Mitä eroa näillä on? Monet ammattikorkeakoulut kysyvät painottamatonta keskiarvoa, mutta miten lasken sen? kaikki kurssiarvosanat yhteen laskettuna jaettuna kurssimäärällä vai aineiden keskiarvot plussattuna ja jaetaan aineiden määrällä? Onko kyse vain lukuaineista?
painottamaton vs painotettu keskiarvo
5
3071
Vastaukset
- Tietämätön
Noh, vastatkaa joku
- 56b5b56565b5
Kysytko kokonaisarvosanaa, jolloin painoton keskiarvo lyhyesti vain aineiden arvosanat jaettuna aineiden lukumäärällä.
Jos taas kyseessä pyydetään esim. painottomatonta matikan keskiarvoa, lasket kaikkien matikan kurssien arvosanat yhteen ja jaat sen kurssien kokonaismäärällä.
Helpottaisi jos antaisit esimerkin, mitä pitäisi laskea. - Jotakin tietävä
Matematiikka ei taida olla vahvin aineesi? Nimittäin sillä, ryhmitteleekö tietyn aineen kurssit omiksi ryhmikseen, laskee tälle ryhmälle keskiarvon ja keskiarvoistaa lopuksi nämä keskiarvojen keskiarvot vai laskeeko kaikkien kurssien keskiarvot suoraan, ei ole lopputulokseen mitään vaikutusta.
Tosiasiassa painotettu keskiarvo lasketaan useimmiten painottamalla arvosana kurssilaajuudella. Esimerkiksi jos 50 tunnin kurssista saa arvosanan 8, 25 tunnin kurssista 9 ja 10 tunnin kurssista arvosanan 10, niin painotetuksi keskiarvoksi tulee
(50·8 25·9 10·10)/(50 25 10) ≈ 8,6. - rillitauttaa
Eikö se ole kaikkien päättöarvosanojen keskiarvo, eli kaikki päättötodistuksen arvosanat (numerot) lasketaan yhteen ja jaetaan niiden määrällä.
- Tietämätön
Taitaa olla päättötodistuksen arvosanojen keskiarvo, mutta tuleeko siihen vain lukuaineet? Sikäli melko tyhmästi arvioidaan keskiarvoa, kun esim. Filosofiaa 1 kurssi vs matikka 12 kurssia ja nämä ovatkin tasa-arvossa päättötodistuksessa:(
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1938696
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264858- 504308
- 623867
- 513246
- 503060
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.542790Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262716- 432511
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv422415