Nuorempana ihonhoito ei tuottanut ongelmia,nyt iäkkäämpänä on alkanut esiintyä ihon kuivumista,on tullut kokeitua erillaia rasvoja ja hoitoaineita.Kaiken lisäksi olen sairastunut psoriaasiin muutama vuosi sitten.Tuntuu kuin olisi yhtä rasvojen kanssa olemista,kuinka ikätovereilla iho on pysynyt aisoissa ja kuinka olette hoitaneet kehoanne.
Vastaukset 9
- saunoja 2 x v.
Pesen keväästä lähtien perunanpesusormikkailla ihoni joka saunomisen yhteydessä. Kuivuttuani voitelen ihon Nivea Milkillä ja sileä ja tasainen on ihoni kauttaaltaan.
Kokeilin jalkapohjiin noita sormikkaita, mutta huomasin niiden kuorimistehon heti. Suosittelen.- -----
Samoin minä. Pesen myös kasvot sormikkailla, en vain pana kovasti. Ei tarvitse muuta ihonkuorintaa. Käytän lievästi ruskettavaa ja kiinteyttävää voidetta kasvoilla. Iho on sileä ja terveen värinen. Vartalovoidetta käytän pesun jälkeen, milloin mitäkin.
- Lisää vinkkejä!
Kiitos vinkistä, etenkin jalanhoidoissa! :)
Kasvoihin en kai uskalla kokeilla tai pientä kokeilua lauantai-saunassa? Oma sormikas eri kehonosaan, tietenkin. - rööri-roope
Itse olen käyttänyt ihon kuorimiseen karkeaa hiekkapaperia.
Loput pahkurat lähtevät siististi kulmahiomakoneella ja kun vielä viimeiseksi hieroo koko kehoonsa käytettyä moottoriöljyä, niin olo on kuin vastasyntyneellä. Olen hotanut ihoani auringolla.
Jos sinulla on proriaasis siihen auttaa aurinko.
Oliiviöljy on hyvää ongelmaihoisille..- hmpf
Laita ensin hajustamaton perusrasva alle, apteekista saa. Maksaa vähän enemmän kuin ruokakaupan rasvat, mutta ovat myös riittoisammat.
Ja sitten päälle vielä kookosrasvaa. Luontaiskaupasta ainakin saa. Taitavat olla siellä hyllyllä leivontaa varten, mutta sopii myös ihoon.
Vähän kauemmin kestää kuivua ja imeytyä, mutta se tehoaa, jopa lasten atopiaan. Ja tuoksuu syötävän hyvälle, jopa koiran mielestä :) Ihoni ei juurikaan kuivu, kun käytän Eucerin'in hajutonta pesunestettä ja välillä voitelen ihon vielä kosteana pienellä ripauksella kevyttä kosteusvoidetta.
Kosteusvoidetta käytän myös käsivoiteena aina pesun jälkeen pikkutipan.
Kaikilla meillä on varmaan jo joitain ongelmia. Minulle iski jalkapohjiin ihosairaus, joka ei näköjään hoidukaan ihan tuosta vaan. Kortisonikuurin jälkeen näytti lupaavalta, mutta tuntuu palaavan taas pahemmaksi. Vähän harmittaa, mutta oppiipa arvostamaan hyviä asioita ja päiviä. Vielä se tästä...
PS. Aikoinaan hieroskelin kumppanin psoriasishilseiseen päänahkaan Diprosalic'ia.- keholla
Tuttu psori lääke, on liuoksena ja rasvana, parikertaa päivässä kymmeniä vuosia, meinaa joskus tuskastua, parannuskeinoa ei ole, pitää vain pärjätä.
Täälläkin saattaa olla jotain tietoa.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11780445
H.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2111614
Palstamiittinkiä taas ajattelen
Niin.. oli tuossa elokuussa Randen kanssa juttua palstamiitistä ensi kesälle. Ajatuksena oli miitti Jyväskylässä, joka183822- 51770
Mitä haluaisit minusta mies
Meidän tilanne on ns.vaikea, eikä olla koskaan puhuttu tai edes ehditty puhua siitä, että mihin me tällä kaikella säätäm56765Kun olet noin varovainen, niin tehdään näin
Ollaan luontevia kun tavataan. Ei mitään paineita. Halataan lämpimästi toisiamme, ja sitä hetkeä voi viivyttää, kunnes s36724Työttömille tulossa pakollinen ilmaistyö sanoo kokoomusministeri
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/078a91b0-4bdf-4a7b-9c3b-f3cf2bdd3dae Kokoomus, persut ja kepu laittavat työttömät388709Martina Aitolehti ja Nanna Karalahti - Rajua röykytystä nyrkkeilymatsista "Ettei naisten botoksi..."
Martina Aitolehti ja Nanna Karalahti nyrkkeilevät toisiaan vastaan Immu Fight Nightissa. Naiset ovat saaneet osakseen k50552- 18535
- 30531
Selvitetään tämä meidän välinen juttu
Kertoisin sulle, mitä sinussa näen ja mikä viehättää eniten. Pitkä tarina tulisi siitä, mutta haluisin nähdä, kun kuunte19526