...
Paitsi nyt vissiin hauki vasta alkaa olla oikein syönnillään, et tarvis taas mennä kokeilemaan, mut on niin paskamaista heitellä jos on vastatuuli... ei oikeen viehe lennä..
Mistä sä syväraumanlahdella oot heitellyt, olisko aallonmurtaja hyvä paikka, kattelin ainakin kerran, ettei siinä ruohoa ole pahemmin, mut miten on...??
Ja sit on yks paikka missä on hyvä heitellä, niin petäjäksentien varrella on se rotarypuisto, siitä menee polku sinne rantaan, joka on syvä ja ruohoton, oikein otollinen jigitykseen...ei silti, ei sieltä mitään ole tullut mut kuitenki.. - Samppa
Tomppa kirjoitti:
Missäpäin sä olet rokinnokassa heitellyt, itte käyn siinä lastauslaiturilla, ja ainoa saalis on tääl kesällä/syksyllä yks hauki (1kg-1.5kg) et ei sen suuremmin ole nyppinyt...
Paitsi nyt vissiin hauki vasta alkaa olla oikein syönnillään, et tarvis taas mennä kokeilemaan, mut on niin paskamaista heitellä jos on vastatuuli... ei oikeen viehe lennä..
Mistä sä syväraumanlahdella oot heitellyt, olisko aallonmurtaja hyvä paikka, kattelin ainakin kerran, ettei siinä ruohoa ole pahemmin, mut miten on...??
Ja sit on yks paikka missä on hyvä heitellä, niin petäjäksentien varrella on se rotarypuisto, siitä menee polku sinne rantaan, joka on syvä ja ruohoton, oikein otollinen jigitykseen...ei silti, ei sieltä mitään ole tullut mut kuitenki..Lastauslaiturilta olen ollut pari kertaa heittelemässä, ilman mainittavaa tulosta. Olenkin suosinut sitä Rokinnokan venelaituria. Ruohoa tässäkin kohteessa on pitkin pohjaa mutta missä Raumalla ei olisi...
Jos tuuli on kiusana niin itse olen suosiolla joko vaihtanut isompaan jigiin (esim. Berkleyn power baitit ovat hyviä) jollain kympin päällä varustettuna tai siirtynyt Lillonkarille (sinne saunalle). Lillonkarilla on lähes aina tuulensuojassa jommalla kummalla puolella niemeä (kunhan ei mene parhaaseen uintiaikaan).
Syvänraumanlahdella tulee melkein mistä vain. Liian matalaa vettä ei kannata siellä vierastaa. Heti Kappelinsalmen suulta (sillan kupeesta) on hyvä kokeilla, keväällä ihan salmen perukoilta. Myös aallonmurtaja on aika hyvä paikka (syvä).
Tuo Rotarypuisto on ihan vieras ainakin nimeltä...osaatko kuvailla tarkemmin missäpäin petäjäksentietä. Itse olen käynyt ihan siellä Petäjäksen perukoilla, minne pääsee autolla. Paikka vaikuttaa oikein hyvältä vaikka saalista ei vielä ole kuulunut.
Mudaisteperältä olis tänä syksynä vielä tarkoitus saada jotain, ans kattoo ny...
Itseäni kiinnostaisi lähteä Porin Reposaaren, Lampaluodon ym. saarten sillanpieliin. Ovat suosittuja paikkoja. Porilaiset vain ottavat vuosiluvasta ihan törkeätä hintaa (20€/ulkopaikkakuntalainen) :( - Tomppa
Samppa kirjoitti:
Lastauslaiturilta olen ollut pari kertaa heittelemässä, ilman mainittavaa tulosta. Olenkin suosinut sitä Rokinnokan venelaituria. Ruohoa tässäkin kohteessa on pitkin pohjaa mutta missä Raumalla ei olisi...
Jos tuuli on kiusana niin itse olen suosiolla joko vaihtanut isompaan jigiin (esim. Berkleyn power baitit ovat hyviä) jollain kympin päällä varustettuna tai siirtynyt Lillonkarille (sinne saunalle). Lillonkarilla on lähes aina tuulensuojassa jommalla kummalla puolella niemeä (kunhan ei mene parhaaseen uintiaikaan).
