Niin. Jännä juttu, mutta minua ei jaksa enää kiinnostaa pelaaminen, pelit, tai niiden tekijät. Pentuna kyllä istuin pelikonsolin ääressä pitkät tovit ja pelailin vaikka mitä. Myöhemmin pidin itseäni jopa "hc-pelaajana" joka mätti sotasimulaattoreita, ajosimulaattoreita, seikkailupelejä ja sensellaisia ja aina kun uusi julkaisu oli tulossa sitä seurattiin silmä kovana. Ei enää.
Nykyään ei paljoa jaksa hetkauttaa mikä uusi peli on tulossa, olkoon vaan mikä tahansa superpeli kuten GTA V. En myöskään jaksa monesti edes konsoliani käynnistää kun itse pelaaminenkaan ei kiinnosta. Ainoat pelit joita jaksan pelata ovat Battlefield ja uusin änäri. Pelaan myös muutaman tunnin mittaisia indie kauhupelejä säväreiden takia. Esim. Outlast, Penumbra.
Ehkä olen vaan kasvanut yli peli-iästä tai jotain. En tiedä, nykyään on niiiiin paljon muutakin tekemistä ettei vaan yksinkertaisesti aika riitä pelaamiselle. Kaikki ovat innoissaan, kun GTA V tulee! Uusi Assassin's Creed! CoD Ghosts! Uudet konsolit tulee kohta myyntiin! No kuulkaas: EVVK. Joskus mätän muutaman matsin bäfässä tai pelaan erän-pari änäriä veljen tai kaverin kanssa. siinä se.
Toinen mahdollinen syy kyllästymiseeni on kenties se että nykyiset pelit ovat huonoja. Sekään ei silti selitä asiaa koska mielestäni suurin osa vanhoistakin peleistä, myös vanhat suosikkini, tuntuvat nykyään huonoilta.
Mieluummin otan vaikka kitaran kouraan ja väsään riffejä kuin pelaan.
Eipä muuta, tälläinen selvitys tässä nyt. Että tässä nyt jotain järkeä olis niin heitetään lopuksi niille jotka tänne asti jakso lukea tälläiset kysymykset että onko teillä samantapaisia fiiliksiä? Onko se hyvä vai huono ja miksi? Mitä teet pelailun sijasta? Jonkinnäköistä keskustelua aiheesta.
Pelit ei kiinnosta enää
15
3242
Vastaukset
- Toinen randomi
No minä en ainakaan vielä 33 vuotisen elämäni aikana ole kerennyt kasvamaan ohi peli-iästä. Tuntuu että tahti vaan kiihtyy :D Nyt töissä käyvänä aikuisena on paremmin rahaa käytettävissä mieluisiin peleihin ja pelilaitteisiin. Tiedän jopa eläkeläisiä, ketkä ovat eläkepäivillään vasta alkaneet pelaamaan.
Aikansa kutakin, kai kaikkeen voi kyllästyä. Minä kyllästyin leikkimään kotia tilastonormikeskivertoparisuhteessa. Mulla ei mitään säännöllistä peliaikataulua ole. Joskus tulee pelattua lomalla vuorokaudet melkein läpeensä, mitä nyt siis asioiden hoidolta ehtii. Nyt on mennyt pari kuukautta, ettei ole tullut pelattua juuri ollenkaan. Innolla kuitenkin odottelen paria uutta peliä ja niiden kanssa varmaan sitten taas aika menee mukavasti.
Ihan tasapainoista elämää elän. Käyn töissä, kavereilla, ulkona, luen kirjoja, katselen elokuvia, teen käsitöitä... Sanotaan nyt vaikka näin, että tv-ohjelmien katsomisen sijasta pelaan sitten. Minua kun ei tuo töllötarjonta voisi vähempää kiinnostaa nykypäivänä. Ei pelaaminen harrastuksena todellakaan tarkota sitä, etteikö olisi elämää kodin ulkopuolellakin. Ja mitään oikeata "peli-ikää" EI ole olemassa. - u0u0u0j0j0j0j0j0
Ihan hyvä kirjoitus.
