12v poika menee kylillä mopolla

huolestunut äiti

Olen kahden lapsen äiti ja huolestunut sellainen.Toinen lapsistani on 12vuotta vanha ja hän menee kylällä skootterilla ja ilman kypärää.Ties milloin hän kaahaa viritetyllä skootterillaan 85km/h 60rajoituksilla ja väärällä puolen kaistaa,ojassa,ilman käsiä,keulien,kumia polttaen ja vaikka mitä muuta hän keksii skootteri ei ole lähellekkään laillista mitään valoja,vilkkuja eikä peilejä ole kumit lähes puhki kuluneet ja joskus hän menee jopa skootterillansa kouluun jos on oikein kylmä aamu tai kiire.APUA AUTTAKAA MITÄ TEHDÄ OLEN HUOLESTUNUT!!!

17

1778

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 80+3

      Nauroin varmaan kokoajan kun luin tämän :D Joko tämä on provo tai sitten olet itse se 12vuotias joka ajelee pellolla sillä romulla ja päätti kirjoittaa tänne tämän koska on niin hurja poika.

      • friendly

        Ei mitään hätää. Juttele poikasi kanssa yritä saada hänet käyttämään edes sitä kypärää ja jos tämä ei auta voisitte mennä hakemaan ulkopuolista apua


    • tosi ei ole tämä vai onk

      Osta sille dildo ni skopa unohtuu

    • aloittajaäiti

      tämä on tosi juttu ja en tarkoittanut että poika ajelisi keulien ojassa ilman käsiä kumia polttaen samaa aikaa vaan just liikkuu tolla tyylillä
      ja nyt parin viikon aikana kun olen katsellut 11v vuotiaan poikani sivuhistoriaa niin siellä on lähes pelkkiä mopoaiheisia juttuja ja varmaan rupeaa kinuamaan nyt itsekkin omaa mopoa kun isoveljelläkin sellainen tai sitten hän pyytää isoveljeltä hänen vanhan viri aeroxin
      ja sori ei jaksanut lisätä pisteitä isoja alkukirjaimia yms koska puhelin

    • aloittajaäiti

      ja voisin kyllä ostaa nuoremmalle pojalleni mopon mutta en mitään jäätävää viri viri 120km/h kulkevaa kyykkäriä vaan just joku 70cc BSE mutta en ole varma suostuisiko poika siihen koska on jo nähnyt kuinka isot vempeleet isoveljellänsä on käytössä ja tahtoisi samanlaisen
      ei kaksimielistä ajattelua onneksi
      ja taas ei jaksanut lisätä pisteitä isoja alkukirjaimia yms koska puhelin

    • rantsu6

      Parempi katsoa kuin katua

    • rantsu6

      Haista

    • rantsu6

      Servaus

    • jarno776l

      Ei tuollaiset moottoriajoneuvot eivät todellakaan ole 12-vuotiaille.

    • huolestnutäiti

      Sitä samaa minäkin olen heille yrittänyt heille sanoa että unohtakaa nuo mopot vielä pariksi vuodeksi ja kulkekaa kävellen tai polkupyörällä.Mutta he inttävät jatkuvasti vastaan muutaman kerran olen lukinnut mopot lukkojen taakse mutta kun seuraavana aamuna menen katsomaan niin oho lukko murrettu ja muutaman tunnin päästä poika tulee skootterillansa kotiin ja sanoo "et mun skodee vie"

    • faq

      Poikas on kyl kunnon pikku-gangsta

    • "kiltti lapsi" vm 96

      Opetelkaa kasvattamaan lapsenne arvoisat vanhemmat, niin säästytte te ja lapsenne tuommosilta ongelmilta. Mistä se pärrä sille kersalle tuli? Ostiko vanhemmat..? There you have the cause. Vai ostiko ite..? Millä rahoilla? tuliko ne vanhemmilta? 12 vuotiaan toimista on vanhemmilla täysi oikeus päättää. sanot että ei aja sillä. Se on laitonta. Mamma itse on vastuussa lapsestaan sitten kun kersa ajaa kolarin ja tappaa jonkun vaarin koirineen kävelyllä.
      Suututtaa vanhemmat jotka tulevat tänne kyselemään apua. Oikeaa terapiaa ja kasvatus valistusta tarvitsisivat. Ja lapsille rajat. Lailliset sellaiset.

    • on se kumma perkele

      Vähän nyt tiukempaa kasvatusta jumalauta... Kiellät vaan siltä sen mopolla ajon kylillä ankarasti ja annat kunnon rangaistuksen jos hän sitä tekee. Jos muu ei auta niin myyt pojan mopon. Asiat ei parane täällä valittamalla. Tee jmalauta asialle jotain jos kerran olet niin huolestunut... Ei jumalauta millaseks tää on nykyään menny...

    • SöörMulukku

      Voi voi mikä trolli. Ota avaimet pois kunnes saa kortin

      • 13v hebbu

        Oon 13v en oo koskaa ees saanu ajaa mopolla ja eikö muka sun poika oo koskaa ollu poliisin kanssa tekemisissä täs neuvo: ota avaimet pois ja pidä ne nii kauan et se on 15v ja pidä ne vaikka se kuinka itkis sit ainaki oppii ja sori mäki kirjotan kännykällä:)


    • commonsense90

      Ette kai te tosissanne vastaa tälle trollille. Luulin että se olisi aika ilmiselvää.

    • Anonyymi

      En tideä mut menkää pjat kattoos https://vm.tiktok.com/ZML6GWWSv/

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9209
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      386
      3839
    3. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2795
    4. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      87
      2690
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      175
      2505
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2504
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1783
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      68
      1612
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1560
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1393
    Aihe