Taas joku palstan kaunosielu moittii minua ruman sanan käytöstä. Tuo sana on vaan niin paljossa käytössä, että.
Suomen talouskin on ihan perseestä, eikä juuri parempaa ilmaisua löydy.Jos joku tietää jotain arvokasta ja hyvää "sieltä" tullutta, niin kertokaa minullekin.
Ennen vanhaa oli tietääkseni tapana kehoittaa vierasta, "istu perseellesi"! Kyse ei ollut siitä, etteikö asianomainen olisi tiennyt mitä ruumiinosaa istumiseen käytetään vaan kansanomaisesta kielenkäytöstä.
Jatkakaa perinteitä!
Perse
64
700
Vastaukset
- jjoutava
Ehdin sensunperseen just näkemään ennen senperseen siivoamista.
- Ramoona*
Sana onkin nimenomaan perinteinen, kansanomainen. Housun persaukset ja perspaikat, persmäki, persvillat , perseily kai uudempaa satoa kuten tuo syvältä sieltä. Muistanpa sellaisen kampaustyylinkin kuin kananpersekampaus, hyvin kuvaava. Puuhun meno takalisto edellä ei kuulosta miltään. Lapsille puhutaan söpösti pepasta ja pepusta, samaa sananjuurta kaikki.
Ehkä palstalaiset kestävät tämän karskin r.n ja s:n sisältävän sanan kuulla, kunhan se kohdistuu johonkin tarpeeksi neutraaliin asiaan, ei esimerkiksi omaan persoonaan.Kyllähän tuollaisen sanan käyttö aiheuttaa varmaan närkästystä. Niin kuin sanoit, ovat pylly ja peppu samaa tarkoittavia mutta hyväksyttyjä.
Ilmeisesti tuo kansanomainen sana on käytössä ihan itsestään selvyytenä julkista mediaa myöten. Onhan se kuvaava kun jotakin menee pieleen. Muistuu mieleeni tyttärentytär ollessamme farkkuostosmatkalla.
Kysyin löytyykö tuolle sinun pyllymallillesi sopivia kokoja?, (melko rehevä kun on), johon likka vastasi ihan pokkana, löytyy niitä joka perseelle sopivia.
Mitäpä siinä mitään sanomista sitten:D Hieman huvitti kyllä.
Samoin työskennellessäni vanhustyössä Sipoon aikoina, totuin ihan rehtien maalaisihmisten käyttämiin kansanomaisiin ilmaisuihin, ilman mitään sievistelyä.Kyllä on pahempiakin sanontoja kuin perse.
En ole heittänyt perseitä olalle, saati mitään muutakaan.
Katsoin Wikistä, että perse sana tulis latinan kielisestä muunnoksesta.
Nyt istun perseelläni...- Ei sitä kyllä
minun kotonani käytetty, pahastuneet olisivat vanhemmat,
ilme olisi muuttunut ja sen näyttänyt.
Joten vaistomaisesti olen jättänyt vähemmälle. :)- ai.kuinen
Hyvä kun joku vielä muistaa noudattaa äitinsä ohjeita tälläkin iällä. Eiköhän se oma tyylitaju jo sano, miten ja missä puhuu.
- Kyllä.
ai.kuinen kirjoitti:
Hyvä kun joku vielä muistaa noudattaa äitinsä ohjeita tälläkin iällä. Eiköhän se oma tyylitaju jo sano, miten ja missä puhuu.
Siltä pohjalta se on sitten varmaankin kehittynyt, kenellä paremmaksi, kenellä huonommaksi. ''Leikkikin sijansa saakoon", sanoi eukko kun sika nenän vei.
- en ole nähnyt
kenenkään moittivan tuon sanan käytöstä, sitäpaitsi kaunosielut on yleensä suurisieluisia.
- Rumia sanoja
käyttelevät ihmiset, joille äiti ja isä olivat v i h a i s i a slloin, kun lapsi uhmaikäisenä käytti kuulemaansa rumaa sanaa.