Syvänraumanlahdella tulee melkein mistä vain. Liian matalaa vettä ei kannata siellä vierastaa. Heti Kappelinsalmen suulta (sillan kupeesta) on hyvä kokeilla, keväällä ihan salmen perukoilta. Myös aallonmurtaja on aika hyvä paikka (syvä).
Tuo Rotarypuisto on ihan vieras ainakin nimeltä...osaatko kuvailla tarkemmin missäpäin petäjäksentietä. Itse olen käynyt ihan siellä Petäjäksen perukoilla, minne pääsee autolla. Paikka vaikuttaa oikein hyvältä vaikka saalista ei vielä ole kuulunut.
Mudaisteperältä olis tänä syksynä vielä tarkoitus saada jotain, ans kattoo ny...
Itseäni kiinnostaisi lähteä Porin Reposaaren, Lampaluodon ym. saarten sillanpieliin. Ovat suosittuja paikkoja. Porilaiset vain ottavat vuosiluvasta ihan törkeätä hintaa (20€/ulkopaikkakuntalainen) :(No se on siinä tenniskentän, aikapian sen jälkeen oikealla, hieman ennen uimarantaa joka on siinä villa tallbon luona, siinä on kyllä viitta tiellä.
Melkein heti kun on kääntynyt sinne rotarypuiston polulle, lähtee oikealle vielä pienempi polku, ja sen kun tarpoo loppuun (tai ajaa autolla, kuten me ollaan tehty) niin onkin jo rannassa.
Kokemäenjoki olis kans mukava käydä testaamassa, siellä on vissiin aika paljon paikkoja josta pääsee rannalta heittelemään, mut kattoo nyt kerkeekö ennen jäiden tuloa käymään...'
Ei kait ne porilaiset sen suurempaa hintaa ota, kun ostaa kerralla läänikohtaisen luvan, niin saa mennä vaikka tampereelle asti heittelemään, tietty erikseen on maksulliset kosket (Esim. merikarvianjoki) joissa on lupamaksut erikseen, mut et onko porissa sellaista? - Samppa
Tomppa kirjoitti:
No se on siinä tenniskentän, aikapian sen jälkeen oikealla, hieman ennen uimarantaa joka on siinä villa tallbon luona, siinä on kyllä viitta tiellä.
Melkein heti kun on kääntynyt sinne rotarypuiston polulle, lähtee oikealle vielä pienempi polku, ja sen kun tarpoo loppuun (tai ajaa autolla, kuten me ollaan tehty) niin onkin jo rannassa.
Kokemäenjoki olis kans mukava käydä testaamassa, siellä on vissiin aika paljon paikkoja josta pääsee rannalta heittelemään, mut kattoo nyt kerkeekö ennen jäiden tuloa käymään...'
Ei kait ne porilaiset sen suurempaa hintaa ota, kun ostaa kerralla läänikohtaisen luvan, niin saa mennä vaikka tampereelle asti heittelemään, tietty erikseen on maksulliset kosket (Esim. merikarvianjoki) joissa on lupamaksut erikseen, mut et onko porissa sellaista?Kiitos opastuksesta, tuo täytyy käydä tarkastamassa.
Poriin riittää kaikkialle käsittääkseni tuo Lääni mutta kun sitä ei vuoden alusta heti tullut hommattua niin hommaan vasta ensi vuonna.
Itse käyn aina välillä Kokemäenjoella, kyydissäkin pääsee (Rauma-Harjavalta) ja vene on käytettävissä (bensat puoliksi). Itselläni on luvat voimalaitokselta Tyninkoskelle saakka.
Jos olet halukas lähtemään mukaan Kokemäenjoelle niin laita tänne sähköpostiosoitteesi niin laitan viestiä aina kun on kyytiä tarjolla.
Kireitä siimoja! - Tomppa
Samppa kirjoitti:
Kiitos opastuksesta, tuo täytyy käydä tarkastamassa.