Ihan normi kuvio tuo on suht monellakin, että jossain vaiheessa pelaaminen jää taka-alalle. Syitä tähän tilanteeseen on hyvinkin erillaisia kuten:
- Ei vaan huvita enää pelata
- Elämäntilanne vaikkapa jatko-opiskelut jotka vievät aikaa ja joihin haluaa panostaa
- Työelämän vaatimat jutut ja ettei vaan enää jaksa sen jälkeen edes pelata
- Muut harrastukset kuten vaikkapa hurahtaminen kitaran soittamiseen ym.
- Tarve päästä liikkeelle kun on istunut ja pelannut vuosia eli herää sellainen tarvi liikkumiseen ja muutenkin huomaa, että kannattaa tehdä kaikenlaista muutakin.
- Niin ja voihan se olla että tapaa vastakkaisen sukupuolen, johonka haluaa panostaa pelaamista enempi
- jne. eli syitä on vaikka mitä
Ite vieläkin pelaan mutten niin paljon kuin ennen ja olen pelaillu jostain vuoden 2000 alusta ihan tähän päivään asti ja osin myös todella paljonkin pelannut mutta aina mulla on myös ollut muutakin eli pelit eivät ole olleet se "ihan kaikki" mulle, mä mm. soittelen kitaraa ja olen musiikillisesti muutenkin aktiivinen, ennen olin kova urheilija mutta kyllä tänä päivänä tykkään vaikka lähteä ulos kävelemään tai hoitamaan puutarahaa jne.
- Pelien huonoudesta ja hyvyydestä en sano mitään, osa peleistä on ihan hyviä ja osa, mutta kyllähän näinkin pitkän ajan kun minäkin olen pelaillut niin osin pelit hyvinkin toistaa itseään eikä niissä ole monessakaan mitään uutta, mutta sama vaiva on monessa muussakin asiassa ;D
Ihan hyvä aloitus ja aihe tämä on, toivotaan että porukat tähän heittää juttua kokemuksistaan - 9 + 5
No eihän Gta V, codia, bf:ää tai assasins creediä jaksakkaan mätätä kauaa kun ne on semmoisia AAA monstereita. En itsekkään pidä codista kun se on vaan liian tylsä, 50 tunnissa kaikki koettu. Esimerkiksi moba-pelit koukuttaa aivan perkeleesti, mutta niitäkin jaksaa vaan yhden matsin päivä.
Se kyllä riippuu pelistä että jaksaako sitä pelata. No kolme peliä jos ne ei enää kiinnosta ei voi sanoa että pelit/pelaaminen ei enää kiinnosta. - Kdlslldldldododikb
3v vanha ketju mutta...
Ite pelasin ennen aina ja koko ajan melkeen siitä lähtien kun sain ekan koneen 5v... Pelasin ennen veljen kaa indie pelejä bf:iä ja myöhemmin aloin pelaamaan kavereiden kanssa css bf:iä csgo rust borderlands:it dayz... Jne. Joka päivä tuli pelattua.
Menin amikseen ja silti tuli ekana vuonna pelattua vähän viä mutta si kaverit joiden kaa ennen pelasin lopetti ja lopetin vähän niinkun mukana. Ei ollu viikolla oikeen enää aikaa/jaksamista ja viikon loppusin olin Kavereiden kanssa. Alkuun oli tosi vaikeeta lopettaa pelaaminen ja ny pari vuoden jälkeen aina välillä tulee hirvee polte päästä pelaan. (Olin ehkä vähän riippuvainenkin pelaamisesta)
Yks syy miks lopetin voi olla että alkanu pelit "kehittymään" niin pirun nopeesti ja joka vuosi vähintäänkin yks peli per sarja...ei enää kone jaksanu pyörittää ja kun ei oikeen ylimäärästä rahaa löytyny opiskelujen aikana löydy ja nekin kaverit jotka vielä pelaa pelaa tietysti näitä uusimpia juuri julkastuja pelejä. (Ja sain cs go vac).- Kdlslldldldododikb
Hyvin pärjänny ilmankin pelaamista mutta kyllä aina välillä sitäkin kaipaa niin paljon hyviä muistoja... Kuitenkin tullu moni monia tuhansia tunteja pelattua.