Siitä traumasta on poikinut sitten aikuiseksi asti uhmaa, räiskyviä rumia sanoja ja kiroilua. Sielu arpia täynnä. - Anonyymi
Rumia sanoja kirjoitti:
käyttelevät ihmiset, joille äiti ja isä olivat v i h a i s i a slloin, kun lapsi uhmaikäisenä käytti kuulemaansa rumaa sanaa.
Siitä traumasta on poikinut sitten aikuiseksi asti uhmaa, räiskyviä rumia sanoja ja kiroilua. Sielu arpia täynnä.Kieli on elävää sanoi kieliopin opettaja meille, ja uusia ilmaisuja tulee koko ajan asioist! Ne vanhat jotenkin moukkamaisia . Maailma on sivistynyt hieman vuosien varrella.
En oikein tarkkaan muista onko tässä ketjussa käytetty sanaa persaukinen. Se tarkoittaa rahapulassa, tilapäisessä tai jatkuvassa olevaa.
- kaisu-liisa
En ole kaunosielu, mutta silti välttelen sanan käyttöä, kaikkien kuullen.
Se on alatyyliä, mutta kai meitä on monta Lyylia, jotka sen sanan voimme suuhumme sovittaa?
Muualla, kuin täällä.
Turha kursailla, teeskennellä.- Sehän osoittaa epä-
kohteliaisuutta, jos sanoo istuutuessaan vaikka Lykkäänpä perseeni tähän. Ihan kuin haluaisi pahoittaa muiden mielet.
- kaisu-liisa
Sehän osoittaa epä- kirjoitti:
kohteliaisuutta, jos sanoo istuutuessaan vaikka Lykkäänpä perseeni tähän. Ihan kuin haluaisi pahoittaa muiden mielet.
"Sanasta miestä, sarvesta härkää"
Kai naista saa myös kovistaa samasta paikasta. Taitaa meille kaikille olla sanat tuttuja. Eron tekee vain paikka, missä niitä käytämme.
- Atolfia
En muista ikinä käyttäneeni tuota sanaa. Se on minulle tosi vieras.
Kyllä kirota osaan, mutta sitäkin koetan välttää. En myöskään voisi kuvitella sanovani missään tilanteessa V-alkuista rumaa sanaa, joka tuntuu meidän nuorisolla olevan hallussaan jo melko nuorena.
Öitä! Enpä juuri käytä tätä yleistäkin persettä, sanaa. Kaunosielu en ole, enkä paljon paheksukaan, jos joku näin haluaa sanailla. Varmasti olen kuullut käytettävän, mutta se vain ei oikein istu sanavarastooni.
Jotenkin tuntuu siltä, kun joku tällä sanalla kehottaa istumaan räväkällä äänenpainolla, että siinä on teennäinen korostus. Varsinkin henkilöltä, jollaista ei häneltä voisi olettaa. Kaipa se on yritys "pikakansanomaistaa" esitystään.
Kirota päskäyttelen, mutta en yhtenään. Sekin sana kuluu käyttäjän suussa, ja muuttaa tavanomaiseksi. V- alkuista en käytä Muunoshan on, että menee "vituralleen." Muistan muutaman kaverin, jotka eivät koskaan kiroilleet. He käyttivät, kumma kyllä, samaa sanaa korvaavana. Voihan "pahkura" tai "pahkeinen."
Tämä tästä, eipä hetkauta, vaikka käyttelekin sanoja niinkuin hyväksi
näette.Ihmisillä ja ja eläimillä on monta ruumiinosaa, joilla kullakin on oma nimensä. Pää, silmä- korva jne. sopivat nyvin käyttöön, eikö niin.
Niin, niin , mutta mikä on sitten se keskikohdan tausosa. Pitääkö sen kohdalla olla pitkä selitys tai pelkkä häveliäs maininta. ,kyllähän sinä "sen"nyt tiedät.
Minut saatiin taas ihan ihan sisäisesti saastaiseksi kun toin tuon sanan ihan pyyhkimättömänä palstalle. Toimivahan tuo sentään on meidän jokaisen kohdalla.- Snaijjaatkos?
Ruuneperi kirjoitti:
Ihmisillä ja ja eläimillä on monta ruumiinosaa, joilla kullakin on oma nimensä. Pää, silmä- korva jne. sopivat nyvin käyttöön, eikö niin.
