Kertokaa mitä juomia

18vkakara

Olen siis juuri täyttänyt 18 ja käynyt vasta pari kertaa baarissa ja tähän mennessä aina juonut bisseä/lonkeroa.

Eli kuinka laaja valikoima juomia noilla on sielä tiskin takana, eli saanko esimerkiksi smirnoff icen jos haluan ja tuleeko se pullossa vai lasiin tehtynä?

Ja saanko itse keksiä jonkun viina sekotuksen omasta päästä vai meneekö baarimikot aina jonkun kaavan mukaan tietyllä nimellä?

1

239

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • baarimestari2+0w9

Heips, ammattitaitoinen baarimestari osaa tehdä mitä vain, jos kuvailet, mitä haluat. Jos et tiedä, voit aina kysyä,. Kamalassa ruuhkassa on kurja kuitenkin hidastaa muiden asiakkaiden juoman saamista kyselemällä. Silloin kantsii ottaa joku, mitä tietää.

Joka A-oikeusbaarista saa kyllä ihan kaikki perusdrinkit. Smirnoff Icehän on pullossa oleva valmis ns. limuviina. Sen saa juoda pullosta, tai sen voi pyytää lasiin jäillä. Yleensä pullosta juodaan kuitenkin.

Voit keksiä sekoituksen omasta päästä, mutta pitää muistaa, että väkeviä viinoja saa Suomen alkohlolilain mukaan laittaa samaan lasiin vain sen 4cl kerrallaan. Mietoja max 8cl. Mietoja ovat kaikki alle 21 % sisältävät alkoholit.

Näistä voi alottaa kokeilun, tilaa, maista ja sitten jos johonkin ns. valmiiseen tykästyy tai ei, niin keksii sitten omia päästään. Tarjoilijalle voi sanoo, että tee joku kirpeä tai makea drinkki... Sit saat mitä saat, mutta kokeilevalla on kivaa.''

Top drinkkejä ovat:

Valkovenäläinen (kahvilikööri viina maito)
      Ville Vallaton (pisang ambon viina maito)
      Kelkka (passoalikööri kurant/vodka appelsiinimehu)
      HV (sour apple omenalikööri vodka sprite sooda lime)
      Kossu/viina/vodka joku mehu tai limu päälle
      Jallu cola
      Jäger cola / energiajuoma
      marianne (minttulikööri kaakaolikööri maito)
      Long iceland ice tea (rommi tequila vodka sitruslikööri gin cola sitruunamehu)

Näitä on satoja, joka baarilla on vielä omat drinkkinsäkin, ja niitä ei välttämättä saa muualta...

kannattaa siis kysellä, mutta esim. päivällä tai alkuillasta, kun ei oo ruuhkaa :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      60
      6004
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      100
      3101
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      24
      2386
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      2048
    5. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      345
      1741
    6. Kaikki menevät kouluu tai töihin

Hyvää huomenta vaan. 😊 Minä menen kohta uudelleen nukkumaan. Se on kuin laittaisi rahaa pankkiin. 😊☕🎄🧡🐺
      Ikävä
      391
      1737
    7. Et varmaan edes sitä uskoisi

Mutta varattunakin sydämeni on pohjimmiltaan aina kuulunut sinulle. Toivottavasti vielä jonain päivänä saan viimein oll
      Ikävä
      79
      1656
    8. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      26
      1582
    9. Huh, huh. Aitolehti eronnut?

Osui Gekkosessa silmiini uutinen, jossa vihjataan, että Aitolehti olisi kenties eronnut kihlatustaan, joka on viimeksi o
      Kotimaiset julkkisjuorut
      69
      1511
    10. Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua

Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n
      Perussuomalaiset
      223
      1374
    Aihe