Haloo pyöräilijät

pyorailijatkuriin

Keskustan liepeillä liikkuessa on aina näitä järjen jättiläisiä jotka pyöräilevät KÄVELYTIELLÄ eivätkä edes soita kelloa. Siinä saa pelätä että koska käy pahasti, monta kertaa ollut lähellä. Liikennesääntöjen opettelu olisi paikallaan!

23

192

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Selvä ko pläkki

Mikä on kävelytie? Tarkoitatko jalkakäytävää vai pihakatua? Itse en kykene enää pyöräilemään, mutta hatarasti muistan että autotiellä on aika pelottavaa ajella pyörällä. Samaten pyöräilijä varmaan ajattelee, että huiskii niin sulavasti jalankulkijoiden lomassa, ettei hänestä ole haittaa.

• pyorailijatkuriin

Jalkakäytävää tarkoitin. Keskustan alueella pyöräilijät yrittävät tunkea ihmismassojen läpi eivätkä tajua taluttaa pyöräänsä tai ajaa siellä, missä se on sallittua. Päivittäin näkee näitä, tai sitten ylitetään suojateitä, joissa ei edes ole pyöräilyteitä jne. Eräs päivä odotin linja-autoa pysäkillä muiden ihmisten kanssa, tila on siinä todella pieni ts. kapea jalkakäytävä ja siinä tulee helposti vaaratilanteita kun ihmiset ryntäävät heiluttamaan käsimerkkiä ja samaan aikaan pyöräilijä kosahtaa kylkeen, kun ei aja siellä missä pitäisi. Kymmenisen minuuttia siinä odottelin jona aikana ainakin 5 pyöräilijää hurahti ohi.

• Selvä ko....

En puolustele ajattelemattomia pyöräilijöitä, mutta tämä on niitä ikuisuusongelmia, joille ei voi mitään. Pitää vaan olla varovainen. Samaan kastiin kuuluu autoilijat, jotka posottavat suojatien yli, kun toisella kaistalla on auto pysähtyneenä. Näitä molempia yhdistää yleensä kiire, ajattelemattomuus ja liiallinen luottamus omiin taitoihin liikenteessä.

• toisinkinpäin

Itseäni pyöräilijänä ärsyttävät ihmiset, jotka kävelevät pyörätiellä, kun vieressä on siitä erotettu jalkakäytävä. Toinen asia, joka ärsyttää, on bussesta poistuvat ihmiset. Ymmärrän kyllä, että he bussista poistuessaan joutuvat ylittämään pyörätien, ja olen jopa velvollinen heitä väistämään. Siihen pyörätielle ei kuitenkaan tarvitsisi jäädä pidemmäksi aikaa, vaan voisi heti siirtyä jalkakäytävän puolelle. Ei sen pitäisi mitenkään ylitsepääsemättömän vaikeaa olla.

Toki myös jalkakäytävällä pyöräilevät ovat ärsyttäviä. Itsekin kuljen keskustassa myös jalan, eikä ole kiva pelätä terveytensä edestä jalkakäytävällä. Jos minulla on pyörä mukana alueella , jolla ei ole pyöräteitä (kuten Turun keskusta), talutan pyötää jalkakäytävällä, autojen seassa en viitsi polkea.

• Fillaristivaannn

Pyöräilijänä minua risoo kevyenliikenteenväylillä poukkoilevat lenkkeilijät. Pahimmat lenkkeilevät koiran kanssa niin että koira kulkee toista reunaa, kävelijä/juoksija toista reunaa ja välissä hihna. Pisteeksi i:n päälle kuunnellaan musaa napeilla, koita siinä sitten kilikelloa soittaa kun toinen täysin omissa maailmoissa.

• kuin muut

pyörät parempia

• Juomari Turmio

Pyöräilijät ovat saaneet nyt jo ihan liikaa oikeuksia itselleen, joten nyt suuta soukeammalle pyöräilijät. Nii ja ajakaa autotiel mahdollisimman reunas, jos kerran on pakko ajaa. Ei oo kivaa ajaa pyöräilijän peräs kahtakymppii, ku ei pääse oi, ku autoja tulee vastaan ja kusipää pyöräilee melkee keskel kaistaa.

• eräs huomio

Itse en pyöräile melkein keskellä kaistaa, mutta heitäkin varmaan on. Yksi syy miksi joutuu pyöräilee hieman lähempänä keskiviivaa kuin normaalisti, on se, jos tien varressa on pysäköity autoja. Koskaan tiedä jos sieltä kuskinpuolelta ovi aukeaa ja osuu pyöräilijään.

Keskustassa työnnän pyörän, jollei ole pyörätietä, en uskalla polkea liikenteen seassa kuin hiljaisempina hetkinä tai rauhallisempia katuja päiväsaikaan.

• Jotain älliä peliin

Ja sivummalla pilaavat kuraiset lenkkipolut lenkkeilijöiltä, koska pyörä tekee mutapolusta entistä surkeamman.

Jos kävelijät eivät saa mennä laduille, niin pyöräilijät pois jalankulkupoluilta pliis.

• xnxnnxnx

Kerroppa mistä metsästä löytyy jalankulkupolku? Jokamiehenoikeuden perusteella pyörällä saa kulkea metsässä ja ei se pyörä siitä polusta tee yhtään mutaisampaa.