- 41v.pelailija
Itselläkin on kiinnostus pelaamiseen lopahtanut miltei nollaan, esim. koko neljän viikon kesälomalla en käynnistänyt pelikonsolia kertaakaan.
Olen pelaillut jo n. vuodesta 1980 kun sain ensimmäisen tv-konsolin, sitten 8-bittisiä kotitietokoneita, 16-bit Amigan mutta PC ei ole koskaan kiinnostanut pelikoneena, hankin Amigan seuraajaksi Playstation 1 konsolin vuonna 1999, pelailin sillä enemmän ja toisinaan vähemmän taas kymmenisen vuotta kunnes 2009 hankin PS3:n.
Olen pelaillut enimmäkseen autopelejä, en edes pidä nopeita refleksejä vaativista sotapeleistä, kuolen niissä kuitenkin aina niin nopeasti etten pääse mihinkään etenemään ja sellainen alkaisi vain turhauttamaan ja raivostuttamaan mikä varmaan olisi tappanut kiinnostuksen pelaamiseen jo paljon nopeammin.
Kiinnostus autopelejäkin kohtaan on hiipunut kun ne alkaa toistamaan itseään ja lisäksi PS3:n Gran Turismo 6:n jättivät melko nopeasti sikseen ja siinä on niitä mielikuvitusautoja eikä juurikaan lisänneet oikeita autoja siihen.
Pahoin pelkään että en taida ostaa seuraavan sukupolven pelikonsolia enää, muut harrastukset vaikuttaa tällä hetkellä mielenkiintoisemmalta.
Voihan olla että tämänhetkinen vähäinen kiinnostus pelaamiseen on taas tällainen ohimenevä kausi, onhan niitä laimeita kausia ollut ennenkin kunnes taas innostus on palannut... - Antti-123
Olin yhdeksäntoistavuotiaaksi asti lähes peliriippuvainen. Lopetin noin kymmenen vuotta
sitten kaiken pelaamisen, kun jotenkin se tuntui hunolta.
Aina, kun nousi tietokoneen tai pleikkarin äärestä oli semmoinen olo, kuin olisi varkaissa ollut?
Pelien pelaaminen on mielestäni ajanhukkaa. Varsinkin, kun sitä tekevät
nykyään ihan aikuiset, raavaat miehet.
Nykyään hössötetään ettei koskaan pitäisi kadottaa lapsenmielisyyttään.
Itse pidän tarkan roolin aikuisuudestani ja miehisyydestä.
Aikuisella ja mukulalla pitäisi olla selvä ero.
Jotenkin "miehisyys" on jäänyt jonnekkin vanhaan aikaan. Nykyään sitä ei vain enää ole...- PeluriM1977
Onko elokuvien katseleminen mukuloiden hommaa ainoastaan? Ei tietenkään, se riippuu paljolti elokuvasta. Samalla tavoin pelaaminen riippuu hyvin paljon pelistä. Itse 41v ikisinkkumiehenä vapaa-aika riittää hyvin pelaamiseen. Pidän hyvän tarinan omaavista peleistä. Ajattelen niitä enemmän elokuvina, joissa olen päähenkilön saappaissa. Tulen pelaamaan aina.
- onsyy
masennus
- Anonyymi
Samassa veneessä. Pc pelaaminen on tuntunut uusia julkaisuja lukuunottamatta pakkopullalta, vanhoja suosikkeja ei tule ajateltua saatikka käynnistettyä kuin muutamaksi minuutiksi. En tahtoisi luopua pelaamisesta, mutta ei vain enää toimi. Enää se yksiulotteinen maailma ja sen paremmaksi tekeminen anna samoja dopamiini-kiksejä kuin ennen.
Ongelma tässä on, että mitää uutta ei ole tullut tilalle. Pelimaailmassa saatoin korjata vääryydet, pelastaa prinsessoja, lentää avaruudessa jne, tiedättehän. Tempautua tarinaan täysillä, leffat vielä toimii onneksi. Mutta normimaailmassa olen vain tavallinen jamppa ja seikkailuni mitä maailma minulta vaatii on banaanien ostaminen K-marketin tiloista.