Niin, niin , mutta mikä on sitten se keskikohdan tausosa. Pitääkö sen kohdalla olla pitkä selitys tai pelkkä häveliäs maininta. ,kyllähän sinä "sen"nyt tiedät.
Minut saatiin taas ihan ihan sisäisesti saastaiseksi kun toin tuon sanan ihan pyyhkimättömänä palstalle. Toimivahan tuo sentään on meidän jokaisen kohdalla.Istumalihakset, takalisto, ehtoopuoli (ainakin massiivisesta),
istumaluut-sanaa käyttävät nuoret nätit voimisteluohjaajat,
peffa, peppu, ....löytyyhän näitä! :) - taisit nyt
Snaijjaatkos? kirjoitti:
Istumalihakset, takalisto, ehtoopuoli (ainakin massiivisesta),
istumaluut-sanaa käyttävät nuoret nätit voimisteluohjaajat,
peffa, peppu, ....löytyyhän näitä! :)keksiä itse tuon istumaluut, kyllä ne on istumalihakset eli pakarat. Tuo p....e on laajempi käsite, sisältää p.suolenkin. Jotkut puhuu kevutkenkäisistä naisista että jakavat pe...ä.
Milta se nyt kuulostaisi että joku asia on ihan istumaluista.
"Rumia sanoja käyttelevät ihmiset, joille äiti ja isä
olivat v i h a i s i a slloin, kun lapsi uhmaikäisenä käytti kuulemaansa rumaa sanaa.
Siitä traumasta on poikinut sitten aikuiseksi asti uhmaa, räiskyviä rumia sanoja ja kiroilua. Sielu arpia täynnä."
Meillä äiti ja isä eivät olleet uhmaikäisen kirosanasta vihaisia,
mutta hymy katosi ja puheenaihe vaihtui toiseksi.
.............................- joutavoinen
Naama on kuin petolinnun perse. Toki arkikielessä tutussa seurassa joku sana vilahtaa ja on hyvä olla joku joka uskaltaa huomauttaa jos jokatoinen sana on ruma. Maalla olivat entisinä aikoina ihmiset hienotunteisia eikä käyttäneet rumia sanoja, tai jos joku pärisyttää koko ajan niin sellainen katsotaan alalleen eikä siihen kiinnitetä huomiota.
Tavaksihan se jää yllättävän nopeasti. Pikkupojalle pantiin suoloja suuhun jos löi vasaralla sormeensa ja kirosi. Poika piti epäoikeudenmukaisena sitä ja huomautti isän kiroilevan sellaisessa tilanteessa enemmän. - Anonyymi
Itse en edes muista olisinko lapsena käyttänyt tuota sanaa, voi olla että olen, koska sen tyylin poikia oli meidän kylässä joiden; suussasi sanaili jokapäiväistä .
- Ramoona*
En minäkään muista edes perstaskusta puhuneeni vaan takataskusta, ei tuo sana luonnu suuhuni enkä lähiympäristössänikään sitä mielelläni kuuntelisi. Ihmisillä pitäisi olla tilannetajua voimasanojenkin suhteen. En mene nipottamaan kielenkäytöstä vaikkapa rakennustyömaalle tai koululaisporukkaan, monilla ryhmillä on oma keskinäinen "sosiaalinen slanginsa". Mutta en tätä aloituksessa mainittua ahteria merkitsevää sanaa rinnasta kiroiluun eikä se ole sellaisenaan halventavakaan, ellei sitä kohdisteta toiseen Nykysuomen sanakirjassakin sitä luonnohditaan kansanomaiseksi ja toisaalta alatyyliseksi. P:n nuolenta on ainakin hyvin karkea ilmaus.
V... on mielestäni naista halventava, esimerkki siitä miten tabuina pidettyjä asioita ja sanoja käytetään hätkäyttämään. Tuskin nuoriso sitä hokiessaan ajattelee kiellettyjä asioita, sen viljely on mielestäni lähinnä käytöstapojen puutetta.