• ei kartalla
        xnxnnxnx kirjoitti:

Kerroppa mistä metsästä löytyy jalankulkupolku? Jokamiehenoikeuden perusteella pyörällä saa kulkea metsässä ja ei se pyörä siitä polusta tee yhtään mutaisampaa.

Minustakin olisi kiva tietää. Jos sellaisia on olemassa, niin onko niillä jokin painorajoitus kostealla säällä esim. että yli 100kg painavat eivät saa niitä käyttää, varsinkaan juosta, koska he painavat enemmän ja mutalällystä tulee pahempaa. Vain pienillä jaloilla kevyttä sipsuttelua?

• Edessä ihmisiä

Menee jo vähän yli tuo pyöräilyn kieltäminen lenkkipoluilla. Et liene paljoa Ruissalossa patikoinut? Sielläkin mennään pyörällä ulkoilijoiden keskeltä metsäpolkuja pitkin ja jotenkin on vaan selvitty. Jalankulkija ei sitte astu siihen kuravelliin, eihän tämä oikeasti voi olla näin vaikeaa?

• järkeä siinä

ei olekaan

• kili kili

MInulle on perään huudettu, että rasisti! Kun olen nätisti kilauttanut, kun iso joukko taikka vaikka vaan pari ihmistä tai vain yksi hyökkäysvaunuineen, on vallannut pyöräkävelytien koko levyydeltään. Että tämmöstä kulttuuria.

En mitenkään rämpytä kelloa, kilauta kyllä, ja ihan etnisestä taustasta riippumatta kaikille, jos liian leveästi valtaavat tien ja estävät muiden kulkua.

• varomattomia

autot

• Tuhani Jamminen

Eikai auto itsessään ole varomaton, ellei sit kuski oo unohtanu vetää käsijarrua päälle mäkeen pysähtyessään?!

• Ymmärrän itse ainakin kävelytiellä pyöräilyn. Harrastan sitä välillä, ainakin perjantai ja lauantai - iltaisin.

Autoilijat ovat sen verran ennalta arvaamattomia, etten viitsisi mennä leikkimään pyörän kanssa autojen sekaan. En haluaisi päätyä sairaalaan mielellään. Sen takia juuri valitsenkin jalkakäytävät joissa SAA mennä pyöränkin kanssa, paitsi välillä teen poikkeuksia. Enemmän pyöräkaistoja tai vastaavia voisi tehdä Turkuun, kaikille tulisi hyvä mieli vai mitä? :)

• sääntöjen mukaan

Sääntöjen vastaisesti pyöräily on sitten taas mielestäi ennalta arvattavaa?

Eiköhän vaan noudateta sääntöjä, se on parasta.

• tyhmä vai röyhkeä

Jalkakäytvillä EI SAA pyöräillä.

• vasta vaara on

autojen tiellä pyöräily

• 444444

Minä kans ihmettelen näitä Turkulaisia tänne muuttaneena mitä ihmettä ne vaahtoaa polkupyöräilijöistä? Eikai ongelma nyt niin iso ole?

Yksi aamu polin pyörällä töihin. Pyörätie oli 2,5 metriä leveä. Ajoin vasenta puolta tietenkin vasemmalle kaartuvassa mutkassa rauhallisesti ja hitaasti. Joku katkera neli tai viiskymppinen nainen jää taakse polkupyörällä soittaa kelloa vaikka olen ihan vasemmassa laidassa, leveyttä jäljellä tiestä 2 metriä eikä osannut mennä edelle? Whataa fuck!? Sitten se jotain "suomessa ajetaan oikeaa kaistaa" ? Siis mitä ihmettä, onko vähän aivot urittunut kaavaan jos ei tuosta osaa ohittaa. Ja tiellä ei näkynyt ketään 500 metriin. Vi#u vammane ihminen. Haha!

• Näintäällä3

Vaikka olisi kuinka kiire, itse kyllä pysähdyn 'juttelemaan' tuollaisten ihmisten kanssa. Kiva kuulla, että mikä oikein on hätänä, niin ei tarvitse arvailla.

• E(k)=1/2*m*v^2

Väärällä puolella ajaminen on kiellettyä hyvästä syystä. Yhteenlasketut nopeudet nousevat aika korkeiksi, vaikka omasta mielestäsi ajaisit "rauhallisesti ja hitaasti", ja liike-energiahan nousee nopeuden neliössä.

Polkupyörällä ei saa edes ohittaa toista polkupyörää eikä mopoa vasemmalta. Siinä voi käydä niin, että palaat silloin omalle kaistallesi, jolloin tapahtuu kolari. Sitten yrität tehdä ohittajasta syyllisen.

Minä olen kaltaistesi ihmisten kanssa toiminut sillä tavalla, että jarrutan mahdollisimman voimakkaasti. Vasemmalle ei kannata väistää, sillä saatat törmäyksen lähestyessäsi yrittää palata takaisin omalle puolellesi, jolloin seuraa nokkakolari. Jos täytyy väistää, niin ojan puolelle. Siinäkin tietysti sattuu, mutta jääpähän todennäköisemmin henkiin.

Koska sinulla on syvään juurtunut asennevamma, et lopeta ennen kuin sinut eristetään yhteiskunnasta vankilaan tai mielisairaalaan tai kolaroit itsesi hengiltä.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      59
      3275
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      47
      2931
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      124
      2769
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      354
      1847
    5. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      71
      1104
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      10
      1101
    7. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      197
      1020
    8. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      45
      849
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      26
      840
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      103
      835
    Aihe