Neuvoja pyydän

Äitilläni neljän sisaren ja yhden sisaren tyttären (sisko kuollut) kanssa peritty mökki 7 vuotta sitten. Äitini nukkui pois nyt Juhannuksena ja asia vaib mutkistuu, kun meitäkin neljä ja muillakin äidin sisarilla lapsia.
Nyt mökillä olisi ostaja ja kaikki muut olemme yhdessä sitä mieltä, että se myytäisiin, paitsi tämä äidin sisaren tytär. Hän ei vastaa kirjeisiin, puheluihin, viesteihin tm..
Onko mitään tehtävissä kun yksi on eri mieltä meidän kahdeksan muun kanssa? Mistä saa selville josko hän on vaikka holhouksenalainen tms..että ei pysty asioistaan päättämään? Mökki on nyt seitsemän vuotta ilman hoitajaa ja nyt se saisi hyvän emännän.. Neuvokaa minua, onko mitään tehtävissä??

3

219

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kysyy

Miksi ette myy tälle sisaren tyttärelle?

Mitä pahaa on säilyttää mökki, jolla on tunnearvoa?

• No ei voi myydä, kun ei saa yhteyttä millään.. Ei paha säilyttää, mutta kaikilla on jo mökit ja kaikki ei piittaa. Eikä ole kiva, kun koko piha ja tontti mettittyy ja kait ne rakennuksetkin ajan kans kärsii.. siksi.

• hankala änkyrö

Tämä on se tyypillinen sotku, jota kysytään täältä aina vähän väliä. Eipä tässä muuta voi kuin ensin uhkailla että mökki myydään pakolla, ja sitten toteuttaa uhkaus jolloin lopputulos on samankaltainen kuin vapaaehtoisestikin myytäessäkin, ainoastaan kulut ovat paljon suuremmat.

Tässä tapauksessa, koska äitisi kuolinpesä lienee yksimielinen asiasta, kyseeseen tulee lain eräistä yhteisomistuksista mukainen uskotun miehen määräys purkamaan yhteisomistus sisaren tyttären ja muiden väliltä. Ei siis pesänjakajan määräys.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haapaveden upea kurvikuningatar

No nyt on kyllä mahtava uutinen että Haapaveden rohkea ja toimelias nainen ja yrittäjä on päässyt finaaliin kurvikuninga
      Haapavesi
      147
      2144
    2. Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa

Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja
      Maailman menoa
      210
      954
    3. Uskaltaisitko ihana nuorempi nainen lähettää

WhatsApp -viestiä, jos sulla on mun numero. Olisin ihan haltioitunut... Tykkään ja kaipaan ❤️❤️
      Ikävä
      91
      917
    4. Meinasi nainen mennä pasmat sekaisin

Rupesin vapisemaan, kun huomasin sinut. Mutta sain sentään juuri ja juuri koottua itseni, etten ihan häpäissyt itseäni.
      Ikävä
      37
      858
    5. Sinulle viestiä

Me sitten oikeasti tutustutaan ensin!!
      Ikävä
      60
      840
    6. Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä

Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔
      Ikävä
      49
      794
    7. Lidilikö Suomussalmelle

Tännekki Lidili. Loppus tuo kiskominen näillä jäljellä olevilla. K-Market ihan sikakallis ja hyvin ylimieliset omistajat
      Suomussalmi
      51
      746
    8. Mitä sä teet

Juuri nyt?
      Ikävä
      73
      721
    9. Upeaa Google!

Kohta on töitä tarjolla kaikille! Suomen taloushistorian suurin investointi ja Kajaani mainittu! Sähkö kyllä riittää, tö
      Kajaani
      287
      715
    10. Ei makeat pimut sytytä

sen jälkeen kun on nähnyt sinut. Olet vain ihastus vailla vertaa. Kun sinut tuntee muut eivät tunnu miltään. Tajuatko ol
      Ikävä
      35
      670
    Aihe