Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Saako samalla viisumilla tulla Suomeen ja Ruotsiin?

V4ppu

Hei,
ystäväni on tulossa hakemassa viisumia Turkista Ruotsiin ja koetan selvittää pääseeköhän samalla viisumilla käymään myös Suomessa? Sattuu kellään olemaan kokemusta tai tietoa asiasta? Itselle nuo viisumi asiat ihan vieraita, eikö ihan perus googletuksella ainakaan löytyny järkitekstiä ja vastausta, oli yllätys jo se että ylipäätään Turkista tarvitsee viisumin kun Suomesta sinne pääsee niin helposti

11

219

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rajavartija.

      Ystävälläsi ei ole asiaa Suomeen.

    • Schengen rules

      Schengen-viisumilla voi liikkua Schengen-alueella vapaasti viisumin voimassaolon puitteissa, mutta viisumi pitää hakea siitä maasta missä aikoo viettää suurimman osan ajasta. Ruotsi ja Suomi kuuluvat molemmat Schengen-alueeseen. Eli vastaus on, että kyllä voi tulla käymään Suomessakin Ruotsin myöntämällä viisumilla.

    • Ei onnistu

      Ei onnistu sillä Turkki ei ole eu maa eikä se kuulu schengeen. Ihme neuvoja tänne laitellaan. Ottakaa selvää tai jättäkää juttunne ihan omaan tietoonne.

      • Ota itse selvää

        No voi hyvä jumala, JOS Turkki olisi EU-maa niin eihän silloin Turkin kansalainen tänne edes mitään viisumia tarvitsisi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        Ei tässä ole merkitystä sillä, onko se maa, jossa tämä matkailija asuu, Schengen-maa, vaan sillä, kuuluvatko hänen KOHDEMAANSA Schengeniin.

        Nimimerkki "Schengen rules" on vastannut 100 % oikein. Turkin kansalainen, joka on saanut viisumin jolla saa tulla Suomeen, on samalla saanut viisumin joka oikeuttaa hänet vierailemaan kaikissa muissakin Schengen-maissa. Eihän niiden välillä edes ole mitään rajatarkastuksia!

        On todella ironista että sinä joka selvästi et tiedä hevonvittua mistään katsot asiaksesi arvostella täysin oikeita neuvoja antavia vastaajia!!


      • iso hanska
        Ota itse selvää kirjoitti:

        No voi hyvä jumala, JOS Turkki olisi EU-maa niin eihän silloin Turkin kansalainen tänne edes mitään viisumia tarvitsisi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        Ei tässä ole merkitystä sillä, onko se maa, jossa tämä matkailija asuu, Schengen-maa, vaan sillä, kuuluvatko hänen KOHDEMAANSA Schengeniin.

        Nimimerkki "Schengen rules" on vastannut 100 % oikein. Turkin kansalainen, joka on saanut viisumin jolla saa tulla Suomeen, on samalla saanut viisumin joka oikeuttaa hänet vierailemaan kaikissa muissakin Schengen-maissa. Eihän niiden välillä edes ole mitään rajatarkastuksia!

        On todella ironista että sinä joka selvästi et tiedä hevonvittua mistään katsot asiaksesi arvostella täysin oikeita neuvoja antavia vastaajia!!

        Ota lääkkeesi. Se turkkilainen voi pysyä Turkissa tai ainakaan Ruotsia lähemmäs ei tartte tulla. Toivottavasti Turkista ei koskaan tulekaan Schengen- tai edes EU-maata. Ongelmia on riittämiin muutenkin unionin alueella. Kiitos!


      • Ota itse selvää
        iso hanska kirjoitti:

        Ota lääkkeesi. Se turkkilainen voi pysyä Turkissa tai ainakaan Ruotsia lähemmäs ei tartte tulla. Toivottavasti Turkista ei koskaan tulekaan Schengen- tai edes EU-maata. Ongelmia on riittämiin muutenkin unionin alueella. Kiitos!

        Tähän on ihan turha lähteä sotkemaan politiikkaa, niitä keskusteluja varten on ihan omat palstat.

        Jos kysymyksenä on, voiko Turkin kansalainen vierailla myös Suomessa jos hänellä on Ruotsin myöntämä Schengen-viisumi, niin siihen voi vastata täysin oikein ja asiallisesti että voi. Tämä on matkailupalsta ja täällä keskitytään matkailuun.Ei sinun mielipiteisiisi siitä, saako kukaan turkkilainen ylipäätään vierailla Suomessa.