Tämä on ihan sama ongelma kuin huumeiden käyttäjillä, mikään ei oikein tunnu enää miltään. Tätä hiljaista luopumista olen joutunut tekemään kohta viidettä vuotta ja kohtalontoverit saavat sympatiat. Joku keskustelufoorumi tai muu auttava elin olisi kyllä hyvä olla. Jo tänne avautuminen helpottaa vähän. - Anonyymi
Looserit
- Anonyymi
Ei minuakaan huvita pelaaminen. Jos pelaan se tuntuu pakko oireelta. Mieluummin lepään ja kuuntelen tv ohjelmia. Kyläilen sukulaisen luona.
- Anonyymi
Mikähän lienee maailmanlaajuisesti pelialan suunta, onko pelaaminen kääntynyt laskuun vaiko sittenkin koronan vuoksi kasvuun? Koronan vuoksi jos ala on kasvussa, luulen, että se ei tule kestämään, ihmiset kyllästyvät siihen kotona pelailuun, ja koko virtuaalielämään, nettiin ja someen ja seuraavaksi trendiksi tuleekin tosielämä, fyysiset jutut, konkreettiset jutut eikä mikään kuvajainen ruudulla, jota ei oikeasti ole olemassa.
- Anonyymi
Turha toivo. Ihmiset jumittuvat entistä enemmän rakennusten sisälle. Noin 20 % osaa kävellä jatkossa omin jaloin ulkosalla ja ne yrittävät ruokkia siinä sivussa nk. pelailevan joutoväen. Viimeksi mainituista noin 1/3 uskaltautuu lomillaan ulos ja esim. Lappiin. Siellä ne möllöttää Jounin poroa ja itkevät huonoja palveluita. Siinä menee sitten loppuloma näillä pettyneillä urhoollisilla, kun ne vetäytyy loukkoihinsa räpläämään jokainen omaa idiotismin oirettaan eli kännykkää. Pelit menee siinä samassa muun humpan kanssa.
Ei ole toivoa tällä pelikansalla. Lotto oli sentään järjellinen ajanviete verrattuna nykyiseen alituiseen raplaamiseen; aiemmin henkilö uhrasi muutaman minuutin loton laittoon kaupassa ja jännitti sen vajaat kymmenen minuuttia lauantaina uutisten jälkeen. Ja sen jälkeen hän oli järjellinen työtä tekevä yksilö. Mitä nyt pelasi Afrikan tähteä puoli tuntia mukuloiden kanssa joka toinen viikko. Hävettää olla ihminen humpuukin maailmassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Turha toivo. Ihmiset jumittuvat entistä enemmän rakennusten sisälle. Noin 20 % osaa kävellä jatkossa omin jaloin ulkosalla ja ne yrittävät ruokkia siinä sivussa nk. pelailevan joutoväen. Viimeksi mainituista noin 1/3 uskaltautuu lomillaan ulos ja esim. Lappiin. Siellä ne möllöttää Jounin poroa ja itkevät huonoja palveluita. Siinä menee sitten loppuloma näillä pettyneillä urhoollisilla, kun ne vetäytyy loukkoihinsa räpläämään jokainen omaa idiotismin oirettaan eli kännykkää. Pelit menee siinä samassa muun humpan kanssa.
Ei ole toivoa tällä pelikansalla. Lotto oli sentään järjellinen ajanviete verrattuna nykyiseen alituiseen raplaamiseen; aiemmin henkilö uhrasi muutaman minuutin loton laittoon kaupassa ja jännitti sen vajaat kymmenen minuuttia lauantaina uutisten jälkeen. Ja sen jälkeen hän oli järjellinen työtä tekevä yksilö. Mitä nyt pelasi Afrikan tähteä puoli tuntia mukuloiden kanssa joka toinen viikko. Hävettää olla ihminen humpuukin maailmassa.Lottoahan voi pelata edelleen, ei se ole mihinkään hävinnyt. Siinä sentään voi voittaa jotain oikeasti hyödyllistä, nimittäin rahaa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä521916Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1651668Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701398Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2411347Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2191278Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3381163- 1281155
- 781106
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3151075Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2271067