Täysin fiktiivinen kuvitelma, jollainen kuitenkin oli käydä.
Ilta hämärtää, lintu kuusessa suht korkeella, joka siihen ammutaan.
Ei koiraa, lintua ei löydy ennen pimeää. Sinne jonnekin jäi.
Aamulla etsimään ja siellähän se puun läheisyydessä, josta kyllä illalla on jo etsitty moneen kertaan, eli luultavasti jäi oksiin kiinni ja tippui sitten tuulessa.
Vatsa rikki ja yön perkaamatta.
Onko vielä patakelpoinen, vai meneekö kuoppaan ?
Parasta ennen.
2
91
Vastaukset
- 3+6
Taitaa jäädä syömättä
http://riista.fi/metsastys/ohjeita-metsastajalle/saaliin-kasittelyn-ohjeet/lintusaalis/
"Vaikkei suolisto olisikaan rikkoontunut, läpäisevät bakteerit suolenseinämän jo muutamassa tunnissa leviten vatsaonteloon ja lihaan."
Mutta en tiedä olisiko joku kokeillut syödä "kypsempääkin" ... - Ei ku syömään
Ei kannata heittää pois. Lintu tuskin täyttää mitään ravintola normeja mutta pilalla se ei ole. Itselläni käynyt parikin kertaa niin että olen iltahämärissä ampunut sorsaa ja nähnyt kuinka se tipahti mutta hämärän laskeuduttua ei enään millään löydä. Aamulla paikalle ja lintu talteen. Olettaen että sää on lämpötilaltaan alle kymmenen. Tässäkin tapauksessa lintu on ollut lähes nolla asteisessa vedessä niin eihän se miksikään mene. Kanalintu esimerkki tapauksessakin kelpaisi pöytään jos vaan lämpötila sallii. Yli kymmenen asteen oleva lämpö pistää bakteerit heti elämään ja jo hajukin kertoo että ei kelpaa enään syötäväksi.
En ainakaan kuollut ole kun tällaisia lintuja olen syönyt. Pakastaminen ja läpikypsäksi paistaminen muutenkin tappaa jos joku bakteeri olisikin jo lihassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1024497Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/743821257- 1861052
Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1091032Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna85921Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.47901- 64891
- 64856
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk11852Onko se niin
Että meillä molemmilla on niin isot egot ettei voi alentua myöntämään kuin tykkää toisesta64826