        Lääkityksen tarpeessa taidat olla lähinnä sinä, joka et ymmärrä edes niin yksinkertaista asiaa kuin tämän Suomi 24:n palstajakoa.


      • Itse et ole selvä
        Ota itse selvää kirjoitti:

        Tähän on ihan turha lähteä sotkemaan politiikkaa, niitä keskusteluja varten on ihan omat palstat.

        Jos kysymyksenä on, voiko Turkin kansalainen vierailla myös Suomessa jos hänellä on Ruotsin myöntämä Schengen-viisumi, niin siihen voi vastata täysin oikein ja asiallisesti että voi. Tämä on matkailupalsta ja täällä keskitytään matkailuun.Ei sinun mielipiteisiisi siitä, saako kukaan turkkilainen ylipäätään vierailla Suomessa.

        Lääkityksen tarpeessa taidat olla lähinnä sinä, joka et ymmärrä edes niin yksinkertaista asiaa kuin tämän Suomi 24:n palstajakoa.

        Pakkoko on hyökätä kaikkien asiallisten vastaajien kimppuun ja vääntää juttua politikoinniksi? Jos haluat jakaa palstalla, niin mene jollekin viljelyspalstalle jakamaan, älä täällä revittele.


      • Ota itse selvää
        Itse et ole selvä kirjoitti:

        Pakkoko on hyökätä kaikkien asiallisten vastaajien kimppuun ja vääntää juttua politikoinniksi? Jos haluat jakaa palstalla, niin mene jollekin viljelyspalstalle jakamaan, älä täällä revittele.

        Kerro minulle missä viestissäni olen hyökännyt asiallisen vastaajan kimppuun??

        Tämäkö on sinusta asiallinen vastaus:

        "Ei onnistu sillä Turkki ei ole eu maa eikä se kuulu schengeen. Ihme neuvoja tänne laitellaan. Ottakaa selvää tai jättäkää juttunne ihan omaan tietoonne. "

        Vastaus on 100 % sontaa ja vielä kehtaa väittää muiden vastaajien tietoja virheellisiksi vaikka ei itse ymmärrä koko asiasta yhtään mitään.


      • pitää paikkansa
        Ota itse selvää kirjoitti:

        Kerro minulle missä viestissäni olen hyökännyt asiallisen vastaajan kimppuun??

        Tämäkö on sinusta asiallinen vastaus:

        "Ei onnistu sillä Turkki ei ole eu maa eikä se kuulu schengeen. Ihme neuvoja tänne laitellaan. Ottakaa selvää tai jättäkää juttunne ihan omaan tietoonne. "

        Vastaus on 100 % sontaa ja vielä kehtaa väittää muiden vastaajien tietoja virheellisiksi vaikka ei itse ymmärrä koko asiasta yhtään mitään.

        "Vastaus on 100 % sontaa ja vielä kehtaa väittää muiden vastaajien tietoja virheellisiksi vaikka ei itse ymmärrä koko asiasta yhtään mitään. "

        Olet aivan oikeassa. "Sonta" vain on valitettavan lievä sana kuvaamaan kyseisen kirjoittajan kaltaisten idioottien tuotoksia. Matkailusivustot ovat niitä tulvillaan; varsinkin Budapest-palstalla häiriköi ainakin yksi sellainen, joka sotkee tuotoksillaan kaikki asialliset keskustelut ja jakelee kiusallaan vääriä tietoja.


      • Pidä paikkaa
        pitää paikkansa kirjoitti:

        "Vastaus on 100 % sontaa ja vielä kehtaa väittää muiden vastaajien tietoja virheellisiksi vaikka ei itse ymmärrä koko asiasta yhtään mitään. "

        Olet aivan oikeassa. "Sonta" vain on valitettavan lievä sana kuvaamaan kyseisen kirjoittajan kaltaisten idioottien tuotoksia. Matkailusivustot ovat niitä tulvillaan; varsinkin Budapest-palstalla häiriköi ainakin yksi sellainen, joka sotkee tuotoksillaan kaikki asialliset keskustelut ja jakelee kiusallaan vääriä tietoja.

        Hyvin veditte tänkin ketjun ihan sivuraiteille. Kiitti v*tusti!


    • V4psu

      No ainakin sain vastauksen, joten kiitos kovasti niille jotka pysy aiheessa ja autto :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1975
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1753
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1614
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1356
    5. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1262
    6. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1254
    7. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      50
      1253
    8. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1246
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1212
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1191
    Aihe