Ei meilläkään lapsuuskodissa saanut kiroilla, ja koulussa oli todella pulloharja ja mäntysupaa kiroilijoitten varalle...hyvin tepsi pelote. Mies joskus päästää ärräpään, kun vaikka lyö vasaralla peukaloon, tosin ruuvarin käyttö vähentää tarvetta. Minulla vahvin sana taitaa olla "voi hitsi" , joskus kolmella teellä hitttsi, joskus Aku Ankan tapaan pääsee suusta "Kääääkkkk", ja sillä saan lähinnä naurua aikaan. Kaipa osaan muilla keinoilla ilmaista jos oikein harmittaa. - hevat75
Vanhuuttaan kapenee tie -se joka muuten vie, ystävän luo.
Joten moni sylkee saastansa tänne,vaikka kuin leikkiikin eloisaa. Enhän minäkään kirosanoja juuri käytä. Teenkin niin vähän, ettei tarvitse.
Perstasku on kyllä tarkempi ilmaisu kuin takatasku.- liikaa kirosanoja
Ruune
Ethän sinä kirosanoja käytä, ainakaan kotona, koska olen käsittänyt, että asut yksin?
Olen saanut myös sellaisen "kuvan", että sinulla ei ole lapsia, eikä lapsenlapsia, puhumattakaan niistä seuraavista, joita ei voi tullakkaan!
Oletko koskaan tutustunut siihen materiaaliin, mitä nuoriso katsoo/kuuntelee??? Minä "törmäsin" tuohon ilmiöön, kun 7-v poika (lapsen lapseni)sai puhuttelun kiroilemisesta ja hallitsemattomasta vihasta, käyden kavereiden "kimppuun"? Hänellä on joku???netissä lemppari ohjelma, jossa kiroillaan ja nyt se on tuomittu vanhempien taholta ehdottomaan katselukieltoon.
Oletko katsonut telkusta tätä "Sata lasissa"? On näitä muitakin, jossa v...tu ja kirosanat ovat minunkin korville liikaa.
Sitäpaitsi ohjelmissa esiintyy liianpaljon;"otanpa drinkin ja poltan savukkeen"??
Tälläkö Suomen kansa saadaan raittiiksi ja tupakoimattomaksi?? liikaa kirosanoja kirjoitti:
Ruune
Ethän sinä kirosanoja käytä, ainakaan kotona, koska olen käsittänyt, että asut yksin?
Olen saanut myös sellaisen "kuvan", että sinulla ei ole lapsia, eikä lapsenlapsia, puhumattakaan niistä seuraavista, joita ei voi tullakkaan!
Oletko koskaan tutustunut siihen materiaaliin, mitä nuoriso katsoo/kuuntelee??? Minä "törmäsin" tuohon ilmiöön, kun 7-v poika (lapsen lapseni)sai puhuttelun kiroilemisesta ja hallitsemattomasta vihasta, käyden kavereiden "kimppuun"? Hänellä on joku???netissä lemppari ohjelma, jossa kiroillaan ja nyt se on tuomittu vanhempien taholta ehdottomaan katselukieltoon.
Oletko katsonut telkusta tätä "Sata lasissa"? On näitä muitakin, jossa v...tu ja kirosanat ovat minunkin korville liikaa.
Sitäpaitsi ohjelmissa esiintyy liianpaljon;"otanpa drinkin ja poltan savukkeen"??
Tälläkö Suomen kansa saadaan raittiiksi ja tupakoimattomaksi??Olen minäkin lapsia hoivaillut ihan sukupolvia. Satujakin olen lukenut uskomattoman määrän. Jos lastenrakkaudesssa voitaisiin kilpailla niin kampoihin vahvasti panisin.
- joutavoinen
Huvittavaa oli seurata erästä pariskuntaa jossa rouva selosti jotakin suuttuneena ja kiihtyneenä. Mutta hienosti rouva hallitsi itsensä kun ei yhtäkään voimasanaa käyttänyt. Kun pahin rouvan papatus oli ohi. Herra lausui hyväntuulisesti Per****! Mielestäni rouva oli estoinen. Ja herra huumorintajuinen.
