Kaksio vai 2 yksiötä, kumpi kannattavampaa

Ajattelin ostaa n. 150 kilolla kaksion tai 2 yksiötä ja laittaa vuokralle. Kumpi kannattaa noin keskimäärin vuokratulo-mielessä ? Itselläni ei ole kokemusta eli hyvät kokeneet vuokranantajat, mielipiteenne ?

8

235

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 4 erikok. vuokrakämp

      Jos saat fiksusti rahoitettua, niin kyllä kahdesta yksiöstä saat enemmän vuokratuloja kuin yhdestä kaksiosta.

    • N_DB_S_N

      Tällä hetkellä asuntosijoittaminen tuottaa tosiheikosti.

      Kannattaisikohan miettiä muita sijoitusinstrumenttejä?

      150'000€ pitää saada vuosittain 16'000€ verotettavaa tuloa, taitaa asunnoilla jäädä saamatta?

    • ohhoh1

      Minäkin haluaisin tietää, mistä saa yli 10% kohtuuvarman tuoton.
      N_DB_S_N voisi hieman valaista asiaa.

    • kokeeenutkiin

      Minä saan 10% netto asunnoista.
      Riskiä tietysti on.
      En tietenkään kerro mistä ja miten.....
      Eihän parhaita pakki- tai sienipaikkojakaan kerrota kaikille.

    • 11+3

      Annan yhden sienestysvinkin.

      Älä osta muualta kuin pk-seudulta.

      Suomi täynnä paikkakuntia jossa väki vähenee ja työpaikat loppuu. Oulu hyvä esimerkki, lisää työpaikkoja katoaa vielä Oulusta.

      PK-seudulle on tulijoita enemmän kuin täällä asuntoja. Varmaa tuottoa.

    • apupoju2

      Yhdessä vähemmän tekemistä kuin kahdessa, mutta riskiä ei hajautettu. esim. remontin sattuessa kirpasee.
      Tuottohan riippuu puhtaasti vuokra-kulut jaettuna ostohinnalla.
      Itsellä ei tuotto ole kiinni asunnon koosta, vaan siitä miten ostohinta ja kulut kohtaa vuokran. Vuokran määrä ei hirveästi paikkakunnalla heittele yleensä, mutta hinnat ja kulut sitäkin enemmän.

    • Kaksi yksiötä

      Sijainti on numero yksi. Seuraa markkinoita. Vuokralaisen valinta on numero kaksi. Oma talous on numero kolme (maksamattomat vuokrat). Tässä tärkeimmät päätöksiin vaikuttavat tekijät. Ehkä eri järjestyksessä.
      Osa tuottoa on asunnon arvonnousu, ei pelkästään vuokratulot.
      Itse ottaisin mieluummin kaksi yksiötä.

      • vuokraanantajakin

        Et tosin saa kahta yksiötä pk-seudulta tolla rahalla paitsi ehkä tosi huonoa huonossa paikassa.
        Sitten niistä saakin sen 650e/kk per kpl.
        Yksiöön on 200% enemmän hakijoita kuin kaksioon.
        Kolmiota tai isompaa ei ikinä kannata ostaa sijoitukseen.
        Saan 10% asunnoista. Parhaasta 20% netto. Todistettavasti - muttei täällä kellekään millään pyynnöllä!
        Toki ne on riskipaikkakunnilla mutta tähän asti kaikki nämä vuodet on löytynyt helpostikin vuokralaisia kun ottaa luottokelvottomia.
        Pk-seudulla en koskaan ota luottotiedotonta - oppivathan edes vähän hoitamaan asioitaan ja näkemään tekojensa tulokset. Eivät saa asuntoa minulta!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1492
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1319
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1152
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      118
      1119
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      26
      901
    6. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      785
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      55
      700
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      89
      636
    9. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      624
    10. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      181
      617
    Aihe