Poriin riittää kaikkialle käsittääkseni tuo Lääni mutta kun sitä ei vuoden alusta heti tullut hommattua niin hommaan vasta ensi vuonna.
Itse käyn aina välillä Kokemäenjoella, kyydissäkin pääsee (Rauma-Harjavalta) ja vene on käytettävissä (bensat puoliksi). Itselläni on luvat voimalaitokselta Tyninkoskelle saakka.
Jos olet halukas lähtemään mukaan Kokemäenjoelle niin laita tänne sähköpostiosoitteesi niin laitan viestiä aina kun on kyytiä tarjolla.
Kireitä siimoja!Niin, onko sinne joitain muita lupamaksuja, kun läänikohtainen lupa? olin jostain lukevani joskus että siellä voimalaitoksen nurkilla ainakin tarvittaisiin joku eri lupa, olenko muistavinani väärin??
Btw, eilen käytiin appiukon kanssa heittelemässä mustalahdessa paatilla, saalis oli viisi ihan syötävän kokoista haukea, myllytin ne ja tein haukipihvejä....ei huonoja, olis vaan saanut olla vähän ahventa joukossa, ettei olis niin kuivaa, kun hauki tahtoo yksinään olla...
Jos jotain asiaan tuppaa olemaan yleisesti, mailaa :[email protected] - Tomi .R
Samppa kirjoitti:
Lastauslaiturilta olen ollut pari kertaa heittelemässä, ilman mainittavaa tulosta. Olenkin suosinut sitä Rokinnokan venelaituria. Ruohoa tässäkin kohteessa on pitkin pohjaa mutta missä Raumalla ei olisi...
Itseäni kiinnostaisi lähteä Porin Reposaaren, Lampaluodon ym. saarten sillanpieliin. Ovat suosittuja paikkoja. Porilaiset vain ottavat vuosiluvasta ihan törkeätä hintaa (20€/ulkopaikkakuntalainen) :(Olektkos saanut Lillonkarista mitään? Ainakin nyt syksyllä on ollut aika heikko syönti.
Missäs päin heittelet jos käyt siellä?
Ite asun about kolmen kilsan päässä Lillonkarista joten siellä on helppo käydä paiskimassa kun inspiraation yllättää. - Samppa
Tomi .R kirjoitti:
Olektkos saanut Lillonkarista mitään? Ainakin nyt syksyllä on ollut aika heikko syönti.
Missäs päin heittelet jos käyt siellä?
Ite asun about kolmen kilsan päässä Lillonkarista joten siellä on helppo käydä paiskimassa kun inspiraation yllättää.Nyt ei oo vähään aikaan tullut mitään mainittavaa saalista Lillolta :(
Yleensä tulee paiskittua molemmilta laitureilta. Viime aikoina on tullut tutustuttua Rihtniemeen. Siellä on todella mahtavat maisemat ja kahluusaappailla tai vaikka tavallisillakin saappailla pääsee aika hyville heittopaikoille. Kevennetyt lusikat vaan pakkiin ja viikonloppuna jahdille :) - Tomi .R
Samppa kirjoitti:
Nyt ei oo vähään aikaan tullut mitään mainittavaa saalista Lillolta :(
Yleensä tulee paiskittua molemmilta laitureilta. Viime aikoina on tullut tutustuttua Rihtniemeen. Siellä on todella mahtavat maisemat ja kahluusaappailla tai vaikka tavallisillakin saappailla pääsee aika hyville heittopaikoille. Kevennetyt lusikat vaan pakkiin ja viikonloppuna jahdille :)On ittekkin pitänyt kävästä Rihtniemessä kun siellä on kuulemma pari aika kalaisaa paikkaa.
Unajanlahti on niin pirun täynnä verkkoja ettei kalat pääse enää Lillonkariin asti, mut nooh, elämä on laiffii :)
- ...
"Kala ei ui kateellisten rannassa"
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata892648Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f2031678- 1161610
Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois411471Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla
Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v641232Juhannusterveiset kaivatulle
Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻761015- 56979
- 67871
- 45867
- 61835