- ‰ Joo kyllä pari
pulloa viinaa ja rumat sanat framille perkele ja perse ¥¢¶ ‰
nii se onki sitä iha on oikeata elämää ja kaikki muu on väärin !
Ruma rilluma rilluma rei kellä viinaa on kellä ei‰ - Makriina ek
Meidän ikäluokkalaisemme eivät niin herkästi kiroile ja käytä voimasanoja edes suuttuessaan.
Kun on poistanut ne sanavarastostaan, voi suuttuessaanikin ilmaista itsensä ihan kiitettävästi ilmankin.
Kokemusta on.
- joutavoinen
'Kimi puheliaana'. oli sellainen video nähtävissä ja kuultavissa kun Kimi puhui tiimiradioon, katselin ja ihmettelin sitä kiroilua ja mekastusta, Suomeksi ne sanat tuli mutta silti. Jos se nyt edes oli aito video?
En voi Kimiäkään moittia jos se motivoi sellainen itsensä kiihdyttäminen ja ilmeisesti adrenaliineja pitää koko ajan pitää yllä ettei nukahda rattiin. - anteeksjos
4 vuoden takaista . Kyllä ennen osattiin keskustella vaikka perseestä eikä yhtään matua koko ketjussa.
- sieltä.ei.tullut.kukaan
Kai se on aiheiden puute kun vanhoja nostetaan.
Perseestä aihe, kokoeroin ja sanontatavoin, samasta lihasparista puhutaan, läpi siinä välissä on peräreikä, ei perse. Perseestä ei synnytä kukaan, ei siitä lävestäkään. - ketjunluin
sieltä.ei.tullut.kukaan kirjoitti:
Kai se on aiheiden puute kun vanhoja nostetaan.
Perseestä aihe, kokoeroin ja sanontatavoin, samasta lihasparista puhutaan, läpi siinä välissä on peräreikä, ei perse. Perseestä ei synnytä kukaan, ei siitä lävestäkään.Aina on nämä alapääketjut parhaiten vetäneet. Milloin pettämiset milloin seksi . Tämä on kuitenkin suureksi osaksi huumorilla otettu ja ihan hyviäkin puheenvuoroja. Näitä vanhoja ketjuja jotkut nostelee kun omaa aloitusta ei viitsi tai uskalla tehdä ainakaan nikillään. .
- minäkinluin
ketjunluin kirjoitti:
Aina on nämä alapääketjut parhaiten vetäneet. Milloin pettämiset milloin seksi . Tämä on kuitenkin suureksi osaksi huumorilla otettu ja ihan hyviäkin puheenvuoroja. Näitä vanhoja ketjuja jotkut nostelee kun omaa aloitusta ei viitsi tai uskalla tehdä ainakaan nikillään. .
Kerrot aivan kuin kukaan ei tietäisi mikä täällä vetää!
- keksiuutta
minäkinluin kirjoitti:
Kerrot aivan kuin kukaan ei tietäisi mikä täällä vetää!
Aina joku tietää mitä täällä kerrotaan mistä tahansa asiasta. Harva keksii jotain ihan uutta ja ennenkuulumatonta, siitähän saisi jo nobelin palkinnon. Tuo minäkinluin nikin huomautus on pelkkää vittuilua.
- huihaihuiskids
keksiuutta kirjoitti:
Aina joku tietää mitä täällä kerrotaan mistä tahansa asiasta. Harva keksii jotain ihan uutta ja ennenkuulumatonta, siitähän saisi jo nobelin palkinnon. Tuo minäkinluin nikin huomautus on pelkkää vittuilua.
Vittuilua tai, tiedän mikä täällä vetää!
Noelin viestittelyäkin seurannut jo monen monituisen nikin ajan, vaihtaa kuin mustalainen hevosta ja tietää mikä vetää. Niin minäkin!
Jos ei sinulla ollut muuta sanottavaa, tee aloitus muusta kuin perseestä tai seksistä, koska ne nyt vetävät, kokeilisi uutta! - ulkopuolelta
huihaihuiskids kirjoitti:
Vittuilua tai, tiedän mikä täällä vetää!
