Milloin teidän......?

Uusia taitoja :D

Ihanat pienet taaperot ovat lähteneet liikkeelle muulla tavalla kuin ryömien?
Pistetään galluppi pystyyn.

Meillä ryömitään kovaa, siis todella vikkelään ja nyt parina päivänä on tyttö alkanu heijaa itseään konttausasennossa ja nousee koko ajan myös karhunkävelyasentoon, joten nyt haluaisin kokemuksia kuulla että kuinka kauan on vain ihmetelty ja heijattu ennen kuin on uskallettu yrittää ottaa askelluksia kontaten tai karhukävellen?

Noustaan myös polviseisontaan ja kontataan esteiden yli, mutta vain yli sitten mennään masulleen ja lähdetään ryömii vikkelään. Ikää nyt 10 kk. :)

10

188

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jomennään

      Meidän napero on juuri oppinut konttaamaan, ikää 10 kk 2 vko.
      Pari päivää konttasi niin että pidin kättä hänen pyllyllään, sai siitä varmaan henkistä tukea;). Nyt konttaa kuin vanha tekijä kun sen homman oivalsi.

      Meillä ei ennen tätä oltu muuten konttausasennossa kuin meni vain sen asennon kautta istumaan. Istumaankaan ei ole osannut mennä itse kuin pari viikkoa. Ihanaa kun napero heti niin paljon paremmalla tuulella kun istuminen itse ja konttaaminen onnistuu, meillä tuo ryömiminen oli vähän hankalan näköistä!!

      Varmaan teillä kontataan ihan päivien,viikkojen päästä:)

      Itse siirtelin naperon käsiä ja jalkoja ristikkäin kun oli konttausasennossa, en tiedä vaikuttiko mutta oppi kun olin muutaman kerran "näyttänyt" miten käsiä ja jalkoja siirrellään:)

    • Mössykkä,,

      Meidän mössykkä oppi konttaamaan tasan 9 kk ikäisenä.
      Nousi kuitenkin konttausasentoon jo 5 kk ikäisenä, ajattelinkin silloin että hurjaa jos noin aikaisin lähtee konttaamaan!!
      Ehti siis 4 kk keikkumaan siinä asennossa ennen kuin hokasi miten edetä, että voi mennä kauankin tai ei....

      Nousi sitten seisomaan 10 kk ikäisenä ja ajattelin että varmaan kohta jo kävelee, mutta ei vieläkään uskalla ikää 1v 3 kk:)
      Meillä rauhallinen ja harkitsevainen mössykkä

    • Uusia taitoja :D

      Juuri tuota mietinkin että kauankohan menee :D Taidan kokeilla tuota käsien ja jalkojen liikuttamista jos vaikka hokais :D

      Nousee siis ensin konttausasentoon ja siitä suoristaa jalat karhukävelyasentoon ja koittaa siirrellä jaloilla eteenpäin, mutta kädet ei liiku :P Pelkään että kellahtaa naamalleen :/ Tästä sitten myllähtää takas masulleen ja lähtee kuin raketti vetämään itseään ryömien.
      Ryömiminen on todella vikkelää ja oma tyyli meillä tässäkin suorituksessa.

      On luonteeltaan myös harkitsevainen joten luulen meilläkin että saadaan vielä tovi odottaa kävelyä. No eihän meillä edes vielä nousta kuin vasta polvilleen mut sit ku joskus nousee. :D Käsistä talutettaessa jo kävellään.
      istumaan on kerran kierähtänyt vahingossa :D Joten luulen tämänkin tulevan ihan lähiaikoina.

      Ihanaa syksyä teille :D

    • Tällaisia taitoja

      Esikoinen konttasi 6kk ikäisenä (nousi konttausasentoon jo 5 kk ikäisenä, mutta oli varovainen luonteeltaan).

      Kakkonen konttasi 8kk iässä ja käveli 13 kk vanhana.

      Kuopus karhukäveli 7 kk iässä ja jätti konttaamiset ikäänkuin kokonaan väliin ja siirtyi kävelyyn ilman tukea 10 kk iässä.

    • Taaperon äiti

      Meillä lapsi lähti ryömimään 8 kk iässä, nousi seisomaan 9 kk ikäisenä, lähti konttaamaan kymmenkuisena ja kävelemään 11 kuukauden iässä. Suhteellisen rytinällä tuli siis kaikki. Konttausta ei mitenkään harjoitellut, yhtenä päivänä vaan laskeutui seisomasta konttausasentoon ja lähti konttaamaan.

      • villinapero

        Meillä ryömittiin 6kk, kontattiin ja noustiin seisomaan tukea vasten 7kk, kävelty tukea vasten 7,5kk ja nyt 9kk seisoo hetken tuetta, kunnes tajuaa ettei tukea ole :) taaperokärryllä vetää kovaa rallua kotona. Eiköhän tuo tuetta kävele ennen vuoden ikää :)


      • Uusia taitoja :D
        villinapero kirjoitti:

        Meillä ryömittiin 6kk, kontattiin ja noustiin seisomaan tukea vasten 7kk, kävelty tukea vasten 7,5kk ja nyt 9kk seisoo hetken tuetta, kunnes tajuaa ettei tukea ole :) taaperokärryllä vetää kovaa rallua kotona. Eiköhän tuo tuetta kävele ennen vuoden ikää :)

        Onpas täällä ollu nopeita pikkusia :D No olen iloinen siitä että meillä otetaan rauhassa niin pysyn hyvin perässä vielä hetken :P


    • Pompula,

      Meillä konttaus opittiin 11 kk ikäisenä eli aikas myöhään. Meillä tuo ryömiminen oli myös todella vikkelää ja sujuvaa. Uskon ettei nähnyt tarvetta aikaisemmin kontata kun ryömi kuin ukot armeijassa konsanaan:)

      Vuoden ikäisenä nousi tukea vasten ylös ja tällä hetkellä kävellään tukia pitkin ja työnnellään kaikkea mahdollista. Ei kuitenkaan näytä että ihan heti lähtisi kävelemään, on niin varovainen kuitenkin.
      Ikää nyt 1v 2 kk.

      Hyvät syksyt myös kaikille!

      • Uusia taitoja :D

        Hyvään tahtiin oppinut. Kyllä hän kohta rohkaistuu ja lähtee kävelemään :D ja sitten juoksemaan :)

        Luulen että meillä tullaan menemään aika samaan tahtiin :)


    • :o)

      Meidän neiti lähti konttaamaan vasta aletttuaan juosta.
      Eli nousi tukea vasten 7kk, käveli tuettuna 7,5kk, kävelemään lähti 9kk ikäisenä, juoksemaan 10kk ikäisenä 10,5kk karhukävely ja 11kk konttaus :D
      Vauhtia ja vaarallisia tilanteita on riittänyt koska neiti oli sitämieltä että ensiaskeleiksi ei riitä vähempi kuin 3m matka ja tosiaan itsesuojeluvaistoa ei ole nimeksikkään!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1804
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1714
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      108
      1602
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      69
      1531
    5. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      72
      1518
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1405
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      19
      1399
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1212
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1150
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1145
    Aihe