Häirintä Kuhmossa

Yön kulkija

Ihmettelen erästä luonnosta leipänsä saavan yrityksen toimintaa itäisessä Kuhmossa. Olemme metsästäneet vuosia rajan pinnassa ja joutuneet systemaattisen häirinnän kohteeksi viimeisinä aikoina.

Viime vuonna metsätien varressa kaikessa rauhassa kahviaan juonut kaverini jäi likipitäen kyseisen yrityksen päämiehen auton alle. Pahkakuppi kaatui ja kaveri säikähti perusteellisesti näiden suhareiden ajaessa ylinopeutta vaarallisen läheltä jalankulkijaa. Samoin huomasimme heidän kuvaavan muita alueella liikkuja systemaattisesti autonsa suojasta. Käytös oli muutoinkin silmiinpistävän kopeaa ja ylimilistä.

Tänä vuonna yksityishenkilöiden ja heidän autojensa valokuvausta ei enää edes yritetä peitellä, vaan sitä tehdään törkeästi silloinkin, kun kuvattava henkilö on paikalla. Samoin kyseiset kaverit tulevat kyselemään metsästyslupia, niiden haltijoita, määriä jne. Metsästyksen valvojan ottein.

Olemme osanneet yhdistää myös rajavartiolaitoksen lupienkysymisvierailut luonamme siten, että he ilmestyvät paikalle muutama tunti siitä kun olemme tavanneet näitä kavereita. No lupamme ja asiamme ovat aina olleet kunnossa eikä huomauttamista mistään asiasta ole ollut.

Jos itse tienaisin leipäni turistiryhmien kuljettamisella, en ensimmäiseksi heille alkaisi kettuilemaan ja mainettani likaamaan. Aikanaan olen heidän vierainaan ollut ja asiakkaitanikin heille kuljettanut, mutta jatkossa laitan kyllä sanani kiertämään homman todellisesta luonteesta.

8

318

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oslom

      Eikö siellä ollu joku ulkopaikkakuntalainen ajellu maasturilla tuhatta ja sataa jonkun metsästyskoiran päälle ja eikä ollut jääny kahtelemaan vahinkoja?

      • Yön kulkija

        Minulla on kokemusta pelkästään paikallisten ei metsästävien hurjasteluista. Epäilen, että tämä ulkopuolinen voisi olla samaa heimoa tuon yrittäjän kanssa.


      • at3
        Yön kulkija kirjoitti:

        Minulla on kokemusta pelkästään paikallisten ei metsästävien hurjasteluista. Epäilen, että tämä ulkopuolinen voisi olla samaa heimoa tuon yrittäjän kanssa.

        Lopsippa sitä maasturimiestä nokkaan!


    • Kansalaiskuntoa

      On mainio asia, että rehelliset ja luontoa arvosvat kansalaiset valvovat eläimiä huvikseen tappavia hemmoja. Juuri tällaista kansalaisaktiivisuutta tarvitaan. Jos on luvat kunnossa niin ei pitäisi olla mitään valittamista.

      Tietysti olisi parempi jos huvimetsästäjät huomaisivat toimintansa raakuuden ja pahuuden ja ryhyisivät kunnioittamaan luontoa.

      • NonEkoterroristi

        Rehelliset ja luontoa arvostavat kansalaiset... :) antaako omasta mielestä oikea aate perusoletuksen, että kyseessä ovat todellakin rehelliset ja luontoa arvostavat kansalaiset... :):) voiko lakia rikkova lupien kyselijä olla muussakaan liiketoiminnassaan rehellinen?

        Vedellään moottorikelkoilla sianraatoja levittämään tauteja luonnonsuojelualueille ja häärätään luvatta rajavyöhykkeellä.. Toimitaan polisiina perämetissä itseoppineena asiantuntijana.. Ja kaikesta parasta, otetaan parinkymmenen hengen porukoissa mehtiin vedetyistä linja-autonromuista kuvia sianihralla turvotetuista ihmiseen totutetuista "villikarhuista", joita rajavartijat ja poliisit saavat perästä lopettaa joko tautien tai agressiivisuuden vuoksi.


    • tehkää näin

      Ei niitä lupia tarvitse kaikille näytellä.Jos ei ole pätevää kuvallista korttia eli riistanvalvoja,rajavartio tai poliisi ei muille tarvitse mitään näytellä.En minä ikinä ole muuta kuin sanonut kannattaa pysytellä noissa maastovaatteissa pois tieltä kun voi vahinko käydä muuten kun huono näkö.

    • Huomattu on

      Faktaa "metsästäjistä": Kusi päähän vilahtaa kun ase käteen kilahtaa.

    • jospur

      Laitappas sen yrityksen nimi tähän niin tiedetään vältellä sitä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      100
      3136
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      82
      3066
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      317
      1951
    4. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      89
      1444
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      6
      1236
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      186
      1155
    7. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      878
    8. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      124
      805
    9. 46
      783
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      46
      747
    Aihe