Noelin viestittelyäkin seurannut jo monen monituisen nikin ajan, vaihtaa kuin mustalainen hevosta ja tietää mikä vetää. Niin minäkin!
Jos ei sinulla ollut muuta sanottavaa, tee aloitus muusta kuin perseestä tai seksistä, koska ne nyt vetävät, kokeilisi uutta!Ulkopuolelta tässä jos saan sanoa jotain. Noela sentään ilmoittaa nikkinsä ja on reilu ja monipuolinen kirjoittaja, lahjakas nainen joka seuraa aikaansa, tiedettä ja taidetta . Miksi aloituksia pitäisi arvostaa sen perusteella, montako vastausta tulee ? Monasti on joutavia huomautuksia ja piruiluja välissä, ei mitenkään edes aiheeseen liittyviä. Eniten kai vaikuttaa KUKA aloittaa, suosikit vetää aina.
- lahjaton-turhis
ulkopuolelta kirjoitti:
Ulkopuolelta tässä jos saan sanoa jotain. Noela sentään ilmoittaa nikkinsä ja on reilu ja monipuolinen kirjoittaja, lahjakas nainen joka seuraa aikaansa, tiedettä ja taidetta . Miksi aloituksia pitäisi arvostaa sen perusteella, montako vastausta tulee ? Monasti on joutavia huomautuksia ja piruiluja välissä, ei mitenkään edes aiheeseen liittyviä. Eniten kai vaikuttaa KUKA aloittaa, suosikit vetää aina.
Jep. just noin.
Olen rekattu, joidenkin mielestä jopa sisäpiiriä, mutta just. siksi en tee rekattuna aloituksia ettei aloittajan tuttuus vaikuta vastauksiin.
Nimmaria ei trvii vaihtaa joka vuosi, tai useimminkin, kuten eräät, mutta rekattunakaan en halua mitään sädekehää, en rekkaamattomanakaan.
Olen kuka olen, en kaipaa peukutuksia, enkä pitkiä ketjuja.
Kuinka monta lahjakasta täällä palstoilla on? - samaseminulle
lahjaton-turhis kirjoitti:
Jep. just noin.
Olen rekattu, joidenkin mielestä jopa sisäpiiriä, mutta just. siksi en tee rekattuna aloituksia ettei aloittajan tuttuus vaikuta vastauksiin.
Nimmaria ei trvii vaihtaa joka vuosi, tai useimminkin, kuten eräät, mutta rekattunakaan en halua mitään sädekehää, en rekkaamattomanakaan.
Kuinka monta lahjakasta täällä palstoilla on?Äläpäs nyt yritä siinä taas riitaa haastaa ja saada jotain luetteloita aikaan. niitä luettelossa olevia voi sitten boikotoida ja syynätä suurennuslasilla . Itselläkään ei ole rekattua, mutta antaa rauhassa olla niillä joiden kantti kestää sen. Ihmiset haluaa täällä KESKUSTELLA, sama se onko ketju lyhyt vai pitkä, rekatun tai rekkaamattoman aloittama. Laitan itse joskus aloituksen, jos ei ole mielssäni olevasta asiasta silloin jotain ketjua.
- Kadehtija
lahjaton-turhis kirjoitti:
Jep. just noin.
Kuinka monta lahjakasta täällä palstoilla on?.... sinun lisäksesikö?
Sisäpiiriin kuuluu muutama viksu. - toinen.lahjaton
samaseminulle kirjoitti:
Äläpäs nyt yritä siinä taas riitaa haastaa ja saada jotain luetteloita aikaan. niitä luettelossa olevia voi sitten boikotoida ja syynätä suurennuslasilla . Itselläkään ei ole rekattua, mutta antaa rauhassa olla niillä joiden kantti kestää sen. Ihmiset haluaa täällä KESKUSTELLA, sama se onko ketju lyhyt vai pitkä, rekatun tai rekkaamattoman aloittama. Laitan itse joskus aloituksen, jos ei ole mielssäni olevasta asiasta silloin jotain ketjua.
ulkopuolelta
10.10.2017 10:57
Noela sentään ilmoittaa nikkinsä ja on reilu ja monipuolinen kirjoittaja, lahjakas nainen joka seuraa aikaansa,
että tuohonhan tuo vastaus jonka kirjoitti:
lahjaton-turhis
11.10.2017 8:51
ja kysyi kuinka monta lahjakasta täällä on.
