Iltatähti 45-vuotiaana

Sunneva15

Olen raskaana nyt 45-vuotiaana noin 7 vuoden tauon jälkeen raskaus on sujunut yllättävän hyvin.Kyselen nyt onko tällä palstalla muitakin yli nelikymppisiä odottajia?

3

625

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lapsenimun

Kuinka pitkällä raskautesi on? Onnea!

En ole raskaana,mutta olen saanut ltatähden. Hän on vaativa kasvatettava.

Synnytin 45 vuotiaana. Raskaus sujui hyvin. Synnytys sujui hyvin. Vauva-aika oli raskas. Leikki-ikäisen kanssa oli raskasta. Koululaisen kanssakaan ei ole helpottanut. Ikäni alkaa painamaan päälle. Kaipaan omaa rauhaa, mutta näillä mennään.Tavallisen lapsen kanssa jaksaisin ehkä paremmin.

Vertailukohtana äidiksi nuorempana tulo. Jaksoin yövalvomiset paremmin. Jaksoin muutenkin enemmän.Lapsikin oli helpompi ja isovanhemmat olivat tukenani.

Lapsillani on ikäeroa 20 vuotta, joten vanhempi lapseni on jo itsenäistynyt, omat menot, eikä juurikaan auta nuoremman hoidossa. Toivon jaksavani myös töissä eläkeikään asti. Lapsen murrosikä tuloillaan.

• äiti x 9

Minä sain edellisen lapseni kun olin 45 (esikoisen melkein 30 vuotta sitten ja kuluneina vuosina muutaman muunkin) ja olen kokenut asiat aivan toisin kuin edellinen kirjoittaja. Nyt 48-vuotiaana odotan sitä iltatähteämme enkä vieläkään usko päätyväni ajattelemaan kuten edellinen.
      Erilaisia siis ihmiset olemme.

• Juanitahh

Minun sihteerin äiti oli ollut 52 v kun tyttö syntyi ja on kuulkaa fiksu nainen.Se tyttökin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka jytkytti naftan hinnan jo yli 2,3 euroon

Sannan aikaan esimerkiksi dieseliä selvästi kalliimpaa bensaakin sai 1,3 eurolla. https://www.is.fi/autot/art-200001188
      Maailman menoa
      169
      4101
    2. Päivän Sanna: Suomi maailman onnellisin maa

Sanna muutti Suomen maailman onnellisimmaksi maaksi. Hänen pyyteetön työnsä maailmalla tuottaa edelleen tulosta.
      Maailman menoa
      113
      3561
    3. Vasemmiston feministinaiset puolustavat islamia

mikä on täysin järjenvastaista, mutta eihän femakoilla paljon järkeä olekkaan, leijuvat siellä omassa kuplassaan. Myös
      Maailman menoa
      248
      2997
    4. Taisi kolahtaa....

Joku kysyi, että miksi S24 sallii kirjoittelun tänne venäläisiltä alustoilta, juttu poistui. Täällähän tosiaan välillä
      Maailman menoa
      7
      1729
    5. Suomi edelleen maailman onnellisin maa

Olemme hyvällä tiellä. Laitetaan nyt talous kuntoon.
      Maailman menoa
      164
      1365
    6. Kuvaa kaivattuasi

Yhdellä kivalla yhdyssanalla. 🥹
      Ikävä
      76
      1265
    7. Huomasitko? Tämä "viinin läträys" hämmästytti Yökylässä

Yökylässä-sarjassa Maria Veitola vieraili Christel ja Jori Roosbergin kotona. Tunnelma oli mukava ja puitteet hulppeat.
      Suomalaiset julkkikset
      31
      1151
    8. Lopetan Keskipohjanmaan tilaamisen

Vasemmistolaisen ja kristinuskovastaisen pääkirjoituksen vuoksi. Suomen kouluissa on nykyisellään hyvä uskonnonopetus.
      Kokkola
      63
      951
    9. Jos saisit yhden

Asian muuttaa kaivatussasi
      Ikävä
      88
      830
    10. Mitä vielä

Toivot välillemme ?
      Ikävä
      64