Vastatkaapa siihen!
ei siinä luetteloa pyydetty.
Kadehtija
11.10.2017 13:01
myös sinä, vihjeinesi!
- huikeat.edut
___
C - ruune_
Kun kaikki on useinkin ihan sieltä, niin olen päätynyt ihmettelemään "sen"kokoa. Mistä voikaan löytyä tuollainen isohoro, oikea hevon sellainen, joka paikkaan
Lienen hivenen kaunosielu, mutta reheviä, kansanomaisia ilmaisuja suorastaan rakastan. Liika on kuitenkin likaa tässäkin.
Sieltä on paljon lähtöisin. alatyylillä ilmaistuna on ihan perseestä.
Hevon perseellä ei ole mitään tekemistä hevosen kanssa, onpahan vai kuivaus suuresta mahtumistilasta, johon paha työnnetään. Jos joku sanoo, että "sinne meni sekin" niin arvaako kukaan mihin. Tuo sana on kuin aina mielessä, tahtomattamme, olematta kuitenkasn "Se" - tupsluikku
Olen joskus käynyt Kuusamossa koskella Hevonperse, koski siinä missä muutkin kosket ja virtaus.
Liekö siitä mainintaa googlella, olemassa se kuitenkin on. Voivoi, paljon hyvää tullut perseestä, mekin kaikki tultu sieltä.
Väittää Markus Kuotesaho 😊🍁🍁🍁- prutsu6
Ka. Olenkohan minä sitten jokin poikkeus,,,,kun kuulemani mukaan minä olen tullut sen kannaksen toiselta puolelelta????????
Älä yritä sortteerata itseäs hienommaksi kun muut, perseestä ja juur sieltä on kaikki muutkin tulleet, kannaksen poikia..😊😏
- perseestökölapset
Himmelsauge1 kirjoitti:
Älä yritä sortteerata itseäs hienommaksi kun muut, perseestä ja juur sieltä on kaikki muutkin tulleet, kannaksen poikia..😊😏
perseestä tulee paska, ellet ole tiennyt, kokeile!
- uskonsinua
Himmelsauge1 kirjoitti:
Sen oot näkönenkin !
- perermieus
Suomi on perse maalilmassa ja tulee olemaan.
- muukin
Häpeä!
- ruuneton
Onhan Suomen talous / yhteiskunta mahdollistanut aloittajankin elämän ! Kehtaatko vielä jotain enempää hyvää ?
- vanha.akka
Joku se vaan väittää että myö kaikk olla tultu perseestä; mie ne ainakaa ka ku mie oon tullunna siint nuapurist.
- Puhekieltä
Kaunosieluilla on oikeus pahastua. Jos ei moneen vuoteen muuta sanottava ole, niin miksi tämä piti vetäistä framille?
Rumaa puhetta inhaa kuunnella. - uudet-tuulet
Pitihän näitten uusien saada sanoa sanansa , mistä ovat peräisin.
Hyvä että joskus joku kokeilee onko huumorintajua vielä jäljellä vai onko kaikki käytetty jo loppuun. Oli sitä vielä...mutta enemmänkin saisi olla.. ☺️ 🍁
- Anonyymi
Himmelsauge1 kirjoitti:
Hyvä että joskus joku kokeilee onko huumorintajua vielä jäljellä vai onko kaikki käytetty jo loppuun. Oli sitä vielä...mutta enemmänkin saisi olla.. ☺️ 🍁
Tässä nimimerkki preseensilmä on aivan oikeassa
marin aiheutti nykyisen kiinteistölaman passiivisella biletyksellään
kun ei tehnyt mitään vaikka saunapalo poroksmutta maattiinvaan ja kännättiin
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18775438/satonen-lahti-etsimaan-halpatyovoimaa-aasiasta-hallitus-on-pakottanut-irtisaomaan-suomalaisia#comment-133273040 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä nimimerkki preseensilmä on aivan oikeassa
marin aiheutti nykyisen kiinteistölaman passiivisella biletyksellään
kun ei tehnyt mitään vaikka saunapalo poroksmutta maattiinvaan ja kännättiin
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18775438/satonen-lahti-etsimaan-halpatyovoimaa-aasiasta-hallitus-on-pakottanut-irtisaomaan-suomalaisia#comment-133273040Kaivoitko tämän ketjun arkistostasi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaivoitko tämän ketjun arkistostasi?
Joku kai voi ja senjon kun komentti poistettiin heti mutta kaivettu prese nousi iloisesti pintaan, nyt jatketaan kesken jäänyttä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joku kai voi ja senjon kun komentti poistettiin heti mutta kaivettu prese nousi iloisesti pintaan, nyt jatketaan kesken jäänyttä
Hyvää työtä.
- Anonyymi
Vessan seinällä kommentti 'istun tai kävelen, nii perse soittaa sävelen'.
- Anonyymi
Prese ja Natsi, kauhea melu ja mitä tapahtuu. Kun N tulee Halosta vastaan Brezhnev Putin Assad ... H nuoleesen preseen ja vielä prese soittaa kävellen sävellen
Mitä järkeä on pelo tella Natsella kun H kaltaiset ei ymmärrä vaan kiiruhtavst nolemaan innoissaan hyvät tavat unohtavat
Ei kai N koskaan pysy ihan samanlaisena vaan muuttaa muotoaan kuin Natse Putin jne
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Rasismia kaikkialla näkevät ovat Suomen tyhmimpiä ihmisiä
ja monillahan kuluu myös mielialalääkkeitä, eli päässä on ongelmia. Mutta he eivät tajua kuinka paljon ja ihan todellis4247344Ei kahta sanaa etteikö Petteri Orpo hyväksy rasismia
Koska jatkaa hallituksessa rasistisen perussuomalaisiksi itseään kutsuvan puolueen kanssa. Se on Petteri Orpon arvomaai926126Mitkäs nuorisoporukat ovat toisia nuoria ryöstelleet (selvää rassismia)
No poliisi kertoo, että maahanmuuttajataustaisia ovat, ja isot porukat sillä yhden suomalaisen uhrin kimpussa on ollut j2075602Pitkän linjan yritysjohtaja: Suomen tapahtumat eivät ole Aasian kärkiuutinen
Viimeaikaista kohua on käytetty sisäpoliittisena lyömäaseena, Thomas Zilliacus sanoo. – Koska asiaa kuitenkin kommentoi894339Razmyar on säälittävä - puhemiehellä ei ole mitään syytä ottaa kantaa tähän "silmäkohuun"
jonka toimittajat sai aikaan. Asia ei kuulu puhemiehelle millään lailla. Razmyar haluaa taas vaan huomiota. Mutta jos r224253Nasima löi Jussille luun kurkkuun
Nasima kertoi ettei Jussi sovi puhemieheksi, koska sallii rasismin. Mihin toimiin perussuomalaiset ryhtyvät? Kuka nouse744086Demarit ovat oikeasti törppöjä eli heikkoälyisiä
ja todistavat sitä päivittäin täällä lapsellisilla jutuillaan. Kauheasti on hehkuttaneet kuinka demarien kannatus vaan673568Juuri Suomen valtamedian toimittajat teki "silmävääntelystä" sen kohun
ja ilmeisesti ottivat yhteyttä myös ulkomaisiin medioihin, että katsokaas tätä. Mutta Japanin medioissa on asiaan suhta1073553HS 12/25 kysely: persut romahti, demarit raketoi
Kyyti on kylmää persuleirissä, saattaa vetää siellä silmätkin viirulleen. Sen sijaan SDP:n puoluetoimistolla voidaan pok773493Perussuomalaiset eivät harrasta maalittamista kuten vasemmisto
Huomaa tässä keinotekoisessa "rasismi"-kohussakin kuinka vasemmistolaiset maalittavat Perussuomalaisia. Me emme vastaava213474